Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2010, 10:40   #221
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Marxisme en godsdienst, dat kan niet , hij zal moeten kiezen.
Dat kan allemaal tegenwoordig.

Er zijn zelfs internationalistische nationalisten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 10:52   #222
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zouden er veel homo's zijn die persé op vakantie willen naar islamitische landen? Zouden er überhaupt veel mensen zijn die daar op vakantie willen? Ik betwijfel dat enigszins. Ik weet ook niet zo veel van de geplogenheden aldaar buiten wat ik hier, net als jij, in de pers te lezen krijg. Ik vermoed dat er dus nog heel wat barbaarse dingen gebeuren met homoseksuelen in dergelijke landen, maar ik vrees dat er maar bitter weinig is dat we daar aan kunnen doen buiten het uiting geven aan onze walging voor dergelijke onmenselijke praktijken.
Dat is het probleem en de pers brengt vooral goedkope sensatie. Dus heb ik een scoop voor jou, Raf: de meerderheid van de buitenlandse studenten aan de American University of Cairo is homo.

Waarom zouden die allemaal naar Cairo trekken? Omdat ze daar problemen zouden krijgen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 10:55   #223
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is het probleem en de pers brengt vooral goedkope sensatie. Dus heb ik een scoop voor jou, Raf: de meerderheid van de buitenlandse studenten aan de American University of Cairo is homo.

Waarom zouden die allemaal naar Cairo trekken? Omdat ze daar problemen zouden krijgen?
Voila Raf, ge kunt zonder problemen naar Cairo.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:05   #224
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Opschepper!
Je bent wéér jaloers?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:25   #225
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
En mooi en uitgebreid antwoord ( met heel wat wijsheid), dat ik ten zeerste apprecieer en respecteer.

Wat ik duidelijk terug vindt bij alle linkse mensen, is dat ze het allemaal heel goed menen en over het algemeen zeer vriendelijke mensen zijn.
Dit brengt helaas ook een andere eigenschap met zich mee, en dat is dat ze namelijk zeer naïef zijn en daardoor in een zeer kwetsbare positie terechtkomen.

De indianen kwamen ook al zeer snel in vrede met de ontdekkingsreizigers waarmee ze oog in oog kwamen te staan, en een eeuw later waren ze hun volledige continent kwijt. Vandaag leven ze in "reservaten", zoals de aapjes in de zoo.

Ikzelf ben ook progressief en Atheist, maar ik ben ex-links.

Het punt waar jij en ik uit elkaar gaan is dit:

We zijn momenteel met 6.5 miljard mensen en wij zijn de intelligentste diersoort op aarde.
Ik ben progressief, en hecht zeer veel waarde aan een constante vooruitgang van de kennis en een verwerping van alle achterhaalde overtuigingen.
We hebben talloze ontdekkingen gedaan over het DNA, de evolutietheorie, homoseksualiteit, het heelal, etc.... en het is mijn taak, zeker als progressieveling, om alle mensen op aarde de kans te geven om in contact te komen met deze nieuwe kennis.

Wij leven hier in België en wij staan vandaag op een punt om trots op te zijn qua kennis.
Dat we dan mensen toelaten in ons land en vrij toelaten dat ze onze infrastructuur gebruiken om deze kennis in diskrediet te brengen, is absoluut ontoelaatbaar. Dat ze beïnvloedbare mensen uit België op Belgisch grondgebied in hun greep nemen en hun hersenen infecteren met een vals geloof zoals de Islam is ontoelaatbaar.
Dat ze ons vragen om ons aan te passen aan hun cultuur is ontoelaatbaar.

De indianen waren zo lief dat ze van eigenaars van een compleet continent, naar kijk-dieren in reservaten werden gedegradeerd.

We zouden vandaag miljoenen moeten spenderen aan de uitbreiding van onze kennis, maar in de plaats daarvan worden deze miljoenen weggegooid door te investeren in mensen met een geloof dat ons 5 eeuwen terugbrengt.

I can not agree nor accept.
Here, here !!!! (Oorverdovend applause)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:30   #226
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om of ik gelijk krijg of niet hoor.
Het enige dat mij iets kan schelen is of Atheisten vrij zijn om Atheist te blijven als dit een land wordt met een meerderheid aan Moslims.
Wat mij ook iets kan schelen is of Homo's vrij zijn om openlijk Homo te zijn wanneer hier een meerderheid aan Moslims is.

