![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerlijk gezegd is het nogal verwarrend en bovendien heb ik niet meteen het goede artikeltje gelinkt... dit verhaalt een CCC (conformal cyclic cosmology) waarin dan toch weer sprake zou zijn van een singulariteit. Ik had eerder een artikel vanuit de knack ( dacht ik ) in gedachte waar eenzelfde soort artikel het had over een model waar expansies en contracties elkaar zouden opvolgen ( zonder echt tot die singulariteit of tot een oneindigheid te moeten komen ) De vermoedde donkere materie zou dan geïnterpreteerd worden als rest-energie van de vorige fase Niettemin... lijkt het me dat Penrose in dat engelse artikeltje refereert naar het aanvankelijk Einstein-De Sittermodel. Pas op ... er is ook vaak verwarring in wat met precies bedoelt. Als men spreekt over de grootte dan heb enerzijds aannames ( dit zijn dan echt wel hypothesen ) over de grote van het heelal en anderzijds gaat het vaak over de grootte van het waarneembare deel ervan. Laatst gewijzigd door praha : 22 mei 2011 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
De vraag is dan of deze mensen, op grond van het feit dat ze niet geloven in de toekomst van de mensheid, niet in staat zouden zijn om een onderscheid te kunnen maken tussen verschillende toekomstbeelden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is namelijk zelf altijd innerlijk in de hemel en hij weet het zelf niet, zo dom is de wetenschappelijke mens dat hij alleen de buitenkant ziet en van zijn eigen innerlijkheid geen verstand heeft en het bestaan daarvan zelfs ontkent. De hemel is namelijk eeuwig en oneindig en zelfs het heelal is deel van de hemel. De oerknal is echter niet te aanschouwen, want dat de gevonden straling ook een achtergrondstraling zou zijn van een oerknal is een veel te ver gaande conclusie van de wetenschap, een hypothese dus en geen bewijs en ook zeker geen aanschouwen daarvan. Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 mei 2011 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moeten we daar wel aan toevoegen dat ze van jongs af aan in een zéér 'godsvruchtige' geest opgroeide, en bovendien niet "God" zelf mocht aanschouwen, maar met de Heilige Maagd tevreden moest zijn. Ook heeft ze daarna blijkbaar geen behoefte gevoeld een eigen godsdienst te stichten of een Heilig Boek te schrijven. Ik vraag me af of een Bernadette Soubirous gelijkaardige visioenen had gehad als ze in pakweg de 2e eeuw vóór Christus had geleefd. U had ten andere ook met Jeanne d'Arc op de proppen kunnen komen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dien Hawkins is wereldwijd herkend als een briljant wetenschapper. Wat heb jij al bereikt?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat het een achtergrondstraling is en zelfs dat de temperatuur bleek te kloppen kan ook louter toeval zijn geweest. Want de wetenschap weet nog veel te weinig van de precieze structuur van het heelal (denk maar aan de zogenaamde donkere materie) om een achtergrondstraling precies te kunnen berekenen. Citaat:
Hoe dom moet je wel niet zijn zoiets te denken.... ![]() Citaat:
Zelfs al was er een knal (explosie als groeiproces uit de microkosmos der microwezens is de juiste verklaring) dan is dat nog geen OER-knal als het begin van het heelal. De wetenschap trekt dus verregaande conclusies, die liggen op het terrein der filosofie en niks meer met zuivere wetenschap te maken hebben. Het zijn gammele hypotheses, zoals ook jouw "eigen" theorie dat er sprake is van een eindeloze cyclus van steeds weer hetzelfde van ontstaan en vergaan uit een singulariteit. Wel is dat laatste al iets beter als een brug naar een werkelijke oplossing in mijn atoomtheorie. Daarmede kan ook die zogenaamde OERknal zeer goed verklaard worden, veel beter dan de wetenschap dat doet met een singulariteit van energie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet geleerd op school? Nee: ik ben echt niet jouw broer.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 mei 2011 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat voor een rotzak is die god wel niet, als hij zich nooit laat zien (tenminste: aantoonbaar, tastbaar), behalve zo eens af en toe, aan een enkeling (of enkelinge). Terwijl hij toch in staat moet zijn om ons allemaal toe te spreken. Oppermachtig, laat me niet lachen, een sadist, dat is het. Zet een volkje op een hemellichaam en laat die maar wat aanmodderen, om dan "op de dag des oordeels" te gaan beslissen wie er in hem/haar geloofd heeft (in sommige interpretaties is het wie een goed leven geleid heeft, wat mogelijks nog subjectiever is). Laat die meutte ondertussen volledig in het ongewisse wat hun oorsprong en hun doel betreft, en je hebt de perfecte mix voor een (bijna-) eeuwigdurende soap. Nee, ik wil niet geloven in zo'n sadistisch "opper"-wezen, waarvoor wij eenvoudigweg speelgoed zijn. Raar ook dat gelovigen alle door de wetenschappen onderzochte theorieen in verband met de oorsprong van het heelal vaak proberen onderuit te halen door te vragen wat er dan nog voor zou geweest zijn (voor de big-bang bijvoorbeeld), en diezelfde vraag over hun god (wie schiep je god dan ?) niet willen of met een dooddoenertje beantwoorden, dat hij altijd bestaan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() Is er dan een dood na het leven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten slotte is alles voorwaardelijk. Zelfs in het beste geval als we onszelf niet naar de haaien helpen kan je nooit voorzien of letterlijk misschien wat uit de hemel zal vallen. Maar je kan dus wel voorwaardelijk over een toekomstbeeld gaan praten : dat uiteraard elke richting uitkan al het over 1000 jaar gaat Het omgekeerde kan natuurlijk ook : men kan perfect vinden dat er wegens dit of dat geen enkele toekomst meer voorbehouden is voor de mensheid Maar het gaat nog steeds over dingen/zaken die nu reeds bestaan... dat is wel een groot verschil Citaat:
Volledig naast die onzinnigheid staat dan het feit of ze onderscheid zouden kunnen maken van beelden/voorstellingen. Zolang deze duidelijkheid verschaffen zie ik geen reden in waarom dat ze dat niet zouden kunnen doen. Maar de hamvraag bij deze ( analoog het niet-geloven ) is dan of ze naast dat besef van onderscheid ook een categorisering zouden kunnen opmaken wat dan een méér of minder geloofwaardig of voor de hand liggend toekomstbeeld zou kunnen zijn. Dat lijkt me toch wel kunst en vliegwerk als je vooraf stelde dat iedere toekomst uitgesloten was. Citaat:
Citaat:
Dat heeft weinig met het al dan niet geloven te maken. Of je nu gelooft of niet men heeft bij die vraagstelling reeds ( of het wordt verschaft) een beeld van die beide waaruit men kan stellen : a) -> dit lijkt op een gemuteerde vis b) -> dit lijkt op een zeemeermin Bij de voorkeur van optie b) zegt dat an sich nog niks over het al dan niet bestaan van zeemeerminnen onafhankelijk van je eventueel geloof erin. Het zou pas na het overhandigen van allerhande (wetenschappelijk) bewijs zijn dat het geloofwaardig wordt. Citaat:
Citaat:
( okay ook hier geldt je opmerking hoor ) Citaat:
1) Ik zou stellen dat ik het erg onwaarschijnlijk acht.... net als jij... doch niet onmogelijk. 2) Als de persoon bovenop die claim me deftige argumenten zou kunnen geven waarom het toch ergens meer waarschijnlijk zo zijn dan zou ik die beoordelen en misschien mijn mening lichtelijk herzien. Maar in het geval van een godheid ligt het volledig anders : punt 1 : over de geloofwaardigheid dat er zoiets zou bestaan kan je niet veel zinnigs zeggen terwijl je bij die presidenten nog zou kunnen uitgaan van een poging tot kansberekening al dan niet rekening houdende met het gewicht van die personen punt 2: Er is geen enkel argument/staving/aantoning dat de geloofwaardigheid van het bestaan van een god laat toenemen ( ik zou zelfs durven stellen dat net het omgekeerde geldt ) tot zover geleverd dat mijn mening zou doen herzien ten voordele van dat bestaan Citaat:
Maar wat zegt dit alles nu over het aanvankelijke discussiepunt dat het ene godsbeeld geloofwaardiger zou zijn dan het andere ? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ² |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Partijlid
|
![]() Noem jij deze flauwekul een topic?
![]() |
#235 |
|
![]() Nu niet meer, nee.
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij is weer geband. Hopelijk voorgoed dit keer.
![]() |
#238 |
|
![]()
![]() |
#239 |
|
![]() Ah, net gezien.
Ik dacht net hoe leuk het was eens normaal te discussiëren en dat we er van moesten profiteren nu hij off-line is.
![]() |
#240 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh, gisteren kreeg ik nog een waarschuwing voor mijn beledigingen tegen harrie in de thread van de relativiteitstheorie, waarop ik Akira vroeg of harrie wel thuis hoort op een forum als hij in elke discussie zijn onzin spuit en iedereen wie niet akkoord gaat uitscheldt.
Eindelijk, weer normale discussies mogelijk.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 26 mei 2011 om 21:12. |
![]() |
![]() |