Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Twee staten oplossing: voor of tegen
2 staten 42 60,87%
1 staat, zoals het nu is 16 23,19%
Confederatie 11 15,94%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2011, 11:25   #221
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
sommigen hebben nog altijd niet geleerd dat vlaanderen en wallonie op alle vlakken verschillen.
het enige wat ze nog gemeen hebben is België.
360 Miljard schulden, een leger van papzakken, een gerecht dat krom spreekt en 50.000 daklozen. Ja, we hebben veel gemeen in België.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 11:28   #222
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Eén staat. De enige oplossing bestaat erin Joden en Moslims te leren samenleven. Met twee staten blijft de polarisering. Mengen muss man!
Joden hebben nooit aanvaard te moeten samenleven met de oorspronkelijk overwegend christelijke Palestijnse bevolking op hun gebied. Joden zijn op dat gebied zo een beetje als Walen. Onverdraagzaam en annexionistisch.
Oud 30 december 2011, 11:30   #223
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik vraag me af of ze zelf nog geloven dat dat 'vergrote' grondgebied hun grondgebied is.
Ze durven op de meeste plaatsen zelf niet eens meer komen.
Daarom ook dat ze zich voortdurend proberen te verplaatsen. Overal waar ze de macht gehad hebben laten ze een onleefbare puinhoop achter.
Oud 30 december 2011, 11:34   #224
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Joden hebben nooit aanvaard te moeten samenleven met de oorspronkelijk overwegend christelijke Palestijnse bevolking op hun gebied. Joden zijn op dat gebied zo een beetje als Walen. Onverdraagzaam en annexionistisch.
Vandaar dat hamas de verkiezingen wint in palestina. Nu wordt mij alles duidelijk.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 11:43   #225
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik vraag me af of ze zelf nog geloven dat dat 'vergrote' grondgebied hun grondgebied is.
Ze durven op de meeste plaatsen zelf niet eens meer komen.
Wie zijn 'ze', en waar precies durven ze niet meer te komen?

Het zijn toch echt de Vlamen die HV verlaten. Na Brussel te hebben verlaten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:02   #226
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Vandaar dat hamas de verkiezingen wint in palestina. Nu wordt mij alles duidelijk.
Hamas won de verkiezingen in Gaza, niet in de rest van Palestina.
Dat de Christenen allang uit Palestina verjaagd zijn is bekend dacht ik.
Oud 30 december 2011, 12:28   #227
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Eén staat. De enige oplossing bestaat erin Joden en Moslims te leren samenleven. Met twee staten blijft de polarisering. Mengen muss man!
Niet akkoord. Op basis van een UNO-resolutie van november 1947 heeft Israël het recht op te bestaan als Joodse staat.
Ik zou ook niet akkoord gaan met een Vlaanderen waar Franstaligen voortdurend zouden pogen het eigen Vlaams karakter van deze staat onderuit te halen.
Oud 30 december 2011, 12:35   #228
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wie zijn 'ze', en waar precies durven ze niet meer te komen?
Je lijkt wel een witte Brusselse burgemeester, Eberhard.
Die zegt ook dat het allemaal leugens zijn van de Vlaamse pers terwijl er achter hem een fait divers in brand staat.

Citaat:
Het zijn toch echt de Vlamen die HV verlaten. Na Brussel te hebben verlaten.
De Franstalige politici vonden het idd nodig om de Vlaming weg te pesten en te vervangen door Franssprekende nieuwkomers.
We zijn dan ook zeer verheugd over al dat goede nieuws dat ons tegenwoordig bereikt over Brussel.
Taal is bepalend, toch?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 13:13   #229
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat er in een onafhankelijk Vlaanderen zal gebeuren, zal op dat moment, democratisch, beslist worden.

maar dat is net het probleem, het systeem België houdt de democratie in Vlaanderen tegen.

ik sta wsl even ver van de N-VA af als jij als het op socio-economische zaken aankomt, maar als democraat verkies ik toch een echte democratie boven dit gedrocht, ook als dat betekent dat mijn ideeën eventueel minder aan bod zouden komen.
Dan gaat de discussie niet meer over splitsen maar over ware democratie en een ander economisch systeem.

Welkom bij de indignado's/occupy-beweging.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 13:16   #230
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan gaat de discussie niet meer over splitsen maar over ware democratie en een ander economisch systeem.

