![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Misschien lijkt het woord discriminatie op zijn plaats. Het federale parlement besliste bij het aantreden van de regering-Di Rupo om zijn vergoedingen met vijf procent te verminderen. Voorlopig doen de regionale parlementen niet mee. Die parlementen leveren 21 gemeenschapssenatoren. Maar die senatoren worden niet betaald door de regionale parlementen, wel door de Senaat. Meteen vallen ze onder de maatregel, terwijl ze harder werken." http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=KV3N1I81 Laatst gewijzigd door Helias : 28 juni 2012 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...nverlies.dhtml
![]() |
![]() |
#223 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat nergens in dat een gemeenschapssenator minder verdient dan een Vlaams parlementslid. Dit is ook niet het geval. Het is niet omdat ze nu minder verdienen dat hun netto pree ook daalt onder dat van een Vlaams parlementslid.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Minister-President
|
![]() Eh ja, en dat hij dat niet pikt... Het gaat hem dus om geld.
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij beweert dat een gemeensschapssenator meer verdient dan een vlaams parlementslid en dat dat de reden is dat De Wever gemeensschapssenator geworden is. Dat is een pertinente leugen. Een gemeensschapssenator verdient namelijk niet meer. Je bent echt wel onverbetelijk moet ik zeggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man man man. Het licht van de zon trachten te ontkennen heet dat dan. Zielig. Je bent betrapt op een dikke leugen, deal with it.
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
|
![]() Nee hoor, De Wever geeft toe dat hij geen loonverlies wil lijden, op hoeveel manieren ga jij dit nog interpreteren om toch maar niet toe te moeten geven dat er wat schort aan de integriteit van de zwoerd?
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede beweert Viveke dat gemeensschapssenatoren meer verdienen dan Vlaamse parlementsleden. Als u beweert dat dit geen leugen is, dan ben u al even pathologisch aan het liegen. Ook dat kan ik uiteraard niet tegenhouden, maar dan weet iedereen natuurlijk wat uw woorden nog waard zijn. Om het in uw collega's woorden uit te drukken. 0,0/10
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb graag duidelijk cijfers/informatie in een discussie, daarom.....
Ter informatie : Een snelle kijk op krantensites op internet geeft volgende gegevens : Een Vlaams Parlementslid verdient ruim 48.000 euro netto per jaar. Delen door 12 = ruim 4.000 euro netto per maand Een parlementslid verdient in ons land netto 5.700 euro per maand. Indien deze cijfers niet juist zijn......laat de juiste dan maar zien.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zou Sandertje zich nog wel herinneren voor welk parlement hij nou weer precies gekozen is?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 28 juni 2012 om 18:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. een gemeenschapssenator verdient niet minder dan een Vlaams parlementslid 2. Het is niet omdat ze nu minder verdienen ![]() ![]() ![]() 3. dat hun netto pree ook daalt onder dat van een Vlaams parlementslid ![]() Hoe iemand in een paar zinnen zoveel onzin kan proppen het is een talent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Na hier vlug alle reacties gelezen te hebben, kan ik tot de conclusie komen dat het parlement niets doet, een praatbarak is, nutteloos is. Een logisch gevolg is dat het parlement dan mag afgeschaft worden ?
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 juni 2012 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Mogen die praatbarakken dan afgeschaft worden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Parlementslid
|
![]() En wat wil je er voor in de plaats dan?
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Ik vraag het aan jullie ? Het zijn jullie die vinden dat aanwezigheid van Vlaanderens grootste politicus in de plenaire zitting van ons Vlaams parlement tijdsverspilling is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
1/ Een gemeenschapssenator verdient niet minder dan een Vlaams parlementslid. Correct 2/ Ze verdienen nu minder (in vergelijking met hun eerdere wedde).....omdat ze 5% moeten inleveren. Correct 3/ Maar ondanks dat ze nu minder verdienen (dan vroeger, wegens die 5% inlevering) verdienen ze niet minder dan een Vlaams parlementslid. Correct |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kon met de beste wil van de wereld niet aan die zin uit, zoals nogal veel zinnen van vive kant noch wal raken wil ik er dan mijn hoofd niet over breken. Een paar simpele woordjes extra had al geholpen. Zoiets als 'minder dan voorheen', in plaats van enkel 'minder'. Vergeef mij dat ik mijn context opbouw naargelang ik voortlees. Ik begreep die 'minder' dus naar minder verdienen dan. Taal is een communicatie middel, laten we dat dus ten volle gebruiken en trachten duidelijk te zijn. Dank u voor de rechtzetting overigens. Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 juni 2012 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |