Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2005, 10:33   #201
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat zal momenteel afhangen van je antwoord op de vraag over MS in vorige posting...ben wel heel benieuwd eigenlijk.
Eigenlijk ga je hier van uit dat als ik iets weet over een bepaald onderwerp niet zou stroken met jouw kennis hierover, ik per definitie de achterlijke idioot bent.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 17:04   #202
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Uw IE wordt ook geupdate via de Windows Update-site. En het een heeft wel degelijk met het andere te maken. Telkens je Windows Verkenner opent, open je eigenlijk Internet Explorer in een ander kleedje (of vice versa, tis hoe je het bekijkt).
Een paar maanden geleden was er een update ivm de JPG-exploit. Als je deze update niet gerunt hebt, kan iedere JPG voor u een potentiele trojan horse zijn. En dan hoef je ze echt niet te openen met IE. Om maar een voorbeeld te geven.

Beveiligingssoftware zijn wel degelijk iets waard, maar ze zijn maar een pleister als je basis (je OS) een zeef is.

ik heb nergens gezegd dat het mij niet gelukt zou zijn.

Het verbaasd me alleen enorm, dat is alles. Ik heb een gevoel dat die versie van het Internet gekraakt is zodat hij er wel mee werkt. Het kan haast niet dat het een originele Windows is die simpelweg intregraal zonder aanpassing op het net is gesmeten. De sleutel zou snel geregistreerd zijn door MS.

Ben je zeker dat je de sleutel niet veranderd hebt voor je WinUpdate runde?
Als je je pc op een fatsoenlijke manier beveiligd met de juiste software heb je geen problemen. Het is juist de zeef die doorlaat wat mag en tegenhoud wat niet, maakt niet uit welk OS je gebruikt. Hoe beveiligde men alles volgens jou alvorens XP uitkwam en alle updates?

Sleutel veranderd in wat? Gewoon windows installeren en de gegenereerde code ingeven wanneer ernaar gevraagd werd. That's it. Alsof je hem zou gekocht hebben.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 17:05   #203
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ga je hier van uit dat als ik iets weet over een bepaald onderwerp niet zou stroken met jouw kennis hierover, ik per definitie de achterlijke idioot bent.
Dat is wederom het verhaaltje wat jij ervan maakt. Kan ik niets aan verandere.
Oud 6 april 2005, 18:37   #204
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik denk eigenlijk dat Windows momenteeel zo sterk staat, dat MS het zich wel kan permiteren om alle illegale versies proberen te bannen. Maar dit is speculatie.
Gezien de haat-liefde verhouding van de tech wereld met MS, gaan ze daarbij toch verrassend voorzichtig en "braaf" te werk. Ze blokkeren windows update vanaf niet gelegitimeerde versies, maar laten wel de automatisch update mogelijk. Bovendien hebben ze ook aangeboden om je illegale kopie in te leveren en dan aan verminderd tarief de legale te krijgen - of alleszins een flinke korting op MS Office of zoiets.

Ze weten in Redmond dat ze vandaag de dag minder bewegingsruimte hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 23:00   #205
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Gezien de haat-liefde verhouding van de tech wereld met MS, gaan ze daarbij toch verrassend voorzichtig en "braaf" te werk. Ze blokkeren windows update vanaf niet gelegitimeerde versies, maar laten wel de automatisch update mogelijk. Bovendien hebben ze ook aangeboden om je illegale kopie in te leveren en dan aan verminderd tarief de legale te krijgen - of alleszins een flinke korting op MS Office of zoiets.

Ze weten in Redmond dat ze vandaag de dag minder bewegingsruimte hebben.
Zo kon ik onlangs een legale Windows Home krijgen enkel en alleen omdat ik student was en een enquête invulde.

Jammer dat ze niet naar Hasselt zijn gekomen (Antwerpen en Leuven etc liggen ver tijdens examens), anders had ik me er eentje gehaald.
Oud 6 april 2005, 23:03   #206
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is wederom het verhaaltje wat jij ervan maakt. Kan ik niets aan verandere.
Citaat:
Citaat:
... of je mij bekeek als een achterlijke idioot. Misschien ben ik dit wel, maar het zou tof zijn als je het niet liet blijken
Dat zal momenteel afhangen van je antwoord op de vraag over MS in vorige posting...
Hoe moet ik dit eigenlijk anders interpreteren?
Oud 6 april 2005, 23:05   #207
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sleutel veranderd in wat? Gewoon windows installeren en de gegenereerde code ingeven wanneer ernaar gevraagd werd. That's it. Alsof je hem zou gekocht hebben.
Gegenereerde code? Stond die code niet gewoon in een tekst-bestandje ofzo?

Dit is misschien wel de crack. Ik blijf het gewoon raar vinden omdat MS dit op voorhand verzekerd had en ik het bij velen anderen heb zien gebeuren. (dat hun Windows dus niet meer werkten na het uitvoeren van updates)
Oud 6 april 2005, 23:12   #208
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je je pc op een fatsoenlijke manier beveiligd met de juiste software heb je geen problemen. Het is juist de zeef die doorlaat wat mag en tegenhoud wat niet, maakt niet uit welk OS je gebruikt.
och ja, geloof wat je wil. Ik maak me er niet meer moe aan.
Zolang je programma's moet toelaten om verbinding te maken met Internet (zoals je browser), kunnen ze ook dingen doen die je liever niet hebt wat ze doen. En als je OS een trojan horse zelf is (want dat is hij dus zonder die updates), dan ben je niet veel met firewalls.

Maar zoals ik al zei: als je dit niet gelooft, dan niet. Over dit onderwerp stopt wat mij betreft de discussie. Als thuisgebruiker moet je toch geen vrees hebben dat ze je documenten komen plunderen.

Citaat:
Hoe beveiligde men alles volgens jou alvorens XP uitkwam en alle updates?
De site http://windowsupdate.microsoft.com bestaat al sinds 1997 of dergelijk.
Oud 7 april 2005, 05:40   #209
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gegenereerde code? Stond die code niet gewoon in een tekst-bestandje ofzo?

Dit is misschien wel de crack. Ik blijf het gewoon raar vinden omdat MS dit op voorhand verzekerd had en ik het bij velen anderen heb zien gebeuren. (dat hun Windows dus niet meer werkten na het uitvoeren van updates)
Tja, voor mijn part mag je komen kijken, ik kan het nm niet bewijzen via dit forum é. Crack, geen crack, gegenereerde code, tekstbestand...mijn windows is van het net geplukt en mijn updates werken. Meer kan ik niet zeggen.
Oud 7 april 2005, 05:42   #210
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe moet ik dit eigenlijk anders interpreteren?
Je moet dit niet interpreteren, gewoon lezen wat er staat en maak je niet zo druk over hoe iemand op dit forum over jou zou denken, wat maakt dat nu uit? Voor mijn part denkt iedereen op dit forum dat ik de grootste eikel op deze wereld ben...so, zal mij een worst wezen. Ik ben hier niet om vrienden te maken.
Oud 7 april 2005, 05:54   #211
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
och ja, geloof wat je wil. Ik maak me er niet meer moe aan.
Zolang je programma's moet toelaten om verbinding te maken met Internet (zoals je browser), kunnen ze ook dingen doen die je liever niet hebt wat ze doen. En als je OS een trojan horse zelf is (want dat is hij dus zonder die updates), dan ben je niet veel met firewalls.

Maar zoals ik al zei: als je dit niet gelooft, dan niet. Over dit onderwerp stopt wat mij betreft de discussie. Als thuisgebruiker moet je toch geen vrees hebben dat ze je documenten komen plunderen.

De site http://windowsupdate.microsoft.com bestaat al sinds 1997 of dergelijk.
idd, zolang je programma's toelaat op het net te gaan kunnen ze dingen doen die je liever niet hebt. Wat wil je hier nu mee zeggen? Dit is gewoon logica zichzelve nm.
Je OS een trojan horse??????? Kun je mij dit effe uitleggen want deze vergelijking heb ik nog nooit gehoord.

Firewall en virusscanner ed. staan tussen jou pc en het net en filteren alles wat ze herkennen of waar ze de opdracht voor krijgen. Dit werkt met de beveiliging van windows zelf ook zo hoor, dus ik snap niet waar jij het verschil ziet.
Waarom is dus de beveiliging van windows beter dan laten we een vb nemen... Norton?
Oud 7 april 2005, 10:12   #212
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet dit niet interpreteren, gewoon lezen wat er staat en maak je niet zo druk over hoe iemand op dit forum over jou zou denken, wat maakt dat nu uit? Voor mijn part denkt iedereen op dit forum dat ik de grootste eikel op deze wereld ben...so, zal mij een worst wezen. Ik ben hier niet om vrienden te maken.
En wat er staat is dat jij mij een achterlijke idioot vindt als ik niet naar uw smaak zou antwoorden op uw vraag. DAT staat er.

Ik ben hier ook niet gekomen om vrienden te maken, maar evenmin om me te laten beledigen.

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 7 april 2005 om 10:15.
Oud 7 april 2005, 10:15   #213
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
idd, zolang je programma's toelaat op het net te gaan kunnen ze dingen doen die je liever niet hebt. Wat wil je hier nu mee zeggen? Dit is gewoon logica zichzelve nm.
Je OS een trojan horse??????? Kun je mij dit effe uitleggen want deze vergelijking heb ik nog nooit gehoord.
Je browser geef je toch toegang tot het net, niet? wel, via die browser kan een hacker van een beveiligings-exploit gebruik maken om je computer te beheren. En die beveiligings-exploits worden hersteld aan de hand van updates. Updates van je browser en updates van je Windows, want je browser maakt oa gebruik van Windows om te werken.
Oud 7 april 2005, 16:51   #214
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je browser geef je toch toegang tot het net, niet? wel, via die browser kan een hacker van een beveiligings-exploit gebruik maken om je computer te beheren. En die beveiligings-exploits worden hersteld aan de hand van updates. Updates van je browser en updates van je Windows, want je browser maakt oa gebruik van Windows om te werken.
En wat denk je dat Norton doet?
Niets?
Oud 7 april 2005, 16:52   #215
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat er staat is dat jij mij een achterlijke idioot vindt als ik niet naar uw smaak zou antwoorden op uw vraag. DAT staat er.

