Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2010, 17:07   #221
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
gelukkige nieuwjaar, en morgen is het suikerfeest eid mubarak!
Gelukkig Suikerfeest.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 17:34   #222
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik verlang helemaal niets. Ik merk alleen maar op dat de fabeltjes van Savatage (vrijheid = meer efficiëntie, de EU zou geleid moeten worden als de beurs) niet stroken met de werkelijkheid. Wat jij daarmee te maken hebt ontgaat me volledig, maar toch bedankt voor het applaus.
Je toont hier vooral aan dat je weinig kennis van de beurs en de economische realiteit daarachter hebt. Je beweert dat:

1) Een dalende beurs een teken is dat het slecht werkt
2) De president een invloed heeft op de richting die de beurs uitgaat
3) Een beurscrash hetzelfde is als een gewone berenmarkt

Om je beweringen te staven kom je hier dan af met twee wikipedia artikeltjes als autoriteitsargument. Als ik je dan vraag of je economisch geschoold bent dan blijkt dat je enkel op het middelbaar wat economie hebt gehad (zoals bijna iedereen). Vervolgens begin je dan wat te kommaneuken of redigeren of redirigeren of whatever.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 17:37   #223
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Dus TERECHTE kritiek op de Joodse lobby, is anti-semitisme?

Hoe noem je dan het apartheidsregime in Israel & de bezette gebieden? Palestijnen zijn toch ook Semieten...

Eigenlijk is het simpel.
Zodra de Joodse Lobby "anti-semiet" roepen,
weet je dat er waarheid is gesproken.
Van die Vlaamse politici is men veel gewend. Open VLd is een partijtje vergelijkbaar met D'66. Het zijn allen politici met echte oude antisemitische katholieke roots, die de Joden het kruisigen van Jezus verwijt. Bij ons in Nederland leeft dat pro-palestijnse gevoel allerminst, integendeel. Het is volledig marginaal.

Laatst gewijzigd door AAA : 9 september 2010 om 17:39.
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 17:46   #224
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
Bij ons in Nederland leeft dat pro-palestijnse gevoel allerminst, integendeel. Het is volledig marginaal.
Hier in België leeft dat gevoel ook niet hoor. Je moet de zever die je hier van sommigen leest zeker niet als representatief daarvoor beschouwen. Ik denk niet dat er iemand wakker ligt van bijv. die gebeurtenissen met die boot met terroristen die de Israëli's het laatst hebben neergeschoten. Op het nieuws maken ze daar graag wat show rond, en enkele fervente anti-semieten zal je hier dan 100 berichtjes per dag erover plaatsen, maar de gemiddelde Belg? Die draait er z'n hand niet voor om.
Oud 9 september 2010, 17:48   #225
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hier in België leeft dat gevoel ook niet hoor. Je moet de zever die je hier van sommigen leest zeker niet als representatief daarvoor beschouwen. Ik denk niet dat er iemand wakker ligt van bijv. die gebeurtenissen met die boot met terroristen die de Israëli's het laatst hebben neergeschoten. Op het nieuws maken ze daar graag wat show rond, en enkele fervente anti-semieten zal je hier dan 100 berichtjes per dag erover plaatsen, maar de gemiddelde Belg? Die draait er z'n hand niet voor om.
In vergelijking met Nederland is België eerder pro-palestijns. Geen enkele partij in Vlaanderen buiten een beetje het Vlaams Belang is pro-Israël.
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 18:15   #226
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

1) Een dalende beurs een teken is dat het slecht werkt
2) De president een invloed heeft op de richting die de beurs uitgaat
3) Een beurscrash hetzelfde is als een gewone berenmarkt
eigenlijk is het off topic maar graag wat verduidelijking.
1)
Een dalende beurs is geen goed teken voor de aandeelhouders. Bedoel je dat een fallissement macro-economisch gezien geen slecht teken is, in die zin kan het ok maar anders snap ik niet wat je bedoeld?
2)
Het standpunt van de president heeft wel zijn invloed op de beurs:
de president zegt troepen uit irak--> de beurs reageert
de president zegt troepen naar iran--> de beurs reageert
3)wat is een berenmarkt?

Laatst gewijzigd door Moslim! : 9 september 2010 om 18:17.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 18:49   #227
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
In vergelijking met Nederland is België eerder pro-palestijns. Geen enkele partij in Vlaanderen buiten een beetje het Vlaams Belang is pro-Israël.
U chargeert, ook in Nederland is er de evolutie, dat men ook kritischer tegenover Israël is geworden.
Oud 9 september 2010, 19:17   #228
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Zolang men vanuit een pro israel of pro palestijns standpunt denkt kom je niet tot een oplossing. De oplossing voor palestijnen is er pas een als het een voor de israelis is en omgekeerd. Mission impossible?
Oud 9 september 2010, 19:30   #229
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
eigenlijk is het off topic maar graag wat verduidelijking.
1)
Een dalende beurs is geen goed teken voor de aandeelhouders. Bedoel je dat een fallissement macro-economisch gezien geen slecht teken is, in die zin kan het ok maar anders snap ik niet wat je bedoeld?
Veel bedrijven die op de beurs staan noteren tegen een waarde die veel hoger is dan hun reële intrinsieke waarde. Dit geeft een vertekend beeld van de financiële middelen waarover ze beschikken en heeft zo een invloed op de beslissingen die het management neemt.

Citaat:
2)
Het standpunt van de president heeft wel zijn invloed op de beurs:
de president zegt troepen uit irak--> de beurs reageert
de president zegt troepen naar iran--> de beurs reageert
Wel ja, maar de beurs reageert zo constant op nieuwsberichten. Dan kan je net zo goed het nieuws afschaffen. Wat ik wilde zeggen is dat je het gedrag van de beurzen niet zomaar kan toekennen aan het bestuurd van de machtshebber.

Citaat:
3)wat is een berenmarkt?
Een markt waarin de prijzen over het algemeen genomen dalen. Technisch kan je dat meten door de highs en de lows van de grote stock indices te nemen en te kijken hoe de beurs zich gedraagt tegen over die punten (bijv. als de DJIA 20% onder 52W low zit, dan kan je spreken van een berenmarkt).
Oud 9 september 2010, 19:43   #230
born2bewild
Banneling

Standaard

ik heb die de gucht altijd al een mestkever gevonden
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 19:46   #231
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
U chargeert, ook in Nederland is er de evolutie, dat men ook kritischer tegenover Israël is geworden.
Dat is m.i. een verkeerde analyse. Wat je vooral ziet is dat de instellingnames heftiger worden. Pro is nog meer pro geworden, anti nog veel meer anti.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 20:03   #232
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims krijgen te horen dat ze de westerse manier van leven moeten aannemen etc. Wat dat concreet gezien inhoud is pure lucht. Duiding van migratie gerelateerde maatschappelijke problemen wordt afgedaan als kritiek op de islam. Als moslims dat niet aanvaarden kunnen ze niet tegen kritiek.

Als moslims niet tegen kritiek kunnen heeft dat te maken met achtergrond van die moslims, dat moslims dan meestal afkomstig zijn uit landen die een totalitair regime kennen of lang kenden is juistere verklaring, kritiek is daar iets dat als ontrouw wordt beschouwd.

De hevige reacties op de Mohammed cartoons zijn ook een voorbeeld. In de lijn met de frustraties van moslims dat alles wordt afgedaan alsof het over de islam gaat. Als een moslim zijn vrouw slaagt is dat omwille van de islam als een moslim op de stoep spuugt is dat omwille van de islam, als een allochtoon een crimineel is is dat omwille van de islam... Gewone logische redeneringen als huiselijk geweld en ongemanierdheid en sociale achtergrond zijn niet van toepassing op de moslims.

Het is voor niet moslims bijna onmogelijk geworden om niet in termen van een clash of civilisations te denken. De volgende fase was eurabia. Beide concepten zijn bedacht en de wereld in gestuurd door niet moslims.

Door dit alles is er helemaal geen sprake van debat of kritiek op de islam.
Alles wat moslims aangaat wordt geculturaliseerd. Als zelfs schoolboeken moslims als terroristen beginnen af te schilderen kun je moeilijk spreken van een open debat dat over de inhoud van de religie gaat. Het is voor de meeste mensen een feit geworden, islam is gewelddadig en als moslims willen integeren moeten ze daar mee leren leven en afstand nemen de gewelddadige aspecten van hun religie.
De inhoud van de islam is er zelfs niet aan te pas gekomen.

Ik vraag me af hoe volgelingen van andere religies zouden reageren moesten ze hun emancipatie lessen krijgen via cartoons die hun religie in het belachelijke trekt en zegt: "dit is wat jullie moeten accepteren om aangepast te zijn". De meeste westerse moslims zeggen foert tegen die cartoons, neen bijna alle westerse moslims zeggen foert maar toch wordt het in beeld gebracht alsof het omgekeerde waar is. Er is geen kritiek op de islam en de media heeft die rol op zich genomen, waar ze mijn inziens helemaal niet volwassen mee is omgaan. Als er wel kritiek komt op de islam of moslims is dat van andere moslims. Die lijken blijkbaar de enige te zijn die nog een min of meer nuchter oordeel kunnen vellen. In dat opzicht ben ik het dus niet eens dat moslims niet tegen kritiek kunnen.
In ieder geval, indien moslims hier in België komen wonen, moeten zich onze waarden eigen maken. En anders gaan ze maar terug vanwaar ze gekomen zijn. En met onze 'waarden' bedoel ik, 'de rechten en vrijheden die ons gewaarborgd worden door de grondwet'. En het kan dus niet zijn dat Marokannen een meisje, dat in hun straat voorbijkomt in een minirok, uitschelden voor 'hoer', en evenmin kan het, dat homo's afgetroefd worden door deze rotmarokkanen. Bovendien wordt het eens tijd dat de Marokkaanse ouders leren hoe ze hun kinderen moeten opvoeden. Want dat is een schande hoe die Marokkaanse ouders hun kinderen niet meer in de hand hebben.

Wij hier in het Westen hebben veel te lang moeten vechten tegen de christelijke godsdienst om deze rechten en vrijheden te bekomen waarvan we nu genieten, en we zijn niet van plan ze ons te laten intimideren door mensen die nog een godsdienst aanhangen die stamt vanuit de middeleeuwen. Knoop dat maar goed in uw oren.

Laatst gewijzigd door system : 9 september 2010 om 20:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 20:05   #233
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, indien moslims hier in België komen wonen, moeten zich onze waarden eigen maken. En anders gaan ze maar terug vanwaar ze gekomen zijn. En met onze 'waarden' bedoel ik, 'de rechten en vrijheden die ons gewaarborgd worden door de grondwet'. En het kan dus niet zijn dat Marokannen een meisje dat in hun straat voorbijkomt in een minirok uitschelden voor 'hoer', en evenmin kan het, dat homo's verrot worden geslagen door deze rotmarokkanen. En het wordt eens tijd dat de Marokkaanse ouders leren hoe ze hun kinderen moeten opvoeden.

Wij hier in het Westen hebben veel te lang moeten vechten tegen de christelijke godsdienst om deze rechten en vrijheden te bekomen, en we zijn niet van plan ze ons te laten intimideren door mensen die nog een godsdienst aanhangen vanuit de middeleeuwen. Knoop dat goed in uw oren.
²
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 20:11   #234
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
²
Om terug te komen op het onderwerp, zie ik dus niet in wat De Gucht verkeerd heeft gezegd. Ik ben het eigenlijk met hem eens. Joden kunnen niet sereen spreken over ארץ ישראל

Laatst gewijzigd door system : 9 september 2010 om 20:26.
Oud 9 september 2010, 20:12   #235
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Om terug te komen op het onderwerp, zie ik dus niet in wat De Gucht verkeerd heeft gezegd. Ik ben het eigenlijk met hem eens.
uiteraard
ik heb die de gucht ook altijd een mestkever gevonden trouwens
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 20:29   #236
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In ieder geval, indien moslims hier in België komen wonen, moeten zich onze waarden eigen maken. En anders gaan ze maar terug vanwaar ze gekomen zijn. En met onze 'waarden' bedoel ik, 'de rechten en vrijheden die ons gewaarborgd worden door de grondwet'. En het kan dus niet zijn dat Marokannen een meisje, dat in hun straat voorbijkomt in een minirok, uitschelden voor 'hoer', en evenmin kan het, dat homo's afgetroefd worden door deze rotmarokkanen. Bovendien wordt het eens tijd dat de Marokkaanse ouders leren hoe ze hun kinderen moeten opvoeden. Want dat is een schande hoe die Marokkaanse ouders hun kinderen niet meer in de hand hebben.

Wij hier in het Westen hebben veel te lang moeten vechten tegen de christelijke godsdienst om deze rechten en vrijheden te bekomen waarvan we nu genieten, en we zijn niet van plan ze ons te laten intimideren door mensen die nog een godsdienst aanhangen die stamt vanuit de middeleeuwen. Knoop dat maar goed in uw oren.
kom je me de les spellen?
Oud 9 september 2010, 20:30   #237
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg wat ik denk. En u doet ermee wat u wilt.

Laatst gewijzigd door system : 9 september 2010 om 20:30.
Oud 9 september 2010, 20:48   #238
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja....knoop het dus maar goed in je oren ³
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 20:48   #239
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
uiteraard
ik heb die de gucht ook altijd een mestkever gevonden trouwens
Heb je ook nog iets te zeggen over de zaak zelf of enkel "mestkever" herhalen?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 20:55   #240
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Heb je ook nog iets te zeggen over de zaak zelf of enkel "mestkever" herhalen?
Ik vrees dat uw opmerking vergeefse moeite is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be