![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar aan toegeven of aan de mogelijkheid ervan is jezelf als watje profileren, als verzetbaar pionnetje. Was er geen uitspraak van BDW, dan hadden ze wel iets of iemand anders gevonden hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een onderdanige houding! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar zullen delen van steden voor moeten sneuvelen. De economie van vraag en aanbod wordt anders bekeken. Mensen van hier met eigendom zouden vanaf nu al best hun eigendom niet verkopen aan bouwspeculanten en het voorbehouden voor dat ene of dat tweede kind en de kleinkinderen. Dus moeten er heel wat mensen in hun denken dynamischer worden en met hun wapenarsenaal (een schup kennen ze niet blijkbaar) proberen om een of andere woestijn die er toch maar wat bij ligt vruchtbaar te maken en daar huisjes te bouwen. Hier is geen plaats meer. Eberhard, jij houdt van sardienen. Ik ook. Ik eet ze op. Wie zich ongebreideld voortplant, profileert zich als een prooidier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als de meeste mensen van hier die ruimte broodnodig hebben om rustig te leven, dan ziet het plaatje er zeker anders uit. Of heb je iets tegen rustig leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een volk dat zijn eigen overschot aan bevolking, via een lager geboortecijfer terug nivelleert pleegt geen zelfmoord Daarentegen: een volk dat ongebreidelde massa-kolonisatie toelaat pleegt op twee generaties tijd zelfmoord een volk dat ongebreidelde kinderaantallen promoot pleegt evenzeer op twee generaties zelfmoord, of is genoodzaakt andere gebieden te koloniseren (bevolking afrika, met landen waar met een gemiddeld geboortecijfer heeft van 7 kinderen per vrouw....) Waarover heb je het?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2366 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, jullie bekijken dit toch zo graag als een 'wij tegen hen' oorlogsverhaaltje he? Wel, moet je mij eens uitleggen in welk parallel universum het een 'onderdanige houding' is wanneer je je strategie zodanig uitstippelt dat je je 'vijand' zo weinig mogelijk kansen geeft om je te pakken, terwijl je zelf 'toeslaat' op het juiste moment. Ik geloof dat dat gewoon verstandig is. Want da's wat ik hier zeg he: doe dit niet 'op gevoel', maar pak dit op een beredeneerde, doordachte, slimme manier aan. Want reken er maar op dat zij (degenen die hier naar alle waarschijnlijkheid achter zitten) dat ook doen. Dit zijn geen dommeriken die hier achter zitten, het slechtste wat je kan doen is hen onderschatten, want dan sta je binnen de kortste keren met je broek op je knieën. Jij noemt dat kennelijk 'onderdanig zijn', ik noem dat 'verstandig zijn'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik ben een fase verder: dat verstandig zijn helpt gewoon niet; het proberen te begrijpen en die mensen tegemoet komen ... zich correct en vriendelijk en geduldig gedragen helpt niet. Voor sommigen van hen is dat gewoon ene teken van zwakte, een uitnodiging om er eens goed mee te schudden. En waarom zou er toegeslagen moeten worden? Dat is een verspilling van tijd en energie. En meer niet dan wel wordt er toegeslagen en dan nog. Zo verstandig is dat ook niet. Ondertussen kunnen we al uitkijken naar een volgende opgezette case. Die mensen verdienen het om op hun plek gezet te worden (figuurlijk zeker) zowel door de overheid als door de media. Dat is de enige taal die ze verstaan en die ze thuis trouwens ook hanteren: wie het hardste krijst, wint de discussie. Ik zou maar al eens beginnen met hun advocaat te screenen en nagaan hoe en door wie die betaald wordt. Details nagaan. En die mensen die toen in beeld waren gekomen hadden al lang afgeluisterd moeten worden. En ipv altijd te stellen: 'mogen we dit of dat nog ...', kan het 'wij eisen dit of dat' worden. Aan die nitwits stel je toch geen vraag met 'mogen'. Alsof je aan die mensen van 'k weet niet waar toelating vraagt. De overheid en mensen van hier stellen zich veel te kwetsbaar op. Dat is vragen om gerold te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2368 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De juf had nooit van school moeten veranderen. De directie had wat meer ruggengraat vertoont en ferme verontwaardiging over de fysieke bedreigingen ipv van 'aangeslagen' te zijn. Zelfs als was er toen nog misschien een kleine kans dat er iets 'vies' zou gebeurd zijn.. Dan nog. Zelfs dan nog laat een hele directie toch niet over zich heen lopen. 't Is niet omdat iets of iemand niet perfect is, dat je direct moet gaan kruipen. En er is gekropen geweest. Te veel naar mijn goesting. Die die riepen 'Blijf van ons kinderen af', hadden direct een reactie moeten krijgen: 'Wees consequent en haal ze dan weg. Wat houd u tegen.' Dat soort taal bedoel ik. En dan kunnen ze voor de verandering ergens anders gaan krijsen. En ooit zal er toch een confrontatie komen, want die 'gedreven' moslims gaan niet stil blijven zitten, ze gaan de anderen erin meesleuren en ipv bomaanslagen hier te plegen, zoeken ze naar de juiste advocaat ... m.a.w. zoeken ze naar al onze infrastructurele zwakke punten zoals jurisdictie of de uitvoering ervan, onderwijs, en wat nog? Als ik één van hen was geweest dan had ik hetzelfde kunnen in gang steken in een openbaar zwembad (de kleedhokjes) of in Kind en Gezin. Nu is het gewoon wachten op het volgende, misschien wordt het iets anders dan vermeend kindermisbruik. Laat me eens fantaseren ... voedselvergiftiging met opzet, een soort copycat van de voedselvergiftiging in India? Of een allergie opgedaan in een moskee die de schuld is van een 'autochtone' schoonmaakploeg? (dat laatste is misschien niet haalbaar). Beter nog is de beschuldiging van haram vlees vermengd met hallal vlees en iemand die er ziek van wordt (een kindje uiteraard). Dat is dan ook copycatgedoe. En zo kunnen ze verder gaan om alles op losse schroeven te zetten; argwaan te zaaien. En de overheid heeft dat spelleke niet door, slooft zich uit, wikt haar woorden en hinkelt achter de feiten aan. Enfin, als ik me als leerkracht in sommige klassen zo had gedragen, dan was ik al meer dan één keer virtueel levend gevild geweest zijn. En nu gaan we verder zien hoe dat die slappe houding misbruikt gaat worden. Het spektakel is nog niet gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2370 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid heeft het maar al te goed door, maar heeft a) zichzelf in de hoek geduwd, door de partijen/mensen/stromingen die zich verzetten en kritiek uiten onmiddellijk in de racistische hoek te drummen en hopen mondsnoerwetten te voorzien. De overheid kan nu zelf niks meer zonder beschuldigd te worden van racisme. b) de overheid zit met een struisvogelei in hun broek. Vandaar de ridicule acties : - na de slachting van Theo Van Gogh ging queen B de moskeeën bezoeken en hen melden dat er niks te vrezen viel (hoezo? wie had hier wie afgeslacht en onder welk mom?) - na de slachting van die Engelse soldaat belaagt men vooral het EDL en roept Cameron op om zeker en vast geen moskeeën te belagen? (hoezo? wie had hier wie afgeslacht en onder welk mom?) - nu in Trappes de nachtelijke auto-in-de-fik spelletjes weer bezig zijn roept Minister van Binnenlandse Zaken Manuel Valls op om : Citaat:
En jij denkt dat de overheid van niets weet? Die zijn als de dood dat de autochtone Europese belastingbetalende werkslaaf opstaat en zegt dat het genoeg geweest is! Want d�*t zal ervan komen. Als ze nu lang genoeg wachten dan gaan we die burgeroorlog nog verliezen ook.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2371 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 23 juli 2013 om 00:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2372 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik heb het al eerder ergens geschreven: ik hoop oprecht dat je snel uit je negatieve spiraal geraakt, want ik weet wel één ding zeker. Je persoonlijke frustraties omzetten in haat gaat je echt niet verder brengen in het leven. Ik ga dus ook echt geen tijd steken om te reageren op je berichten die bol staan van haat en mij heel erg doen denken aan het hysterische gekrijs van sommige ouders aan de schoolpoort. Je bent er ondertussen in geslaagd om de meest islamofobe forummers langs rechts voorbij te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2373 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan eindigt mijn respect wel wanneer die emoties omslaan in regelrechte haatspraak zoals we die aan beide kanten horen. Haatspraak is nu eenmaal gevaarlijk en door dat te veroordelen ontmenselijk je helemaal niemand. Haat is immers jammer genoeg ook een menselijke emotie. Laatst gewijzigd door Edina : 23 juli 2013 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2374 |
|
![]() De enige die op je bericht heeft gereageerd, heeft het dan (toevallig?) nog eens helemaal verkeerd geïnterpreteerd. En ik vrees dan ook dat ze niet eens de moeite heeft gedaan om verder te lezen dan het stukje dat je citeerde. Zij verwoordt nochtans exact wat ook alle moslims in mijn omgeving over deze zaak zeiden. En het is ook daarom dat dit geen wij/zij-verhaal is. Net zoals de vele gelijkaardige gevallen van onterechte beschuldigingen van misbruik in crèches en scholen overal ter wereld aantonen. Het enige wij/zij-verhaal in deze zaak is die van de extremisten aan beide zeiden. Cynisch genoeg hebben zij meer overeenkomsten dan verschillen.
(degenen die toch geïnteresseerd zijn in wat de gemiddelde moslim - en ja, daar zijn dus ook vrouwen bij die een hoofddoek dragen - over deze zaak denkt, moet misschien toch maar eens moeite doen om het stuk waarnaar Ke Nan linkte, te lezen... en lees dan ook ineens wat Peter De Roover erover schreef. Let wel op: het bevat genuanceerde meningen!!!) Laatst gewijzigd door Edina : 23 juli 2013 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2376 | |
|
![]() Citaat:
Dus nee, de pers moet er niet over zwijgen. Maar de hele zaak zou er veel baat bij hebben als de pers zou wachten tot het parket zelf met haar conclusies naar buiten komt en niet uitspraken van het parket (en de burgemeester) uitlokt door eerst artikels te schrijven op basis van "uiterst betrouwbare bronnen bij het gerecht". En De Wever had slim genoeg moeten zijn om niet in die val van de pers te stappen. De pers zou er ook beter aan doen om die blog vooral niet teveel aandacht te geven en ook daar het gerecht zijn werk te laten doen. Laster is net zoals haatspraak immers strafbaar bij wet. Net zoals doodsbedreigingen dat zijn. En de pers mag gerust aandacht schenken aan personen die strafbare feiten plegen, maar het is wel aan de rechtbank om mensen te veroordelen. Maar ik begrijp dat jij een voorstander bent van schandpalen en virtuele lynchpartijen. Tenmiste als het over moslims en bij uitbreiding allochtonen (en ook wel linkse autochtonen) gaat. Het is dan wel nogal belachelijk om moord en brand te schreeuwen als uw geestesverwanten aan de andere zijde dat doen. Laatst gewijzigd door Edina : 23 juli 2013 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk dit onderstaand filmpje maar eens aandachtig. Dit is de toekomst als we zo blijven verder doen . Onze kinderen worden hier de dupe van door de schuld van onze onbekwame politici en mensen die de realiteit niet willen zien. http://www.liveleak.com/view?i=07b_1368058553 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2378 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beschuldigden waren stuk voor stuk autochtone kaffers. Althans, ik heb nergens gehoord dat er ook een moslima-juf mee beschuldigd, bedreigd en belasterd werd. Maar WIJ maken er dus een wij/zij situatie van? Hoe vermijd je dat? Misschien had Freya Pireyns en consoorten mee in die meute moeten staan hysterisch schreeuwen, dan was het alleszins niet enkel "ZIJ" die hysterisch stonden te doen. En waarom dan ineens ook geen moslima-juf mee beschuldigen? Hoeft zelfs niet dezelfde school te zijn. kan je er even eentje gaan zoeken Edina? Ben je gelijk van je probleem verlost. Freya zal je vast al haar medewerking verlenen om ook daar in de meute wat hysterische te staan schreeuwen. wat zeg je? niet tegen een moslima-juffertje? tja, dat zou natuurlijk racistisch zijn, maar kom, for the sake of the argument zullen we maar zeggen zeker? En God forbid, maar als er nog eens wat sujetten als Dutroux of Kim Degeldere zouden opstaan: reken maar dat ik er dan ook een WIJ/ZIJ situatie van maak als ze hun mond durven open te doen. Want d�*t willen we niet hé Edina.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 juli 2013 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2380 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn er best redelijke moslims die op een gezonde wijzen wensen samen te leven, ik heb echter niet de indruk dat ze in het grotere geheel veel in de pap te brokken hebben. Het kwam uiteraard al langer voor maar sinds 2006 de cartooncrisis los brak heeft de vuile gewoonte om islam kritische uitspraken racistisch, haatdragend of islamofoob te noemen een hoge vlucht genomen alsof aanslagen en doodsbedreigingen louter omwille van een mening nog niet voldoende waren. Het lasterlijke gebruikt van eerder vernoemde begrippen en de drang naar vervolging werpen een beklemmend deken over de samenleving. |
|
![]() |
![]() |