![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er worden weinig mensen wegens druggebruik opgesloten waarschijnlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de mensen in de gevangenis heel gemakkelijk aan drugs kunnen komen - softdrugs worden oogluikend toegestaan door de gevangenisdirectie, die zijn allang blij dat iedereen kalm blijft, op welke manier zijn ze dan beschermd?
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aanwezigheid is dat in dezelfde kamer? In dezelfde woning? Is dit in de tuin in een straal van 5 meter? 10 meter? En "openbare overlast" een vager begrip is moeilijk te vinden. Citaat:
Citaat:
Maar daar had ik nog niet aan gedacht. Vervolging jaagt die mensen ook nog op extra kosten. Wat is daar het nut van? Citaat:
Omdat je die willekeur niet terugvindt in het artikel : Maar de verschillen tussen de gerechtelijke arrondissementen zijn groot. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Da's net mijn punt. Dealen is verboden. Ook voor cipiers die hun werk niet serieus nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Best legaliseren dus. Dat gevangenen zich te pletter blowen, wat is daar trouwens mis mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heb ik u verkeerd begrepen, ik dacht dat je voorstander was om druggebruik te bestraffen.
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits de gevangenissen nog niet al te hard op zoek gaan naar wiet en hasj-rokers, ga ik er vanuit dat ze onofficieel allang blij zijn met het kalmerende karakter van die drugs.
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat cipiers beginnen dealen om mensen te drogeren om zodoende minder problemen te hebben, dat het ok is dat ze dealen. Het is niet aan de cipier om uit te maken of drugsgebruik kan dienen als 'bewakingsmiddel'. Lijkt me nogal logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
|
![]() Het is aan de overheid om te legaliseren en niet onnodig moeilijk over doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Stoned in uwen zetel te liggen is al even kleinburgerlijk als al die madammekes die achter hun valiumpkes gaan in de apotheek. Legaliseren die handel.
![]() |
#231 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar de echte diepere reden waarom men weed niet legaliseert is dat de overheid u graag het gevoel gunt dat ge iets illegaals aan het doen zijt, terwijl ge gewoon braaf en passief in uwen zetel ligt.
Je hebt het eerst gehoord van Flippend Rund.
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de gevangenisdirectie die zo goed als niet optreed tegen druggebruik dus daarom mogen we aannemen dat ze kalmerende effect van softdrugs - en dus het gebruik, eigenlijk stilzwijgend goedkeurt.
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijkomend voordeel : men kan dan de kwaliteit der verkochte drugs in het oog houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Of het nu de directeur, cipier of kuisvrouw is. Als het nu voor het geld of het kalmerend effect is, het blijft strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Niet alleen in het oog houden, ook vermelden op de verpakking. THC waarde enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
de helft Prijs je gelukkig met vaagheid Citaat:
Citaat:
Wetgevers zijn geen romanschrijvers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 15:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Op 20 oktober 2004 oordeelt het Arbitragehof dat de nieuwe drugswet onduidelijk is en daarom moeilijk toepasbaar. (BELGISCH STAATSBLAD 28 oktober 2004)) De wet schendt het legaliteitsbeginsel: dat houdt in dat iemand pas voor iets gestraft kan worden als hij op voorhand een duidelijke en nauwkeurige wet daaromtrent kan raadplegen. Het Hof heeft bezwaren tegen de onduidelijkheid over wat precies een ‘gebruikershoeveelheid’ is. Tevens blijkt het onmogelijk een wettelijke definitie te formuleren van ‘problematisch gebruik’ alsmede van ‘maatschappelijke overlast’.http://www.trektuwplant.be/csc/HET-ZWEVERIGE-BELGISCH Citaat:
Is dit in de tuin in een straal van 5 meter? 10 meter? " Geef dan toe dat de tekst te vaag is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij blijkbaar ook niet, want je kan het niet vertellen. Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |