Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2010, 23:27   #221
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
De meeste bedrijven zijn gewoon te veeleisend:
Men moet flexibel zijn, men moet x-aantal jaar ervaring hebben, men moet overuren willen kloppen, men moet bereid zijn tot weekend- en nachtwerk, men moet (liefst buiten de werkuren) willen bijscholen, men moet slagen op allerlei testjes,...

En wat plaatsen ze ertegen over? Een karig loon; ahja want het is crisis en we zouden niet willen dat onze omzetcijfers met 1 euro naar omlaag gaan.

Ik wil enkel flexibel zijn, overuren kloppen, bijscholen indien ze mij dan ook minstens 2.500 netto betalen. Het principe is simpel: betaalt men mij veel, dan krijgen ze ook veel in de plaats. Betaalt men mij weinig, moeten ze ook niet teveel in de plaats gaan verwachten.
Waarschijnlijk willen ze wat ze produceren ook kunnen verkopen.
Zodra jij met je 2.500 € de goedkopere producten van de concurrentie gaat kopen hebben ze een probleem.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 23:31   #222
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarschijnlijk willen ze wat ze produceren ook kunnen verkopen.
Zodra jij met je 2.500 € de goedkopere producten van de concurrentie gaat kopen hebben ze een probleem.
Met zijn 2500 € hoeft hij dat juist niet te doen.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 09:55   #223

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Lagere loonkost is niet hetzelfde als lager loon.
Integendeel.
Yup de loonkost moet hier natuurlijk naar beneden, subiet zelfs. Het loon blijft wel evenveel en dan is er zelfs ruimte voor wat opslag.
'k Heb niet de indruk dat dat bedoeld wordt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:15   #224
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Met zijn 2500 € hoeft hij dat juist niet te doen.
Juist wel.
Het is voor u misschien moeilijk te geloven maar de prijzen van de producten wordt niet alleen door de winst van de kapitalisten bepaald.
De lonen spelen daar een belangrijke rol in.
Oud 24 juni 2010, 15:39   #225
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge voelt u zo geviseerd precies?
Als je werk heb moet je niet gaan solliciteren éh.

Ik zei; Volvo zoekt 200 werknemers en er zijn 200'000 werklozen, welk excuus heeft men om niet te solliciteren?

Het uwe heb je al lang en breed laten horen en je bent niet werkloos.
Ben je dan de heilige madonna van de werklozen dat je ze zo moet beschermen?

Ze gingen niet achter werk zoeken en ze zullen niet gaan ook, op een handvol na van die 200"000 dan achterwege gelaten natuurlijk.

De één heeft een kind en de ander gaat een kind krijgen en nog een ander moet letten op een kind van een ex ...en de auto start niet en het is te ver en het betaalt niet goed en tarara zoveel redenen dat een mens er niet meer naar luistert om den duur.

Als het aan mij lag, een ezelstamp onder hun gat of dop definitief weg!
ik voel me helemaal niet geviseerd.
wel verbaasd dat je zelfs elementaire dingen niet lijkt te snappen.
ik dacht een concreet voorbeeld zal het duidelijk maken maar blijkbaar snap je het dan nog niet.

Ik zal me een beetje geviseerd voelen omdat één of andere idioot niet kan snappen dat een kind van 2 jaar niet voor zichzelf kan zorgen
Oud 24 juni 2010, 15:42   #226
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nynorks (en de meesten) werken om te leven. Gij leeft om te werken. Ieder zijn eigen levensopvatting. Ik kan u wel deze tip geven: ga nooit op pensioen anders zou ge u nog nutteloos kunnen gaan voelen.
ik denk eerlijk gezegd dat hij zich nu al nutteloos voelt
Oud 24 juni 2010, 15:50   #227
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik voel me helemaal niet geviseerd.
wel verbaasd dat je zelfs elementaire dingen niet lijkt te snappen.
ik dacht een concreet voorbeeld zal het duidelijk maken maar blijkbaar snap je het dan nog niet.

