Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 01:17   #201
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Inderdaad, maar buiten die ranzige "volxkeuken" zie ik niet in wat de krakers voor sociale huisvesting of buurtverfraaiing doen. Het zijn communards met een nihilistische ingesteldheid die zich terugtrekken uit de maatschappij. Ik verwacht er niets van.
er zou meer van te verwachten kunnen zijn als ze inderdaad niet zo geïsoleerd opgesloten zaten in hun 'vrije ruimtes' die ze vaak moeten barricaderen tegen de buitenwereld...alleen al om ze te kunnen behouden

een bezetting moet altijd een OPEN iets kunnen zijn, waar de buurtbewoners en andere mensen in betrokken kunnen worden. Maar dat is wat de overheid natuurlijk tot elke prijs wil voorkomen

de anar-beweging is inderdaad vastgelopen hierop. ze zitten geïsoleerd en opgesloten in hun vrije ruimtes die ze met veel moeite gecreëerd hebben

nu is het zaaks opnieuw de weg naar buiten te vinden, naar de buurten, naar de mensen, en liefst op een positieve manier

het aanvallen van MCDonaldsen en banken is vandaag niet de aangewezen methode, omdat de mensen deze actiemethodes niet meer kunnen begrijpen.
De mensen zijn zo gehersenspoeld dat ze HOUDEN van die MCDonaldsen en van die banken. Ze beschouwen het verkeerdelijk als iets van zichzelf...als de eettent waar ze hun kinderen kunnen laten vergiftigen zonder zelf strafbaar te zijn, of als HUN banken waar ze HUN geld kwijt kunnen
ze vinden het zelfs normaal dat ze moeten betalen voor de verrichtingen om hun eigen geld daarna weer op te halen, om even te tonen hoe ver het gekomen is en hoe de massa in slaap gewiegd werd

de werkelijke verhoudingen zijn goed gemaskeerd, er wordt de mensen geen opvoeding gegeven om de propaganda en reclame die in geluiden en beelden geleverd wordt te ontcijferen
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 01:20   #202
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
euhm, die krakers hebben afgelopen week een aantal luxewagens in brand gestoken evenals een bulldozer toegetakeld met een zelfgemaakte bom ... dat vind ik daden die redelijk dicht bij terrorisme aanleunen
heb je bewijzen daarvan ?
Oud 24 juni 2007, 01:23   #203
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik geef u gelijk deze keer.Opus Dei is de fanatieke kern binnen de RKK, en leegstaande huizen die aan deze sekte toebehoren kraken , zie ik geen graten in.Maar logisch blijven: ook genouwen toebehorend aan islamietische organisaties moeten ten dienste der daklozen gesteld worden, gekraakt worden.Al die moskee's zijn beter benut om daklozen te huisvesten, Belgische daklozen uiteraard...
ik zou geneigd zijn u gelijk te geven, maar er is één verschil: die moskeeën staan niet leeg, veel kerken en andere gebouwen wel

kraken kan alleen bij leegstand, anders is het echt diefstal vind ik

ik kom ook niet het huis kraken waarin jij woont, ik zal altijd een leegstaand pand verkiezen
Oud 24 juni 2007, 01:23   #204
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
als ge uw huizen tien jaar laat leegstaan moet ge er niet van verschieten dat er een dakloze zich installeert.Daar waar de Staat zou kunnen tussenkomen is op de huurprijzen: eindelijk eens reglementeren daarop.Moest het niet zo peperduur zijn om zich in de stad te logeren zouden er minder krakers zijn...400 euros en meer voor een konijnekot onder de pannen! Schande is dat!
voil�*, nu zijn we het eens
Oud 24 juni 2007, 01:27   #205
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
da's inderdaad een ouwe truuk.En hier spelen die maskers de betogers soms parten: de polies is ook onherkenbaar zo...
juist

zelf ben ik ook al regelmatig gaan betogen, maar nooit met een masker of sjaal voor mijn ogen, nooit met een bivakmuts

als de zaak waarvoor je strijdt een rechtvaardige zaak is, dan hoef je volgens mij je gezicht niet te verbergen

natuurlijk is daar ook wel wat stoerdoenerij bij, en sommigen maskeren zich ook omdat ze al in het verleden problemen hebben gehad met de BOB en/of de staatsveiligheid. In dat geval kan ik het ergens nog begrijpen

toch zou ik iedereen willen oproepen om zoveel mogelijk zonder bivakmutsen te betogen

onze zaak is een rechtvaardige zaak, laat dat dan ook blijken en wees niet bevreesd

op die manier geef je provocateurs en flikken in burger minder kans om hun slag te slaan

hun haring zal niet meer zo goed braden
Oud 24 juni 2007, 01:42   #206
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik denk niet dat er 1 kraker tussenzit die dat niet goedkeurt.
Ik ken er al zeker minstens 2..
Meer zelfs. Een ervan weigerde gisteren mee te protesteren omdat ze vond dat de stad Leuven gelijk had.
De ander heeft wel mee geprotesteerd, maar heeft proberen zich te distantieren van de groep, nadat er stenen werden gegooid. Daarvoor deed hij niet mee.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 02:39   #207
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dat tuig heeft geluk gehad vanwege een paar dagen weg. Indien ze maar ook één ding verkeerd deden naar mij dan waren het geen 200 betogers maar 200 ziekenhuisgangers.
Klopt al wat nodig is éné zot die daar zijn shotgun bovenhaalt en er zoveel mogelijk neerknalt. In sommige oostbloklanden of andere apenlanden was dit soort krakers al lang achter de tralies of afgemaakt door rechts tuig.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 02:48   #208
AsGard_SGO
Vreemdeling