Welkom bij de indignado's/occupy-beweging.
wie zegt dat ik daar geen sympathie voor heb?

aja, wacht, ik weet het al, omdat ik voor jou te Vlaams-gezind ben en dus per definitie rechts
Oud 30 december 2011, 13:25   #231
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
wie zegt dat ik daar geen sympathie voor heb?

aja, wacht, ik weet het al, omdat ik voor jou te Vlaams-gezind ben en dus per definitie rechts
Niemand zegt dat je daar geen sympathie voor hebt. Neen, je bent niet per definitie rechts voor mij.
Ik heet je welkom bij de indignado's/occupy-beweging; omdat ik overeenkomsten zie. Verlangen naar ware democratie en op zoek zijn naar een beter economisch systeem.

Maar nu weet ik nog niet wat het voordeel is van splitsen.
Oud 30 december 2011, 13:27   #232
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand zegt dat je daar geen sympathie voor hebt. Neen, je bent niet per definitie rechts voor mij.
Ik heet je welkom bij de indignado's/occupy-beweging; omdat ik overeenkomsten zie. Verlangen naar ware democratie en op zoek zijn naar een beter economisch systeem.

Maar nu weet ik nog niet wat het voordeel is van splitsen.
kans op meer democratie en een ander economisch systeem. binnen België, waar er teveel compromissen moeten gezocht worden tussen 2 groepen die elkaar in een wurghouding kunnen nemen, is dat niet mogelijk.
Oud 30 december 2011, 13:28   #233
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
kans op meer democratie en een ander economisch systeem. binnen België, waar er teveel compromissen moeten gezocht worden tussen 2 groepen die elkaar in een wurghouding kunnen nemen, is dat niet mogelijk.
Dit dus. Ik was op een LSP meeting waar unitarisme gepreekt werd. Toen ik argumenteerde dat een confederale oplossing haalbaarder was werd ik weggelachen. Immers vlaanderen wil geen communisme en dan kunnen ze toch al wallonië hervormen. Tsja...

Laatst gewijzigd door Effect : 30 december 2011 om 13:29.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 13:31   #234
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons "democratisch" en economisch systeem wordt bepaald en in stand gehouden door wie de macht en het kapitaal in handen hebben. Een splitsing zal daar niets aan veranderen.
Oud 30 december 2011, 13:34   #235
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dit dus. Ik was op een LSP meeting waar unitarisme gepreekt werd. Toen ik argumenteerde dat een confederale oplossing haalbaarder was werd ik weggelachen. Immers vlaanderen wil geen communisme en dan kunnen ze toch al wallonië hervormen. Tsja...
Mij kan het niet bommen onder welke administratie ik leef.
Of die administratie Europa noemt of België of Vlaanderen, of groot-Nederland laat me koud.

Wat me wel interesseert is wat er voordeligst is voor de mensen, in het bijzonder de werknemers.

Ik wacht nog steeds op enige argumentatie die aantoont dat de Vlaamse administratie de beste zal zijn.
Oud 30 december 2011, 13:48   #236
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
JA.
En dat voor een hoop redenen.
Zoals?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 13:57   #237
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Zoals?
Geen moeilijke vragen stellen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 14:00   #238
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Geen moeilijke vragen stellen
Toch niet aan Rikske. Zeker niet als het antwoord meer dan 10 woorden vergt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 14:01   #239
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons "democratisch" en economisch systeem wordt bepaald en in stand gehouden door wie de macht en het kapitaal in handen hebben. Een splitsing zal daar niets aan veranderen.
misschien niet, misschien wel.

maar wat wel vaststaat, is dat het Belgisch systeem inhoudt dat een minderheid ten alle tijden en dit voor gelijk welke wet, de meerderheid kan blokkeren, wat indruist tegen ongeveer alle regels van democratie.

daarnaast is het ook zo dat er constant compromissen moeten gevonden worden tussen 2 landsdelen met compleet verschillende socio-economische situaties, publieke opinies en ideeën over de toekomst. Dit zorgt er voor dat de compromissen in 1 iets uitblinken: ze zijn nefast voor iedereen.

maw, de gewone man wordt niet alleen gegijzeld door het groot-kapitaal maar ook nog eens door een systeem die per definitie vooruitgang tegenhoudt. Het is enkel omdat we in een regio wonen die door zijn ligging automatisch welvarend is, dat dit ogenschijnlijk nog meevalt.
Oud 30 december 2011, 14:02   #240
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier hoort u het van vorige vlaamse helden.

http://vereeck.be/nl/blog/d/detail/d...egering-blijft

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...-waarheid-zegt

Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 december 2011 om 14:04.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be