Ik zal me een beetje geviseerd voelen omdat één of andere idioot niet kan snappen dat een kind van 2 jaar niet voor zichzelf kan zorgen

Het elementaire is ; werkloos= werk zoeken.
Kind of geen kind.
Mocht iedereen die kinderen hebben niet moeten werken, awel dan werkte niemand nog.

En voor de achterblijvers en visionairs in deze topic; mijn vrouw is thuis gebleven tot mijn zoon volwassen was maar nooit of te nooit gedopt.
Vermits mambo een vent is en geen halfwas zoals zovelen hier en elders heb ik en ik alleen het geld voor het huishouden binnen gebracht al die jaren.
Noteer dus; mambo zijn vrouw heeft nooit één cent van de dop getrokken en ook niet van het ocmw en ook niet van de ziekenkas.
Vrouwen die dus moeten doppen om hun kleine te kweken en een vent hebben die te weinig geld binnen brengen kunnen misschien beter hun vent buiten smijten wegens verwaarlozing van hun gezin.
Het is immers de schaamte voorbij dat je een steunkas nodig hebt om een kleine te kweken en het is de schaamte voorbij dat een man dat van zijn vrouw nodig heeft.
In feite heeft zo een vrouw zo'n halve gast als man best wel verdiend, het is immers ook maar een halve vrouw in zulks geval.
Twee halve is natuurlijk ook maar één geheel.

Spijtig voor die kinderen, zulke marginale ouders ...dat het zo groot moet worden. Goed voor galg en rad zeggen ze in de volksmond.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2010 om 15:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 16:05   #228
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De meesten snappen dat wel hoor.
Maar die vinden waarschijnlijk dat daar crèches voor bestaan.
Wie niet kan of wilt gaan werken schrijft zich niet in als werkzoekende.
Ook niet moeilijk om begrijpen nietwaar.
Oud 24 juni 2010, 16:29   #229
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De meesten snappen dat wel hoor.
Maar die vinden waarschijnlijk dat daar crèches voor bestaan.
Wie niet kan of wilt gaan werken schrijft zich niet in als werkzoekende.
Ook niet moeilijk om begrijpen nietwaar.
Ik geef u helemaal gelijk, maar vertel mij eens waar je een crèche vindt waar je je kind om 2u 's nachts kan binnenbrengen.
Kinderopvang heeft openingsuren. Kan best zijn dat dat ook anders georganiseerd zou kunnen worden, maar dat IS nu niet zo, dus als je kinderen hebt moet je daar rekening mee houden.
Dat je dan niet gaat solliciteren voor een job die incompatibel is met de uren van de kinderopvang vind ik niet zo raar hoor. Mambo wel, die vindt dat luizakken, maar de meeste mensen begrijpen dat nog net wel.

De vraag is ook helemaal niet 'moet je doppen als je een kind hebt', de vraag is 'moet je solliciteren bij een bedrijf met ploegensysteem op 100 km van huis als je een kind hebt'. Het is nogal wiedes dat je, als je werkzoekende bent en een uitkering krijgt, zoekt naar een job, maar het moet nu ook niet absurd worden.
We leven in een klein land waar, toch in vlaanderen, niet echt regio's zijn zonder werk. Laat iedereen die die afstand belangrijk vindt gewoon een job zoeken in de regio. Zal ook een verschil maken in het verkeer. Als nu ook nog eens iedereen op 100 km van z'n woonplaats gaat werken, dan kunnen degenen die zich écht moeten verplaatsen voor hun job trouwens nergens meer heen want dan staat �*lles vast.
En dwing tweeverdieners met kinderen niet om zich in alle kronkels te moeten bewegen om voor hun kinderen te zorgen. Als één van de partners al in ploegen werkt moet je de andere partner niet verplichten dat ook te doen, laat die gewoon een job zoeken die wél aangepaste uren heeft.

