![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik probeerde je enkel uit te leggen dat er een aantal mensen, zoals Nynorsk onderaan en veel meer met hen, dat als een onwerkelijk gevaar zien dat ze worden aangevallen met de dood of ernstige verwonding als gevolg. De meeste mensen maken dat ook nooit mee, he. En in hun geval, zeker als het pakweg over een kleuterjuf gaat die echt houdt van haar kindjes en elke dag met een lach naar het werk gaat omdat ze het zo graag doet, die kindjes verzorgen, dan zal ze zich niet de vraag stellen. Ik vind het wel nuttig wat je hier doet op dit forum, want ik zou graag hebben dat de algemene mentaliteit zou verschuiven omtrent wapens en zelfverdediging. Dat ook die mensen zouden inzien dat hen iets kan overkomen. Zo kan een verschuiving van de publieke opinie gebeuren. Dat ik zeg dat ik die mensen begrijp betekent niet dat ik hen gelijk geef. Het is gewoon zo dat ze een aantal zaken niet helder beseffen. Mensen die alles doen, zoals konten likken of bij 40 graden zomerhitte in een zwart kostuum op hun ongeventileerd kantoortje rondhuppelen, of hun stemgedrag aanpassen, of vrienden en levensstijl opgeven om toch maar dat een prestigebaantje te hebben, nee, dan heb ik ook liever een gangster. Maar wat ik bedoelde is dit: een gangster zie ik als iemand die alles doet voor persoonlijk gewin, ookal betekent dit het kwetsen van of schade berokkenen aan onschuldigen, vaak mensen die ze kennen. Ik heb ook gezien dat er geen echte vriendschap te vinden is in criminele circuits. Het "respect" vanwaar sprake is ofwel eentje van pragmatisch nut (wat kan je voor mij doen), of voor iemands machtspositie of fysieke of andere kracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zwijgende meerderheid reageert (bijna) altijd heel traag. Heel wat mensen hebben nu weer "niet toegelaten" wapens in huis. Gelukkig kan de politie dat (bijna) niet kontroleren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine of grote krimi's: achter de tralies ermee !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Een rechter die slaapt tijdens de zaak en die dan plots wakker schiet en een straf uitroept? Tuurlijk... Een advocaat die dat niet uitbuit is geen advocaat maar een prutser met een vodje papier, al was het al maar op basis van beroepsfouten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wagens stelen v.e. minister, vb madame NON, is dat kleine of grote kriminaliteit ?
Of helemaal niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Gouverneur
|
![]() Knap gezien: Den helft van de bevolking (liefst zonder moslims) in 't gevang en den andere helft: (liefst zonder moslims) in 't hospitaal.
De enige moeilijkheid is wel: Hoe weten we wie is en wie niet is? De bijhorende gerechtelijke dwalingen zullen hier wel voor de nodige opheldering zorgen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen dus, hof van cassatie oordeelt zelf of ze hier op ingaat ja of nee. In strafrecht is dat 90% altijd een nee. Dus je kan er niks tegen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke rechtbank kan je terecht voor "beroepsfouten?" Je gelooft toch niet werkelijk dat het feit of een rechter al dan niet in slaap valt op de zitting enige invloed heeft op het vonnis dat door die rechter wordt uitgesproken?
![]() |
![]() |