![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Boer Koekoek had ook goede partijpunten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
|
![]() Van Maerlant discussiert niet meer inhoudelijk als Hans1 zich op de draad bevindt. Te vaak teleurgesteld en dan is daar nog de volierekwestie. Dat is jammer, VM is best een inhoudelijk debater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de BUB datzelfde heeft meegemaakt. Als je ideologie op een forum zonder discussie in de prullenbak wordt gegooid zou ik niet veel anders reageren. In discussies als ''Homoseksualiteit is doodnormaal'' en ''Multicultureel opstootje aan de kassa'' merk ik ook dat mijn liberalisme behandeld wordt alsof het uit de hel gespuwd is. Ik vind dat niet kunnen en het beschadigd de discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik heb al in meerdere discussies gemerkt dat je TOTAAL geen besef hebt van hoe bepaalde zaken historisch gegroeid zijn in België of hoe de communautaire problematiek op het terrein tot stand komt. Dat kan ik je niet kwalijk nemen, want het is weinigen gegeven de politiek van een vreemd land tot in de essentie te doorgronden. Maar het is storend als je vanuit die onwetendheid pedante stellingen begint te doen als zou de BUB het veel beter met Vlaanderen voor hebben dan CD&V of VLD, of dat het Vlaams-nationalisme uit armoede of angst is ontstaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
![]() [/quote]
![]() |
![]() |
#207 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Lees eens wat Hans1 allemaal heeft geschreven over taalwetten, het gebruik van het Nederlands in ziekenhuizen of bij de overheid in de randgemeenten... En kom dan terug met uw verhalen over de BUB die alles wat krom is recht gaat trekken! Ik heb echt niet de tijd of zin om met een Nederlandse "leerling-tovenaar" die alles wel wil oplossen maar er geen snars van begrijpt ellenlange discussies te voeren. Laatst gewijzigd door zorroaster : 19 december 2006 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Europees Commissaris
|
![]() wijzigen
Laatst gewijzigd door zorroaster : 19 december 2006 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door zorroaster : 19 december 2006 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Europees Commissaris
|
![]() Hans huldigt nu eenmaal het principe dat honderd irritante en agressieve berichtjes van zes woorden hem als voornaamste BUB-vertegenwoordiger op dit forum veel beter dienen dan één lange tekst met serieuze argumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Het probleem met de BUB is anders dan jij signaleert. Zoals je hebt gemerkt kan hier best respect worden opgebracht voor politieke tegenstanders, dus ook voor belgicisten. Probeer nu eens echt een serieuze discussie op te starten met een BUB-lid, bij voorkeur Hans1 of BUB en kijk dan eens of je het twee bladzijden volhoudt, als ze al niet voortijdig zijn vertrokken... Voor de rest zie ik dat je nu een beetje 'klop' krijgt van wat forumbezoekers. Ik denk dat dat gedeeltelijk terecht is. Het vlaams-nationalisme heeft een geschiedenis en dieperliggende oorzaken. Je kunt het er niet mee eens zijn maar maak niet dezelfde fout als Hans1 om de onderliggende problemen te bagatelliseren of af te doen als extreem-rechtse onzin. Daarvoor ligt het te complex. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
|
![]() Citaat:
Want dit is je originele bericht: Citaat:
WAT is die niet-angstgemotiveerde politiek nu (gesteld dat het omgekeerde waar is, dat separatisme uit angst voort komt)? Concrete maatregelen? WAT is er zo besparend aan unitarisme? De wafelijzerpolitiek? Het aantal parlementairen? Dat laatste is overigens een habbekrats ivm de verspilling via het eerste. Concrete punten met kostenberekening uit het BUB programma waarop je die conclusie baseert? WAT zijn de concrete maatregelen om een eerlijkere besluitvorming toe te staan? Geef je ook geen antwoord op... Uit WAT bestaat die concrete samenwerking tussen NL en FR taligen? Kortom, je ontloopt deze vragen echt wel. Misschien omdat je er niet op kan antwoorden?
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() Zo komt men dikwijls af met het "argument" dat wij héél België franstalig zouden willen maken. Dat is totaal onjuist, belachelijk en op niets gesteund, tenzij op vooroordelen.
Laatst gewijzigd door Hans1 : 20 december 2006 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() Inderdaad, een derde is het al
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
Wees gerust , als Groot-Nederland ooit werkelijkheid wordt (waaraan ik ten zeerste twijfel) , dan wens ook ik niet Hollander genoemd worden wegens foutief.
![]() |
![]() |
#218 |
Partijlid
|
![]() Ik zou het niet dulden om aangesproken te worden met de term 'Nederbelg'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 20 december 2006 om 12:37. |
||||
![]() |
![]() |