Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2007, 16:13   #201
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wie zegt dat hij dat niet heeft gedaan?
Niemand twijfelt daaraan.
Daarom komt hij ook getuigen om elke verdachtmaking te weerleggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 16:13   #202
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VB-politici werden toch ook niet persoonlijk vervolgd?
hadden die ook laten behangen op kosten van de marine dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 16:15   #203
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hadden die ook laten behangen op kosten van de marine dan?
Nee, die hadden andere laakbare feiten op hun kerfstok die tot doel hadden het hele land te ontwrichten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 16:18   #204
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alleen dit al bewijst dat niet alle Belgen even gelijk zijn voor de wet.
Juist.

Naar mijn mening 'accomodeerde' Laurent de fraude maw hij maakte ze mogelijk zonder ze zelf uit te voeren.

Zoiets als een garagehouder die een deel van zijn garage ter beschikking stelt van een groepje autodieven. De garagist pleegde zelf geen autodiefstal en kan nadien onschuld inroepen door erop te wijzen dat hij niet wist dat de wagens gestolen waren.

In een normale wereld zou de geveinzde onschuld van de garagehouder worden weggehoond, maar wanneer die garagist een prins zou zijn, dan vervalt het normale.
Oud 5 januari 2007, 16:19   #205
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, die hadden andere laakbare feiten op hun kerfstok die tot doel hadden het hele land te ontwrichten.
Over welke feiten heb je het hier?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 16:28   #206
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VB-politici werden toch ook niet persoonlijk vervolgd?
Bedoel je dat ze de Lorre wél mogen vervolgen via zijn VZW's?
Oud 5 januari 2007, 16:36   #207
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VZW's van het VB werden in Gent dus niet veroordeeld wegens racisme maar omdat ze 'laakbare feiten pleegden met als doel het hele land te ontwrichten'?
Bravo Hans!
Ik wist al veel langer dat jij het soort advokaat bent dat zijn kliënt de gevangenis IN zou praten inplaats van ERUIT.
Oud 5 januari 2007, 16:38   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt toch niet het aanklagen van het besnijden van vrouwen of zo? Want dat mocht niet zeiden de rechters (dat aanklagen dus hé).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 januari 2007 om 16:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 16:40   #209
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een normale wereld zou de geveinzde onschuld van de garagehouder worden weggehoond, maar wanneer die garagist een prins zou zijn, dan vervalt het normale.
Voor jou en mij zo te zien niet.
Maar voor de bubbels....
Oud 5 januari 2007, 16:50   #210
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Voor jou en mij zo te zien niet.
Maar voor de bubbels....
Hun blinde adoratie laat hen niet toe objectief te beschouwen. Hun prins is onschuldig. Ik beweer ook niet dat hij schuldig is aan fraude maar wel dat hij ervan op de hoogte was en ze accomodeerde.
Oud 5 januari 2007, 17:09   #211
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met andere woorden, Lorre wist dat hij medebegunstigde was van de fraude in de Marine. Reden genoeg om hem samen met de anderen terecht te laten staan.
Niet dus. De enige toegeving die gedaan wordt om het volk te sussen is hem oproepen als getuige.

Nu nog even wachten wat het gaat worden met de krottenaankoop en renovatie waarbij de Lorre zich, door middel van geld van het kint, zou hebben verrijkt. Ik twijfel er echter niet aan dat de bubbels ook in die zaak de verdediging van 'hun prins' op zich zullen opnemen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 januari 2007 om 17:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 17:13   #212
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Die haring zal echter niet braden: de misdadigers zullen boeten voor hun schandelijke misdaden tegen de Belgische Staat, en het volkomen onschuldige slachtoffer van deze laster zal uiteraard in eer hersteld worden.
de grote misdadiger laurent & co zullen vrijuit gaan, dat is al zeker uiteraard
Oud 5 januari 2007, 17:16   #213
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarvoor zouden ze juist beloond moeten worden
Oud 5 januari 2007, 17:28   #214
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
En wat doen ze bij de Marine !? net hetzelfde, maar hier hebben ze de Lorre erbij willen sleuren in de hoop een stok achter de deur te hebben moest het uitkomen.

Net zoals bij alle ander 'afdelingen' van de staat, een beetje kort door de bocht om op de Lorre zijn kap te zitten terwijl het schering en inslag is om budget overschotten op te smossen.

Dat die mens meer leefloon krijgt dan de gemiddelde Belg is een feit waar iedereen het wel moeilijk mee heeft
Maar wat ken je hem met die verbouwing in zijn schoenen schuiven ? zelfs al wist hij dat het met marine geld was, wat dan nog ? Hij is niet verantwoordelijk voor dat huis en hij is zeker niet de opdrachtgever om geld van de marine in dat huis te steken.
Dat de procureur zijn pollen ni wil verbranden, is dat ook de schuld van de Lorre ? Tis ni dat de Lorre weigert om mee te werken hé, hij moet gewoon nog ni eens meerwerken ....

Bij de meeste openbare besturen, organisaties etc, die met jaarbudgetten werken, wordt er in September ergens gekeken wat er nog niet opgesoupeerd is.

Aangezien die hun poen moeten weergeven en het volgend jaar dan minder krijgen, is de hoofdzaak, dat budget opmaken.

Maar in de meeste gevallen wordt dat geld dan wel aan nuttige dingen gespendeerd, renovaties, zaken die ze nog kunnen uitvoeren omdat ze dan pas zien dat er geld voor beschikbaar is enz...

Het gaan souperen met directieleden of het verven van Prinsen hun huizen hoort daar natuurlijk niet bij...

Wij doen bv, heel wat aankopen voor softwarelicenties en upgrades van systemen met dat soort geld. Tijdens het jaar weten we niet altijd of we daar wel geld voor overhebben, als je ziet dat je in de laatste 3 maand gaat, weet je waar je staat, en kan je de minder belangrijke zaken in orde brengen.

Dus met "eindejaars shoppen" is eigenlijk niks mis, maar je moet het geld wel goed gebruiken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 17:42   #215
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Hun blinde adoratie laat hen niet toe objectief te beschouwen. Hun prins is onschuldig. Ik beweer ook niet dat hij schuldig is aan fraude maar wel dat hij ervan op de hoogte was en ze accomodeerde.
En op welk bewijs baseert u zich of doet u gewoon wat aan "wishful thinking"?
Oud 5 januari 2007, 17:42   #216
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
de grote misdadiger laurent & co zullen vrijuit gaan, dat is al zeker uiteraard
Dewinter is toch ook vrijuit gegaan?
Oud 5 januari 2007, 17:43   #217
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewinter is toch ook vrijuit gegaan?
krijgt dewinter dan een dotatie van 300.000 euro om niets te doen?
is dewinter zijn huis gerenoveerd door de belgische marine?
Oud 5 januari 2007, 19:08   #218
La Chunga
Minister

Standaard Le Petit Prince

Citaat:
En op welk bewijs baseert u zich of doet u gewoon wat aan "wishful thinking"?
Le Petit Prince

Er was eens een prinsje dat zich Laurentje noemde en dat prinsje woonde in een villaatje met zijn gezinnetje. Maar ons prinsje vond dat zijn villaatje er erbarmelijk bij stond en dringend moest worden verbouwd. Zijn villaatje is eigendom van de grote Koninklijke Schenking maar die wil de verbouwingen niet betalen.
"De smeerlappen!" denkt ons prinsje.
"Maar misschien" denkt ons prinsje nog dieper "kan ik dat allemaal wel zelf betalen?"
Zijn intellectuele oprisping draait echter uit op een sisser wanneer ons prinsje al die rode cijfers op zijn bankblaadjes ziet.
"Verdomme" schreeuwt de prins tijdens zijn wandeling in zijn tuintje "moet ik daarvoor prins zijn! Nondedjieu!" en hij trapt één van zijn honden tegen de kont.
Net wanneer ons prinsje naar binnen wil gaan om een kopje met weinig koffie en veel chicorei te nuttigen, belt de lievelingschevalier van de prins aan.
"Oh, god, chevalier, jij komt als geroepen!" jankt hij tegen chevalier "Niemand wil mij helpen, niemand zeg ik je!" terwijl enkele tranen langs de wangen van de prins lopen.
De chevalier begrijpt niet over wat ons prinsje het heeft en vraagt: "Over wat stade gij hier te zeveren, Lorre!".
"Ewel, chevalier" antwoordt ons prinske eerder plechtig "ik wil mijn villaatje zowel van binnen als van buiten verbouwen en denk je dat er ook maar iemand is in gans dit kloteland die dat wil betalen?"
Nog voor de chevalier kan antwoorden, tiert ons rood opgelopen prinsje: "Niemand! Nobody! Personne!". Dan zwijgt hij even en schijnt diep over iets na te denken om dan aan chevalier te vragen: "Hoe zeg je niemand in het Duits?".
"Euh...Niemand?" aarzelt de chevalier.
"Niemand!" herhaalt de prins luidkeels en zakt hierop door de benen en barst in tranen uit. Net wanneer chevalier ons prinsje een troostend schouderklopje wil geven, heft de prins zijn hoofd op en schreeuwt uit volle borst: "Niemaaaaaaaaand!!!".
Chevalier besluit wijselijk om ons prinsje er niet op attent te maken dat zijn adem nogal walgelijk ruikt maar laat de prins alleen met zijn verdriet. Net als chevalier de poort achter zich dichttrekt, hoort hij ons prinsje nog luid huilen: "Niemaaaaaaand!!!!"

