![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Echt nog nooit een DC-laadpaal gezien? Dan wordt het eens hoog tijd dat je eens buiten komt. beetje info snelladen: https://fastnedcharging.com/nl/blog/...-fast-charging onderaan Die kabels zijn overigens vloeistofgekoeld (met grote waarschijnlijkheid) Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2019 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk konden die 7 a 800 km onbelast aan. Belast is dat bij een diesel vaak al maar 200 km. Een EV die 350 onbelast aankan zal bij belasting nog maar 50 km aankunnen. En dat gaat niet meer. Die voertuigen moeten 24 u operationeel aankunnen. Om nog maar te zwijgen van de kostprijs en de vermindering van de prestaties.
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met grote waarschijnlijkheid weet u het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben dus juist terug uit een stad, heb geen stopcontacten gevonden op straat. Heb trouwens ook geen oplaadpunten gezien zoals in jou link afgebeeld. Heb trouwens ook geen grote platformen voor energie winnen op de parkings gezien in de stad gezien, wel langst de snelweg. En weet jij hoeveel vloeistofgekoelde kabels kosten en welk een onderhoud die vragen? Goedkoper om 10mm² te gebruiken. Zeker als die onder de grond moeten gestoken worden. 1 euro per lopende meter in de groothandel voor een 4x 1.5mm² met mantel aardig. minstens 100meter aan te kopen. Trouwens uit je eigen link Citaat:
350.000watt / 400Volt = 875 Ampere Denk het niet. gekoeld of niet gekoeld, problemen krijg je. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hoort ook weinig spreken over vrachtwagens en lichte vrachten op elektriek. Want die worden enkel aangekocht als reclame stunt en enkel op korte trajecten ingezet. Hun rendement is namelijk 0,0. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() KOM toch eens buiten, er staan een hele hoop snelle laadpalen. Zelfs in België. Pssst Jantje uw dwaze mmcarrés interesseren me nu echt geen bal. Van mij mag het 50 mm² zijn. En als je te lui bent een link fatsoenlijk te lezen is dat mijn probleem niet. Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2019 om 20:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
fantastisch systeem en hé normaal bestaat er een wetgeving voor max prijzen aan de pomp. Nog niemand het lumineus idee gehad om die overdreven prijszetting aan te vechten... ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 november 2019 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() In Noorwegen zag je ze overal.
Op het gemeenteplein van een klein schijtdorp hadden de helft van de parkeerplaatsen 50-150 kW snelladers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En quanta costa ?
![]() |
![]() |
#210 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 november 2019 om 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Als je traag laadt in België (3 tot 3,6 kW) is het dikwijls gratis, deze laadpalen vind je overal, natuurlijk zijn dat langdurige parkeerplaatsen exclusief voor EV of plug-in-hybrides. Ik rij er elke week langs en meestal zijn 3/4 van die gratis laadpalen zijn vrij. 2. Laadt je bij de duurste, en dan ook nog DC-snelladen? Doe je dat ook met je diesel of benzinewagen het duurste benzinestation uitzoeken? Dus dan kijk je eens op het www hoe dat de prijzen zijn enz... 3 in de rapte zoek ik ff in Nederland in BE zal het niet veel verschillen, of je kijkt bij egear.be die hebben een lange lijst prijzen en waar ze gratis zijn Citaat:
Citaat:
En als je 20 kWh/100 km verbruik neemt polleke, neem dan ook 7 liter/100 km verbuik voor je plofdiesel. Er zijn EV die bij onze taffel 50/70 kmh alvast onder 10 kWh/100 km verbruiken. Je weet waar het verbruik te vinden is van die EVs. Hier nog een mooi tekeninkje dat men in Nederland niet zo achterlijk denkt zoals in Belgiek ![]() Nederland zou al ~20 laadpunten hebben per 100 km... Citaat:
Klik beste appjes zoeken vb Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2019 om 09:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thuis heb ik electriciteit aan 20-25cent ongeveer (dag /nacht) en je zegt doodleuk, alsof je dat normaal vindt FastNed: € 0,59 per kWh 20kWh/100km x 0.6€ = 12€/100km de verbruikscijfers van een modale Skoda Vision https://ev-database.nl/auto/1187/Sko...costfast-table En hé laten we eens het verbruik nu juist zetten: Met een diesel die max 6l/100km verbruikt in mijn geval, zou ik daarvoor aan 2euro/liter moeten tanken, een prijs die ik nog nooit gezien heb En hé kijk ze rekenen het ook nog uit op EVdatabase Citaat:
en de bejubelde SNELLAAD prijs, je hebt zelfs 10 cent naar beneden zitten liegen om uw cijfers terug wat gunstiger voor te stellen.. en kijk eens aan ook EVdatabase tankt aan 12 euro/100km Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
2.5mm² is de standaard voor stopcontacten in een woning. Mensen als Mambo hebben niets aan een oplaadpunt van slechts 25amper*230v = 5?*750watt. Mijn posting waarop jij als een briesende stier op reagerde was trouwens Citaat:
Je post hier dus zelf dat door met EV's te gaan rijden de mensen werkloos worden. Je geeft Mambo dus gelijk, als we werkgelegenhied willen behouden, moeten ze in de steden met ICE's blijven rijden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tesla is volop bezig met 250 kW laadstations met minstens een tiental laadpalen per station.
https://electrek.co/2019/09/25/tesla...ons-confirmed/ ![]() Op internet vind je zelfs de volledige bouwplannen terug met de kleinste technische details en tekeningen, bvb Madison 2 stations elk 10 x 250 kW (zie ook lijst hierboven): Citaat:
Soit buurland Nederland doet wat het moet doen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2019 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar heel die heisa over fossiele brandstoffen draait toch zoals altijd maar om 1 ding : de staatskas vullen op kap van de gewone mens die dagelijks zijn wagen nodig heeft om op zijn werk te geraken. Omdat er gewoon geen alternatieven zijn. Vorige week heeft hier in het dorp een actiegroep op een nabijgelegen gewestweg metingen gedaan. Meer dan 27% van al het verkeer is vrachtvervoer. De grote meerderheid blaast tonnen uitstoot de lucht in, is niet in orde met hun documenten, is meestal zwaar overladen en rijdt op versleten banden rond. Pakkans? Een mens wint sneller de Lotto. Dus stop met zeveren over uitstoot en andere zaken. De afval ophaaldiensten rijden zelfs met derde keus uitgesneden banden rond. Letterlijk een bom onder hun vrachtwagens die het verbruik en dus ook de uitstoot de hoogte in jagen. Maar zolang de politiek en alle groene wereldverbeteraars het woord milieu blijven misbruiken en zolang er veel geld mee gemoeid is zal het gezaag en geklaag blijven bestaan. En IEDEREEN wilt een betere milieu omgeving. Maar NIEMAND wilt er zijn luxe voor opgeven en meer voor betalen. Wie dat ontkent is gewoon een hypocriet en leugenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Micele maakt de fout om de Nederlandse prijzen te gebruiken. De Belgische fossiele brandstofprijzen liggen lager en de elektriciteitsprijzen liggen hoger dan in onze buurlanden, met uitzondering van Luxemburg. De EV is weldegelijk voordeliger voor mensen die een eigen huishoudelijke elektriciteitsopwekkingscentrale hebben. Want dat is het basis uitgangspunt. Je hebt zonnepanelen liggen of een kleine windmolen staan, met een batterypack, en die energie kan je gebruiken om je te verplaatsen in plaats van fossiele brandstoffen te kopen. Je hebt die energie immers "gratis" en moet daar dus geen geld meer aan uitgeven. Daarom dat je steeds meer van deze oplaadstations ziet opduiken. https://fastnedcharging.com/nl/blog/...-fast-charging De terugverdientijd ligt onder de 4 jaar van de volledige installatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |