![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maakt deel uit van de etniciteit en dus racisme.
Is al eerder uitgebreid uit de doeken gedaan. True
![]() |
#222 | |||
|
![]() Citaat:
Mensen constant beoordelen en willen discrimineren op basis van afkomst (ik wil geen vreemdelingen) is nu eenmaal per definitie racisme. Ik begrijp dat sommigen niet graag racistisch zijn, maar ze zijn het wel degelijk. Het zijn diezelfde mensen trouwens die anderen uitmaken voor al wat (in hun ogen) negatief is, dus ik heb zo iets van 'wie de bal kaatst'. Iemand die daarentegen op een volwassen manier discussieert kan van mij hetzelfde verwachten. Citaat:
Citaat:
Als iemand zegt 'ik wil geen vreemdelingen tegenkomen' dan is dat een racistische uitspraak, en dat kan, mag en moet zelfs gezegd worden. We weten allemaal waartoe zulke ideologieen kunnen leiden. those who forget history are doomed to repeat it Dat is al ettelijke keren weerlegd. Er bestaat inderdaad strafbaar racisme en niet strafbaar racisme (voor uitleg zie de moderatoren). Ik weet het, het is niet leuk een spiegel voorgehouden worden, maar soms is dat eens nodig.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 26 augustus 2011 om 16:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Religie is niet etnisch vastgelegd.. Citaat:
Wat u doet is lui zoals breivik aanzetten tot haat door leugens te verkopen.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wettelijk gezien is deze uitspraak gewoon een vooroordeel Ik weet het het is niet leuk dat er andere meningen mogen zijn maar toch is dat soms eens nodig.. U bent een trol en een leugenaar en een demagoog met uw heel racisme pleidooi.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat als iemand iets schrijft dat hij/zij zogezegd vernomen heeft maar dat niet kan bewijzen met een link/citaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd dat het CGKR nog geen enkele klacht indiende tegen de lokale gemeentebesturen die zigeuners liefst zo rap mogelijk van hun grondgebied willen verwijderen of soms zelfs niet toelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat is toch wel een beetje pretentieus, laten we even uw voorbeeld als uitgangspunt nemen! U zegt;als iemand zegt" ik wil geen vreemdelingen tegenkomen" dan is dat per deinitie voor u een racistische uitspraak...Dat is uw conclusie, tenminste zo stelt u dat hier nu. Persoonlijk zou ik daar totaal anders mee omgaan. Ik zou de vraag stellen waarom iemand geen vreemdelingen wil tegenkomen.. Is dat omdat je er bang voor bent? Is dat omdat je al vaak negatieve ervaringen had met vreemdelingen? Is dat omdat je vaak in kranten leest dat er problemen met vreemdelingen zijn? Kortom Alboreto "IK ZOU NIET OORDELEN OP BASIS VAN MIJN EIGEN (VOOR)OORDELEN MAAR EERST NAGAAN WAAROM IEMAND IETS ZEGT EN OF DAARDOOR DE UITSPRAAK TE BEGRIJPEN IS,EN DE REDEN ZELFS TERECHT AANDACHT VERDIENT! Pas daarna zou ik nagaan of iemand ook ruimte laat voor nuancering, echt alle vreemdelingen bedoeld en pas wanneer iemand zou zeggen geen vreemdelingen te willen tegenkomen omdat zij een andere kleur hebben, tot een ander ras behoren, dan zou ik durven stellen dat iemand een racistische uitspraak doet! Maar ja, ik voel dan ook geen enkele neiging om een persoonlijke kruisvaart te beginnen tegenover wie anders denkt dan ik, evenmin heb ik de pretentie moreel beter te zijn dan anderen en dus een spiegel te moeten voorhouden... Toch maar goed dat u hier dan bent hoor! Want die kruisvaart tegen de ander is vast en zeker nodig! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 27 augustus 2011 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor andere zaken, zet er gewoon bij : "Ik heb van horen zeggen". Dan weet iedereen direct wat het waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dit gaat verder dan een mening, dit is gewoon een feit. Citaat:
ik ben wel degelijk geïnteresseerd waarom iemand een racist is en bij een bepaald aantal mensen heb ik me daar al een mening over gevormd, maar dat staat los van het feit dat die persoon een racistische overtuiging heeft. Ik probeer het uit te leggen. Iemand die zegt dat de aarde geschapen is door een god en dat de eerste mensen Adam en Eva noemden en dat Jezus onze redder is, is een Christen. Als ik die persoon Christen noem, dan is dat correct. Dan mag die persoon of anderen dat ontkennen of daar aanstoot aan nemen, maar dat doet niets af aan het feit dat hij een Christen is. Maar dat staat los van het feit waarom die persoon Christen is. Citaat:
Citaat:
Bij bepaalde uitspraken zal ik inderdaad niet zomaar tot de conclusie komen dat iemand racist is. Maar als na honderden posts er geen nuancering komt, en ook na een aantal vragen blijkt dat die persoon echt wel bedoelt dat Belgie enkel voor Belgen is, en dat alle vreemdelingen parasieten zijn en moeten uitgewezen worden, dan noem ik die persoon een racist. Ik begrijp dat dat geen compliment is, maar als ge een racistische ideologie promoot moet ge niet komen klagen dat ge daarop aangesproken wordt. Citaat:
Maar dit is een discussieforum, Alice. Net als gij heb ik hier het recht mijn mening te ventileren. Ge kunt misschien van uw hoge troon komen en uw eigen raad opvolgen. Ge moet misschien eerder de vraag stellen waarom iemand iets heeft tegen racisten.. Is dat omdat die er bang voor is? Is dat omdat die al vaak negatieve ervaringen gehad heeft met racisten? Is dat omdat ge vaak in kranten leest dat er problemen met racisten? Is het omdat die vindt dat racisme niet in deze tijd thuis hoort? Ziet ge? Het is mooi uw eigen moraliteit op te leggen aan anderen, maar als ge die zelf niet toepast blijven het holle woorden zonder enige waarde. Toch maar goed dat ge hier zijt hoor! Want die kruisvaart tegen mensen die tegen racisme zijn is vast en zeker nodig! ![]()
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien het CGKR daarover nog geen enkele klacht indiende neem ik aan dat zij dat geen racisme vinden maar volgens uw stelling/mening is het wel racisme. Klopt dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Minister
|
![]() Dat heb je goed gezien. Niet zozeer omdat mensen tegen racisme zijn, maar wel omdat mensen, waar jij er één van bent, onder het valse voorwendsel "racisme" andere mensen monddood proberen te maken en uit proberen te sluiten, waarbij je feitelijk niets anders doet dan hetgeen waarvan je je politieke tegenstanders beticht. Dat het hele "racisme"-begrip in die heksenjacht daarbij inhoudelijk verkracht, tot in het bizarre uitgebreid, en daardoor compleet uitgehold wordt, mag zeker niet onvermeld blijven.
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik welke zin zou dit beperkend zijn voor je mening? Valt of staat dit dan met je hoofddoek? Dus je verandert van mening wanner je wel of niet een hoofdoek draagt? Denk jij anders wanneer je je jas uitdoet of zo?? |
|
![]() |
![]() |