AsGard_SGO's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar AsGard_SGO
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Dit langharig werkschuw tuig is niet akkoord met het eigendomsrecht en probeert hun belachelijke standpunten dan maar kracht bij te zetten door een 'betoging' annex plunderdtocht. De Grote Markt werd hermetisch afgesloten, politie - incl. helicopters - overal, horeca mocht geen terrasjes meer buitenzetten na 16u en een hele stad in paniek. En dat allemaal voor 200 losers die niet werken of betalen voor hun woonst!
Dit soort redenaties en overtuigingen zijn het die elk sociaal voelend en weldenkende mens "angst" inboezemen. Terecht ook want vaak zijn diegene die zo denken, mensen die niet enkel in hun eigen wereldje leven maar dat ook nog eens aan de andere willen opdringen en alleen maar blijk geven aan de slechtste kant van de mensheid te willen of kunnen te leven.

Laatst gewijzigd door AsGard_SGO : 24 juni 2007 om 02:49.
AsGard_SGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:29   #209
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Die krakers en die anarchisten zijn geweldadige onverlaten die er zelfs niet voor terugschrikken om politie aan te vallen en mensen met straatstenen te bekogelen.
En dan even later in een reactie op iemand anders:
Citaat:
Howla, niet veralgemenen.
Tja...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:34   #210
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Eindelijk duidelijke en niet mis te verstane taal van Patriot waar ik het volledig kan me eens zijn.

Deze keer heeft de politie wél doortastend opgetreden; deze beestachtige criminelen werden ingerekend en konden eens een nacht in de cel doorbrengen, waar ze overigens thuis horen. De matrak werd niet gespaard en zo hoort het. Het is toch werkelijk niet te geloven, om een niemendal, de uitvoering van de wet, gaan deze linkse terroristen weer te keer als beesten. Een samenleving die niet onder het juk van dit geteisem wil vallen, hoe marginaal en klein ze ook zijn, moet zich weerbaar en oplettend opstellen. Daarom geen pardon met dit gespuis en strengste straffen met verlies van burgerrechten. Desnoods uitwijzijng naar Cuba.

Dat hier eigendom van Opus Dei, een deel van de Heilige Katholieke Kerk, werden aangevallen mag wel een teken aan de wand zijn voor de onmenselijkheid van dergelijke kreaturen!
Hier! Veeg even het schuim van je lippen, wil je...

Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 24 juni 2007, 08:37   #211
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar bedankt ik liever voor.

Ik heb er geen behoefte aan om met zulk gespuis op te trekken.
Het zijn geweldenaars en vandalen, ik ben niet geïnteresseerd in hun uitleg.

Citaat:
Oud 24 juni 2007, 08:40   #212
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ge uw huizen tien jaar laat leegstaan moet ge er niet van verschieten dat er een dakloze zich installeert.Daar waar de Staat zou kunnen tussenkomen is op de huurprijzen: eindelijk eens reglementeren daarop.Moest het niet zo peperduur zijn om zich in de stad te logeren zouden er minder krakers zijn...400 euros en meer voor een konijnekot onder de pannen! Schande is dat!
Al hetgeen de staat kan doen is zorgen voor meer sociale woningen (en vanaf het ogenblik dat iedereen een sociale woning wil, is het gedaan met de staat).
Alle staatstussenkomsten in nieuwe huurwetten... hebben steeds tot gevolg gehad dat de verhuurders zich terugtrokken (er zijn leukere manieren, met minder last, om zijn geld te beleggen) en degenen die bleven, begonnen steeds meer buitensporige eisen te stellen, om toch maar niet de pineaut te worden.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:44   #213
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad vooroordelen jegens mensen die met geweld hun mening willen doordrukken.

Ik praat niet met terroristen.
de gemakelijkheidsoplossing: eerst krakers bestempelen als terroristen, om er daarna niet mee te moeten praten. De Seffulfilling prophecy.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:46   #214
driewerf

