Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2011, 10:38   #221
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie zegt dat kwaliteit van onderwijs gelijk zou zijn aan hoge prestatiedrang opleggen? Wat een rare redenering!

Weerleg maar eens de logica dat wanneer kinderen amper Nederlands spreken wanneer ze met het basisonderwijs beginnen, dit een achterstand is tegenover kinderen die wel goed de taal beheersen.
Wanneer je zo enkele kinderen hebt, kan de groep dat meetrekken, wanneer je zo veel kinderen hebt, verlaagt dit het niveau, omdat ze meer moeite hebben om te begrijpen wat gezegd wordt, en verwacht.

Daardoor hebben ze meer moeite met abstracte begrippen, het gevolg is dat je ziet hoe intelligente kinderen toch van ASO afzakken naar TSO en nog verder naar BSO.
Dat heeft alles te maken met een achterstand die er al was bij aanvang van het basisonderwijs en in stand werd gehouden door een thuismillieu dat maar al te vaak de taalontwikkeling ook helemaal niet stimuleert, voeg daarbij een moeder die zelf weinig onderwijs kreeg en/of de taal niet spreekt en de toekomst voor die kinderen is serieus belast.
Bovendien heb je uiteraard in landen met hoog aantal inwoners ook grotere klassen,wanneer je wilt dat meer kinderen van Turkse en Marokkaanse origine hun middelbaar diploma halen, doorstromen naar Hoger onderwijs moet je niet verwachten dat het niveau wordt aangepast of scholen nog meer doen maar sensibiliseren, ouders bewust maken dat niet de school maar zij zelf verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de Nederlandse taal, je moet al erg moedwillig en bewust dom zijn om dat toch maar niet te willen inzien, dankzij die mensen krijgen die kinderen geen kansen.

Bovendien vind ik het te begrijpen dat ouders die merken dat het niveau in klassen daalt omdat te veel kinderen problemen hebben om doodeenvoudig te vatten wat er gezegd wordt, een andere school zoeken, dat gaat niet over kleur maar kansen van kinderen, als ouder probeer je dat zo goed mogelijk te doen, je kind bewust op een school laten omdat het " zo multicultureel is en je " daarvoor " bent" is een domme redenering, das leuk; wanneer het niet de kansen van je kind verziekt.

Kwaliteit van onderwijs is niet gelijk aan een hoge prestatiedrang opleggen Alice ..., het negeren van feiten gaat daar niets om veranderen. landen die meer geld uitgeven aan de studenten krijgen daarvoor een beter onderwijs ook ligt de prestatiedrang daar veel minder hoog..., Dus.., het falen van het kwaliteitsvol onderwijs is niet de schuld van de migranten, er zijn al langer hoe meer schoolzieke kinderen enz..., de schuld hiervan is de veel te hoge prestatiedrang die men onze kinderen hier oplegt.

Lees deze eens
Citaat:
We denken sneller dat een kind een stoornis heeft, omdat we de lat almaar hoger leggen’, zegt verklaart hoogleraar ontwikkelingsstoornissen Herbert Roeyers (UGent) de hoge cijfers. ‘Een steeds grotere groep haalt daardoor 'de norm' niet meer, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal een stoornis hebben.’
Het gevolg hiervan is ook duidelijk meer kinderen in BSO scholen.

Kinderen in vlaanderen worden alsmaar depressiever en meer schoolziek (was onlangs nog op het journaal!), het onderwijs systeem in België lijkt ook nergens op, het probleem ligt bij de overheid en niet bij de studenten. Om een voorbeeld te nemen hoe het beter kan verwijs ik u naar de scandinavische landen. Kleinere klassen, meer aandacht voor probleemkinderen kinderen met leerachterstanden worden opgevangen in kleine groepjes dde les godsdienst en een uurtje sport valt weg tot ze bij zijn . klassen met 25 studenten en meer bestaan daar niet meestal zijn het er 10 tot zelfs nog minder. Het niveau ligt aanvankelijk misschien wat lager dan België, maar het onderwijssysteem in deze landen gunt een kind om langer kind te zijn..., de gevolgen zijn dan weer meer afgestudeerde en meer gelukkige mensen die onze samenleving ten goede komen.

Ook nog eentje met trieste feiten..

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...e-onthaal.aspx

Citaat:
Steeds meer jongeren maken gebruik van de chatfunctie van Tele-Onthaal om te praten over hun zelfmoordplannen. Dat blijkt uit een rapport van de zelfhulporganisatie.

