![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Financiële constructies zijn heel moeilijk op te sporen. Zeker in het verleden. En dit omdat de landen in het buitenland niet meewerkten. Zich beroepende op hun soevereiniteit, hun wetgeving en hun bankgeheim. Nu, door de druk van Europa gaat het al wat beter. Maar dat is vrij recent Eigenlijk is dit naast de kwestie. Zoals vaak wanneer u antwoordt. Die superrijke super-onverantwoordelijken, die ons in de knoei hebben gebracht, hadden op de eerste plaats niet moeten knoeien en ontduiken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om mij hiervan te overtuigen, zult u er in moeten slagen een berekening voor te leggen wat de mate van input zal zijn op de totale begroting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, let wel, ik heb er niets op tegen dat u uw superrijke vriendjes verdedigt, maar doe het dan wel wat beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is spijtig dat weer een Vlaams bedrijf in Amerikaanse handen valt. Wanneer gaat men eens stoppen met denken aan zijn eigen centen en het belang van het Vlaamse volk en het toekomstig rijk voorop stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit stijgt naar 53 miljard Euro in 2019. Indien U Coucke 25% belast op 1.5 miljard Euro = 375 miljoen Euro Ge kunt 3 dagen pensioen uitbetalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toen leek die bodemloze put hem geen beletsel. Het moet dus echt wel zo zijn dat het zicht op die berg geld hem plotsklaps een andere kijk op de zaken heeft gegeven. Nu hij op een gigantische berg geld zit, ziet hij opeens een bodemloze put waar verleden jaar nog iets moest terug gegeven worden. Het klein grut dat hier zwelgend in het egoïsme een lans breekt voor zijn houding omdat het vreest dat het zelf ook een schijntje van zijn habbekratsje zou verliezen en hier grossiert in de onnozelheden om zijn manier van denken te verdedigen, gaat daar straal aan voorbij. Een man die zo rijk is als al diegenen samen die hem hier verdedigen was tot voor kort een uithangbord voor een belasting op dergelijke monsterbedragen. Eens het bedrag in zijn handen, valt het masker af. Niemand heeft hem indertijd verplicht om dergelijke uitlatingen te doen. Het moet dus zijn dat de man in zijn positie indertijd eerlijk meende wat ie zei. Dat zou zijn medestanders hier natuurlijk de mond moeten snoeren, helaas zijn ze te dom om dat te snappen. Hij heeft er helemaal geen recht op, dat heeft ie herhaaldelijk op gewezen. Maar het is zo verleidelijk als die berg daar plots voor je neus ligt natuurlijk... Een opportunistische kazakkendraaier met een neus voor zaken, niet meer, niet minder.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 9 november 2014 om 04:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Europees Commissaris
|
![]() En dan? Je zou eens moeten weten hoe weinig zoden mijn jaarlijkse inbreng aan de dijk zet. Mag ik dan ook stoppen met de bodemloze put te vullen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommigen doen hier of Coucke eigenhandig miljarden uit het niets in het bedrijf heeft gepompt en al doende al doodbelast is geweest. Een bedrijf is meer dan een CEO alleen en Coucke zal aan alles wat hij verdiende in al die jaren aan het hoofd van zijn bedrijf wel een flink uit de kluiten gewassen bankrekeningetje over gehouden hebben, zelfs na afroming door de fiscus. Ondanks persoonlijke investeringen heeft ie er al onmetelijk veel meer uitgehaald dan ie er moest instoppen. Goed voor hem en zijn werknemers overigens. Ik zie dan ook geen enkele reden waarom op zo'n exuberante bedragen geen belasting zou moeten geheven worden. Daarin sta ik pal achter de Coucke van tot voor heel kort. Dankzij de staat werd ie rijk. Nu ie stilaan stinkend rijk wordt, ziet hij het helaas allemaal zo helder niet meer.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 9 november 2014 om 05:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten mensen de helft van hun loon afstaan als ze daarmee amper 2 pensioentjes kunnen bekostigen? Als je zo wil redeneren, moet er niemand nog belastingen betalen. Wat jij bij het Vlaams Belang doet, is mij een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De superrijken lobbyen met dikke koffers geld bij de politici. Het is werkelijk beschamend wat voor een rookgordijn jij hier zit rond te spuiten. Bent u een lid van het selecte clubje van superrijken? Bent u een self-made man, of bent u de ontvanger van een vette erfenis?! Ik heb dat nogal gezien, ze erven van hun grootmoeder enkele miljoenen en ze voelen zich opeens CEO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man dit is toch echt wansmakelijk? Ben je aan het trollen? Coucke die gedragsgestoorde dikkenek die als een vette blaas in de tribune gaat zitten en op Tomorrowland rondloopt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waregem?
Dat achterlijk west-vlaams boerengat waar ze met zotte hoedjes rondlopen op waregem koerse? Je hebt het toch over dat clubje van rijke clowns? |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Of allemaal hetzelfde bedrag (niet percentage).
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan je nu rijk worden dank zij de staat, behalve door corruptie ?
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Luxemburg leaks is bewezen dat de superrijken met miljarden aan belastings'ontduiking' gedaan hebben.
Maar Coucke 'bewijst' dat die ontduiking beter is voor zowel de economie als voor de staat. Want ze springen snuggerder om met die centen. Ze doen er namelijk de economie mee beter draaien, dus meer werkgelegenheid, meer welvaart, meer inkomsten voor de staat plus als bonus nog eens ook wat meer overschot voor die rijke zelf. Dat is het lot van iemand die succesvol is. Benijd hem dat, benijd hem dat !! Het enige 'tegengif' dat volgens mij mogelijk is, is een efficiëntere staat. En dat kan alleen maar mits ze zich enkel op haar kerntaken richt, en geen organisatievorm duldt die contraproductief is, zoals twee democratieën in één keurslijf. (gelukkig draait de EU op het principe van subsidiariteit ... bla bla ..) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 november 2014 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaamse kapitalisten zijn niet anders daan Amerikaanse. Alleen is er meer geld in de VS om zo'n operatie te bekostigen.
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 9 november 2014 om 07:59. |
![]() |
![]() |