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Je kan niet praten met mensen die enkel de taal van het geweld kennen.
ah ja, want lomeanor heeft een grondige studie gemaakt van de krkaerrs van Squattus Dei, en kan, vanuit zijn onpeilbare kennis, met absolute zekerheid stellen dat er niet mee te praten valt.
Oud 24 juni 2007, 08:54   #215
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
die heisa was nodig omdat er aan Louis Tobback een goede nazi verloren gegaan is....maar het is niks, er staan onnozelaars genoeg te trappelen om zijn plaats in te nemen, is het niet ?
Het is nu niet omdat er jacht mag worden gemaakt op 'brulkikkers' (is naar het schijnt een plaag, zoals (s)links) dat u ze moet doorschuiven naar het rechtse kamp. Zou vragen om zo vriendelijk te willen zijn, brulkikkers, schaamluizen ( dus de broek dicht te houden, dit ter voorkoming van voortplanting) en ander gedierte in 'uw' dierentuin te houden. De 'MENSEN' willen zulke exemplaren niet in de samenleving. Een klein bewijs, 10/06.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:54   #216
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de staat zou een garantie moeten geven aan de verhuurder, dat hij de huur betaalt, als de huurder niet meer in staat is die te betalen.De staat heeft de middelen om na te gaan of gij nog inkomsten hebt. Indien dat niet het geval is, en vermits iedereen recht op een dak boven zijn hoofd heeft, kunnen ze op dat moment bijspringen.
Dat is inderdaad iets dat de staat zou kunnen doen. Temeer daar geen enkele privé-verzekering dit risico wil dekken. Maar denk dat de staat wel zijn redens heeft om het niet te doen. Als ge ziet hoe het aantal wanbetalers van electriciteitsfacturen exponentioneel oploopt.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:56   #217
driewerf

Standaard

Citaat:
Dat soort fabeltjes geloof je nu toch zelf niet?

De politie is daar juist om de gemoederen kalm te houden. Die politieagenten zijn ook maar mensen die hun werk doen, hoor. Die willen heus geen onnodige risico's nemen om gewond te raken. Aanwezig zijn bij een mars van die geweldenaren is al gevaarlijk genoeg zonder dat je "provoceert."
Nonsens, het betsaan van "agents provocateurs" is reeds eeuwenoud. Meestal types die exact dezelfde "redenering slikken (*) als die jij volgt: het is toch tuig, dus mag er op geklopt worden.
http://www.youtube.com/watch?v=5k-Ka...elated&search=
(let op sec 12 en sec 32)
http://www.youtube.com/watch?v=T3Hqv...elated&search=

(*)slikken, want om er zelf op te komen, daar zijn ze zelf nog te dom voor.
Oud 24 juni 2007, 09:06   #218
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGard_SGO Bekijk bericht
Dit soort redenaties en overtuigingen zijn het die elk sociaal voelend en weldenkende mens "angst" inboezemen. Terecht ook want vaak zijn diegene die zo denken, mensen die niet enkel in hun eigen wereldje leven maar dat ook nog eens aan de andere willen opdringen en alleen maar blijk geven aan de slechtste kant van de mensheid te willen of kunnen te leven.
Betogingen met geweld, Wie dringt wie wat op?

Eén van de slechte kanten van de mensheid zit erin, dat sommige ervan uitgaan dat andere moeten werken zodat zij kunnen nemen zonder te werken. Is niet alleen op het werkschuw tuig bedoeld waar hier sprake van is, ook op politici en de voor sommige geachte familie te Laken zijn alle even werkschuw. Dus werkschuwtuig is van alle klasse en standen. Alleen wil de ene het in stand houden met geweld en de andere met leugen en bedrog maar zeiken, doen ze op hetzelfde hoofd dat van de hardwerkende eerlijke arbeider.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:15   #219
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Betogingen met geweld, Wie dringt wie wat op?

Eén van de slechte kanten van de mensheid zit erin, dat sommige ervan uitgaan dat andere moeten werken zodat zij kunnen nemen zonder te werken. Is niet alleen op het werkschuw tuig bedoeld waar hier sprake van is, ook op politici en de voor sommige geachte familie te Laken zijn alle even werkschuw. Dus werkschuwtuig is van alle klasse en standen. Alleen wil de ene het in stand houden met geweld en de andere met leugen en bedrog maar zeiken, doen ze op hetzelfde hoofd dat van de hardwerkende eerlijke arbeider.
Als werken alles kon oplossen zou dit al gebeurd zijn maar...

De situatie ziet er slecht uit
Ja, het is vreselijk, maar maak je geen zorgen.
Waarom niet?
We hebben Andreas. (Andreas Papandreou, de sociaal-democratische minister-president)
Oh! …… en wat gaat hij dan doen?
Momenteel kan hij niks doen, want hij is voor 48 uur naar Bulgarije.
Waarom is Andreas naar Bulgarije gegaan?
Omdat de Bulgaarse regering in grote problemen zit met de financiële situatie en zij nodigde Andreas uit om orde op zaken te komen stellen.

Zo boven,zo beneden

Laatst gewijzigd door guerin : 24 juni 2007 om 09:23.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:24   #220
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
heb je bewijzen daarvan ?
Van de auto's dat was in het nieuws gekomen, bij de aanslag op de graafmachine of bulldozer was een kameraad getuige.

Ik ga niemand beschuldigen, maar ik vind wel dat men woorden als terrorisme in de mond mag nemen indien men dergelijke zaken uitsteekt, daar was het me voornamelijk om te doen.

Natuurlijk zal geen kraker dergelijk gedrag goedkeuren. Maar indien zij verantwoordelijk zouden zijn, vind k dat men ze gerust terrorist mogen noemen.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be