Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2013, 18:48   #221
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Waarom zou een container per see één container / caravan per persoon moeten zijn .

als je uit de regen en de wind , in een goede slaapzak ligt zal je helemaal niet doodvriezen . en als je die caravan met een man of 6 deelt , zal de lichaamswarmte de vries in de kamer al behoorlijk buiten houden.

Heeft er nog iemand van ons op een zolderkamer geslapen waar de jachtsneeuw bij winderig weer door de pannen blies ?
Als we ze nu eens in een reefer container steken en ze zo verschepen dan lossen we 2 problemen tegelijk op.
Oud 13 januari 2013, 21:59   #222
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Je kunt je put ook zelf graven
Als ik plantgaten in ijzergrond kan graven van 50cm op 50 cm op 50cm voor pruimelaars (met de handen en een krabber vanwege de oerstenen) vorige week en plantgaten die ietskes minder groot zijn, waarom zou ik dan niet op één dag een gat kunnen graven met 1m diepte? Ik voel me een beetje archeoloog en geoloog terzelfdertijd, en dromen doet geen zeer.
Om te plassen ga ik gewoon in het bos. Ik denk dat de fauna nog iets heeft aan het zout in mijn urine.

Het is een ferm contrast om eens voor de verandering putten te graven om iemand plezier te doen in tegenstelling tot het volgooien van putten die een ander heeft gegraven zonder veel inzicht.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 22:14   #223
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nooit in een sloppenwijk geweest ?

Natuurlijk, noemen we een regenton.

Precies.
En dat is nu juist wat je krijgt als je wonen in caravans legaal maakt.
Ik zie sloppenwijken op TV.Teveel opeen. Ontwortelde mensen die zelf niet eens aan organisatie van de zaken aan toe zijn. Ik heb er totaal geen zin in, maar potverdorie als ik daar zou zijn, dan zouden de zaken na een maand er heel anders uit beginnen te zien. En zonder geld. De intellectuele potentie is er, ze moet alleen maar wakker worden. Meer niet.

Ik heb vier regentonnen in mijn tuin. Twee ervan vangen water op van een dakzijde van het huis. De andere twee vangen water op dat er uit sijpelt. Dat is te weinig. Zoveel weet ik.

De toestroom moet zeer strikt gereguleerd worden. Het ene project kan zich focussen op vijftig plussers en kinderen niet welkom tenzij op bezoek of zo. En andere projecten kunnen gaan voor twintigers en dertigers? Met een heel groot debiet van komen en gaan uiteraard.

De politiek gaat zoiets nooit aandurven. Het maatschappelijk keurslijf is altijd heilig.
Oud 13 januari 2013, 22:25   #224
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom is er zo weinig reactie op mijn idee ?

Maak gewoon een soort combinatie van een oude klooster boerderij .

Men kan daar terecht zonder centen , zonder kopzorgen , krijgt een kamertje met minimum comfort en eten , een soort kost en inwoon .

MAAR , daar staat iets tegenover , het geheel moet gerunt worden met een strikt minimum aan personeel en de bewoners moeten zelf meewerken ,

De inwoon kloosterboerderij moet zichzelf bedruipen . Mensen werken mee aan de onderhoud van gebouwen moestuinen boerderij en dieren , in de keuken of onderhoud , kuis was en plas . Iedereen moet zijn bijdrage levenen in de open non profit kloosterboerderij .

Ik den dat dit een heel menselijke opvang zou zijn voor zij die zich uit de materielistische maatschappij willen onthouden . en gelijk aan de maatschappij niets kosten .

Of is het te veel gevraagt dat een dakloze zijn eigen patatten zou kweken en zijn eigen vuile onderbroek zou leren wassen ?
Ik vind dit een heel tof idee. Ik ben altijd jaloers op die kloosterlingen (monniken en zusters) met hun serene trekken op het gelaat en het enigmatische Mona Lisa-glimlachje.

Die gebouwen kunnen indd voor heel veel mensen (gedoseerd weliswaar) soelaas brengen. De ruimte, de rust die er is vanwege de setting en al een hele tijd, en de seizoenen en de natuur. Als je daar na een tijd onverschillig voor blijft, kan iemand nog altijd de paperassen doen. Voor menigeen wat wils.

Ja, zo zie ik het ook.
Oud 13 januari 2013, 22:52   #225
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik vind dit een heel tof idee. Ik ben altijd jaloers op die kloosterlingen (monniken en zusters) met hun serene trekken op het gelaat en het enigmatische Mona Lisa-glimlachje.

Die gebouwen kunnen indd voor heel veel mensen (gedoseerd weliswaar) soelaas brengen. De ruimte, de rust die er is vanwege de setting en al een hele tijd, en de seizoenen en de natuur. Als je daar na een tijd onverschillig voor blijft, kan iemand nog altijd de paperassen doen. Voor menigeen wat wils.

