Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2013, 12:59   #2341
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Ik denk dat de mensen niets liever willen dan samenleven met moslims op de manier zoals dat kan met atheïsten, christenen, boeddhisten enz. en wel degelijk geven om het welzijn van leraars, leerlingen en ouders.
De meerderheid van meningen geuit op dit forum zijn dan ook slechts een product van menselijke emoties en redeneringen op basis van wat we om ons heen waarnemen, gekleurd van uit onze eigen positie.
Door dat product voortdurend een project van haat, haatspraak, racisme of islamofobie te noemen verhinder je niet alleen het debat maar ontmenselijk je ook je tegenstander.
2!!!
Oud 21 juli 2013, 12:59   #2342
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Touchdown!
Het niveau van de opponent is me te hoog. Ik denk dat ik het voor bekeken houd.
Oud 21 juli 2013, 13:05   #2343
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Nog een beetje taqqiya?
Dat is wat ik er ook van dacht Kenan.

Exact hetzelfde. Je denkt het kan niet. En dan besef je ... Het is al eens eerder gebeurd dat vrouwelijke leerkrachten... Het zou toch niet? ...

Dat is volgens mij dan ook de reden waarom het parket enkele dagen later al afkwam met de mededeling dat er geen aanwijzingen waren voor misbruik en men deze besloot openbaar te waren.
Was dat niet gebeurd, dan acht ik het zeer goed mogelijk dat de beschuldigde juffrouwen niet meer in leven waren heden. Of omdat ze zouden worden vermoord of zouden hebben bezweken onder de druk.
Eens zo'n stempel, is een stempel voor het leven. En zolang die niet ontkracht wordt (en vaak zelfs als hij ontkracht wordt) blijft er een sfeer van vermoeden van ... of de mogelijkheid dat ... en zal je hele omgeving je als dusdanig bekijken...
Die druk zou overigens niet enkel voortkomen van de Moslims, maar ook van de Vlamingen. Met pedofielen hebben wij het hier wel ver gehad...
Die zere plek hebben ze volgens mij ook uitgekiend en ons daarmee willen pakken. Een zaak van stereotypering van het Vlaamse volk en racisme �* la "alle Vlamingen zijn pedofielen, dus als we enkele juffen ervan beschuldigen en ook nog beschuldigen van racisme (al wordt er dan wel weer gezegd dat één van de juffen een relatie zou hebben met een zwarte man) zullen we onze slag wel thuishalen". We stellen ze dan immers direct bloot aan openbare verachting en wie weet is er nog iets van aan ook?

Die slag hebben ze alvast thuisgehaald.
Het parket en de burgemeester hebben de zaak nog proberen te ontmijnen toen het helemaal uit de hand dreigde te lopen, maar ze konden het gif niet meer uit de wonde halen ... (Blog, alsnog een klacht (is dat dan een nieuwe?) wegens schending van de eerbaarheid en aanranding, etc.).
Oud 21 juli 2013, 13:09   #2344
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Er zijn immers nog maar 4,6 miljoen witte autochtone Vlamingen in Belgie.

Zonder de migranten in Vlaanderen zou Belgie voor het eerst in haar geschiedenis een Nederlandstalige minderheid hebben. Een snel slinkende bovendien.

Moet ik daar een tekeningetje bij maken?
1) Relevantie?
2) Migranten spreken geen Nederlands, dus hoe zouden ze dat kunnen oplossen?
3) Brussel en Wallonië eens bekeken qua bevolkingssamenstelling? Nederlandse minderheid zegt u? Hoeveel Franssprekenden zijn er daar nog over?
4) Wat ook het antwoord is op 3 - ik zie de relevantie niet. We wonen hier niet in een gespannen dictatuurtje waar verschillende ethniën klaar staan om mekaar te lynchen van zodra zich de omstandigheden toe lenen hé.
Extrapoleer de (Noord) Afrikaanse situatie niet naar hier aub.
5) De migratie werd op federaal niveau geregeld. Dit onder druk van de Franstalige P.S. bv en met oa Verhofstadt. Beide zijn zeer sterke Belgicisten. België stond op barsten... Sire, il n'y a pas de Belges, zegt u dat iets? ... Dat is mogelijk de achterliggende agenda waarom we zoveel migranten naar hier hebben gehaald. Constant spreken mannen me aan die zichzelf interessant vinden maar waarmee ik geen enkele gelijkenis heb, behalve dat we alletwee mensen zijn, die me vrolijk toeschreeuwen dat ze Belg zijn!
En dat nieuwe type Belgen zorgt niet voor communautaire problemen, want ze kennen ze niet, snappen ze niet of het interesseert hen gewoon niet. Uiteraard hebben ze er ook geen enkele voeling mee. (Dat kan natuurlijk ook niet. Ik heb ook helemaal geen voeling met hoe een Palestijn of Jood zich moet voelen. ).
Oud 21 juli 2013, 13:12   #2345
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Is dit de school waarvan sprake?
http://www.bsdeblokkendoos.be/home/

Het lijkt helemaal geen concentratieschool aan de fotootjes te zien, waarbij de genoemde kleuterjuffen ook ontbreken overigens?
Nee, dat is de gelijknamige school in het gelukkig nog een beetje gespaard gebleven Aartselaar.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 13:12   #2346
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het geopolitiek element in de demografie ontkennen, is wel heel dom. In het vereleden zag iedere machthebber het belang ervan in. Enkel het decadente Westen schijnt zich daar niet meer van bewust te zijn. Ooit zal dat het Westen echter wakker schieten. En het zal geen aangename confrontatie zijn.
Geopolitiek element?

Tja, als je 2 miljoen belgen hebt en er staan een miljoen Duitsers aan de grens kan dat juist zijn.
Of als je in een kasteel woont, en genoeg boeren nodig hebt om je te onderhouden.

Vandaag, als de taart dreigt volledig weg te slinken, dringt een bevolkingsvermindering zich op.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 13:15   #2347
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Het 70 puntenplan van Filip Dewinter (ik spreek echt over de Vlaams Blok tijd he) bevatte een heel aantal voorstellen die echt op of over het randje waren. Daar wil ik verder zelfs niet over discussiëren.
Noem er toch eens een paar die niet al in een of andere vorm gerealiseerd zijn door de SP.A? Of die nergens in het buitenland deel uitmaken van de democratische wetgeving?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 13:21   #2348
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Het niveau van de opponent is me te hoog.
Dat blijkt.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 13:28   #2349
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Een volk, in culturele zin, kan zich blijven vervangen door migratie.
Dat is het model waar (de meeste) autochtone Vlamingen voor hebben gekozen.

Dat ''vervangen'' heeft dan ook nog allerlei aantrekkelijke economische voordelen, iig op korte termijn, voor de oude bevolking. Zo kan relatief goedkoop een bepaalde levensstijl worden gehandhaafd doordat migranten het goedkope en zware werk doen in de keukens, in de ziekenhuizen, in de slachterijen , in de tuinbouw, in de schoonmaak, in de thuiszorg, aan de kassa, etc.

Voor de oude bevolking zaak die processen , voor een goed salaris uiteraard/met behoud van schone handen, te managen en te begeleiden en uiteindelijk een goed pensioen te trekken.

Zóó kabbelt het goede leven voort.

En dat verklaart ook dat bijna alle partijen, en kiezers, vóór immigratie zijn.

Dat is in de Nederlanden (maar ook in Duitsland bv) niet wat we zien.
Allochtonen, vooral 2e generatie zijn leidend in populaire culturele industrieen.
Het zijn juist veelal de ''oude'' Vlamingen die het Nederlands inruilen voor het Engels.

En toch wordt er in Italie nog steeds een Latijnse taal gesproken (en gezongen). Slecht voorbeeld dus.

Een cultuur verandert altijd in de tijd.

Een echte omwenteling van cultuur hangt van andere variabelen af. Zie bv Frans Vlaanderen.

Ik weet niet hoe lang je hier bent en met welke autoriteit je iets zinnigs over België wilt zeggen. Maar je hebt er duidelijk niet de autoriteit voor door je schrijnende gebrek aan kennis.

België is geen democratie, maar een particratie. Het Vlaamse volk heeft nooit voor een massa-migratie gekozen. Integendeel... Men heeft er zich soms zéér sterk tégen uitgesproken. Iets waar ik niet trots op ben. Doch iets wat ik intussen zeer goed begrijp. Ook ik zou nu graag een wandeling gaan maken maar weet dat ik niet langs het park kan, en niet langs het kathedraal. Daar zitten namelijk multiculturele verrijkers die het nodig vinden opmerkingen te maken over hoe ik gekleed ga ... Zelfs als het koel is. En nu is het 32°C !!!! Zo van "Oh dag" "Zo mooi gekleed" "Hallo" "Koet in Belkië", etc.

