![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wellicht omdat ze een beetje aangepast werd zodat het beter paste in de strijd tegen de grote duivel.
Of weet je dan niet dat maar de helft van de uitspraak geschikt was in het heilige kraam van de demonisering? Bruno V. zegde dat hij ook tijdens apartheid in Zuid-Afrika zou willen wonen èn dat hij veel begrip had voor de slachtoffers van apartheid. Dat laatste wordt vakkundig verwijderd.
![]() |
![]() |
#222 | |
|
![]() Citaat:
zou dat strafbaar zijn? Gaat system nu akkoord met mijn uitspraak?
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
|
![]() Citaat:
Een goede maand geleden kondigde DM aan dat het VB zou uiteenvallen in twee partijen. BV werd verkozen met 95% van de stemmen. Gewooon de waarheid. En niets meer of minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
Jij lokt uit dat er op die vraag een instemmend antwoord volgt. Opgepast voor pater Leman!
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||||||
Minister
|
![]() Ten eerste wil ik u bedanken voor dit inhoudelijke antwoord en ben ik blij met uw open geest voor andere meningen, er zouden er meer als u moeten zijn; dat zou het niveau van de discussies hier goed doen. Vooral de wijze waarop u op mijn uitleg ingaat en niet naast de kwestie antooord, in één woord: subliem!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
|
![]() Is het niet eenvoudig om het apartheidsregime te zien als het verleden?
Bv. Napoleon is begraven in een staatsonderhouden gebouw in centrum Parijs, als een symbool. Maar hij heeft wel bijna meer Fransen de dood in gestuurd dan niet-Fransen. Zo zie je maar hoe het verleden een apart karakter heeft...
![]() |
#227 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() U zegt dat ik oogkleppen op heb en de wereld breder is dan ik hem zie. Ik zeg van u hetzelfde. U vindt slavenhandel verwerpelijk omdat het meer nadelen heeft dan voordelen? ![]() Uw denkwijze is al vertroebeld nog voor u de vraag beantwoordt. U gaat er bv. van uit dat U niet tot de slavengroep kan behoren en de voordelen enkel voor u opgaan. Als u een voordelen-nadelen analyse wil maken, moet u dat vanuit een objectief (buitenstander) standpunt doen, niet vanuit het standpunt van slavendrijver. Tuurlijk waren er positieve punten voor hen: gratis werkkrachten o.a. duh.. Maar positieve punten voor de slaven zelf? 0,0 Ze waren immers bezit die als vuil overboord konden worden gegooid, richting verdrinkingsdood bv. Kom nu niet af met argumenten als 'Soms kregen ze eten', ja soms, maar evengoed niet natuurlijk, want slaven zijn bezit waar je mee mag doen wat je wil. (daargelaten dat er in sommige landen wel enkele rechten waren voor slaven, maar we hebben het hier over het abstract idee slavenhandel) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||||
Minister
|
![]() Ik vind het heel knap van u dat uw enige reactie en reactie is op een klein zijstapje en dat u verder de rest laat voor wat het is, zo'n hit-'n-run-stijl van discussieren gaat natuurlijk nergens over, maar wie ben ik om u kortzichtigheid in die zijstap niet aan te duiden?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de duidelijkheid, ik ben een tegenstander van de slavernij, maar uw simplistische gedachte dat er geen voordelen -zowel voor de slavenhouder als de slaaf - aan kunnen zitten moest even van repliek worden voorzien.
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet daar niet zo dialectisch over doen. Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik haal mijn mosterd liever bij een andere krant dan bij die rioolgazet de Morgen. Bron: GvA Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vooral de nadruk leggen op één zinnetje en de rest verdoezelen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
beknotting van vrije meningsuiting en de vinger in de wonde steken doet enorm veel meer pijn... 100.000 illegalen... volgens de Erasmus Universiteit Rotterdam ![]() In 2006 betaalde de overheid 38 miljoen euro voor de dringende medische hulp aan illegalen, wat voor een gemiddelde zorgt van 1.622 euro per dossier... ![]() de waarheid... dat is nog meer angstaanjagend !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees dan dit kort artikeltje eens : De onderwijscommissie van het Vlaams parlement trok vorige week op studiereis naar Zuid-Afrika. Bij de delegatie waren ook twee parlementsleden van het Vlaams Belang. "We hadden graag vóór we met de commissie Onderwijs naar Zuid-Afrika trokken geweten dat het Vlaams Belang nog steeds het apartheidsregime ronduit verdedigt", zeggen de commissieleden van de andere partijen in een mededeling." "Mij stoorde die apartheid niet, maar ik kan begrijpen dat andere mensen problemen hadden met de apartheid, onder andere de slachtoffers", zei de nieuwe voorzitter van het Vlaams Belang vrijdag in het Canvas-programma De Keien van de Wetstraat. "Geen enkele keer hebben de meegereisde VB'ers zich voorstanders van het apartheidsregime getoond. Niet tijdens het bezoek aan Robbeneiland waarbij een van hen zich zelfs liet fotograferen in de cel van Nelson Mandela, samen met de voormalige ANC-gevangene die ons daar rondleidde. Ook niet na de indrukwekkende rondgang in het Apartheidsmuseum in Johannesburg. Hun deelname aan die bezoeken was nochtans niet verplicht", zeggen de commissieleden van CD&V, sp.a, Spirit, Open Vld, N-VA en Groen!. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Moeten we Dana Winner dan niet verbieden daar te gaan zingen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien blijkt dat ergens uit statisieken en behaalde diploma of minder kansen in het onderwijs
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 6 maart 2008 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij wou ook niet veralgemenen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() misschien kan je het zo stellen dat die mensen minder universitaire diplomas halen, minder goed opgeleid en geschoold zijn omdat ze minder kansen kregen om te studeren. Bekijk de "afrikaanse" toestanden eens armoede en geweld, de kindsoldaten, van Nigeria tot Soedan ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 6 maart 2008 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. geldt dat ook voor andere culturen en godsdiensten waarbij meisjes werden vermoord ? ![]() 2. En is dat dan ook als racisme en apartheid te beschouwen ? ![]() 3. het schoolniveau in veel steden is beneden alle peil gezakt ![]() 4. werk hadden ze dan toch nog, in Brussel lijkt dat soms lelijk tegen te vallen met een werkloosheidgraad van 40-50 % en de recente grootse fraude met C4 valse papieren en attesten waarbij de sociale zekerheid zwaar werd opgelicht ![]()
|
![]() |
![]() |