![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Minister-President
|
![]() Ik begrijp het probleem van die Walen niet. 175 jaar tijd om de taal van de meerderheid te kennen en nog altijd trekt het op geen ballen. Er moet een reden voor zijn: of wel te lui, te dom of ze hebben gewoon geen zin om dat boerkestaaltje te leren. Maar zeggen dat ze de goeien zijn? Sorry jongens, maar dit gaat te ver. Ze mogen eens in eigen borst kijken, voor ze weer eens met het vingertje wijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Komaan zeg.....De huidige Eerste Minister heeft ooit EEN GANS BOEK geschreven ,moest dat gevolgd zijn,dan was het sociale weefsel,de ganse politiek van Belgie onherkenbaar veranderd..... Toen ik laatst keek was ie nog altijd Eerste Minister |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Linkebeek Sint-Genesius-Rode Kraainem Wezembeek-Oppem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En by the way, het 'noorden van het land' heeft een naam: Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 19 augustus 2006 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Minister
|
![]() Dat de Franstaligen Nederlands leren. Alleen op die manier kunnen we de verfransing van Vlaanderen remmen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Banneling
|
![]() Als ik jullie belachelijke commentaar hier lees en serieus moet nemen, mag voor mijn part heel België verfransen. Jullie zijn gewoon te gek voor woorden. Nationalisten van het ergste soort. Ex-Joegoslavië waardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het EU-minderhedenverdrag telt in de faciliteitengemeenten niet, dat wist U toch,niet? Dat verdrag telt enkel voor historische minderheden en niet voor arogante inwijkelingen. Zonder commentaar.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 19 augustus 2006 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Minister-President
|
![]() Min of meer, er hangt wat haar aan, maar dat komt omdat ik het al jaren niet meer beoefen, wat ik trouwens jammer vind. Ik spreek dan weer wel vlot Spaans en Engels, en vloeiend Portugees. Ik denk dat ik het na paar weken oefenen, weer onder de knie zou hebben. Maar waar ik op doelde is, dat Walen na 175 jaar nog altijd geen Nederlands kunnen zoals Vlamingen Frans. En daar moet een reden voor zijn. Wie dat niet ziet, zoals u bijvoorbeeld, wil dat niet zien of draagt gewoon oogkleppen. Nu gaat u zeggen dat het Frans van de Vlamingen er op achteruit gaat, maar dat is normaal, Frans is niet langer de wereldtaal die het vroeger was en ,vooral, er is geen ijver om het Nederlands te leren bij de Franstaligen (zelfs zij die op Vlaams grondgebied wonen). Dit is trouwens nog één van de vele tekens aan de wand, dat dit land aan het barsten is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Minister-President
|
![]() herhaling
Laatst gewijzigd door jOOSt : 19 augustus 2006 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het verbaast me dat jij dat nog niet begrepen hebt. En blijkbaar heb je ook niet door dat uitgerekend het feit dat dit soort politiek gepruts voorbij is, tegelijk het zekere einde van de Belgische staat bezegeld heeft. Interessant wel om vast te stellen dat je tussen de regels door wel aangeeft dat het overleven van de Belgische staat uitsluitend berust op de Vlaamse bereidheid om zich steeds maar weer te laten rollen, inpakken en bestelen. Laatst gewijzigd door baarle : 19 augustus 2006 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het FDF - hier vertolkt in het discours van Everytime - stuurt aan op een etnische zuivering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja hoor, maar het is mislukt. Dank zij Geert Lambert, één van de slapste flaminganten die er rondloopt. Een teken aan de wand dat dit soort gedateerd gepruts niet meer hoort in deze tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarom pleit ik al lang voor een ingrijpend politiek charme-initiatief naar de franstalige Brusselaars en andere franstaligen in Vlaanderen toe. Zij zijn - net als de migranten - volwaardige Vlamingen. De band tussen de Nederlandse taal en de Vlaamse identiteit zou moeten doorgeknipt worden, denk maar aan Rijsel, Frans-Vlaanderen, Moeskroen, Edingen etc. Wat niet belet dat het Nederlands de "leitkultur" van de Vlaamse staat moet blijven, maar er moet een actief minderhedenbeleid komen vanwege de Vlaamse Beweging en de Vlaamse regering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#340 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laten we het eens aan de Vlaamse burgers vragen.
|
![]() |
![]() |