![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister
|
![]() Citaat:
maw, als je in een land woont, moet je de godsdienst van dat land aannemen. Dus de moslims moeten hun stofvod in hun land laten OF terugkeren ( aub, ga heen en kweek ginder ![]() en ja, ik ben een trots gentenaar, ..... stofvodden buiten.
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in dat geval is het wel een bar slechte wet natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een mens kan niet alles willen.
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het moet zijn dat een beperking van het uiten van de traditionele religie ondergeschikt is, gek.... die dienden dat woestijnvolk toch net over te nemen, aldus de spreuk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Europees Commissaris
|
![]() Een goei zaak dat verbod, maar het gaat niet ver genoeg. Is er echt niet 1 advocaat die eens een rechtzaak wil aanspannen tegen een dokter die een besnijdenis uitvoert wegens "slagen en verwondingen" en "verminking". D�*n zullen we eens zien wie het laatste woord heeft, de wet of religie.
![]() |
#207 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De kerstboom die het Gents stadsbestuur elk jaar tussen de Sint-Niklaaskerk en het Belfort zet kunnen we nu ook op onze buik schrijven zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Ja? Goed zo...ik veronderstel dan ook dat jij nu deze citaten eens fijntjes gaat doorprikken om te bewijzen dat ze of niet waar zijn of niet mogen worden medegedeeld. Citaat:
Ik heb in de tekst van Knuppel geen enkel dogma gelezen. Wat ik wel heb gelezen zijn sommige journalistieke getuigenissen van enkele uitwassen van het tolereren van islamdogma's.
![]() |
![]() |
#209 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou het geen goede zaak zijn indien:
-De moslima's hun hoofddoek zouden thuis laten. => ze zouden minder opvallen in het straatbeeld => minder ergernis bij een groot deel v/d autochtone bevolking => minder polarisering => betere integratie want men "ziet" het niet meer dat het allahtonen zijn... Of moeten we in deze over een sluipend gif spreken?
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 november 2007 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler;3104976]
Citaat:
Zeggen dat je iets ergens vandaan hebt gehaald, is niet genoeg om een duidelijke case te bewijzen. Zeker niet als je gaat spreken in algemene, en niet in specifieke, termen. Kortom; pure dogmatiek, uit context gerukte opmerkingen. Niet meer dan dat. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zouden we dat doen? Zo'n gezellige oude Europese traditie verbieden in Europa. En die bovendien niets met het christendom te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het stadsbestuur moet nu eenmaal neutraal staan tegenover elke levenshouding. Niet alle bevolkingsgroepen zetten een kerstboom, dus weg ermee. Sorry, ik vind dit ook niet leuk hoor. Maar dat is nu eenmaal wat het Gentse stadsbestuur eergisteren bij democratische meerderheid heeft besloten. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 28 november 2007 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
|
![]() Citaat:
En euh, ook wat de rest betreft, ben je - zoals gewoonlijk - slecht geïnformeerd. Er is in Antwerpen een joodse advocaat die al jaren met een keppeltje pleit zonder dat er ooit iemand over gevallen is. Die joodse man die moest voorkomen voor de rechtbank had gewoon de pech dat de rechter enige tijd voordien het met een moslim aan de stok had gehad in verband met een hoofddeksel. En die rechter wist maar al te goed dat hij anders wel eens een klacht voor discriminatie aan zijn broek zou hebben... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste werd er helemaal niet gestemd over "de invoering van de hoofddoek in het staatsapparaat". Het ging over het verbieden van de hoofddoek die nu reeds gedragen wordt door ambtenaren her en der. Niet over het toestaan ervan. En al helemaal niet over het opleggen ervan zoals je bewering insinueert. Ten tweede is het niet de functie, noch de "geladen connotatie" van de hoofddoek, die voor discussie zorgde, maar wel de betekenis die er door een bepaalde partij aan wordt gegeven. Een wereld van verschil. En tenslotte ging de stemming dus ook helemaal niet over het opheffen van een verbod, dan wel over het invoeren ervan. Maar soit, ik ben al blij dat je tenminste toegeeft dat het over een afkeer voor de hoofddoek gaat en je niet - zoals anderen - in allerlei bochten wringt om te doen alsof het over "uiterlijke tekenen van religieuze en politieke aard" en "neutraliteit" gaat. Laatst gewijzigd door Edina : 28 november 2007 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat de puntjes eens op de "i" moesten gezet worden. Ik ben het echter niet eens met de stelling dat de problematiek rond de hoofddoek een zuivere Vlaams Belang-aangelegenheid is. Anders zouden de partijen die deelnemen aan het cordon een unieke kans hebben gekregen om het Belang verder te marginaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |||||
|
![]() Citaat:
En wat die kruisbeelden betreft: ook dat is een van de pot gerukte vergelijking. Een kruisbeeld ophangen in een overheidsgebouw is een "uiterlijk teken van religieuze aard" dat de overheid uithangt. Een hoofddoek is op zijn best een "uiterlijk teken van religieuze aard" dat een persoon die voor de overheid werkt uithangt. Pas indien dat deel zou uitmaken van een verplicht uniform dat door de overheid wordt opgelegd, zou je vergelijking steek houden. Quod non! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mij is ook niet iedere allochtoon een moslim, beste Desiderius, maar ik ben dan ook niet degene die een probleem heeft met moslims (of mensen die een andere religie aanhangen). De vraag die je je moet stellen, is of hetzelfde geldt voor degenen die zich zo storen aan de hoofddoek... en als je een beetje eerlijk bent, dan weet je het antwoord wel zelf. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
Voor sommigen is de vermelding van het woordje "bron" waarachter een bestaand medium staat blijkbaar al voldoende om elke kritische zin te laten varen. Doe me een lol en geef me bijvoorbeeld eens een echte bron over een gemeentelijk zwembad waar moslima's een eigen zwemuurtje hebben gekregen. En nee, vrouwenzwemuurtjes gelden niet hé. Het gaat om zwemuurtjes specifiek voor moslima's. Los daarvan zijn er overal gekken te vinden met waanzinnige eisen, maar daarom slagen ze er nog niet in die te verwezelijken. Hier in België hebben we zelfs een partij die bepaalde faciliteiten wil voorbehouden voor het eigen volk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Ze hadden uit opportunistische overwegingen ook het VB kunnen marginaliseren. Denk je niet dat de andere partijen daar niet al lang van dromen?
|
![]() |
![]() |