![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat. En zo denk ik er ook al heel lang over, sinds mijn prille jeugd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geleidelijk zou dan meer intra-groep consensus moeten groeien, zou het algemene niveau omhooggetrokken moeten worden en kan dit forum misschien wel uitgroeien tot een bescheiden tegenmacht binnen/voor de publieke opinie. Als dit forum niet de ambitie heeft om zelf een medium te worden, heeft het weinig zin. Kortom, een soort combinatie van partijpolitiek en groepspsychologie toegepast op dit forum. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 14 juni 2009 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Concreet zou je voorstel betekenen dat je ook het aantal personen dat post drastisch zou moeten beperken. Ik denk niet dat de moderatie dat zal zien zitten. Je idee mbt basisprogramma's lijkt me daarentegen wel haalbaar. Of zie ik het verkeerd? Andy
![]() |
![]() |
#225 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Minister
|
![]() Are you going to build a fire with that giant strawman?
![]() |
#227 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoewel ik waarschijnlijk als onafhankelijke zou blijven functioneren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zoek ik eigenlijk geen uitvluchten, omdat de discussie (waar zij het over hebben) mij niet zoveel kan schelen. Wat me wel interesseert, is eens kijken naar de verhouding 'aantal slachtoffers' en 'bevolking'.
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat ook wel in contrast met je welvaartstaat adoratie.
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had een juweel van een mop over een mongool en de gigantische kut die ze dankzij haar ziekte had verkregen. Politiek-incorrect dat wel, maar geen haan die ernaar kraait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als beide landen deze arbeidskracht en grondstoffen nu eens zouden gebruiken om meer consumptiegoederen te produceren of meer kapitaalgoederen - 'k zeg maar iets he - dan heb ik toch het gevoel dat beide landen er gemiddeld genomen rijker gaan uitkomen... Natuurlijk: het militair-industrieële complex gaat zwaar winst maken; die mogen de wapens leveren (vaak vanuit een monopoliepositie, waardoor ze rustig de prijs kunnen opdrijven). Die gaan rijk worden. De bevolking die belastingen betaald om grondstoffen en arbeidskracht omgezet te worden in zaken die enkel maar dienen om andere omgezette grondstoffen en arbeidsrkracht te vernietigen, gaat volgens mij wel een reductie in levensstandaard zien. Wat denkte zelf?
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je al terug moet naar de oude keizerrijken waar er 'misschien' eens een voordeel was, dan denk ik ook wel dat het punt bewezen is. Zeker vandaag de dag is er geen enkele globaal winstgevende oorlog: Irak is een bodemloze put (met aade bodem het militair-industrieël complex dat staat te cashen.) Ge moogt altijd gerust afkomen met een oorlog die volgen u netto-winstgevend was (misschien was het wel zo). Maar ook de kolonisatie van India door Engeland was een netto-verlies: daarom dat het ook zo'n onzin is dat het kapitalisme 'gevoed' werd door de kolonisatie.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 juni 2009 om 11:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Burger
|
![]() Deze discussie vind ik zeer interessant! Maar past die wel in deze draad?
En euh, mss de Frans-Duitse oorlog van 1871? Ik kan natuurlijk geen exacte cijfers geven maar de herstelbetalingen moeten toch enig geld in het laatje hebben gebracht voor Pruisen? Maar ind, voor de ganse bevolking lijkt mij ook wel overdreven. Maar weet jij een voorbeeld van een gebeurtenis die netto-opbrengst gaf voor de gehele bevolking? |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijhandel.
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een interessante documentaire uit 1935, die in mijn ogen nog steeds actueel kan zijn: http://www.moviesfoundonline.com/dealers_in_death.php
![]() |
![]() |
#240 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |