![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Europees Commissaris
|
Ja, nieuwsgierigheid naar de vorm van de liturgie. Wilt dat zeggen dat mijn hart niet bij Christus is?
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Waar een wil is, is een weg", zou ik zo zeggen. Al is het maar een mager afkooksel: er zijn genoeg fimpjes op het internet te bekijken.
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet alleen was de kerk vrouwonvriendelijk, de vroege kerk hield ook de slavernij in stand.
Zo meent de grote (?) Basilius (329-379): “Elke slaaf die zich aan zijn juk onttrokken zal hebben en de toevlucht genomen heeft in een huis van samenkomst (in fratrum conventum), zal vermaand, bestraft, en aan zijn meester teruggezonden worden.” (Regulae fusius tratatae) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 november 2013 om 07:52. |
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#228 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Europees Commissaris
|
"The idiom "red herring" is used to refer to something that misleads or distracts from the relevant or important issue."
Uw gezever over vrouwonvriendelijkheid in in de kerk is niets meer dan gerationaliseer van Aton's vooringenomenheid en dat weet jij goed genoeg. Dan volg je maar op met wat irrelevante uitspraken over slavernij (rode haring) in een poging mij in een discussie daaromtrent te lokken of de aandacht van de kwestie af te leiden. Sorry, maar ik ga ze niet vangen. De kwestie staat. Aton's vooringenomenheid is de enige reden dat jij eraf komt met 'dat is een persoonlijke kwestie', en Jan van den Berghe beschuldigd wordt van vrouwonvriendelijkheid voor dezelfde afwijzende houding t.o.v. abortus
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de rest ben ik het zeker niet eens met Aton wanneer hij geen problemen heeft met 'abortus als voorbehoedsmiddel'. Integendeel zelfs. ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 november 2013 om 08:28. |
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat heb je dan toch echt verkeerd begrepen. Abortus als voorbehoedsmiddel heb ik nooit gesteld. Trouwens, welke vrouw zou abortus verkiezen boven de andere voorbehoedsmiddelen ? Elke vrouw die kiest voor abortus zal daar zeker een gegronde reden voor hebben, en ik hoop dat je het daarmee met me eens bent.
|
|
|
|
|
|
#232 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Matt.:24 Een leerling staat niet boven zijn leermeester en een slaaf niet boven zijn heer. 25 Een leerling moet er genoegen mee nemen te worden als zijn leermeester, en de slaaf als zijn heer. En als je er zin in hebt kan ik nog wat haring vangen betreft slavinnen en hun kinderen en wie die toebehoren. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er werden dan ook dingen overgenomen van de heidense cultussen. Alleen al de naam ‘misoffer’ wijst op heidense oorsprong. Vele heidense vieringen veronderstelden een ‘offer’. Hetgeen onvermijdelijk is vermits men de heidenen pas massaal kon blijven winnen als men ook tegemoet kwam aan hun 'manier van leven ' (lees hier: heidense rituelen). Nog in de 5de eeuw (en veel later) bleef de brede volksmassa (die vele nieuwe christenen die niets anders waren vaak dan onder dwang bekeerde heidenen) nog meer dan halve heidenen. Zo klaagt paus Leo I dat vele christenen "uitkijkpunten beklommen en de opkomende zon aanbaden." Zij gaven zich over aan deze bijgelovige praktijken volgens hem "partim vitio ingnorantiae, partim paganitatis spiritu." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 november 2013 om 12:17. |
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Europees Commissaris
|
dubbel
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 november 2013 om 12:49. |
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat heeft niets met een vrije keuze te maken. |
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb volledig gelijk over je vooringenomenheid , je hebt het zelf toegegeven.
Uw rode haringen en die van Het Oosten daarentegen, interesseren me geen bal. Maar predik gerust nog wat tegen het koor met elkaar. Het zou alleen leuk zijn moest U daarmee niet elke draad in dit subforum vergallen. PM elkaar of neem een kamertje ofzo?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 november 2013 om 13:26. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|