![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hadden zeeen beter inkomen over hun hele loopbaan. En was het pensioen van minder belang.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 22 december 2012 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan het nog gekker?
Een dame werkt als poetsvrouw bij een dame in een naburige gemeente. Zij wordt hiervoor betaald door een dienstenchequefirma. De dame waar zij gaat poetsen komt bij haar poetsen. Zij wordt hiervoor betaald door dezelfde dienstenchequefirma. De grote dupe is natuurlijk de samenleving die kan bijbetalen voor de dienstecheques. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo beslist om te stoppen met alles te belasten, wij hebben meer geld om uit te geven. Iedereen gelukkig, de bedrijven omdat ze minder belast worden, wij omdat we netto meer kunnen spenderen. Waar maak ik een fout? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een universitair die als A111 begint heeft na 30 jaar (+verhoging naar schaal A114) een nettoloon van 2.890 euro. Dit is op voorwaarde dat die 30 jaar lang dezelfde functie uitoefent.
![]() |
![]() |
#228 |
Staatssecretaris
|
![]() En gij wel, zeker?
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Staatssecretaris
|
![]() Weeral die stomme redenering: "leerkrachten geven 22 uren les per week dus ze werken maar 22 uur per week"...
![]() |
#232 |
Gouverneur
|
![]() Het punt is dat de genoemde bedragen (3000 - 5000) totaal niet stroken met de realiteit, de werkelijke bedragen liggen vele malen lager en bovendien gaat het hier om de overgrote meerderheid van de ambtenaren, waar bovendien door een ander beleid er al bijna geen vastbenoemden meer zijn, maar reeds contractuelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de simpele bediende uit de privé iets meer pensioen en extralegale voordelen had/heeft dan de klerk negeert hij ... http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100326_104 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een (dienstverlenende) ambtenaar die geregeld klachten krijgt, zal zich ook moeten verantwoorden. En in beide gevallen gaat het erom dat de werknemer zijn/haar functie niet naar behoren zou uitoefenen, niet dat de klant/belastingsplichtige zeggenschap zou hebben over de werknemer omdat die hem/haar onrechtstreeks betaalt. Ik heb niks te eisen van de werknemers van de Carrefour zoals gij ook niks te eisen hebt van de ambtenaren. Het is de werkgever die beslist wat er dient verwacht te worden van de werknemers en niet de klant/belastingsplichtige.
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verkozene in de gemeenteraadheeft bij de overheid recht op 2 dagen dienstvrijstelling per maand. Het loon wordt opgehoest door de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De oplossing is nochtans eenvoudig: geef de ambtenaren gewoon hetzelfde stelsel van sociale zekerheid als de privé.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 22 december 2012 om 19:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De meerderheid van de ambtenaren oefenen geen politiek mandaat uit.
![]() |
![]() |
#240 |
Staatssecretaris
|
![]() Op voorwaarde dat ik dan evenveel per maand moet afdragen aan pensioenen als de privé.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 22 december 2012 om 19:30. |
![]() |
![]() |