Tweede probleem is dat ze niet werken. Ik weet niet waar u het haalt. Maar de statistieken eens bekijken kan interessant zijn als u uitspraken wil doen zonder zichzelf belachelijk te maken. De groep niet-Europese vreemdelingen die werken is angstaanjagend klein.
De groep Europese vreemdelingen is iets groter. Maar verkleind ook. Veel Europese vreemdelingen zijn dan ook Turken of Marokkanen die naar hier zijn gekomen langs de Nederland-België of Spanje-België route. Inderdaad, vraag eender waar een paspoort aan binnen de Schengenzone en je mag je vrij naar België bewegen en daar gaan ontvangen. Je komt in de statistiek als "Europese vreemdeling". In plaats van als "niet-Europese vreemdeling" (of migrant ipv vreemdeling).

Interessant is dat men in de omliggende landen actief onderzoek doet naar wat die migranten zoal doen in hun gastland: uitkeringen ontvangen? Studeren? Werken? Zwart werken? In de gevangenis zitten? Werkloosheidsuitkeringen ontvangen met vrijstelling om werk te zoeken en zo ja omwille van welke redenen? In de rusthuizen zitten? Invalide zijn? Etc.
Zo heb je in Nederland bv. de migrantenmonitor-studie. In België kan zoiets niet, want daar mag niet over gesproken worden...
Het gevolg is dat politieke partijen daarvoor zelf het initiatief moeten nemen als ze informatie willen. Zo maakte NVA de migrantenbarometer. Maar die informatie zou dan weer niet kloppen omdat het van de NVA komt en deze mogelijk niet objectief zijn.
In plaats van dan zelf studies te maken ... Maar neen, integendeel gooit men het geld buiten aan allerlei studies over hoe de migrant zoveel mogelijk kan beschermd worden, ervan uitgaand dat deze mensen dom en kwetsbaar zijn en zich moeilijk kunnen handhaven in deze maatschappij.
De helft van de doctoraten in de humane wetenschapsfaculteiten van België, gaat volgens mij momenteel over zo'n thema. :-/

Die tewerkstelling is er dus zeker niet en de enige manier waarop je cijfers daarover kan vinden is indirect. De meeste migranten wonen in Brussel... Kijk maar eens naar de cijfers... Nochtans is daar werk te over.
Oud 21 juli 2013, 13:34   #2350
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Hij had dus eigenlijk moeten zeggen : 'Ik, burgemeester van Antwerpen, heb over wat in deze stedelijke kleuteropvang is gebeurd en nog gebeurt...geen commentaar tot het gerechtelijk onderzoek is afgerond.' ?
Neen, hij had moeten zeggen "Heden kunnen we niet met zekerheid zeggen dat de juffrouwen in kwestie geen seksuele handelingen met de kinderen hebben verricht"....

D�*t ware goed geweest voor de rust van het land, het had de gemoederen bedaard en het ware het beste geweest voor de juffrouwen. Het had ook zeker niet tot klachten van advocaten geleid. De Moslima's zouden dan gewoon gezegd hebben "oké, wij wachten de uitslag van het onderzoek af", net als de rest van het land dat gewoon zou wegzappen naar een andere zender. Ook de buitenlandse pers zou geen aandacht schenken aan deze zaak.

Liefst had hij er meteen "En van Edina kunnen we ook niet met zekerheid zeggen dat ze geen seksuele handelingen met de kinderen heeft verricht." bij moeten vermelden. Dan kon Edina zelf ondervinden welke gevolgen dat kon hebben voor de personen die daarmee zomaar eventjes beschuldigt worden van pedofilie ...
Oud 21 juli 2013, 17:39   #2351
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Het 70 puntenplan van Filip Dewinter (ik spreek echt over de Vlaams Blok tijd he) bevatte een heel aantal voorstellen die echt op of over het randje waren. Daar wil ik verder zelfs niet over discussiëren.
Dat lezen we nu en dan, maar zonder vermelding over welke voorstellen men het eigenlijk heeft...
Misschien toch interessant om er opnieuw eens op terug te komen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 20:26   #2352
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!!!
3
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 20:28   #2353
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Touchdown!
Je bedoelt "touché"...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 22:20   #2354
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik begrijp de hele blijvende zeikerij niet !!!!
Die juffrouw haar leven is zondermeer verwoest !!!!
Naar mijn dunken stinkt het gehele boeltje , op & top !!!!
Vwala !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 22:27   #2355
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De migratie werd op federaal niveau geregeld.
Citaat:
Het Vlaamse volk heeft nooit voor een massa-migratie gekozen.

De federale regering? Daar zitten de Vlaamse partijen keurig bij hoor.

Citaat:
Tweede probleem is dat ze niet werken.

Goh?

Is dit een pleidooi dat de autochtone Vlamingen weer het vieze laagbetaalde werk gaan doen in de toekomst.

En wie dacht je daarvoor zo gek te krijgen?

Citaat:
De groep niet-Europese vreemdelingen die werken is angstaanjagend klein.
Net werkten ze helemaal niet, en nu ineens weer wel?

Citaat:
Zo heb je in Nederland bv. de migrantenmonitor-studie. In België kan zoiets niet, want daar mag niet over gesproken worden...
Door wie laat jij je de mond snoeren dan?

http://www.vdab.be/trends/kik/doc/Ki...tonen_2012.pdf

Citaat:
De meeste migranten wonen in Brussel
Migranten:

Brussel 770.000
Vlaanderen 1.340.000
Wallonie 644.000

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 juli 2013 om 22:28.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 09:52   #2356
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik had het over zwijgen in de pers. Natuurlijk moeten die ouders op de hoogte gehouden worden van de stappen in het onderzoek. Maar de burgemeester moet daar in de media geen uitspraken over doen vooraleer het onderzoek is afgerond. Hij zou wel de verschillende partijen persoonlijk kunnen contacteren, maar misschien heeft hij dat wel gedaan. Ik hoop het alleszins. Een burgemeester moet vooral proberen verzoenen in zaken als deze.
Het onderzoek heeft plaatsgehad en is zo goed als afgerond op wat administratieve details na.
BDW is ook niet van gisteren en had geen uitspraken gedaan als er een piepkleine kans had bestaan dat er nog iets nieuws uit de bus had kunnen komen.

Over verzoenen gesproken; wat valt er dan toch te verzoenen? Niks, helemaal niks.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 10:26   #2357
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad.

Volgens sommigen hier had de pers en de burgemeester gewoon moeten zwijgen over dit euvel. Wat niet weet, wat niet deert denkt men waarschijnlijk.

Ik stelde al voor als oplossing voor de zaak dat de ontevreden moslimouders maar elders moeten gaan met hun kind, als zij de school en meer bepaald de juf wantrouwen in plaats dat de juf maar van school moet veranderen, n og voor het onderzoek is afgerond, louter om de gemoederen te bedaren.

Ik vraag mij af, naast het doodzwijgen in de media, wat Edina en haar geestesgenoten als oplossing voorstellen. Want, langs de kant staan schreeuwen, dat het allemaal mis is, zonder zelf een betere oplossing aan te bieden, is hoe dan ook maar heel zwakjes in een constructief debat.

Ik vind het ook nogal wat flauw dat er kritiek komt, alsof sommigen daar een wij-zij verhaal zouden willen van maken. Het IS gewoon een wij-zij verhaal volgens mij en het is nogal wat hypocriet om dat feitelijk gegeven onder tafel te willen schuiven om toch maar, de gangbare problemen van de multiculturele maatschappij, dood te zwijgen zeg maar; onbespreekbaar te maken. Op die manier de wordt het euvel enkel nog besproken bij extreem rechts en dat lijkt me niet de ideale plaats.

Het is een maatschappelijk probleem en dus moet ook de ganse maatschappij, betrokken worden bij de oplossing. Zoals het nu gebeurt, lijkt het mij vrij logisch dat deze dingen zich zullen blijven herhalen. En dat kan toch de bedoeling niet zijn, durf ik hopen?!

Paulus.
Het was een zij-wij situatie van in het prille begin. De informatie-bijeenkomsten in besloten kring hebben de onwaardigheid van de ouders aan de schoolpoort niet kunnen opvangen; het was een maat voor niks.
Oud 22 juli 2013, 10:42   #2358
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over zwijgen in de pers. Natuurlijk moeten die ouders op de hoogte gehouden worden van de stappen in het onderzoek. Maar de burgemeester moet daar in de media geen uitspraken over doen vooraleer het onderzoek is afgerond. Hij zou wel de verschillende partijen persoonlijk kunnen contacteren, maar misschien heeft hij dat wel gedaan. Ik hoop het alleszins. Een burgemeester moet vooral proberen verzoenen in zaken als deze.
Dus U bedoelt: nadat iedereen heeft gehoord dat die juf van 22 beschuldigd werd door een groep allochtone ouders, nadat die mijnheer Kamal op zijn blog de beschuldigingen tot in het goorste detail heeft beschreven..... DAN MOET DE PERS ZWIJGEN OVER HET FEIT ER DAT GEEN ENKEL BEWIJS WERD GEVONDEN.

Hoelang vindt U dat de pers dan moet zwijgen? Gewoon altijd? gewoon zand erover en "verzoenen"? Kopje thee gaan drinken bij de hysterische bende? zoals na de slachting van Theo van Gogh, of recent nog na de slachting op die Engelse soldaat, of nog recenter nu ze in Trappes weer BBQ houden met autochtone wagens, nu wordt er verklaard dat er HARD wordt opgetreden tegen enige blijk van ongenoegen tegenover moskees....

