![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Staatssecretaris
|
![]() Invaliden hebben onvoldoende macht om dat af te dwingen. Het gaat slechts over een electroraal verwaarloosbaar deel van de bevolking, dat zich ook nog eens verzuild laat vertegenwoordigen. Vroeger kon je nog rekenen op steun van ziekenkassen. Dat zijn tegenwoordig echter zo goed als bedrijven die streven naar hun eigen winstmaximalisatie in plaats van naar het welzijn van hun klant. Ze proberen vooral zichzelf niet overbodig te maken door bijvoorbeeld me vandaag weer naar documenten te vragen die ze al jaren in hun bezit hebben, en waar ze me weer informatie sturen waaruit ik zou moeten opmaken en verklaren dat ik geen recht heb op een verhoogde tegemoetkoming. Hun informatie is echter zeer onvolledig, en dus misleidend. Dat terwijl mijn controlearts me pas beloofd heeft dat ze ging vragen me na 26 jaar ziekkenkas, en nadat ze al vrijwel alles hebben afgepakt waar ik vroeger recht op had, nu toch eens minstens voor een tijdje met rust zouden laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() AMSTERDAM - De sociale dienst Gorinchem heeft beslag laten leggen op vijftien tweede huizen van frauderende bijstandstrekkers.
Er lopen volgens Radio Rijnmond vijftien onderzoeken naar vakantiewoningen in Turkije, Italië, Marokko en de Nederlandse Antillen. De huisjes zijn ontdekt door rechercheurs van de Regionale Sociale Dienst Alblasserwaard-Oost/Vijfheerenlanden De waarde van de panden loopt uiteen van 10.000 tot 150.000 euro. De Sociale Dienst is van plan de woningen te verkopen. De opbrengst wordt dan verrekend met de uitkeringen. De Telegraaf BEN EENS BENIEUWD DAT HIER OOK IEDEREEN GELIJK VOOR DE WET ZAL ZIJN |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet ook wel dat er bij de belastingen veel te weinig wordt gecontroleerd. Jaarlijks 4% van de bedrijven! Volgens de OESO staat België aan de top wat betreft fiscale fraude. Als we de "zwarte" economie zouden terugdringen tot het gemiddelde van onze buurlanden zouden we 10 miljard euro aan fiscale inkomsten winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar volgens dezelfde oeso staat Belgie ook aan den top wat de belastingsontvangsten betreft (ondanks alle fiscale fraude). Het winnen van geld door meer controle is mi dan ook een valse discussie. De echte discussie is dat meer controle aanleiding moet geven tot een meer rechtvaardige belasting/rsz inning (maw, iedere euro alzo gerecupereerd, is een euro die minder moet betaald worden door de betalers van het moment).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is werk voor Vandermaelen... die ging de belgen aanpakken voor verblijven in het buitenland !! dat hij eens gaat kijken net voorbij de Costa del Sol en nog iets verder dan Gibraltar ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laurette blabla ??? ![]() Ze zal eerder een advovaat bezorgen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat 30% van de werklozen allochtonen zijn die via een nepbedrijf hier blijven plakken. Dan hebben we 200.000 kakkers hier zitten integreren, heeft de maffia daar 200Miljoen euro weggesleept. Zitten die kakkers hier 2Miljard euro onze balans scheef te trekken per jaar. IS 30% van de vakbond, riziv, integratiebeleid, ocmw overbodige instellingen... Het is toch een duizelingwekkende gedachte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
My toilet went crazy yesterday afternoon, The plumber he said, "Never flush a tampoon!", This great information cost me two month's pay, And the toilet blew up, later on the next day! Hey, hey. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat de aarde plat is. Ik zou het ten zeerste op prijs stellen mocht u zich een beschaafd taalgebruik toeëigenen. Bedankt bij voorbaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik geraak in de ban van erik zijn woordenschat sorry
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus daar weet je geen antwoord op zeker, want klassieke truuk is de aandacht dan afleiden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Heus een merkwaardige manier van argumenteren. Stel dat de aarde plat is." Daarmee bedoel ik dat uw stelling geen steek houdt. Waar haal je 30%? Heb je het nu over pseudowerklozen of over allochtonen? Waar haal je het vandaan dat iemand gedurende jaren kan frauderen in de sociale zekerheid? Je haalt vanalles door elkaar, smijt het op een hoopje, en plakt er fictieve cijfers op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo een 'pseudowerkloze' met 4 kinderen en een vrouw aan de haard, wordt geschorst na 9maand ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedoel je iemand die werkonwillig is? Dat wordt nog altijd niet gekwallificeerd als fraude, eerder als misbruik. Moeilijkheid daarbij is om te weten wie werkonwillig is. Je wil toch niet het risico lopen om de "echte" werklozen ook te schorsen. De cijfers over schorsingen door de RVA zijn consulteerbaar http://www.rva.be/D_stat/Jaarboek/St...006/NL/7_8.pdf Bedoel je met pseudowerkloze iemand die a.d.h.v. valse documenten zijn werkloosheidsvergoeding vroeg. Ja, dit wordt binnen de 9 maanden ontdekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pseudowerkloze is hier = die werkloze die via het nepbedrijf in het systeem geraakt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wordt die pseudowerkloze dan verder afgewerkt in het sociale vangnet ? want mijnheer heeft hier 6 maand op papier gewerkt, zijn kindjes zijn geintegreerd, en als je hem vraagt of hij werk heeft zegt hij 'tis moeilijk'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziedaar het probleem waar nu tientallen gemeentes mee geconfronteerd worden omdat "Brussel" zijn werk niet doet.(er moet geen enkele nieuwe wet uitgevonden worden). Ondertussen houd ik dat dossier scherp in de gaten en het ZAL mijn politieke keuze bepalen.Als werknemer voel ik mij regelrecht aangevallen door meer dan tienduizend uitzuigers waar niet het geringste mededogen voor mag betoond worden.....(zij hebben het ook niet met de werkgevers en werknemers die tesamen de potten vullen waaruit zij snoepen) ![]() |
|
![]() |
![]() |