![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Partijlid
|
![]() Wat ik bizar vind aan mensen zoals jij, die zichzelf 'links' noemen, is dat ze het altijd opnemen voor een rechts regime zoals La Belgique....
Laatst gewijzigd door camel : 31 augustus 2009 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet echt, want slechts een verwaarloosbare minderheid van de independisten gaat nog naar dat soort oudbollige "bedevaarten."
Ik kijk liever naar de percentages van de Vlaamse partijen die voor onafhankelijkheid of voor vergaand confederalisme staan. Dan krijg je een heel ander plaatje. Dan zie je dat een grote meerderheid van de Vlamingen véél meer bevoegdheden voor Vlaanderen wenst. Ook zijn zowat alle Vlaamse partijen, zelfs CD&V en VLD in hun programma confederalistisch. De enige ietwat Belgisch-reactionaire partij die nog zetels kan halen, is groen!. En zelfs die partij wenst het federalisme niet terug te schroeven. De enige partij die dat wil, is de BUB. En dat is een partijtje dat bij de laatste verkiezingen 500 stemmen haalde. ![]() Om je politiek doel te bereiken, is er maar 1 ding nodig: en dat zijn kiezers en zetels. Het aantal deelnemers op een bedevaart op een weide in een uithoek van het land heeft geen enkele betekenis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Gouverneur
|
![]() Slechts een kleine minderheid beleeft politiek op dezelfde (fanatieke) manier als Hans Van De Cauter. Zelf ben ik nog nooit naar bedevaart of wake geweest, wegens andere prioriteiten op zondag. Nochtans reken ik mezelf ook tot de independisten. Dito voor mijn independistische vrienden en kennissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Gouverneur
|
![]() Misschien wordt er aan voorbijgegaan dat het draagvlak voor een onafhankelijk Vlaanderen zich niet meer beperkt tot de vendelzwaaiende, Ijzerwake/bedevaart bezoekende, Vlaamse Leeuw brullende zonderling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 31 augustus 2009 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is niet wat hij zegt. Het is niet omdat de IJzerbedevaart als fenomeen niet meer populair is dat het idee erachter daarom plotseling onbelangrijk is geworden. Ikzelf heb nooit de behoefte gevoeld om aan de IJzerbedevaart deel te nemen maar dat wil niet zeggen dat ik het niet eens ben met wat daar wordt gezegd.
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...tuurmarkt.aspx http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...evaarlijk.aspx (zelfde krant, dus geen cherrypicking van mij) Laatst gewijzigd door filosoof : 31 augustus 2009 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Zoals men ziet, water bij de wijn doen heeft z'n vruchten afgeworpen. En zo, glijdt alles zeker maar stilletjes af.Tot grote vreugde van bepaalde strekkingen.
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat er gezegd werd, is dat dit soort evenementen minder belangrijk en relevant wordt, niet dat het aantal flaminganten afneemt en die daardoor belangrijker worden. Stel dat er morgen niemand meer komt, zijn er dan geen Vlaams-nationalisten meer? Eerlijkheidshalve hoop ik zelfs dat zulke evenementen als de IJzerwake en de IJzerbedevaart uitsterven, want ze doen behoorlijk oudbollig aan en werken weinig wervend. Zulke landdagen zijn voor mij een fenomeen van verleden eeuw. Dat werkt meer afstotend dan aantrekkend.
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 31 augustus 2009 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
zoals alles aan het (Vlaams-)nationalisme: voorbijstreefd en een aflopende zaak in België. De bedrijfsleiders hebben dat al begrepen; ook VOKA: Les patrons se mobilisent pour le Grand-Bruxelles http://www.7sur7.be/7s7/fr/3007/Brux...ruxelles.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Les patrons se mobilisent pour le Grand-Bruxelles http://www.7sur7.be/7s7/fr/3007/Brux...ruxelles.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |