Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2004, 14:10   #201
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Of hoe je op twee minuten tijd een topic volledig naar de kloten stuurt.
Zeer juist! Ik hoop dat je dat op de JUISTE persoon bedoelt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2004, 14:25   #202
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect

Beste Wanna-be vreemdeling,

We zijn het eens jongen!
Stemplicht dat geldt voor iedereen!
Behalve voor vreemdelingen van buiten de EG die weigeren om onze nationaliteit te aanvaarden. Die krijgen stemverbod.
Oud 2 februari 2004, 14:53   #203
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Beste Wanna-be vreemdeling,

We zijn het eens jongen!
Stemplicht dat geldt voor iedereen!
Behalve voor vreemdelingen van buiten de EG die weigeren om onze nationaliteit te aanvaarden. Die krijgen stemverbod.
...
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2004, 14:55   #204
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
het woord PLICHT horen die gasten niet graag
Hoe het ook is,...

ik sta daar tenminste achter (of ze het leuk vinden of niet!)
Oud 2 februari 2004, 15:14   #205
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

...
Dus al diegenen die niet zoals jij gewoon aan alleman (autochtoon, belgische allochtoon, vreemdeling van dichtbij, vreemdeling van ver, weigeraars van onze nationaliteit) zomaar stemplicht wilt geven is fout. Of heeft geen recht op een mening. Of zoiets.
Oud 2 februari 2004, 15:41   #206
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

De Zotte Gusten zijn er trouwens af.

26950 handtekeningen intussen
Oud 2 februari 2004, 16:14   #207
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
De Zotte Gusten zijn er trouwens af.

26950 handtekeningen intussen
ik vind deze petitie nog belachelijker dan die andere. zotten. 8)
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 12:46   #208
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een bende schrikschijters dus, die enkel onder annonimiteit hun meing durven uiten.
Nu wil ik niet de verdediging van de contra's op mij nemen, maar het is toch al duidelijk gebleken dat lidmaatschap van het Comité Tegen... geen eieren legt voor uw carrière, nietwaar?

PS : hoe zou het die prof trouwens nog vergaan zijn, die openlijk toegaf voor het Blok uit te komen?
Oud 3 februari 2004, 13:44   #209
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:

Een bende schrikschijters dus, die enkel onder annonimiteit hun meing durven uiten.
Nu wil ik niet de verdediging van de contra's op mij nemen, maar het is toch al duidelijk gebleken dat lidmaatschap van het Comité Tegen... geen eieren legt voor uw carrière, nietwaar?

PS : hoe zou het die prof trouwens nog vergaan zijn, die openlijk toegaf voor het Blok uit te komen?
Wat die prof betreft heb ik geen flauw benul.

Wat je zegt geeft alvast duidelijk aan wat de motivatie van velen is om in dat comité te stappen!
Oud 3 februari 2004, 15:18   #210
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je zegt geeft alvast duidelijk aan wat de motivatie van velen is om in dat comité te stappen!
Profiteren van de royale "uittredingsvergoeding" van onze parlementen?
Oud 3 februari 2004, 15:23   #211
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Hoe gaat men op die petitie de niet zotte gusten maar even fake ondertekenaars er uit halen ?

GAat men naar al die 26xxx mensen een email sturen ter bevestiging ?
Ik heb er in ieder geval nog altijd geen ontvangen dus veronderstel ik dat ze het niet doent. En ja ik heb ook een keer getekend met mijn echte naam. Om te zien of ik dus een email kreeg ter bevestiging, zoals bij de petitie tegen vreemdelingenstemrecht.

Dus er is geen enkele controle mogelijkheid dan nog over zou ik denken.

Of als ze op een andere manier controleren, mag U het mij gerust laten weten.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 16:32   #212
Steenuil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Hoe gaat men op die petitie de niet zotte gusten maar even fake ondertekenaars er uit halen ?

GAat men naar al die 26xxx mensen een email sturen ter bevestiging ?
Ik heb er in ieder geval nog altijd geen ontvangen dus veronderstel ik dat ze het niet doent. En ja ik heb ook een keer getekend met mijn echte naam. Om te zien of ik dus een email kreeg ter bevestiging, zoals bij de petitie tegen vreemdelingenstemrecht.

Dus er is geen enkele controle mogelijkheid dan nog over zou ik denken.

Of als ze op een andere manier controleren, mag U het mij gerust laten weten.

Speciaal voor Tegendradigaard quote ik mijzelf hier nog eens. Ik voeg er aan toe dat ik ook vind dat het nogal lang duurt voor men er werk van maakt.

Citaat:
Zal ik het nog eens proberen uitleggen?

Op dit moment zijn er 5510 ondertekenaars. Deze 5510 zijn gecheckt op echtheid en dubbele onerschrijvers. Deze handtekeningen zijn er van vóór begin deze week. Want zoals u ongetwijfeld weet loopt deze petitie reeds sinds 15 mei.

Begin deze week is de petitie terug onder de aandacht gebracht. Sindsdien zijn er dus een 15000 handtekeningen bij gekomen. Deze handtekeningen zijn nog niet gecheckt. Maar je mag gerust zijn dat ze dat nog gaan doen. En dan zullen die vier zotte gusten er wel uitvliegen. En nog een paar dubbelen en een paar andere plezanterikken. Zullen we zeggen dat dat er allemaal samen 100 zijn.
Oud 3 februari 2004, 16:40   #213
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Maar hoe ?

Want als ik zit te tekenen inplaats van met zotte Gust als

Jan Janssens - Leuven
Andre De Block - Houthalen
De Ceulaer Johan - Geldenaken
enz, enz

HOE en ik vraag dus duidelijk niet wanneer maar wel HOE kunnen ze dat controleren.

Bij de andere petitie heb ik de proef genomen en heeft men mijn tweede handtekening (onder dezelfde naam dus) wel geweerd volgens de uitleg die ze gaven en die ik hier ook al gegeven heb.

Dus HOE kan men iets controleren als men geen controle procedure heeft ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 16:47   #214
Steenuil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Maar hoe ?

Jan Janssens - Leuven
enz, enz

HOE en ik vraag dus duidelijk niet wanneer maar wel HOE kunnen ze dat controleren.

Bij de andere petitie heb ik de proef genomen en heeft men mijn tweede handtekening (onder dezelfde naam dus) wel geweerd volgens de uitleg die ze gaven en die ik hier ook al gegeven heb.

Je moet toch je mailadres ingeven. Via die weg heb je een controle mogelijkheid. Maar zoals ik zelf al schreef: ik vind dat het ook nogal lang duurt.
Oud 3 februari 2004, 17:37   #215
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:
Maar hoe ?

Jan Janssens - Leuven
enz, enz

Je moet toch je mailadres ingeven. Via die weg heb je een controle mogelijkheid. Maar zoals ik zelf al schreef: ik vind dat het ook nogal lang duurt.
Gratis e-mailproviders in overvloed.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 21:48   #216
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Het belangrijkste is niet de vraag of er misschien een paar fouten in de petitie staan, wat telt is dat er een grote groep mensen is die het stemrecht echt steunt. Om U een idee te geven: Exact een week geleden had de petitie 6400 handtekeningen. Nu zijn dat er 30.000. Er zijn met andere woorden 23.000 handtekeningen bijgekomen, oftewel 3285 per dag. De petitie tegen het stemrecht, die veel meer publiciteit kreeg in de media, haalt intussen 1000 handtekeningen per dag volgens Rudy Van Nespen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 21:51   #217
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Het belangrijkste is niet de vraag of er misschien een paar fouten in de petitie staan, wat telt is dat er een grote groep mensen is die het stemrecht echt steunt. Om U een idee te geven: Exact een week geleden had de petitie 6400 handtekeningen. Nu zijn dat er 30.000. Er zijn met andere woorden 23.000 handtekeningen bijgekomen, oftewel 3285 per dag. De petitie tegen het stemrecht, die veel meer publiciteit kreeg in de media, haalt intussen 1000 handtekeningen per dag volgens Rudy Van Nespen.
Dan bedoel ik wel mensen die effectief de petitielijst ondertekenen, waarmee wij de baan op gaan...
Ik weet niet hoeveel inschrijvingen de internetpeiling en SMS-acties opbrengen...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 09:19   #218
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Het belangrijkste is niet de vraag of er misschien een paar fouten in de petitie staan, wat telt is dat er een grote groep mensen is die het stemrecht echt steunt.
En dat is nu net beangstigend, temeer daar niemand van de ja-stemmers een antwoord kan (of durft) geven op mijn vraag hoe dat nu zit met die ongelijkheid... Ik zal ze nog eens posten, maar denk er niet teveel over na of je merkt direct dat er iets fundamenteel fout zit met het stemrecht voor migranten.

Citaat:
waarom mag iemand uit een gemeenschap zelf kiezen of hij/zij gaat stemmen, terwijl iemand anders uit dezelfde gemeenschap die keuze niet heeft ?
(OK, in theorie heb je altijd de keuze, maar de ene zijn keuze is vrij, de andere zijn keuze kan gesanctioneerd worden)
Ofwel is iedereen gelijk voor de wet en geldt de stemplicht, ofwel iedereen stemrecht. Het kan niet dat ik verplicht wordt om iets te doen terwijl mijn buurman zelf mag beslissen wat ie doet. Iemand die met dit laatste wel akkoord gaat is dus voorstander van de invoering van ongelijkheid en dus een gevaar voor de samenleving. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen ?
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 12:17   #219
khaled
Schepen

Standaard

Even terug bovenaan plaatsen want ik ben echt wel benieuwd.

Citaat:
Het belangrijkste is niet de vraag of er misschien een paar fouten in de petitie staan, wat telt is dat er een grote groep mensen is die het stemrecht echt steunt.

En dat is nu net beangstigend, temeer daar niemand van de ja-stemmers een antwoord kan (of durft) geven op mijn vraag hoe dat nu zit met die ongelijkheid... Ik zal ze nog eens posten, maar denk er niet teveel over na of je merkt direct dat er iets fundamenteel fout zit met het stemrecht voor migranten.

Citaat:
waarom mag iemand uit een gemeenschap zelf kiezen of hij/zij gaat stemmen, terwijl iemand anders uit dezelfde gemeenschap die keuze niet heeft ?
(OK, in theorie heb je altijd de keuze, maar de ene zijn keuze is vrij, de andere zijn keuze kan gesanctioneerd worden)
Ofwel is iedereen gelijk voor de wet en geldt de stemplicht, ofwel iedereen stemrecht. Het kan niet dat ik verplicht wordt om iets te doen terwijl mijn buurman zelf mag beslissen wat ie doet. Iemand die met dit laatste wel akkoord gaat is dus voorstander van de invoering van ongelijkheid en dus een gevaar voor de samenleving. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen ?
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 12:53   #220
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, ergens is het oneerlijk dat niet EU-burgers dan stemrecht hebben. Maar, waar zaten U en het Vlaams Blok toen aan EU-burgers stemrecht werd verleend, wat uiteraard een even grote discriminatie is? En laat ons niet vergeten dat er ook een aantal rechten aan de Belgische nationaliteit verbonden zijn die je als buitenlander niet hebt.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be