Wat mij verder nog wat scheelt is hoe het zit is of de wetenschap nog altijd genoeg subsidies krijgen, of het onderwijs nog altijd objectief blijft, of onze kinderen vrij opgevoed worden zonder enige indoctrinatie van welk geloof dan ook, en zo nog een heel lijstje.

Als jij mij dat met 100 % zekerheid kunt garanderen, dan zal ik u met rust laten.
Daar staat dan wel het volgende tegenover:
Wanneer er hier ooit een meerderheid van Moslims aan de macht is, en wij al deze belangrijke waarden verliezen, dan mag ik u ook degraderen tot ontmijningsdienst en scout dat altijd voorop mag lopen,
tijdens een eventuele oorlog waarin we de boel proberen op te kuisen.

Deal? On paper please.
Je vraagt een verbintenis over een hypothetische situatie. Probeer 't eens bij een verzekeringsmaatschappij: die zijn daarin gespecializeerd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:56   #227
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je vraagt een verbintenis over een hypothetische situatie. Probeer 't eens bij een verzekeringsmaatschappij: die zijn daarin gespecializeerd.
Het gaat hier om serieuze zaken: onze toekomst, en die van onze kinderen.
En jij komt hier eens een beetje mee lachen?
Oké, géén verbintenis dan. Als het zover is dan zal ik u wel dwingen tot degradatie.

Allemaal gewoon te laf om er het hand voor in het vuur te steken.
Als je zo zeker bent van uw stuk ( dat de Islam geen gevaar vormt voor onze progressieve normen en waarden ), dan moet je er ook iets voor in de plaats stellen als jij jouw mening hierover opdringt ( door de Islam welkom te heten zoals je vandaag doet ) en het ooit toch mis zou gaan en mensen als ik toch gelijk blijken te krijgen.

Maar ja, als ik naar mensen als u kijk, dan ga ik nog lang mogen wachten daarop.

Het is door zowel de wetenschap als de geschiedenis te bewijzen dat de Islam een gevaar betekent voor de Westerse waarden en normen van vandaag.
Mensen als u negeren dit volkomen en laten zich puur leiden door blinde ideologie, en dan verwacht je van mij dat ik braafjes volg?

Sorry, ik heb intelligentie. Dus ik protesteer.
Jij speelt met onze toekomst. Ik lach daar niet echt mee, nee.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 4 april 2010 om 15:09.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 16:53   #228
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat echt?
Of worden ze zo genoemd als propagandatruck? Ik bedoel, zoals Obama nu een communist genoemd wordt? Het heeft geen enkele relatie meer met de werkelijke betekenis, zolang het maar "slecht" is.

Laatst gewijzigd door driewerf : 4 april 2010 om 16:54.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 17:09   #229
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik duidelijk terug vindt bij alle linkse mensen, is dat ze het allemaal heel goed menen en over het algemeen zeer vriendelijke mensen zijn.
Dit brengt helaas ook een andere eigenschap met zich mee, en dat is dat ze namelijk zeer naïef zijn en daardoor in een zeer kwetsbare positie terechtkomen.
Ik ben niet links uit naïviteit maar uit eigenbelang. Dus niet omdat ik ergens in geloof maar omdat ik iets nodig vind. Dat impliceert dat ik niet hoop op verandering of er op wacht maar er voor strijd.

In die zin verschil ik ook van de Indianen. Ik heb meer van de communistische partizanen in mij en ben bereid de wapens op te nemen als dat nodig of efficiënt mocht blijken.

Bijvoorbeeld indien me een dictatuur wordt opgedrongen, indien er een revolutie komt of indien men het me onmogelijk maakt mijn atheïsme te beleven op de manier zoals ik wil.

Want laat er geen misverstand over bestaan: hoezeer ik vandaag ook de rechten en vrijheden van migranten verdedig, ik verwerp hun godsdienst en de dictatoriale facetten die de islam eigen zijn. Mocht dat nodig zijn, ben ik bereid om mijn rechten en vrijheden ook gewapenderhand te verdedigen.
Citaat:
Dat we dan mensen toelaten in ons land en vrij toelaten dat ze onze infrastructuur gebruiken om deze kennis in diskrediet te brengen, is absoluut ontoelaatbaar. Dat ze beïnvloedbare mensen uit België op Belgisch grondgebied in hun greep nemen en hun hersenen infecteren met een vals geloof zoals de Islam is ontoelaatbaar.
Mij lijkt het in diskrediet brengen van kennis absoluut toegelaten, net las het beïnvloeden van anderen. Dat is natuurlijk niet aangenaam maar het is volgens mij zeker geen bedreiging. Want het gebeurt niet alleen door moslims maar door alle godsdienstigen en bv. ook door liberalen.

Citaat:
Dat ze ons vragen om ons aan te passen aan hun cultuur is ontoelaatbaar.
Daar ben ik het mee eens.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 17:19   #230
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Want laat er geen misverstand over bestaan: hoezeer ik vandaag ook de rechten en vrijheden van migranten verdedig, ik verwerp hun godsdienst en de dictatoriale facetten die de islam eigen zijn. Mocht dat nodig zijn, ben ik bereid om mijn rechten en vrijheden ook gewapenderhand te verdedigen.
That makes 2 of us.
Oud 4 april 2010, 17:22   #231
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Is dat echt?
Of worden ze zo genoemd als propagandatruck? Ik bedoel, zoals Obama nu een communist genoemd wordt? Het heeft geen enkele relatie meer met de werkelijke betekenis, zolang het maar "slecht" is.
Neen, ik weet dit uit goed ingelichte bron, en dat is ook zonder negatieve connotatie gebracht. Waar het om gaat is dat in de Mashrek het concept "homosexualiteit" en "heterosexualiteit" zoals we dat in Europa kennen, eenvoudigweg niet bestaat.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 april 2010 om 17:23.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 12:28   #232
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik weet dit uit goed ingelichte bron, en dat is ook zonder negatieve connotatie gebracht. Waar het om gaat is dat in de Mashrek het concept "homosexualiteit" en "heterosexualiteit" zoals we dat in Europa kennen, eenvoudigweg niet bestaat.
In Beiroet denken ze daar kennelijk toch anders over.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 12:30   #233
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar blijft hij ze halen , waar blijft hij het halen ...
Oud 15 april 2010, 12:33   #234
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Waar blijft hij ze halen , waar blijft hij het halen ...
Hij heeft gelijk hoor. Seksueel contact onder mannen is er relatief courant maar men ziet dat niet als homoseksualiteit of in tegenstelling tot heteroseksualiteit.

Oud 15 april 2010, 12:35   #235
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hij heeft gelijk hoor. Seksueel contact onder mannen is er relatief courant maar men ziet dat niet als homoseksualiteit of in tegenstelling tot heteroseksualiteit.
Dat komt omdat dergelijke samenlevingen enkel gericht zijn op het produceren van kinderen en het in de familie houden van geld. Achterlijk.
Oud 15 april 2010, 12:35   #236
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat komt omdat dergelijke samenlevingen enkel gericht zijn op het produceren van kinderen en het in de familie houden van geld. Achterlijk.
Als dat waar was, dan zou seks tussen mannen er niet zo courant zijn, toch?

Oud 15 april 2010, 12:40   #237
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat waar was, dan zou seks tussen mannen er niet zo courant zijn, toch?
Juist wel. Omdat het onderwerp zo getaboeïseerd is wordt iedereen die zichzelf homoseksueel beschouwt berecht, maar wordt de seks toegestaan als een alternatief voor pregamische seks.

Er zijn gelukkig wel tekenen dat het de goede kant uitgaat. Had laatst een reportage gezien over Marokko; een groot deel van de meisjes daar heeft al heel lang een vriendje voordat ze trouwen.
Oud 15 april 2010, 13:22   #238
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals intrest op kapitaal niet bestaat, maar wel "meerwaarde".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 14:18   #239
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een beetje zoals intrest op kapitaal niet bestaat, maar wel "meerwaarde".
Zoiets. Of "een vergoeding voor het uitlenen van geld". De praktijk verschilt niet zo erg maar men ziet het als iets anders.

Je zal overigens in Arabische landen weinig mensen tegenkomen die zich als homo zien en zich dus zo omschrijven maar er zijn er aardig wat die in hun leven seks met andere mannen hebben gehad.

Oud 15 april 2010, 15:46   #240
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voila Raf, ge kunt zonder problemen naar Cairo.
Ocharme die Egyptenaren.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be