Nog even en de juf moet haar erkentelijkheid gaan betuigen over het feit dat ze haar niet effektief gelynched hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 10:53   #2359
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Leren lezen, circe, je kan het echt wel als je wil. Zoek misschien eens op wat de woorden "ander" en "daarnaast" betekenen.

(en die onderzoeksrechter heeft dus - zoals je zelf ook zou kunnen lezen - te maken met de formele klacht met burgerlijke partijstelling die de advocaat van de vermeende slachtoffers heeft ingediend omwille van het feit dat oa de uitspraken van De Wever de indruk hebben gewekt dat er in het onderzoek een schijn van partijdigheid was)
Dat is dus de strategie die naar de oppervlakte komt: een advocaat die de opdracht heeft gekregen details te gaan vervolgen die zo hilarisch zijn, maar juridisch ontvankelijk verklaard kunnen worden, dat het op de lange baan wordt geschoven.

Terwijl:

1° de mensen aan de schoolpoort zouden moeten aangeklaagd worden wegens laster en eerroof. Sommige - inmiddels protagonisten- stonden te springen om voor de camera te komen.

2° wegens samenscholing.

3° wegens openbare kindermishandeling: het blootstellen van kinderen aan een conflictsituatie die absoluut niet noodzakelijk was en die zo goed als zeker gepland en afgesproken was.
Die bewuste dame had bijna de naam van de juf gezegd, maar dan dacht ze even na, en zei dat ze de naam van de juf niet meer wist. En wij moeten dat geloven zeker. Ze herinnerde zich ws op tijd dat ze de naam van de juf niet mocht zeggen. De kinderen gebruiken ze als een human shield en vanuit een wij-oogpunt is dat pedagogisch schandalig.
Een conflict vecht je uit zonder aanwezigheid van kinderen.
Het zegt veel over de normen van die 'zij'.

4° een aanklacht wegens niet mee willen werken; een geplande onwilligheid aan de dag leggen voor alle moeite die de directie en de overheid zich getroost heeft. Dat prijskaartje moet ook aangerekend worden.

5° een aanklacht tegen de fysieke bedreigingen.

Ooit zal er misschien een 'juf' zijn die niet in een hoekje kruipt (van school veranderen is er mij al te veel aan), en die in de volle aanval gaat.

6° moedwillig misbruik maken van overheidsdiensten: dat ze de rekening betalen.

Zo zou het moeten zijn en niet anders.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 22 juli 2013 om 10:55.
Oud 22 juli 2013, 11:03   #2360
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik begrijp de hele heksenjacht tegen Edina hier niet goed. Edina heeft nochtans een punt: De Wever heeft voor zijn beurt gesproken, en heeft uitspraken gedaan over een lopend onderzoek. Dat is nooit slim, en zeker niet als je burgemeester bent: het kan namelijk makkelijk door de andere partij gebruikt worden om de zaak verder te doen aanslepen, door een indruk van partijdigheid in te roepen. Zoals hier dus gebeurd is.

Dat zeggen, zoals Edina hier doet, is niet hetzelfde als zeggen dat die juf schuldig is, of zelfs dat je aan haar onschuld twijfelt. Het zegt ook niks over of wat BDW zegt al dan niet klopt, enkel dat het zeer onverstandig was van hem om die uitspraken te doen. Ik twijfel er geen seconde aan dat hij dat met de beste bedoelingen gedaan heeft, en naar alle waarschijnlijkheid zal achteraf ook blijken dat hij gelijk had. Maar dat doet helemaal niet terzake: hij had z'n mond moeten houden over een lopend onderzoek. Hij is burgemeester, hij had beter moeten weten. En hoewel hij ongetwijfeld die uitspraken gedaan heeft om die juf te steunen, ziet het er nu naar uit dat precies die uitspraken er gaan voor zorgen dat haar miserie nog langer aansleept.

Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen valt.
Ik begrijp die muggenzifterij niet. Het onderzoek qua kindermisbruik is zo goed als afgerond. Het onderzoek heeft zijn tijd gehad en is net niet afgesloten. Geen nieuwe feiten.
Maar nu zijn er nieuwe onderzoeken omdat de aanklachten een eigen leven lijken te kennen en er gezocht wordt naar de bron van dit alles.

De vraag is nu of die Kamal alles van tevoren met anderen heeft opgezet (tot en met de verdenkmakingen en de protesten aan de schoolpoort toe) of er alleen maar heeft op ingespeeld.

Daar gaat het nu om.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be