Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2011, 01:01   #201
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht
Even alles terug gelezen. Ik dacht dus in een andere draad te zitten. Excuseer mij. Ironisch dat ik net bevestigd heb wat je zei over dat paternalisme en die bemoeizucht. I'll try to keep it in mind.
Is goed hoor. "Vermensen is gisselijk", om Lambiek maar eens te parafraseren.
Oud 26 augustus 2011, 05:28   #202
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoezo?
Sommige forummers zijn heel duidelijk in de bedoeling van hun aanwezigheid, het bestrijden van racisme en zo, en wanneer zij vinden dat u dit doet dan is dat zo, punt...
Ironie en spot zijn niet neerbuigend bedoeld, we gaan juist uit van allemaal goede bedoelingen... het loopt wat mank maar vast allemaal goed bedoeld hoor!
Sommige forummers zijn heel duidelijk in de bedoeling van hun aanwezigheid, het promoten van vreemdelingenhaat en racisme en zo, en wanneer zij vinden dat u dit doet dan is dat zo, punt...
Proberen daarmee volwassen in discussie te treden resulteert steeds in Ironie en spot en neerbuigende opmerkingen.
Oud 26 augustus 2011, 05:31   #203
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Sommige forummers zijn heel duidelijk in de bedoeling van hun aanwezigheid, het promoten van vreemdelingenhaat en racisme en zo,
Op zijn minst is het niet erg hypocriet en huichelachtig dan.
Citaat:
en wanneer zij vinden dat u dit doet dan is dat zo, punt...
Beetje te weinig op de bal en teveel op de man.
Citaat:
Proberen daarmee volwassen in discussie te treden resulteert steeds in Ironie en spot en neerbuigende opmerkingen.
Hangt van de interpretatie af.
Maar in sommige gevallen zijn spot, ironie, sarcasme en cynisme de enige rationele reacties, als we er van uit gaan dat de tegenpartij geestelijk volwassen zou moeten zijn.
Oud 26 augustus 2011, 05:32   #204
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik wil niet van hoofddoeken af, vrouwen hebben het recht ervoor te kiezen, ookal vind ik een hoofddoek de guillotine van vrouwenrechten, daarom vind ik dat scholen en werkgevers het recht hebben om hoofddoeken niet toe te laten,je hoeft je namelijk niet te onderscheiden op werkvloer of school, evenmin kun je daar de boodschap uitdragen jezelf verantwoordelijk te houden voor mannelijk seksueel gedrag want daar gaat dat " lapje stof" namelijk over, en je bent en blijft ook zonder lapjes moslima ookal zijn er die graag wijsmaken van niet.
De twee moslima waarmee ik werk zijn het niet eens met u.
En dat weegt natuurlijk zwaarder dan uw mening.

Citaat:
Hoezo? Die mening mag ik toch hebben of niet?
Tuurlijk, en wij mogen ze toch wel ontkrachten of niet?

Citaat:
Dit is trouwens een discussieforum, zie niet in waarom ik mijn standpunt niet zou mogen verkondigen, net zoals jij dit mag over rappers, Van Gheluwe, witteboord criminaliteit, klootjesvolk of andere onderwerpen die je nauw aan het hart liggen!
Niet dat gij dat doet, maar er is een verschil tussen een mening verkondigen en propaganda verspreiden in de hoop van meer vreemdelingenhaat te bereiken.
Oud 26 augustus 2011, 05:35   #205
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Beetje te weinig op de bal en teveel op de man.
Ik weet het en heb het al gezegd.
De discussie is met ongelijke wapens.

Als racisten hard ingaan tegen vreemdelingen is dit ok voor het forumreglement.
Als anderen hard ingaan tegen racisten, dan is dat een persoonlijke aanval en krijg je banpunten.

Ingaan tegen racisten zal altijd op de man spelen zijn gezien ge iemand aanspreekt op zijn mening.

