![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik was vroeger een atheist maar dit is veranderd.
Ik ben er nu van overtuigd dat mijn atheisme gebaseerd was op een blind geloof in de wetenschap en het westerse wereldbeeld, ook deels door mijn opvoeding die volledig in deze lijn lag. Ik geloof nu in het spirituele, enfin geloven is een groot woord, ik heb al enkele zaken meegemaakt waardoor ik weet dat er meer is. Ik geef zelf toe dat ik vroeger die sprirituele zaken beschouwde als zever voor de goedgelovigen, omdat ik zelf door mijn wereldbeeld vol vooroordelen zat tegenover die zaken. Nu weet ik dat dit totaal niet zo is. Ik heb het wel over het sprituele, en niet over de grote godsdiensten die zijn opgezet om de mensen spiritueel te controleren.
Laatst gewijzigd door exodus : 31 juli 2009 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Minister-President
|
![]() Mooi schema, je zie ze beginnen beide van een idee.
Alleen in het linkse schema wordt dat idee getoetst en in het rechtse schema wordt er ontkent dat het een menselijk idee is(Goddelijke openbaring) verificatie niet vereist.
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat mag dus voor jou persoonlijk een relevant argument zijn, maar heeft geen enkele weerslag op de waarheid van een stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
En ik gebruik dat zeker niet als argument, ik weet dat er meer is. Als er anderen daar niet in wensen te geloven of het zonder er voor open te staan direct afwijzen, dan is dat hun zaak. Trouwens, ik geloof ook dat alien abductions bestaan maar dan niet altijd in de letterlijke fysische zin. En ik geloof ook in reïncarnatie. Maar het is niet omdat een halve gare ten onrechte gelooft in de waan dat hij Napeolon zou zijn geweest, dan reïncarnatie daarom niet bestaat.
Laatst gewijzigd door exodus : 31 juli 2009 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vertel dan eens, waarom geloof je in god, waarom geloof je in abductions, en waarom geloof je in reincarnatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
Abductions geloof ik in omdat ik het bestudeert heb en mijn mening is dat het bestaat, alhoewel ik niet altijd denk dat het fysische abductions zijn, het kan ook het astraal lichaam zijn dat zich in andere realiteit naast de onze onderworpen wordt aan testen door andere wezens. Niet alle abductions zijn trouwens gruwelijk van aard. Er zijn ook contacten die heel bevrijdend zijn. Een en ander heeft ook te maken met de interpretatie van de persoon zelf. In de geestelijke werelden wordt de interpretatie van de feiten gestuurd door hetgeen de persoon voelt en gelooft. BV het wezen van licht dat bij een bijna dood ervaring soms wordt waargenomen als "het licht van Jezus" door een sterk gelovige. Reïncarnatie van hetzelfde. Buiten de sprituele aspecten ervan zijn er veel bewijzen voor reïncarnatie, zie daarvoor het (objectieve) boek van Ian Stevenson (20 cases suggestive of reïncarnation). Heel droog en sober maar het houdt zich enkel aan feiten, dit is mss beter voor de wetenschappelijk minded persoon. Hier trouwens een docu "The boy who lived before", over een kind dat zich details herinnerd uit een vorige leven. Men gaat die details gaan napluizen. Naar het schijnt komt dit vaker voor bij kinderen dat men een herinnering heeft aan een vorige leven omdat de sluier van vergetelheid die normaal in werking treeds aan het begin van de incarnatie nog niet volledig is. Als men ouder wordt verdwijnen of vervagen die herinneringen meestal.
Laatst gewijzigd door exodus : 31 juli 2009 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben veel kleiner dan alles wat mij omringd en terzelfdertijd ben ik meer dan alles wat mij omringd. Ik ben tijd en leven, dood en verderf, hoop en liefde.
Dat alles ben ik en ik ben niets. schoon é ![]()
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() Innige deelneming!
![]() |
![]() |
#232 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit omschrijft het in hoge mate voor mij:
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat er geen god is omdat het bestaan van een god in tegenspraak is met alles wat we kennen en weten. Het is onmogelijk dat er een god bestaat, het is onlogisch, het hele idee houdt geen steek. Ik ben katholiek opgevoed maar ben het geloof afgevallen toen ik vijf of zes was. Toen ik begreep dat Sinterklaas (als katholieke bisschop met dezelfde kledij en attributen als de andere katholieke gezagsdragers) een verzinsel was, was gelijk de hele dogmatiek van de katholieke kerk dat. Toen ik kort daarop een aantal bijna-dood-ervaringen had (door acute en bijzonder hevige asthma-aanvallen), heb ik een aantal keer afscheid genomen van mijn ouders, broers en zussen. Hand in hand, wachtend op het einde. Ik had me er als zevenjarige al bij neergelegd dat dat het einde was en ik vond dat bijzonder onrechtvaardig omwille van alle dingen die ik nooit zou meemaken. Ik was er ook toen al van overtuigd dat er na de dood niets zou volgen, net zoals er voor de geboorte-conceptie niets is. Dat op zich beangstigde me niet zoals het me nu evenmin beangstigd. Alleen het overdonderende gevoel van spijt het leven niet ten volle geleefd te hebben deed me verdriet en pijn. Dat heb ik sindsdien proberen in te halen. Als de dood vandaag komt, zal ik geen spijt hebben van de dingen die ik niet gedaan heb. Wel van sommige dingen die ik wel gedaan heb. Maar ik veronderstel dat dat bij iedereen zo is.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 augustus 2009 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij komt dit op het zelfde neer, enkel als mijn tijd gekomen is zal ik spijt hebben dat ik nog niet meer van het leven heb geprofiteerd. Ik heb al veel gezien, gedaan en meegemaakt. Toch heeft God me in deze zaken niet geholpen, ik denk dat ik enkel een paar keer het voordeel van de situatie met mij had.
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 1 augustus 2009 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() soms is het dementie. ![]()
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Ik ben apatheist: het kan me geen moer schelen of er een god bestaat. Tot nu is er geen enkel bewijs voor een godsbestaan. Dat of het FSM , pfff.
Citaat:
Religies vormden ooit wel de manier om een maatschappij te laten overleven, door het invoeren van basis-codexen, die niet aanvaard zouden geweest zijn zonder het schermen met beloftes en bedreigingen met god en hemel en duivel en hel. (het onderschrift van Gun is trouwens onvolledig) Laatst gewijzigd door filosoof : 2 augustus 2009 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat is helemaal waar. Word trouwens nogal veel over het hoofd gezien door atheisten. Durf zelfs zover gaan, dat er zonder het Christendom geen democratie vandaag zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 |
Europees Commissaris
|
![]() Democratie is veel ouder dan Christendom.