In 2009 is het aantal zelfmoordoproepen bij jongeren met 11 procent gestegen. Die stijging zet zich ook in de eerste vier maanden van 2010 verder.

Uit het rapport blijkt dat 31 procent van de jongeren tussen 12 en 17 concrete plannen heeft om uit het leven te stappen
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 11:20   #222
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

In post 194 geeft Eberhard Leclerc het volgende citaat:
Citaat:
-Een 2e generatie migrant spreekt vrijwel altijd beter Nederlands dan de gemiddelde provinciaal.
In post 201 vraag ik wat Eberhard Leclerc verstaat onder de uitdrukking “de gemiddelde provinciaal”.
Omdat er een misverstand was over mijn formulering herhaal ik in post 204 dat ik graag zou willen weten wat E.L. bedoelt met de uitdrukking “de gemiddelde provinciaal”.
U antwoordt in post 206 dat ik naar “fc de grasshoppers” moet gaan kijken.
U herhaalt dit nogmaals in post 210.
En dan geeft u nog eens dit commentaar (post 214).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat heb ik u al een duidelijk antw. op gegeven terug naar start maria !
Waar hebt u dan eigenlijk de uitdrukking “de gemiddelde provinciaal” ergens uitgelegd, waar hebt u dat duidelijke antwoord gegeven? Graag een verwijzing naar de post waarin dat staat.
Oud 12 februari 2011, 12:54   #223
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In post 194 geeft Eberhard Leclerc het volgende citaat:

In post 201 vraag ik wat Eberhard Leclerc verstaat onder de uitdrukking “de gemiddelde provinciaal”.
Omdat er een misverstand was over mijn formulering herhaal ik in post 204 dat ik graag zou willen weten wat E.L. bedoelt met de uitdrukking “de gemiddelde provinciaal”.
U antwoordt in post 206 dat ik naar “fc de grasshoppers” moet gaan kijken.
U herhaalt dit nogmaals in post 210.
En dan geeft u nog eens dit commentaar (post 214).

Waar hebt u dan eigenlijk de uitdrukking “de gemiddelde provinciaal” ergens uitgelegd, waar hebt u dat duidelijke antwoord gegeven? Graag een verwijzing naar de post waarin dat staat.

Deze discussie heb ik al gehad, ik wacht nog op Alice nu voor een antw. ...?...
Oud 12 februari 2011, 13:31   #224
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je daar nu al vaak genoeg en door verschillende forummers antwoord op gekregen hebt, tv series waar dialect gesproken wordt zijn vaak ondertitelt, wat jou probleem ermee is is me niet duidelijk, evenmin wat dit te maken zou hebben met kinderen die door taalachterstand al een gebrekkige start hebben in het onderwijs.
Ja, het onderwijs is hier van hoge kwaliteit, veel beter dan bijvoorbeeld in Nederland, en ga nu maar verder met tv kijken!
Elke keer dat jij iets post over 'kinderen die door taalachterstand al een gebrekkige start hebben in het onderwijs', en we weten allemaal wie je daarmee bedoelt, ga je zelf zwaar de mist in. Daar kunnen we de klok op gelijk zetten.

ondertitelt.......d
jou probleem ...w

Tante Alice, doe zelf aub een taalcursus en neem de helft van jouw eigen volk mee.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 februari 2011 om 13:32.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 13:41   #225
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Elke keer dat jij iets post over 'kinderen die door taalachterstand al een gebrekkige start hebben in het onderwijs', en we weten allemaal wie je daarmee bedoelt, ga je zelf zwaar de mist in. Daar kunnen we de klok op gelijk zetten.

ondertitelt.......d
jou probleem ...w

Tante Alice, doe zelf aub een taalcursus en neem de helft van jouw eigen volk mee.
Wat een belachelijk afleidingsmaneuver.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 13:42   #226
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Kwaliteit van onderwijs is niet gelijk aan een hoge prestatiedrang opleggen Alice ..., het negeren van feiten gaat daar niets om veranderen. landen die meer geld uitgeven aan de studenten krijgen daarvoor een beter onderwijs ook ligt de prestatiedrang daar veel minder hoog..., Dus.., het falen van het kwaliteitsvol onderwijs is niet de schuld van de migranten, er zijn al langer hoe meer schoolzieke kinderen enz..., de schuld hiervan is de veel te hoge prestatiedrang die men onze kinderen hier oplegt.

Lees deze eens

Het gevolg hiervan is ook duidelijk meer kinderen in BSO scholen.