Ik ben hier ook niet gekomen om vrienden te maken, maar evenmin om me te laten beledigen.
Wat je zelf wil kerel. Als jij het zo opneemt...heb ik geen probleem mee en ik kan daar ook niets aan veranderen.
Oud 7 april 2005, 16:56   #216
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om effe terug te komen op het windows/linux verhaal.

1) Kan je alle soorten toepassingen die je op windows draaid op even gemakelijke wijze gebruiken op linux?
2) Kun je met evenveel op gemakelijke wijze bestanden uitwisselen onder linux als in windows?
3) Alle cdeetjes waar bv spelletjes op staan die je ooit gekocht hebt, draaien die zonder problemen ook onder linux?
4) Zijn alle software paketten onder linux even goed als degene die je voor windows kunt vinden?

Alle antwoorden zijn volgens mij neen, dus waarom blijven sommigen dan zeggen dat linux beter en gemakelijker is? Let op, voor particulieren é, voor er weer beginnen over bedrijven...

Laatst gewijzigd door illwill : 7 april 2005 om 16:57.
Oud 7 april 2005, 22:48   #217
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat je zelf wil kerel. Als jij het zo opneemt...heb ik geen probleem mee en ik kan daar ook niets aan veranderen.
Daarom vraag ik je wat je daarmee bedoeld. Je zegt wat er staat. Wel, bovenstaande is hetgeen er volgens mij staat.

Als dat niet is, probeer het dan uit te leggen. En zit niet te zeveren dat ik moet lezen wat er staat. Wist je dat er een verschil tussen een boodschap geven, een boodschap interpreteren (begrijpen) en de boodschap zelf? Leer eerst deze les voor je begint te discussieren (zowel op fora als in het echt), het maakt het voor iedereen gemakkelijker, zowel voor jou als voor je discussiegenoten.
Oud 7 april 2005, 22:51   #218
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat denk je dat Norton doet?
Niets?
die bepaald:
a) krijgt een programma toegang?
b) indien ja: via welke poorten, in welke richting, naar welke IP's...

browser:
a) ja
b) waarschijnlijk poort 80, beide richtingen, alle IP's.

Dus je browser is potentiële exploit. En als daar beveiligingslekken in blijken te zitten, raad ik iedereen aan die weg te werken. En dat doet men aan de hand van updates.
Oud 7 april 2005, 23:31   #219
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom vraag ik je wat je daarmee bedoeld. Je zegt wat er staat. Wel, bovenstaande is hetgeen er volgens mij staat.

Als dat niet is, probeer het dan uit te leggen. En zit niet te zeveren dat ik moet lezen wat er staat. Wist je dat er een verschil tussen een boodschap geven, een boodschap interpreteren (begrijpen) en de boodschap zelf? Leer eerst deze les voor je begint te discussieren (zowel op fora als in het echt), het maakt het voor iedereen gemakkelijker, zowel voor jou als voor je discussiegenoten.
Je zegt dat ik niet moet zeveren dat je moet lezen wat er staat, dus voor mij houd het dan ook op. Jij wilt zien dat ik jou als idioot beschouw of iets dergelijks, mij niet gelaten. Jij ziet wat je zelf wil zien en daar kan ik niets aan veranderen.

Quote anders de zin waarin jij opmaakt dat ik jou als idioot of zoiets zie en dan kan ik zeggen wat ik ermee bedoel, ik weet zelfs niet over welke zin jij het precies hebt. Wat kan ik nog meer zeggen dat dit niet het geval is? Ik ken jou helemaal niet en jij mij niet, dus waarom zou ik jou zonder reden als idioot beschouwen?

Ps: deze discussie doet helemaal niet terzake.
Oud 7 april 2005, 23:33   #220
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die bepaald:
a) krijgt een programma toegang?
b) indien ja: via welke poorten, in welke richting, naar welke IP's...

browser:
a) ja
b) waarschijnlijk poort 80, beide richtingen, alle IP's.

Dus je browser is potentiële exploit. En als daar beveiligingslekken in blijken te zitten, raad ik iedereen aan die weg te werken. En dat doet men aan de hand van updates.
Ik zal het nog eens vragen, wat is nu precies het verschil tussen Norton en de beveiliging die windows in SP2 heeft zitten? Wat maakt dus de windows beveiliging zoveel beter als die van norton?

Wat ik kan opmaken uit jou posting is dat je beweert dat norton enkel wat ip's blokkeerd en bepaalde toepassingen toegang geeft tot het net zoals je die zelf aangeeft...?

Laatst gewijzigd door illwill : 7 april 2005 om 23:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be