Citaat:
Maar in sommige gevallen zijn spot, ironie, sarcasme en cynisme de enige rationele reacties, als we er van uit gaan dat de tegenpartij geestelijk volwassen zou moeten zijn.
Die zaken zijn helemaal niet rationeel, maar eerder kinderachtig en getuigend van een gebrek aan rationele argumenten.
Vandaar dat ik een paar van die kleine kindjes gewoon negeer.
Dat geeft me tijd om te discussiëren met volwassen mensen.
Oud 26 augustus 2011, 05:47   #206
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Artisjok zou nu een link vragen, Corse een ellelange vertaling van een of ander anti NRA paflet brengen. Om maar 2 voorbeelden te geven van ongelijke wapens.

Citaat:
Als anderen hard ingaan tegen racisten, dan is dat een persoonlijke aanval en krijg je banpunten.
De ironie: "religie is geen ras".

Citaat:
Ingaan tegen racisten zal altijd op de man spelen zijn gezien ge iemand aanspreekt op zijn mening.
Meningen zijn als anussen, iedereen heeft er een.

Citaat:
Die zaken zijn helemaal niet rationeel, maar eerder kinderachtig en getuigend van een gebrek aan rationele argumenten.
Tijd voor een goeie discusie bij pot en pint.
Oud 26 augustus 2011, 06:03   #207
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja.. ik vind het nu toch ook wel wat vreemd worden..juist deze forummers die helemaal geen andere meningen dulden beweren ook het recht op een vrije mening hoog in het vaandel te dragen en zelfs te beschermen..dat is toch wel een pijnlijke spreidstand tussen wat je doet en wat je zegt?
Want ondertussen wordt wie een andere mening heeft bekogeld met stropoppen of beledigingen over racisme..ik begrijp het dus niet meer zo goed...
Ja, ik vind dat ook vreemd.
Enerzijds voor de vrije meningsuiting pleiten en anderzijds iemand met een andere mening "volksverrader" of "collaborateur" noemen + een bedreiging in de aard van "je weet wat er gebeurd met volksverraders/collaborateurs"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 06:15   #208
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok zou nu een link vragen,......
Neen, want ik heb dat zelf al veelvuldig gemerkt.

Citaat:
Om maar 2 voorbeelden te geven van ongelijke wapens.
Het is natuurlijk ambetant om een link gevraagd te worden wanneer je leugens (over een forumgebruiker) neerschrijft.
Kan je uitleggen waarom een link vragen "een ongelijk wapen" zou zijn?
Oud 26 augustus 2011, 07:03   #209
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, want ik heb dat zelf al veelvuldig gemerkt.
Bent U plots "linkgevoelig" geworden. Mare, had ik het niet geschreven, had U dan wel of niet om een link gevraagd?

Citaat:
Het is natuurlijk ambetant om een link gevraagd te worden wanneer je leugens (over een forumgebruiker) neerschrijft.
Hoe kan je nu een "mogelijke actie" een leugen noemen. "zou" is voorwaardelijke wijze. Niet een dwingend iets of een vaststelling.
Het is ook een paradox. En eentje die ik expres heb ingebouwd in mijn "vraagstelling". Gewoon het feit dat ik dit verwoord is genoeg voor U om het niet te doen.

U noemt me een leugenaar. Dank U Artisjokje.
En dat gewoon omdat ik geen specifieke sympathieën heb voor gehersenspoelde , virtueel gelobotiseerde halfzombies.

Citaat:
Kan je uitleggen waarom een link vragen "een ongelijk wapen" zou zijn?
Het is Uw standaard taktiek- als je dat zo zou kunnen noemen- om een topic te laten verwateren, te vervuilen of laten af te wijken omdat het niet in Uw kraam past.