Kinderen in vlaanderen worden alsmaar depressiever en meer schoolziek (was onlangs nog op het journaal!), het onderwijs systeem in België lijkt ook nergens op, het probleem ligt bij de overheid en niet bij de studenten. Om een voorbeeld te nemen hoe het beter kan verwijs ik u naar de scandinavische landen. Kleinere klassen, meer aandacht voor probleemkinderen kinderen met leerachterstanden worden opgevangen in kleine groepjes dde les godsdienst en een uurtje sport valt weg tot ze bij zijn . klassen met 25 studenten en meer bestaan daar niet meestal zijn het er 10 tot zelfs nog minder. Het niveau ligt aanvankelijk misschien wat lager dan België, maar het onderwijssysteem in deze landen gunt een kind om langer kind te zijn..., de gevolgen zijn dan weer meer afgestudeerde en meer gelukkige mensen die onze samenleving ten goede komen.

Ook nog eentje met trieste feiten..

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...e-onthaal.aspx
IK merk op dat je niet kunt weerleggen dat er een verband is tussen taalontwikkeling en schoolresultaten, wat helaas maar al te vaak geldt voor kinderen uit Turkse en Marokkaanse gezinnen.
Betekent dit dat je dus kunt toegeven dat dit die kinderen serieus belemmert in hun kansen?
Dat heeft niets, maar dan ook totaal niets te maken met een hoogleraar die wijst op een andere factor in algemene ontwikkeling van kinderen betreffende het al of niet diagnose stellen betreffende stoornissen.

Maar leg maar eens uit waarom volgens u ons onderwijs nergens op trekt, terwijl het tot het beste in Europa wordt gerekend wat kwaliteit betreft. Of moeten we zoals in Amerika cursussen macramé inrichten op de Univ?

Dat steeds meer kinderen depressief worden( school ziek zijn kan dus een gevolg zijn van een depressie, een andere factor dan kwaliteit van het onderwijs!) heeft geen verband met het aanbod van scholen, kun je dit even toelichten WAAROM dit voor jou de gevolgtrekking moet zijn?

Klassen van 10 of nog minder??? In dit dichtbevolkt gebied is dat een domme redenering, die gewoon niet haalbaar zou zijn, en om kinderen bij te spijkeren doet het huidige onderwijs genoeg, nochmaals, er zijn schoolopbouwwerkers, zorgcoordinatoren, het CLB, mogelijkheid tot studie op school, het is de verantwoordelijkheid van ouders ook zelf met je kind bezig te zijn, bovendien richten buurthuizen en verenigingen ook mogelijkheden in om extra aandacht te krijgen , de school is geen gezinsvervangend instituut!

Evenmin moet de " overheid" overal voor zorgen, niets weerhoudt ouders iemand te zoeken die tegen betaling ( studenten zijn een goedkope oplossing) je kind wat bijspijkert, opvoeding is de verantwoordelijkheid van ouders zelf.

Ga je nu beweren dat scholen verantwoordelijk zijn voor zelfdoding van kinderen? Dat lijkt me een bijzonder simplistische kijk op een complex probleem!

Laatst gewijzigd door alice : 12 februari 2011 om 13:43.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 13:46   #227
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ondertitelt.......d
jou probleem ...w

Over wie ik bedoel ben ik zeer duidelijk, ik heb nog geen enkel argument van je gelezen die dit weerlegt, wie mijn " eigen volk " zou kunnen zijn zou je nog wel eens kunnen tegenvallen Ebertje..
Of dacht je dat die schoolproblemen verdwijnen wanneer je tv geen ondertiteling meer geeft?
Oud 12 februari 2011, 14:24   #228
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Ja, het onderwijs is hier van hoge kwaliteit, veel beter dan bijvoorbeeld in Nederland, ...
Introspectie is jou vreemd.

Maar ik hoop dat je het enorme niveauverschil in jouw bijdragen hier op het forum en die van bv 'Sus Iratus' zelf ook ziet.

En dan hebben we het niet alleen over de taalfouten in jouw posts.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 14:28   #229
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar ik hoop dat je het enorme niveauverschil in jouw bijdragen hier op het forum en die van bv 'Sus Iratus' zelf ook ziet.

Belangrijker voor de discussie is dat je de niveauverschillen ziet tussen kinderen die thuis enkel de heimweetaal aanleren en spreken, en kinderen die in het NL groot gebracht worden. Want het eerst veroorzaakt een taalachterstand die door de meesten niet in te halen is. En d�*t veroorzaakt tijdverlies en oponthoud in de klas, hetgeen de kwaliteit van het onderwijs naar beneden haalt.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 14:33   #230
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is jou mening, die mag je hebben hoor, fijn dat je Sus zo mist!
Mijn taalfouten vallen nogal mee, echt vrij van zonden ben je trouwens op dat vlak zelf niet, ook inhoudelijk nog ergens iets bij te dragen Ebertje?
Oud 12 februari 2011, 14:35   #231
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Belangrijker voor de discussie is dat je de niveauverschillen ziet tussen kinderen die thuis enkel de heimweetaal aanleren en spreken, en kinderen die in het NL groot gebracht worden. Want het eerst veroorzaakt een taalachterstand die door de meesten niet in te halen is. En d�*t veroorzaakt tijdverlies en oponthoud in de klas, hetgeen de kwaliteit van het onderwijs naar beneden haalt.
Oei, inhoudelijk reageren is natuurlijk lastiger; hoop voor u dat er een reactie komt die niet gaat over ondertiteling op tv!
Oud 12 februari 2011, 14:43   #232
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steen Bekijk bericht
Je moet je de vraag stellen waarom de kinderen van moslimallochtonen van generatie op generatie probleemkinderen blijven.
Dat heeft niets te maken met allochtonen, maar een algemeen gekend fenomeen.

Je moet maar eens zoeken op het internet naar studies over de 'erfelijkheid' van armoede of kansarmoede.
Oud 12 februari 2011, 14:55   #233
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met allochtonen, maar een algemeen gekend fenomeen.

Je moet maar eens zoeken op het internet naar studies over de 'erfelijkheid' van armoede of kansarmoede.
Het IQ is de boosdoener. En dat is ook erfelijk bepaald. En, het klinkt cliché, maar ook de mensen waarmee je opgroeit is belangrijk voor de vorming van een persoon.
Er zijn tenslotte best wel 'domme' mensen die het helemaal maken. 'financieel' gezien dan.
Ik wil geen nieuwe hetze ontketenen. Maar er zijn van nature domme honden en intelligente honden. En toch zijn het allemaal honden.
Dat is genetisch doorgegeven. Zoals alles vrijwel op die manier wordt gevormd.
Zo zijn Afrikanen enorm lenig en snel, in vergelijking met andere rassen.
( Heb het hier dan niet over Afrikaanse windhonden maar mensen)
Het karakter kan men tijdens de opvoeding bijschaven. Dat is dan ook zowat het enige.
Maar draai het of keer het. Elk menselijk ras heeft zijn talenten en tekortkomingen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 15:02   #234
Alboreto

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is dit volgens de redenering van Alberto en Wisord ook geen enkel probleem
Dat is iets anders. Artisjok noemt niet soepgroente, maar Artisjok.
Varkentje heeft wel degelijk een varkentje als avatar.
Ik heb het even opgezocht en eigenlijk is 'biggetje' een betere term, dus zal dat vanaf heden gebruiken.

Citaat:
tot gisteren heb ik u nooit zo genoemd trouwens.
Nee, maar ge hebt er ook nooit problemen rond gemaakt.
#selectieveverontwaardiging

Citaat:
Ben je nu zo oneerlijk niet te kunnen toegeven dat groente of zwijn, varken een volkomen ander beeld scheppen, en het laatste veel meer bedoeld is om te beledigen?
Nee, dat is wat mij betreft niet bedoeld als belediging, dat is namelijk tegen de forumregels.
Oud 12 februari 2011, 15:06   #235
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik wil geen nieuwe hetze ontketenen.
Dan post ge dat soort nonsens best niet te veel.
Oud 12 februari 2011, 15:19   #236
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Is artisjok dan fruitpudding of zo?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 15:37   #237
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar leg maar eens uit waarom volgens u ons onderwijs nergens op trekt, terwijl het tot het beste in Europa wordt gerekend wat kwaliteit betreft. Of moeten we zoals in Amerika cursussen macramé inrichten op de Univ?!
Als u denkt en beweert dat ons onderwijs het beste van Europa is, leg me dan eens uit waarom er steeds meer studenten zijn die stoppen met het onderwijs in ons landje?
Citaat:
Steeds meer jongeren verlaten middelbaar zonder diploma
Het aantal jongeren dat in Vlaanderen de middelbare school verlaat zonder diploma, is verontrustend aan het stijgen.

In 2006, het laatste jaar waarvoor cijfers beschikbaar zijn, haakten 14,5% van de jongeren af zonder enig diploma.
bron http://www.pienternet.be/nieuws/comm...onder_diploma/

U koppeld zoals ik al eerder zei kwaliteit aan het opleggen van een hoge prestatiegraad, je verplicht onze kinderen en studenten tot presteren de prestatiedrang is ingebakken bij de vlaming. Met als gevolg depressie en ja zelfdoding.

Citaat:
Dat steeds meer kinderen depressief worden( school ziek zijn kan dus een gevolg zijn van een depressie, een andere factor dan kwaliteit van het onderwijs!) heeft geen verband met het aanbod van scholen, kun je dit even toelichten WAAROM dit voor jou de gevolgtrekking moet zijn??!
Fout, de reden dat ik dit aanhaal is dus dat ons onderwijs onze slaafse mentaliteit weerspiegeld en jullie geen rekening houden met het feit dat een kind een kind is en moet blijven! De toestanden in België zijn ziekelijk, kijk naar het toenemende aantal zelfmoorden bij jongeren, depressieve jongeren enz... ook het aantal jongeren die zogezegd leerproblemen hebben is hier erg hoog.
Citaat:
We denken sneller dat een kind een stoornis heeft, omdat we de lat almaar hoger leggen’, zegt verklaart hoogleraar ontwikkelingsstoornissen Herbert Roeyers (UGent) de hoge cijfers. ‘Een steeds grotere groep haalt daardoor 'de norm' niet meer, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal een stoornis hebben.’
bron http://www.nieuwsblad.be/article/det...MA30082008_001

Ga je beweren dat deze man het fout heeft Alice ?
Citaat:
Klassen van 10 of nog minder??? In dit dichtbevolkt gebied is dat een domme redenering, die gewoon niet haalbaar zou zijn, en om kinderen bij te spijkeren doet het huidige onderwijs genoeg, nochmaals, er zijn schoolopbouwwerkers, zorgcoordinatoren, het CLB, mogelijkheid tot studie op school, het is de verantwoordelijkheid van ouders ook zelf met je kind bezig te zijn, bovendien richten buurthuizen en verenigingen ook mogelijkheden in om extra aandacht te krijgen , de school is geen gezinsvervangend instituut!

Evenmin moet de " overheid" overal voor zorgen, niets weerhoudt ouders iemand te zoeken die tegen betaling ( studenten zijn een goedkope oplossing) je kind wat bijspijkert, opvoeding is de verantwoordelijkheid van ouders zelf.??!

Kwestie van meer leraars aan te werven... waarom moeten kinderen bijgespijkert worden men zou beter het onderwijs eens bijspijkeren, heel die resem die je opnoemt is er idd en wat krijgen we als resusltaat ? Moeten ouders nu plots zelf het onderwijs gaan betalen om kwaliteit te krijgen ik dacht dat je zei dat er hier kwaliteit was ... man man, je spreekt uzelf tegen in uw eigen post.

Laatst gewijzigd door Wisord : 12 februari 2011 om 15:40.
Oud 12 februari 2011, 15:40   #238
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Is artisjok dan fruitpudding of zo?
Nee, het is een artisjok.

Het is in ieder geval geen soepgroente.

Maar om het nog duidelijker te maken

artisjok != groente
artisjok ⊂ groente
artisjok ⊄ soepgroente

Cochinillo == biggetje
Oud 12 februari 2011, 15:42   #239
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Varkentje heeft wel degelijk een varkentje als avatar.
Ik heb het even opgezocht en eigenlijk is 'biggetje' een betere term, dus zal dat vanaf heden gebruiken.

Nee, maar ge hebt er ook nooit problemen rond gemaakt.
#selectieveverontwaardiging

Nee, dat is wat mij betreft niet bedoeld als belediging, dat is namelijk tegen de forumregels.
Een artisjok is bij mijn weten een groente, over soepgroente heb ik het niet gehad, biggetje is ook niet nodig, noem mensen gewoon bij wat ze zelf aan nick opgeven zonder daar een kleinerende betekenis aan te geven, of kan zoveel morele eerlijkheid niet?
Zeg maar hoor.
Oud 12 februari 2011, 15:45   #240
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Een artisjok is bij mijn weten een groente, over soepgroente heb ik het niet gehad, biggetje is ook niet nodig, noem mensen gewoon bij wat ze zelf aan nick opgeven zonder daar een kleinerende betekenis aan te geven, of kan zoveel morele eerlijkheid niet?
Zeg maar hoor.
Wat heeft deze zever met het onderwerp te maken???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be