Enigszins overstuur en vol medelijden komt chevalier die avond thuis en vraagt zich af hoe hij zijn prinsje helpen kan. Wanneer hij 's morgens na een meer dan verdiende nachtrust wakker wordt, schiet het antwoord hem plots zomaar te binnen.
"Hoe ik daar niet eerder op kwam" vraagt chevalier zich trots af. Zonder te ontbijten vliegt chevalier achter het stuur van zijn bolide en scheurt naar zijn kantoor.
Eens aangekomen begint hij als een gek te zoeken in het doolhof klasseerkasten. Papieren en documenten vliegen door het kantoor terwijl chevalier zijn secretaresse met opengevallen mond haar baas gadeslaat. Uiteindelijk komt ze er toe te vragen: "Maar chevalier, wat zoekt u toch?"
Bezweet en zonder zijn zoektocht te onderbreken, snauwt chevalier: "De boekhouding, verdomme!".
"Oh, maar die kan u best zoeken in de kast waarop een "B" staat, chevalier".
Door stomheid geslagen staat chevalier pal, maar even gauw als de stomheid kwam, ging ze met: "Juist!". Eens de B-kast gevonden, sluit chevalier zich in zijn kantoor op en denkt: "De prins zal content zijn op mij want ik ga de verbouwingen aan zijn villaatje betalen met geld dat wij anders toch niet gebruiken!".

Na een maand of wat belt de ene aannemer na de andere aan bij ons prinsje. Hij weet niet wat hem overkomt want niet alleen bieden die mensen aan zijn villaatje te verbouwen, bovendien mag ons prinsje nieuwe gordijntjes kiezen en de verf voor de muren en de nieuwe keuken.
"Goh, heb ik me dan toch vergist in dit kloteland?" vraagt ons prinsje zich af. "Al die mensen moeten mij toch graag zien dat ze dat allemaal gratis willen doen en dan te weten dat er mensen zijn die beweren dat de monarchie niet wordt geapprecieerd!".
Even denkt de prins eraan de pers uit te nodigen om deze uitingen van liefde voor de prins te vieren maar chevalier kan hier nog maar net een stokje voor steken.
"Die mensen doen dat allemaal gratis, monseignieur, maar ze hebben liever dat niemand dat weet" fluistert chevalier de prins in het oor.
"Oh, maar dat is nog mooier" antwoordt de prins ontroerd en barst opnieuw in tranen uit.

En op deze manier, jongens en meisjes, hebben we geleerd dat een prins nooit, never, jamais, niemals ook maar iets weet! Omdat prinsen zo onwetend zijn, zijn ze steeds onschuldig.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 5 januari 2007 om 19:22.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 21:32   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit tante Faby's sprookjesboek gepikt, La Chunga?
Oud 5 januari 2007, 23:25   #220
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, Lorre wist dat hij medebegunstigde was van de fraude in de Marine. Reden genoeg om hem samen met de anderen terecht te laten staan.
Niet dus. De enige toegeving die gedaan wordt om het volk te sussen is hem oproepen als getuige.
En zelfs d�*t is nog lang niet zeker als je het welles/nietes-spel gadeslaat.

Citaat:
Advocaat Vaessen roept Laurent niet als getuige op

Meester Tom Van Maldergem, raadsman van de vroegere prinselijke adviseur Noël Vaessen, heeft prins Laurent zelf niet gedagvaard als getuige voor het proces over fraude met marinegelden. Dat maakte Van Maldergem woensdag bekend

(belga) - "We hebben hem alleszins niet gedagvaard. We hebben een aantal militairen als getuigen gedagvaard, die op de hoogte zijn van de financiële werkwijze bij het leger en de marine. Namen noemen, ga ik in het belang van het proces niet doen, '' aldus Van Maldergem. "Luypaerts en Kleutghen vertellen wat ze willen, maar hun uitlatingen liggen in dezelfde lijn als wat mijn cliënt Vaessen enkele weken geleden al verteld heeft, '' zegt Van Maldergem in een reactie op de verklaringen in de pers van Marc Luypaerts en zijn ex Lut Kleutghen, die beweren dat prins Laurent wel degelijk wist waar het geld voor het opsmukken van zijn Villa Clémentine in Tervuren vandaan kwam. Een deel van de marinegelden zou daarvoor aangewend zijn. Luypaerts, een vroegere onderofficier van de marine, werkte samen met Noël Vaessen

15:54 - 03/01/2007 Copyright © Tijd.be http://www.tijd.be/mijn_nieuws/binnenland/artikel.asp?id=2605209

Citaat:
Prins Laurent gedagvaard door Vaessen

Tom Van Maldergem , de advocaat van kolonel Noël Vaessen, heeft prins Laurent gedagvaard om te verschijnen op het proces in Hasselt over fraude met geld van de zeemacht.

Dat heeft de raadsman vrijdagavond verklaard in Het Nieuws op VTM en het avondjournaal van RTL TVi. Het proces voor de correctionele rechtbank start maandag. Het is nog niet zeker dat de prins ook effectief voor de rechtbank zal verschijnen. De correctionele rechtbank moet beslissen of het getuigenis van de prins een nieuw licht kan werpen over het dossier. Maandag, bij het begin van de zitting, zal de rechtbank zich hierover uitspreken. Minister van Justitie Laurette Onkelinx heeft een besluit opgesteld dat de bescherming van de prins opheft en dit nadien voor ondertekening voorgelegd aan de koning.

http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={F536B238-9421-4C74-BE49-AF4FF4963407
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be