Moest nu al iedereen die k�*n werken en een uitkering krijgt een job hebben eh, dat zou al een pak schelen. Ik zie geen enkele reden om te zitten kappen op mensen omdat ze 's avonds en 's ochtends thuis willen zijn voor de kinderen, of omdat ze niet iedere dag 3 �* 5u in de auto willen doorbrengen van en naar het werk.
Oud 24 juni 2010, 16:38   #230
Cdude
Banneling

Standaard

Weet je wat de grootste mop is ...
Blijf je doppen met kind = 1100€ dop, prijs creche 5?eur
Ga je werken = 1700€? Prijs creche 25€
1700-500(20*25) = 1200€
:twis ted:
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 16:39   #231
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het elementaire is ; werkloos= werk zoeken.
Kind of geen kind.
Mocht iedereen die kinderen hebben niet moeten werken, awel dan werkte niemand nog.

En voor de achterblijvers en visionairs in deze topic; mijn vrouw is thuis gebleven tot mijn zoon volwassen was maar nooit of te nooit gedopt.
Vermits mambo een vent is en geen halfwas zoals zovelen hier en elders heb ik en ik alleen het geld voor het huishouden binnen gebracht al die jaren.
Noteer dus; mambo zijn vrouw heeft nooit één cent van de dop getrokken en ook niet van het ocmw en ook niet van de ziekenkas.
Vrouwen die dus moeten doppen om hun kleine te kweken en een vent hebben die te weinig geld binnen brengen kunnen misschien beter hun vent buiten smijten wegens verwaarlozing van hun gezin.
Het is immers de schaamte voorbij dat je een steunkas nodig hebt om een kleine te kweken en het is de schaamte voorbij dat een man dat van zijn vrouw nodig heeft.
In feite heeft zo een vrouw zo'n halve gast als man best wel verdiend, het is immers ook maar een halve vrouw in zulks geval.
Twee halve is natuurlijk ook maar één geheel.

Spijtig voor die kinderen, zulke marginale ouders ...dat het zo groot moet worden. Goed voor galg en rad zeggen ze in de volksmond.
Mambo, de middeleeuwen zijn voorbij.
Vrouwen hebben tegenwoordig door dat ze niet afhankelijk hoeven te zijn van hun vent.

En nogmaals blijkt dat jij echt helemaal niet kan lezen eh.
Je vrouw doet de administratie zeker?
Oud 24 juni 2010, 16:48   #232
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
1700-500(20*25) = 1200€
De grootste mop is dat mensen die niet werken hun kinderen ook nog eens door anderen kunnen laten opkweken.
Zo kunnen ze zelfs ‘s nachts gaan bijverdienen.
Oud 24 juni 2010, 18:43   #233
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef u helemaal gelijk, maar vertel mij eens waar je een crèche vindt waar je je kind om 2u 's nachts kan binnenbrengen.
Kinderopvang heeft openingsuren. Kan best zijn dat dat ook anders georganiseerd zou kunnen worden, maar dat IS nu niet zo, dus als je kinderen hebt moet je daar rekening mee houden.
Dat je dan niet gaat solliciteren voor een job die incompatibel is met de uren van de kinderopvang vind ik niet zo raar hoor. Mambo wel, die vindt dat luizakken, maar de meeste mensen begrijpen dat nog net wel.

De vraag is ook helemaal niet 'moet je doppen als je een kind hebt', de vraag is 'moet je solliciteren bij een bedrijf met ploegensysteem op 100 km van huis als je een kind hebt'. Het is nogal wiedes dat je, als je werkzoekende bent en een uitkering krijgt, zoekt naar een job, maar het moet nu ook niet absurd worden.
We leven in een klein land waar, toch in vlaanderen, niet echt regio's zijn zonder werk. Laat iedereen die die afstand belangrijk vindt gewoon een job zoeken in de regio. Zal ook een verschil maken in het verkeer. Als nu ook nog eens iedereen op 100 km van z'n woonplaats gaat werken, dan kunnen degenen die zich écht moeten verplaatsen voor hun job trouwens nergens meer heen want dan staat �*lles vast.
En dwing tweeverdieners met kinderen niet om zich in alle kronkels te moeten bewegen om voor hun kinderen te zorgen. Als één van de partners al in ploegen werkt moet je de andere partner niet verplichten dat ook te doen, laat die gewoon een job zoeken die wél aangepaste uren heeft.

