![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kwaliteit van onderwijs is niet gelijk aan een hoge prestatiedrang opleggen Alice ..., het negeren van feiten gaat daar niets om veranderen. landen die meer geld uitgeven aan de studenten krijgen daarvoor een beter onderwijs ook ligt de prestatiedrang daar veel minder hoog..., Dus.., het falen van het kwaliteitsvol onderwijs is niet de schuld van de migranten, er zijn al langer hoe meer schoolzieke kinderen enz..., de schuld hiervan is de veel te hoge prestatiedrang die men onze kinderen hier oplegt. Lees deze eens Citaat:
Kinderen in vlaanderen worden alsmaar depressiever en meer schoolziek (was onlangs nog op het journaal!), het onderwijs systeem in België lijkt ook nergens op, het probleem ligt bij de overheid en niet bij de studenten. Om een voorbeeld te nemen hoe het beter kan verwijs ik u naar de scandinavische landen. Kleinere klassen, meer aandacht voor probleemkinderen kinderen met leerachterstanden worden opgevangen in kleine groepjes dde les godsdienst en een uurtje sport valt weg tot ze bij zijn . klassen met 25 studenten en meer bestaan daar niet meestal zijn het er 10 tot zelfs nog minder. Het niveau ligt aanvankelijk misschien wat lager dan België, maar het onderwijssysteem in deze landen gunt een kind om langer kind te zijn..., de gevolgen zijn dan weer meer afgestudeerde en meer gelukkige mensen die onze samenleving ten goede komen. Ook nog eentje met trieste feiten.. http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...e-onthaal.aspx Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In post 194 geeft Eberhard Leclerc het volgende citaat:
Citaat:
Omdat er een misverstand was over mijn formulering herhaal ik in post 204 dat ik graag zou willen weten wat E.L. bedoelt met de uitdrukking “de gemiddelde provinciaal”. U antwoordt in post 206 dat ik naar “fc de grasshoppers” moet gaan kijken. U herhaalt dit nogmaals in post 210. En dan geeft u nog eens dit commentaar (post 214). Waar hebt u dan eigenlijk de uitdrukking “de gemiddelde provinciaal” ergens uitgelegd, waar hebt u dat duidelijke antwoord gegeven? Graag een verwijzing naar de post waarin dat staat.
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze discussie heb ik al gehad, ik wacht nog op Alice nu voor een antw. ...?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ondertitelt.......d jou probleem ...w Tante Alice, doe zelf aub een taalcursus en neem de helft van jouw eigen volk mee. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 februari 2011 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betekent dit dat je dus kunt toegeven dat dit die kinderen serieus belemmert in hun kansen? Dat heeft niets, maar dan ook totaal niets te maken met een hoogleraar die wijst op een andere factor in algemene ontwikkeling van kinderen betreffende het al of niet diagnose stellen betreffende stoornissen. Maar leg maar eens uit waarom volgens u ons onderwijs nergens op trekt, terwijl het tot het beste in Europa wordt gerekend wat kwaliteit betreft. Of moeten we zoals in Amerika cursussen macramé inrichten op de Univ? Dat steeds meer kinderen depressief worden( school ziek zijn kan dus een gevolg zijn van een depressie, een andere factor dan kwaliteit van het onderwijs!) heeft geen verband met het aanbod van scholen, kun je dit even toelichten WAAROM dit voor jou de gevolgtrekking moet zijn? Klassen van 10 of nog minder??? In dit dichtbevolkt gebied is dat een domme redenering, die gewoon niet haalbaar zou zijn, en om kinderen bij te spijkeren doet het huidige onderwijs genoeg, nochmaals, er zijn schoolopbouwwerkers, zorgcoordinatoren, het CLB, mogelijkheid tot studie op school, het is de verantwoordelijkheid van ouders ook zelf met je kind bezig te zijn, bovendien richten buurthuizen en verenigingen ook mogelijkheden in om extra aandacht te krijgen , de school is geen gezinsvervangend instituut! Evenmin moet de " overheid" overal voor zorgen, niets weerhoudt ouders iemand te zoeken die tegen betaling ( studenten zijn een goedkope oplossing) je kind wat bijspijkert, opvoeding is de verantwoordelijkheid van ouders zelf. Ga je nu beweren dat scholen verantwoordelijk zijn voor zelfdoding van kinderen? Dat lijkt me een bijzonder simplistische kijk op een complex probleem! Laatst gewijzigd door alice : 12 februari 2011 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dacht je dat die schoolproblemen verdwijnen wanneer je tv geen ondertiteling meer geeft? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik hoop dat je het enorme niveauverschil in jouw bijdragen hier op het forum en die van bv 'Sus Iratus' zelf ook ziet. En dan hebben we het niet alleen over de taalfouten in jouw posts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() Belangrijker voor de discussie is dat je de niveauverschillen ziet tussen kinderen die thuis enkel de heimweetaal aanleren en spreken, en kinderen die in het NL groot gebracht worden. Want het eerst veroorzaakt een taalachterstand die door de meesten niet in te halen is. En d�*t veroorzaakt tijdverlies en oponthoud in de klas, hetgeen de kwaliteit van het onderwijs naar beneden haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn taalfouten vallen nogal mee, echt vrij van zonden ben je trouwens op dat vlak zelf niet, ook inhoudelijk nog ergens iets bij te dragen Ebertje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moet maar eens zoeken op het internet naar studies over de 'erfelijkheid' van armoede of kansarmoede.
![]() |
![]() |
#233 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn tenslotte best wel 'domme' mensen die het helemaal maken. 'financieel' gezien dan. Ik wil geen nieuwe hetze ontketenen. Maar er zijn van nature domme honden en intelligente honden. En toch zijn het allemaal honden. Dat is genetisch doorgegeven. Zoals alles vrijwel op die manier wordt gevormd. Zo zijn Afrikanen enorm lenig en snel, in vergelijking met andere rassen. ( Heb het hier dan niet over Afrikaanse windhonden maar mensen) Het karakter kan men tijdens de opvoeding bijschaven. Dat is dan ook zowat het enige. Maar draai het of keer het. Elk menselijk ras heeft zijn talenten en tekortkomingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Varkentje heeft wel degelijk een varkentje als avatar. Ik heb het even opgezocht en eigenlijk is 'biggetje' een betere term, dus zal dat vanaf heden gebruiken. Nee, maar ge hebt er ook nooit problemen rond gemaakt. #selectieveverontwaardiging Nee, dat is wat mij betreft niet bedoeld als belediging, dat is namelijk tegen de forumregels.
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Dan post ge dat soort nonsens best niet te veel.
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
U koppeld zoals ik al eerder zei kwaliteit aan het opleggen van een hoge prestatiegraad, je verplicht onze kinderen en studenten tot presteren de prestatiedrang is ingebakken bij de vlaming. Met als gevolg depressie en ja zelfdoding. Citaat:
Citaat:
Ga je beweren dat deze man het fout heeft Alice ? Citaat:
Kwestie van meer leraars aan te werven... waarom moeten kinderen bijgespijkert worden men zou beter het onderwijs eens bijspijkeren, heel die resem die je opnoemt is er idd en wat krijgen we als resusltaat ? Moeten ouders nu plots zelf het onderwijs gaan betalen om kwaliteit te krijgen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Wisord : 12 februari 2011 om 15:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Nee, het is een artisjok.
Het is in ieder geval geen soepgroente. Maar om het nog duidelijker te maken artisjok != groente artisjok ⊂ groente artisjok ⊄ soepgroente Cochinillo == biggetje
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg maar hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling