![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij de volgende uitgave van de DSM zal obesitas er waarschijnlijk wel tussenstaan. Citaat:
Misschien best even zoeken naar deftige bronnen of zwijgen voordat je jezelf hopeloos belachelijk maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar u op doelde is waarschijnlijk Boulimia nervosa, waarbij mensen die er aan lijden eetbuien hebben ... ![]()
![]() |
![]() |
#223 |
|
![]() Beste Manta, ik ken mijn vakgebied en kijk misschien nog eens naar die quote ? ...
Misschien moet je maar eens te rade gaan bij de "vele deskundigen waar u dagelijks mee in contact staat". Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 september 2008 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ondertussen zal er al wel een volgende editie zijn uitgekomen zeker ??? ![]()
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Duupje : 24 september 2008 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
Posts lezen, dat kan helpen hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simple obesity is included in the International Classification of Diseases (ICD) as a general medical condition but does not appear in DSM-IV because it has not been established that it is consistently associated with a psychological or behavioral syndrome. However, when there is evidence that psychological factors are of importance in the etiology or course of a particular case of obesity, this can be indicated by noting the presence of Psychological Factors Affecting Medical Condition Dat gaat niet zomaar veranderen. Hormonale aandoeningen, medicatiegebruik,... kunnen immers ook leiden tot obesitas. Obesitas is gewoonweg geen psychiatrische diagnose, maar een lichamelijke conditie. Er zijn wel voorstellen om een overgewichtstoornis op te nemen in de DSM, maar volgens de voorgestelde criteria moet je zelfs niet obees zijn om een overgewichtstoornis te kunnen hebben. Voorgestelde criteria van 'overeten/overgewichtstoornis' A. Preoccupatie. De zelfbeoordeling wordt overmatig beïnvloed door de lichaamsomvang en het gewicht. B. Overeten. Minsten twee dagen per week gedurende drie maanden wordt per dag een totale hoeveelheid voelsel ingenomen die veel hoger is dan de fysiologische behoeften in normale omstandigheden. C. Overgewicht. Na drie maanden overeten is de Body Mass Index (BMI of Quetelet Index) gedurende minstens een maand gelijk aan of groter dan 25 (bij een BMI van 30 spreken we van obesitas, bij een BMI van 40 van morbide obesitas) Subtypes: * Boulimisch Het overeten heeft grotendeels de kemerken van eetbuien * Niet-boulimisch Er worden frequent de hele dag door kleine hoeveelheden gegeten. Ik denk dat je bepaalde begrippen toch uit elkaar moet houden.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 september 2008 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat was hetgene waar u de quote van ; Citaat:
![]() Wat uw Dsm betreft , ik was eigenlijk van plan om daarvan te zeggen dat we dan nog lang mogen wachten, maar aangezien ik dat op een humoristisch toontje wou doen heb ik dat maar gelaten ... Parels ![]()
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik je bron? Het was ook voor iedereen duidelijk dat mensen die door een biologische pathologie obees zijn geworden, niet te maken hebben met een psychische stoornis die je 'obesitas' (of dergelijke) kan noemen, hoop ik. Daarom dat de C component alleen onvoldoende is. Obesitas komt dus vaak voort uit een gedragsprobleem oftewel een 'eetstoornis'. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 september 2008 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
En bron voor die laatste uitspraak? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over het wachten op't verschijnen van de nieuwe uitgave ??? Citaat:
![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 24 september 2008 om 20:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
Graag een bron voor die uitspraak. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 september 2008 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat daar in gaat staan weet ik niet , u ook niet hé ... (Kristallen bollen zijn soms handig ...) U bent nog steeds degene die obesitas als een gedragsprobleem ziet hé ... Vind u dat mensen met overgewicht een hele dag niets anders doen als eten of zo ??? ![]() Ondertussen is 't gekronkel al dusdanig ver van m'n originele post verwijderd dat u daar al weer geen antwoord op moet geven ... Flink zo ... Enfin, leuk om te zien hoe een "expert" op dat vakgebied met de materie omgaat ... ![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=212 Dat was de post waar ik antwoord gaf op uw eerste vraag , 'k heb zo'n vermoeden dat je'm ni eens hebt gelezen ... ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#234 | ||
|
![]() Ik heb hem niet gelezen, diagonaal zag ik zoveel onzin staan dat ik inzag dat dat pure tijdverspilling zou zijn.
Ik wil nog steeds een bron voor deze uitspraak: Citaat:
Citaat:
En eten is geen gedrag volgens u? Dat komt bij u spontaan in uw mond gevlogen ofzo? Uiteraard kan overgewicht ook een biologishe pathologie hebben, net zoals ondergewicht (volgens de queteletindex) een biologische pathologie kan hebben, maar dan spreken we vanzelfsprekend niet van een gedragsprobleem maar ik onderschat u niet zodanig dat ik dacht dat u dat niet doorhad en ik hou me ook niet graag bezig met wedstrijdjes open deuren intrappen. .. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 september 2008 om 21:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Europees Commissaris
|
![]() De meest serieuze discussies worden toch echt wel nog altijd in KenK gevoerd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zie bijv. http://home.bsl.nl/dsc?c=getobject&s...50&!dsname=bsl er is ook een hele discussie of het dan niet beter als verslavingsproblematiek wordt gezien. in ieder geval is het helemaal niet zo duidelijk als jij hier probeert te stellen. en natuurlijk zijn er mensen met een gedragsprobleem die daardoor obees worden. de vraag is of het dan zo wenselijk is om het gevolg van de gedragsstoornis als 'etiket' te gebruiken. dat is een beetje als 'gebroken been' als nieuw diagnostisch label gebruiken voor adhd.
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit niet meer iets voor "maatschappij en samenleving"?
![]()
![]() |
![]() |
#238 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen hoor , indien u goed leest staat er een bron van waarheid in ... Maar ja , toegeven dat iemand anders gelijk heeft is blijkbaar moeilijk hé ... Of is er een reden waarom u niet dieper in durft gaan op de problematiek van de magerzucht ??? ![]() Citaat:
![]() Ten tweede kan ik u direkt een bron geven van die uitspraak ...Die komt van uzelf ... ![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=232 ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Waarom vraagt u me dan waar ik dat uithaal, je nichtje kan dan toch ook zien waar het uitkomt , 't staat trouwens in de tekst : A.P.A. ??? Nooit van gehoord ??? Citaat:
![]() Indien u eten als probleemgedrag ziet denk ik dat ik ineens weet waarom u m'n post niet hebt gelezen ... ![]() Eten is levensnoodzakelijk , daar is hoegenaamd niets problematisch aan op zichzelf ... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(als de mensen humor in hun lijf hebben toch ...) ![]()
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |