Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2013, 13:29   #221
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja? Wel, wat al die punten betreft hoor ik dan toch veel andere geluiden.

De tegenstanders van de Westerse liberale democratie vinden dat natuurlijk jammer en proberen toch een zo repressief mogelijk beeld op te hangen. Probleem is echter dat ze vrij worden gelaten om dat te doen en het dus weinig geloofwaardig klinkt.

Daardoor zijn ze gedwongen concepten als 'repressieve tolerantie' (cfr. Marcuse) te hanteren, maar dat klinkt natuurlijk hol wanneer men even kijkt naar échte autoritaire regimes.
Niemand wordt hier inderdaad gestraft als hij een ander geluid laat horen. (alhoewel: als journalist met een mooie betrekking zou ik toch maar oppassen wat ik schrijf) Maar het is veel subtieler dan dat natuurlijk. De media zitten zo in elkaar dat journalisten toch vooral moeten schrijven wat hun bazen willen, en die bazen, dat zijn ofwel de staat, ofwel private concerns met ook hun eigen agenda. In de VS is dat natuurlijk allemaal veel duidelijker dan bij ons. Daar heb je CNN die een propagandazender zijn voor de democraten en fox als propagandazender voor de republikeinen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 13:34   #222
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daar wil ik het fijne wel eens van weten, het is mij bekend dat er maffiosie zijn die een zeer veilige buurt kunnen garanderen. Zoals een gangster Jamaicaan die 3 jaar geleden meen ik met leger inzet in Kingston is gearresteerd, en aan Amerika is uitgeleverd. Niemand die het in hun hoofd haalde om een oude oma te beroven in de wijk waar hij de baas was. Gebeurde dat echter wel dan werd de militie verantwoordelijke in de buurt er voor gestraft. Enkel grote zaken als drugshandel en afpersing van ondernemers werd mee verdiend, niet met kruimeldiefstal.

Is dit de weg waar we op moeten vraag ik me af. Veiligheid afdwingen door de maffia of chaos waar geroofd en verkracht wordt bij het leven.

Een breinbreker
Wel ik heb liever veiligheidafgedwongen door de maffia dan chaos. Uiteindelijk de grote drugsdeals, daar hebben gewone mensen relatief weinig last van, en die drugsdeals gebeuren toch, of het nu politie of maffia is die daarin betrokken is. In ColombiË zag ik met eigen ogen hoe corrupt de politie is, en zelfs de militairen die de orde moeten handhaven troggelden me en andere reizigers geld af. Het spreekt natuurlijk vanzelf dat diezelfde ook betrokken zijn bij de drugshandel, of minstens een graantje (zeg maar een geheel brood) meepikken, zoals alle Colombianen me bevestigden. Venezuela is nu eenmaal geen beschaafd Europees land, je moet uitgaan van de realiteit, niet van het ideale.
Ik denk trouwens niet dat je die wijkmilities kunt vergelijken met maffia. Ze zullen natuurlijk wel hun eigen regels stellen, en er zal wel misbruik en corruptie zijn, maar in principe bestaan deze milities vooral uit buurtbewoners zelf. Trouwens al een hele verbetering bij de wetteloosheid die vroeger in die wijken heerste. Misschien wel een ideetje voor in Rio, waar de gewone politie de krottenwijken niet indurft, enkel speciale eliteëenheden voor gerichte operaties.

Overigens heb ik gelezen dat het zuiden van Suriname, waar de goudmijnen zich bevinden, ook een vrij wetteloos gebied is. En jullie president is toch ook wel voor een stuk maffia, althans volgens de Nederlandse justitie.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 maart 2013 om 13:45.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 14:09   #223
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Maffia/milities tolereren mits ze veiligheid garanderen en geen politici afknallen, er is wat voor te zeggen.

Waar het niet dat je niet versteld moet staan, dat deze milities hun eigen mensen uit de gevangenis gaan bevrijden, met het nodige geweld tegen de gezagsdragers.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 20:59   #224
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maffia/milities tolereren mits ze veiligheid garanderen en geen politici afknallen, er is wat voor te zeggen.

Waar het niet dat je niet versteld moet staan, dat deze milities hun eigen mensen uit de gevangenis gaan bevrijden, met het nodige geweld tegen de gezagsdragers.
Doe een kleine inspanning en ga naar "Dode Chavez was miljardair".
Lees daar # 91.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 18:05   #225
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Alleen dat het vooral populistische praat is. Geef eens een percentage van die 'weggegeven' olie in vergelijking met verkochte olie.

In Venezuela zijn op dit moment tientallen buitenlandse bedrijven actief in de oliesector. Maar niet alleen uit het westen met wiens lot Capriles dat van Venezuela wil verbinden.
Las vanmorgen in De Ware Tijd

Citaat:
Via Petrocaribe levert Venezuela dagelijks tot 185.000 vaten olie (van 159 liter). Het akkoord voorziet in een financiering tot 50 procent van de oliefactuur, met termijnen tot 25 jaar, de mogelijkheid tot een jaar uitstel en een interest van 2 procent per jaar.

http://www.dwtonline.com/de-ware-tij...tijns-amerika/

in theoildrum is het volgende op te maken:

Citaat:
there is a difference of around 400 kbd between the 2.379 mbd that outside observers report to OPEC that the country is producing, and the 2.768 mbd that Venezuela itself reported.
http://www.theoildrum.com/node/9880#more

Volgens de Venezuelaanse statistieken gaat 6.7% (uitgaande van 2768 mbd) van de olie tegen een zeer zacht prijsje weg. Uitgaande van gegevens van Theoildrum (uitgaanden van 2379 mbd) gaat 7.8% van de olie tegen een zeer zacht prijsje weg

Kijken we naar de grafiek consumeert Venezuela momenteel een kwart van de olie productie.

Citaat:
Venezuela is $0.04 per gallon (four cents). In contrast, in Saudi Arabia it is around $0.61. The low price of gas means that there has been a significant increase in demand, exceeding that domestically available. As a result the country has been importing gas at up to $100 a barrel to sell it for $5 – you can’t balance those books by increasing the volume of sales!!
ofwel dat kost een aardige duit

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 maart 2013 om 18:20.
Oud 15 maart 2013, 18:13   #226
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Frankenstein

Wat kost bij jou een liter gasolie (diesel)?
Oud 15 maart 2013, 18:23   #227
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Gasoline om de nabij 5 SRD / 3.35 (US $) = 1.49 US $ per liter

prijs van diesel weet ik ff niet, maar ligt zeer tegen de prijs van gasoline aan

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 maart 2013 om 18:26.
Oud 15 maart 2013, 18:28   #228
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 maart 2013 om 18:30.
Oud 15 maart 2013, 18:35   #229
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ongeveer 25% goedkoper dan in NL (euro 1,49 Lter) Niet echt schrkibarend goedkoper als nagenoeg buurland van Venezuela. Dat verschil kruipt in NL ook meer en meer na elkaar toe.
Oud 15 maart 2013, 18:43   #230
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Als brandstof te goedkoop wordt in Suriname dan gaat het hele binnenland naar de knoppe zijnde een gatenkaas (als je het vanuit het vliegtuig bekijkt), dit vanwege de illegale of zoals het tegenwoordig heet - de geordende goudsector..., hetgeen brandstof slurpt bij het leven. Vandaar dat de prijs van gasoline hier wat aan de hoge kant is.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 maart 2013 om 18:55.
Oud 15 maart 2013, 20:45   #231
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als brandstof te goedkoop wordt in Suriname dan gaat het hele binnenland naar de knoppe zijnde een gatenkaas (als je het vanuit het vliegtuig bekijkt), dit vanwege de illegale of zoals het tegenwoordig heet - de geordende goudsector..., hetgeen brandstof slurpt bij het leven. Vandaar dat de prijs van gasoline hier wat aan de hoge kant is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 09:54   #232
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Chavez is dood
Of toch niet?

Citaat:
Leeft Hugo Chávez nog, maar dan als vrouw?

De Venezolaanse ex-president Hugo Chávez overleed in maart vorig jaar in Carácas, maar op sociale media is daar toch twijfel over ontstaan.

Aanleiding is een foto van een vrouw in badpak die als twee druppels water lijkt op Chávez. “Chávez leeft verder als vrouw!”, klinkt het.

Voorlopig is de identiteit van de dame nog niet bekend. Het is ook niet duidelijk of het beeld echt is of dat het gaat om een (fraaie) Photoshop-montage.

bron
Oud 29 augustus 2014, 10:32   #233
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of toch niet?
Hij is er niet knapper door geworden, maar heeft wel dikkere tetten.
Oud 3 september 2014, 12:10   #234
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Het nieuws is officieel meegedeeld door de vice President. Chavez is dood .
Bs'd

We zullen 'm missen.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 12:13   #235
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

We zullen 'm missen.
Als kiespijn.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 12:22   #236
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als kiespijn.
Bs'd

Over de doden niets dan goeds.

Het is goed dat ie dood is.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 19:11   #237
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niemand wordt hier inderdaad gestraft als hij een ander geluid laat horen (alhoewel: als journalist met een mooie betrekking zou ik toch maar oppassen wat ik schrijf).
Uw journalist, die met de natte vinger aan zelfcensuur doet in de hoop een bevordering te krijgen of uit vrees om zijn baan te verliezen, is er nog goed aan toe.

Ik ken een aantal mensen die zeer zwaar gestraft zijn voor hun andere geluid over de EU-instellingen. Officieel zijn de meesten echter niet gestraft; de officiële straffen zijn er voor als de onofficiële straf niet kan worden gebruikt. Gelukkig zijn er een paar verongelukt zodat zij alle straffen konden ontlopen.
Oud 3 september 2014, 19:41   #238
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Uw journalist, die met de natte vinger aan zelfcensuur doet in de hoop een bevordering te krijgen of uit vrees om zijn baan te verliezen, is er nog goed aan toe.

Ik ken een aantal mensen die zeer zwaar gestraft zijn voor hun andere geluid over de EU-instellingen. Officieel zijn de meesten echter niet gestraft; de officiële straffen zijn er voor als de onofficiële straf niet kan worden gebruikt. Gelukkig zijn er een paar verongelukt zodat zij alle straffen konden ontlopen.
Wie niet trouw is aan Washington is een vogel voor de kat, journalist of politieker, maakt niet uit.

Kijk maar eens naar wat handlanger Barroso heeft gepresteerd, liegen over wat Poetin zou gezegd hebben I.v.m. het veroveren van Kiev op 14 dagen tijd. De Russen willen het gesprek publiek maken als hij die onzin niet opnieuw intrekt. Trouwens, als Rusland binnenvalt staan ze binnen 14 uurs in Kiev, geen 14 dagen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be