Moest nu al iedereen die k�*n werken en een uitkering krijgt een job hebben eh, dat zou al een pak schelen. Ik zie geen enkele reden om te zitten kappen op mensen omdat ze 's avonds en 's ochtends thuis willen zijn voor de kinderen, of omdat ze niet iedere dag 3 �* 5u in de auto willen doorbrengen van en naar het werk.
Piepke het is jij die altijd zit te zagen over die twee uur in de nacht.
Fabrieken of dat nu bij volvo is of bij weet ik weet ik veel wie en wat hebben allerlei functies gaande van bediende tot arbeider tot kader tot kuisvrouw en nog een heleboel randfunctie die "niet" in het ploegenstelsel vallen.

Kwestie is dat er jobs openstaan en dat werklozen zich laten opmerken door niet te solliciteren.

Laat die 5 centiemen verstand eindelijk eens vallen wil je?
Je hebt toch geen lees probleem hoop ik?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2010 om 18:50.
Oud 24 juni 2010, 18:48   #234
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
1700-500(20*25) = 1200€
De allergrootste mop is dat zo ongeveer iedereen ouders + schoonouders hebben en nog een boel familie die ook wel eens een uurtje op de kleine willen letten en aan school willen afhalen.
En gratis.

Schoolpoorten staan bomvol met oma's en opa's.

Dus laat dat overdreven crèche excuus ook alweer maar vallen.
In realiteit is dat over het algemeen zo niet uitdrukkelijk of beperkt tot een extra uurtje opvang na school.
Oud 24 juni 2010, 18:51   #235
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En bij de para's zoeken ze er ook 200 en ze vinden ze ook al niet.

Citaat:
De paracommando-eenheden van het Belgische leger zoeken meer dan 220 mannen en vrouwen om hun rangen te versterken. Op vrijdag 2 juli en dinsdag 6 juli organiseert Defensie twee jobdagen om kandidaten aan te trekken. Dat laat het leger vandaag weten.
Het 3e bataljon parachutisten van Tielen, in de provincie Antwerpen, is op zoek naar 181 kandidaat-paracommando's met een uitstekende fysieke conditie, doorzettingsvermogen en teamgeest. De eenheid organiseert op vrijdag 2 juli een jobdag in de gebouwen van het kwartier Kapitein P. Gailly. Geïnteresseerden worden gevraagd zich op voorhand in te schrijven.

Het tweede bataljon paracommando's te Flawinne houdt op 6 juli een gelijkaardige infodag in het kwartier Onderluitenant Thibaut. De eenheid wil 40 mensen rekruteren.
Kwestie dat ze achteraf niet kunnen zeggen dat het niet geweten was hé.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2010 om 19:01.
Oud 24 juni 2010, 19:06   #236
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Piepke het is jij die altijd zit te zagen over die twee uur in de nacht.
Fabrieken of dat nu bij volvo is of bij weet ik weet ik veel wie en wat hebben allerlei functies gaande van bediende tot arbeider tot kader tot kuisvrouw en nog een heleboel randfunctie die "niet" in het ploegenstelsel vallen.

Kwestie is dat er jobs openstaan en dat werklozen zich laten opmerken door niet te solliciteren.

Laat die 5 centiemen verstand eindelijk eens vallen wil je?
Je hebt toch geen lees probleem hoop ik?
Het ging over die 200 vacatures. Je weet wel, die vacatures die op het moment dat er geklaagd werd over 'we vinden niemand' nog niet eens aan de VDAB waren bekendgemaakt door Volvo....

Maar blijf eens bij de les, ipv jezelf in allerlei bochten te wentelen. Het ging over DIE vacatures. Vacatures waarvan jij vond dat �*lle werklozen in aanmerking kwamen. Vacatures voor jobs in ploegenstelsel. Trouwens, ook veel bediendenfuncties bij Volvo zijn in ploegen hoor (2 of 3 ploegen).

Je moet daar geen andere jobs bij sleuren, ik zeg nu net: neen, dat gaat niet voor iedereen, laat mensen solliciteren bij andere bedrijven die wél een job hebben die haalbaar is.
Maar net d�*t blijf jij tegenspreken.

Vreemd genoeg waren er trouwens geen problemen bij de vorige grote aanwerving van Volvo. Ik veronderstel dat je daar een prima verklaring voor hebt?
Oud 24 juni 2010, 19:07   #237
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De NMBS-Groep zoekt (tot 2012) 1800 mensen per jaar voor verschillende boeiende functies: treinbestuurders, operatoren besturing cargo, treinbegeleiders, ingenieurs en technici. Diversiteit is ook een belangrijk engagement, vooral naar vrouwen en Belgen van vreemde origine toe.
Oud 24 juni 2010, 19:08   #238
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bij de para's zoeken ze er ook 200 en ze vinden ze ook al niet.

Kwestie dat ze achteraf niet kunnen zeggen dat het niet geweten was hé.
Allez, ge kunt weer beginnen dat nochtans 200000 mensen in aanmerking komen voor die job

misschien moet uw vrouw maar vrijwilliger worden.
Oud 24 juni 2010, 19:14   #239
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging over die 200 vacatures. Je weet wel, die vacatures die op het moment dat er geklaagd werd over 'we vinden niemand' nog niet eens aan de VDAB waren bekendgemaakt door Volvo....

Maar blijf eens bij de les, ipv jezelf in allerlei bochten te wentelen. Het ging over DIE vacatures. Vacatures waarvan jij vond dat �*lle werklozen in aanmerking kwamen. Vacatures voor jobs in ploegenstelsel. Trouwens, ook veel bediendenfuncties bij Volvo zijn in ploegen hoor (2 of 3 ploegen).

Je moet daar geen andere jobs bij sleuren, ik zeg nu net: neen, dat gaat niet voor iedereen, laat mensen solliciteren bij andere bedrijven die wél een job hebben die haalbaar is.
Maar net d�*t blijf jij tegenspreken.

Vreemd genoeg waren er trouwens geen problemen bij de vorige grote aanwerving van Volvo. Ik veronderstel dat je daar een prima verklaring voor hebt?
Maar daar solliciteren ze ook niet.

Het ondernemersvertrouwen, je weet wel die barometer die peilt naar wat de ondernemers verwachten over de naaste toekomst, is alweer deftig gezakt omwille van het pessimisme over personeel.
Het pessimisme bestaat er vooral uit dat ze moeilijk of niet aan personeel geraken.

De toestand is ernstig hoor.

Het gaat niet over die sukkelaar die alleen met de kinderen thuis zit, laat die gerust maar zitten als dat beter zo is.
Het gaat over het algemeen dat mensen gewoon geen zin hebben nog te gaan werken.
Vooral veel jonge mensen.

Bedrijven gaan simpelweg failliet aan zulke toestanden wat de vicieuze cirkel steeds maar groter maakt.
Oud 24 juni 2010, 19:18   #240
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, ge kunt weer beginnen dat nochtans 200000 mensen in aanmerking komen voor die job

misschien moet uw vrouw maar vrijwilliger worden.
Voor die 200'000 zijn er vandaag en vandaag alleen al 3535 jobs in gans Vlaanderen bijgekomen.

t' is dus niet dat er geen jobs uit de bus komen hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be