Laatst gewijzigd door maddox : 26 augustus 2011 om 07:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 08:33   #210
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige forummers zijn heel duidelijk in de bedoeling van hun aanwezigheid, het promoten van vreemdelingenhaat en racisme en zo, en wanneer zij vinden dat u dit doet dan is dat zo, punt...
Kijk, daar zit je denk ik nu juist fout.Sommige forummers schrijven zelf wat hun bedoeling is, zoals het bestrijden van racisme , dat is dus hun eigen toelichting over hun beweegredenen.
Maar zoals deze reactie van je weergeeft, kun je ook een oordeel vellen, gebaseerd op niets meer of minder dan je persoonlijke interpretatie, die je meent af te mogen leiden uit iemands standpunten.
Is dat dan waarheid, of feiten? Nee, natuurlijk niet en daar zit je dan ook fout, je vind dat je oordeel een waarheid of feit zou zijn, dat is het dus niet,het is en blijft jou persoonlijke interpretatie.

Natuurlijk is het de bedoeling om vanuit uiteenlopende meningen tot een volwassen discussie te komen maar hoe wilt u dit doen wanneer u meent op basis van uw oordeel ( en niets meer dan dat, vandaar dat het rode driehoekje u geen uitkomst biedt!) dat anderen aan racisme en vreemdelingenhaat doen?
Hoe moet die ander dan nog met u in discussie treden, die mogelijkheid sluit u totaal af, u oordeelt, niet op basis van feiten maar op basis van uw aanvoelen wat vreemdelingenhaat en racisme zouden zijn.

De moderatie denkt daar anders over,de wetgeving en veel andere forumleden ook, maar u blijft bij uw grote gelijk, jammer, maar kom dan niet verkondigen dat het u om een volwassen discussie te doen is, u voert uw eigen persoonlijke kruisvaart tegen onverlaten die volgens u schuldig zijn aan vreemdelingenhaat en racisme.
Dat mag u, maar uw (voor)oordelen over anderen zijn uiteraard geen feiten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 08:36   #211
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik vind dat ook vreemd.
Enerzijds voor de vrije meningsuiting pleiten en anderzijds iemand met een andere mening "volksverrader" of "collaborateur" noemen + een bedreiging in de aard van "je weet wat er gebeurd met volksverraders/collaborateurs"
Hallo? Ik heb het nergens over volksverraders of collaborateurs gehad, dus waarom begin je daarover als repliek over wat IK schreef?
Kun je nu , en liefst onmiddellijk de link geven waarbij IK de woorden volksverraders en collaborateurs gebruik?
Die bestaat niet, je liegt dus bewust en verdraait zo de discussie, waarom doe je dat ?

Laatst gewijzigd door alice : 26 augustus 2011 om 08:37.
Oud 26 augustus 2011, 08:40   #212
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De twee moslima waarmee ik werk zijn het niet eens met u.
En dat weegt natuurlijk zwaarder dan uw mening.

Tuurlijk, en wij mogen ze toch wel ontkrachten of niet?

Niet dat gij dat doet, maar er is een verschil tussen een mening verkondigen en propaganda verspreiden in de hoop van meer vreemdelingenhaat te bereiken.
Dus wanneer ik iemand ken die een ander oordeel heeft dan u, dan weegt dat zwaarder???
Hallo? Zit er geen foutje in je redenering hier?
Mij lijkt het toch logisch dat ik een andere mening ben toegedaan dan vrouwen die zichzelf de guillotine opleggen, mag dat? Oef!
Oud 26 augustus 2011, 08:45   #213
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent U plots "linkgevoelig" geworden. Mare, had ik het niet geschreven, had U dan wel of niet om een link gevraagd?
Je schreef "Artisjok zou....". Vind je het raar dat ik me dan aangesproken voel?

Citaat:
Hoe kan je nu een "mogelijke actie" een leugen noemen. "zou" is voorwaardelijke wijze. Niet een dwingend iets of een vaststelling.
Het is ook een paradox. En eentje die ik expres heb ingebouwd in mijn "vraagstelling". Gewoon het feit dat ik dit verwoord is genoeg voor U om het niet te doen.
Ik heb in de vorige post uitgelegd waarom ik het niet zou doen.
Citaat:
U noemt me een leugenaar. Dank U Artisjokje.
Je voelt jij aangesproken. Ik noemde nochtans niemand, ik sprak in het algemeen.
Citaat:
En dat gewoon omdat ik geen specifieke sympathieën heb voor gehersenspoelde , virtueel gelobotiseerde halfzombies.
Als iemand iets schrijft over een forumgebruiker en dat niet kan aantonen met citaten met link, kan je er van op aan dat het een leugen of op zijn minst een onwaarheid is.
Citaat:
Het is Uw standaard taktiek- als je dat zo zou kunnen noemen- om een topic te laten verwateren, te vervuilen of laten af te wijken omdat het niet in Uw kraam past.
Het is een tactiek als een ander om onwaarheden te detecteren.
Heb je er iets op tegen? Zo ja, wat?
Oud 26 augustus 2011, 08:52   #214
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo? Ik heb het nergens over volksverraders of collaborateurs gehad, dus waarom begin je daarover als repliek over wat IK schreef?
Kun je nu , en liefst onmiddellijk de link geven waarbij IK de woorden volksverraders en collaborateurs gebruik?
Die bestaat niet, je liegt dus bewust en verdraait zo de discussie, waarom doe je dat ?
Ik beweer toch niet dat jij het ergens over volksverraders of collaborateurs gehad hebt. Voel jij je aangesproken door wat ik schreef?

Jij gaf een voorbeeld van wat je vreemd vindt, ik beaamde dit en gaf ook een voorbeeld.
Oud 26 augustus 2011, 08:56   #215
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweer toch niet dat jij het ergens over volksverraders of collaborateurs gehad hebt. Voel jij je aangesproken door wat ik schreef?

Jij gaf een voorbeeld van wat je vreemd vindt, ik beaamde dit en gaf ook een voorbeeld.
Kijk, dit wordt nu bedoeld!
Wanneer je vind dat IK dat niet doe, moet je daar niet over beginnen ALS REACTIE OP WAT IK SCHRIJF want daarmee vervuil je discussies, zet je op verkeerde benen, en uiteraard voel IK me aangesproken aangezien JIJ dit als reactie geeft op wat IK SCHREEF!
En nu zijn we vertrokken, voor vele bladzijden!
Raar dat dit zo vaak gebeurd wanneer forummers met u een discussie hebben!
Oud 26 augustus 2011, 11:11   #216
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niet van hoofddoeken af, vrouwen hebben het recht ervoor te kiezen, ookal vind ik een hoofddoek de guillotine van vrouwenrechten, daarom vind ik dat scholen en werkgevers het recht hebben om hoofddoeken niet toe te laten,je hoeft je namelijk niet te onderscheiden op werkvloer of school, evenmin kun je daar de boodschap uitdragen jezelf verantwoordelijk te houden voor mannelijk seksueel gedrag want daar gaat dat " lapje stof" namelijk over, en je bent en blijft ook zonder lapjes moslima ookal zijn er die graag wijsmaken van niet.
Hoezo? Die mening mag ik toch hebben of niet?
Ach zo, je bent dan toch de mening toegedaan dat de mening van een ander mag ingeperkt worden.
Oud 26 augustus 2011, 11:19   #217
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dit wordt nu bedoeld!
Wanneer je vind dat IK dat niet doe, moet je daar niet over beginnen ALS REACTIE OP WAT IK SCHRIJF want daarmee vervuil je discussies, zet je op verkeerde benen, en uiteraard voel IK me aangesproken aangezien JIJ dit als reactie geeft op wat IK SCHREEF!
En nu zijn we vertrokken, voor vele bladzijden!
Alice toch. Wanneer ik terugkeer in de discussie kom ik bij dit bericht van jou als reactie op Eigenzinnig.
http://forum.politics.be/showthread....27#post5651127
Citaat:
Tja.. ik vind het nu toch ook wel wat vreemd worden..juist deze forummers die helemaal geen andere meningen dulden beweren ook het recht op een vrije mening hoog in het vaandel te dragen en zelfs te beschermen..dat is toch wel een pijnlijke spreidstand tussen wat je doet en wat je zegt?
Want ondertussen wordt wie een andere mening heeft bekogeld met stropoppen of beledigingen over racisme..ik begrijp het dus niet meer zo goed...
Je bedoelt hier toch ook niet met "deze forummers" Eigenzinnig!

Citaat:
Raar dat dit zo vaak gebeurd wanneer forummers met u een discussie hebben!
Kan je daar enkele concrete voorbeelden van geven?
Of haal je dit aan onder het devies : "Als ik geen bal kan raken speel ik wel op de man"?
Oud 26 augustus 2011, 11:50   #218
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt u niet dat iedere vorm van extremisme leidt tot afname van rechten van bepaalde groepen?
Wie extremisme vooruit helpt, ongeacht of het om religieus of politiek extremisme gaat, bedreigt dus de rechten van anderen, kunt u het daarmee eens zijn?

Dus je geeft toe dat het VB extreme gekken zijn die de rechten van bepaalde groepen willen afnemen? Voor de rest kan ik het zeker eens zijn, wat niet wegneemt dat ik de democratie verdedig, als je dus uw stelling tot in de puntjes gaat volgen is dat zelfs extreem. Het zou dus daarom wel van belang kunnen zijn dat je uw defenitie van extremisme met ons zou delen.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 13:07   #219
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schreef "Artisjok zou....". Vind je het raar dat ik me dan aangesproken voel?
Neen, ik vind dat zelfs zeer normaal.
Citaat:
Ik heb in de vorige post uitgelegd waarom ik het niet zou doen.
De Paraplu. Een uitleg die na de daad kwam. Het jongetje met de voetbalschoenen, het kapotte raam en de voetbal binnen... en dan proberen uit te leggen dat het een vriendje, de wind, per ongeluk ik niet etc etc...
We begrijpen het wel hoor.
Citaat:
Je voelt jij aangesproken. Ik noemde nochtans niemand, ik sprak in het algemeen.
U gebruikt "de quote" waar mijn stukje tekst als "lijdend vorwerp" aangehaald wordt. Ik durf te stellen dat U het maar op 1 manier meer persoonlijk gericht zou kunnen maken. Het me gewoon in mijn gzicht te zeggen.

Citaat:
Als iemand iets schrijft over een forumgebruiker en dat niet kan aantonen met citaten met link, kan je er van op aan dat het een leugen of op zijn minst een onwaarheid is.
In dit geval een instinkertje, een moedwillige uitlokking. Wat ik ook grif toegeef.
Citaat:
Het is een tactiek als een ander om onwaarheden te detecteren.
Heb je er iets op tegen? Zo ja, wat?
Ik vind het gewoon grappig hoe U steeds opnieuw topics die niet in Uw kraam passen probeert te verwateren, af te leiden of uit kontekst te trekken.
Enals het niet goed lukt, vraag je een link, bij voorkeur van iets wat er niet is, niet ter zake doet of onbewijsbaar is.

En dan nu, terug naar de hamvraag, genereerd het internet terroristen.

Om het simpel te brengen, het internet kan betere terroristen genereren, net zoals boekdrukkunst dat kan.
Oud 26 augustus 2011, 13:13   #220
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Mischien zijn uw klachten altijd ongegrond en wordt er daarom niet ingegrepen...
Als anderen hard ingaan tegen overlast door anderskleurige groepen is het altijd racisme

Kleine kindjes zijn mensen die als ze zonder argumenten zitten gaan liggen pruilen en negeren..

De negeerlijst is voor scholieren en lafbekken..een échte vent gaat niet lopen van een uitdaging..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be