Ja, zo zie ik het ook.
Kloosters zijn voor mensen met een spirituele roeping. Niet voor rijstzakken die alleen maar kost en inwoon willen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 23:00   #226
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik plantgaten in ijzergrond kan graven van 50cm op 50 cm op 50cm voor pruimelaars (met de handen en een krabber vanwege de oerstenen) vorige week en plantgaten die ietskes minder groot zijn, waarom zou ik dan niet op één dag een gat kunnen graven met 1m diepte? Ik voel me een beetje archeoloog en geoloog terzelfdertijd, en dromen doet geen zeer.
Om te plassen ga ik gewoon in het bos. Ik denk dat de fauna nog iets heeft aan het zout in mijn urine.

Het is een ferm contrast om eens voor de verandering putten te graven om iemand plezier te doen in tegenstelling tot het volgooien van putten die een ander heeft gegraven zonder veel inzicht.
Grondwater drinken is niet slecht. Oppervlaktewater, mja...
Oud 14 januari 2013, 00:16   #227
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar voor zo een opportuniteit vraag ik wel tijdskrediet aan.
Juist een koetsierszweep heb ik nog nodig.
Even opsommen : jij stelt voor dat daklozen opgesloten worden in het concentratiekamp van Breendonk, en bied je zelf aan voor om hen daar met koetsierszwepen te bewerken ? Je zou er zelfs tijdskrediet voor aanvragen. Het betreft dus een ware roeping ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 00:50   #228
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Kloosters zijn voor mensen met een spirituele roeping. Niet voor rijstzakken die alleen maar kost en inwoon willen.
Ik beoogde alleen de gebouwen en de landerijen rondom.
Oud 14 januari 2013, 00:58   #229
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we ze nu eens in een reefer container steken en ze zo verschepen dan lossen we 2 problemen tegelijk op.
Klopt , maar je moet een beetje menselijk blijven en zo'n container verschepen , afhankelijk van de bestemming kan een weekje duren . en die grote mastodonten van schepen , staan er wel 10 tot 20 naast elkaar , ik zou dus een nieuwe stikker invoeren om op de containers te kleven dat ze aan de buitenkant van het schip moeten geladen worden en met het venstertje en verluchting aan de buitenkant .

Of ben ik nu alweer heel onmenselijk ?

Een soort laad en losbare kajuiten een alternatief voor de echte cruise schepen

OPTIE 2 . stel je koopt voor jezelf zo'n container volledig ingericht en je kan voor een 1500 € ook de wereld zien , je moet wel je plas zelf doen he .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 01:07   #230
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je nog niet mee was met het idee , stel dan een vraag en geef geen idiote commentaar .

De bedoeling om het een klooster/boerderij te noemen schuilt achter de inhoudelijke combinatie .

een samenleving die zonder commercieel doel zichzelf financieel bedruipt .

Een klooster omvat vele eenvoudige eenpersoonkamers ideaal voor een eenvoudig en goedkoop bestaan met toch een beetje privecy .

De kombinatie van boerderij , is omdat men zijn eigen voedsel zou kunnen verbouwen en dus in weze binnen die gemeenschap opnieuw inzet en verantwoordelijkheid leert om te voorzien in zijn eigen levensonderhoud .

Dit gaat over huisvesting en levensonderhoud en niet over religie .

Hou U aub waardig aan het debat of hou U op de achtergrond , dat zal U wat meer apresiatie geven .
Oud 14 januari 2013, 01:12   #231
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beoogde alleen de gebouwen en de landerijen rondom.
Mensen verschillen . met de containers op een schip maak ik een onrealisties en niet na te streven scene voor een onverdaarzaam beeld of noem het een heel slechte grap .

Mensen kunnen dat onderscheid maken .

Met het idee van Klooster / boerderij denk ik aan een formule die daadwerkelijk en met respect zou kunnen een oplossing bieden zonder dat het de gemeenschap heel veel geld kost en terwijl je er zelfs mensen opnieuw zou kunnen in laten openbloeien om opnieuw in de maatschappij te komen .
Oud 14 januari 2013, 11:39   #232
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Stortbaden: dat is zo iets dat op bureau onontbeerlijk is, hé?. Temeer: spotgoedkoop en: het 'Warm water' is omzeggens 'gratis' !

Mevrouw Van De Koster; heeft U werkelijk nooit horen spreken, over de schaarste van het zoet water? Eveneens dat het niet aangeraden is dagelijks verscheidene malen te douchen enz. enz.!

Nog juist even nakijken of ik wel in de gepaste 'Threat' (on-topic) zit en . . . 'Caravans, hutten en Landbouwgrond!' - 'T is nipt maar, alée,
Dat vind ik een non-argument! Mogen die daklozen niet douchen van u?
Verder ben ik het met u eens hoor, eens per dag douchen is meer dan genoeg, maar is het mijn schuld dat bedrijven op die manier proberen mensen te overtuigen om de auto thuis te laten en de fiets te nemen?
Zou u niet beter reclameren op eigenaars van villa's met zwembad -> een hoop verspild water of op mensen die als het twee dagen na elkaar niet regent hun tuin beginnen te besproeien?
Oud 14 januari 2013, 11:40   #233
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Jij denkt dat alle daklozen niet Europese asielzoekers zijn ? Ik zou zeggen, zoek ze eens op, en trek uw ogen open.
U begon erover, aan u om de cijfers te geven.
Oud 14 januari 2013, 11:42   #234
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
LUIK = 2 jaar terug: Af en toe stort dan zo een: sinds lang afgeschreven gebouw in.
In 't algemeen, word er niet bij verteld hoeveel van de gesneuvelden terzelfder tijd aan het douchen waren.

Eigenlijk, is het wel een zonde voor al die nieuwe stortbaden hé?
Oh, kan u ons even vertellen hoeveel mensen er toen in Luik gestorven zijn terwijl ze aan het douchen waren? Hoeveel zijn er overigens gestorven? Ik herinner mij het incident niet.
Oud 14 januari 2013, 11:45   #235
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zie ik het ook. Uitwerpselen zijn geen probleem als je het een beetje organiseert. Als je aan zo'n sanitaire ambtenaar vraagt hoelang het duurt eer een drol volledig is vergaan, zal hij het niet niet weten. Hij denkt dat dat hetzelfde is als nucleair afval of zo.

Wat water betreft om te koken en zich mee te wassen ... is er op de markt iets om regenwater deftig en goedkoop op te vangen? Ik dacht het niet. Een gat in de markt en er zijn nog vele andere gaten in de markt.

En er is niks verkeerd mee om je schoon te maken met water na een grote boodschap. Miljoenen mensen doen het zo.

Het probleem met de administratie is dat ze is afgestemd op grote aantallen mensen en die dan toepassen op een of op twee mensen die in een bepaalde open ruimte leven.
Pas maar op : Oil on Fire is er tegen dat daklozen water gebruiken!

Verder vind ik dat we - zoals ik hierboven al tientallen malen stelde - leegstaande gebouwen kunnen gebruiken voor die mensen. Er zijn er genoeg : kantoorgebouwen, kazernes die mits een kleine aanpassing kunnen gebruikt worden.
Oud 14 januari 2013, 11:49   #236
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom is er zo weinig reactie op mijn idee ?

Maak gewoon een soort combinatie van een oude klooster boerderij .

Men kan daar terecht zonder centen , zonder kopzorgen , krijgt een kamertje met minimum comfort en eten , een soort kost en inwoon .

MAAR , daar staat iets tegenover , het geheel moet gerunt worden met een strikt minimum aan personeel en de bewoners moeten zelf meewerken ,

De inwoon kloosterboerderij moet zichzelf bedruipen . Mensen werken mee aan de onderhoud van gebouwen moestuinen boerderij en dieren , in de keuken of onderhoud , kuis was en plas . Iedereen moet zijn bijdrage levenen in de open non profit kloosterboerderij .

Ik den dat dit een heel menselijke opvang zou zijn voor zij die zich uit de materielistische maatschappij willen onthouden . en gelijk aan de maatschappij niets kosten .

Of is het te veel gevraagt dat een dakloze zijn eigen patatten zou kweken en zijn eigen vuile onderbroek zou leren wassen ?
Op het mijne (leegstaande kantoorgebouwen) en dat van Circe (lege kazernes) wordt ook miniem gereageerd.
Onze oplossingen zijn waarschijnlijk te gemakkelijk en te goedkoop
Oud 14 januari 2013, 11:52   #237
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik heb even aan de staat gedacht...
En ik wil dat iedereen - ook de staat - van ons beetje vrije gronden afblijft! Zodat we hier nog een ietsepietsie natuur overhouden.
Genoeg lege gebouwen, we hebben er al drie verschillende soorten aangehaald : kantoorgebouwen, kazernes, kloosters. Als al die gebouwen gebruikt zouden worden, was er waarschijnlijk nog plaats over!
Oud 14 januari 2013, 11:54   #238
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn naar schatting tussen de 18000 en de 50000 daklozen. Niemand weet het precies. Elk een stuk land en caravan-container, wat gaat dat kosten?

5000 x laat ons zeggen 30000 = 15.10 exponent zeven, dat is 150 miljoen € voor de container, zonder de grond.

De grond, dat zal wel een paar miljard € zijn
Inderdaad, praktisch niet haalbaar!
Oud 14 januari 2013, 11:54   #239
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een reefer! Da's gemeen!
Oud 14 januari 2013, 11:56   #240
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt , maar je moet een beetje menselijk blijven en zo'n container verschepen , afhankelijk van de bestemming kan een weekje duren . en die grote mastodonten van schepen , staan er wel 10 tot 20 naast elkaar , ik zou dus een nieuwe stikker invoeren om op de containers te kleven dat ze aan de buitenkant van het schip moeten geladen worden en met het venstertje en verluchting aan de buitenkant .

Of ben ik nu alweer heel onmenselijk ?

Een soort laad en losbare kajuiten een alternatief voor de echte cruise schepen

OPTIE 2 . stel je koopt voor jezelf zo'n container volledig ingericht en je kan voor een 1500 € ook de wereld zien , je moet wel je plas zelf doen he .
U weet toch dat een reefer een diepvriescontainer is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be