![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We medicaliseren alles en hebben geen natuurlijke selectie meer. Kijk maar naar het modebeeld dat vrouwen niet meer realistisch voorstelt. Veel kinderen zonder gebreken worden door deze regels niet meer geboren en soms worden kinderen met gebreken wel volwassen, die vroeger nooit 5 jaar zouden geworden zijn. We zijn gewoon onze band met onze natuur kwijt. Zelfs onze overlevingsdrang om onze soort te beschermen en in stand te houden, lijken we al kwijt te zijn. Het is al zo ver, dat we migratie toejuichen uit culturen, waar nog wel regels gelden en waar het leven nog heilig is, om onze bevolking op peil te houden. Ik weet dat veel mensen ideologisch het niet voor abortus hebben. Ik vraag me af of we wel respect hebben voor bv de mensen die wel gelovig zijn, door ze te laten mee betalen voor deze moorden. Ik weet niet of de moslimgemeenschap het hier op prijs stelt, want ik weet wat de Koran zegt. Ik ben zelf niet zo dol op de Islam, maar ik begrijp op dat punt hun boekje nog beter dan de onzin van het feminisme. Ik denk dat onze huidige wet dus al gek genoeg is en dat we deze niet moeten uitbreiden. Ik denk dat we onze maatschappij moeten herzien. Denk bv aan tienermoeders. In de natuur is dat niet abnormaal of onnatuurlijk, maar het past niet meer in ons patroon, dus hebben we geen crèches aan scholen en dergelijke en dwingen we minderjarige moeders bijna tot abortus om een carrière na te jagen om er bij te horen. Dat is zo een voorbeeld van hoe ziek onze maatschappij is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
op minder dan twee minuten leg jij hier een tiental uitspraken in de mond Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vergelijk het met het moment waarop gelovigen die in de evolutietheorie geloven, de mens als een speciaal wezen van God zien. Ik vraag dan: wanneer is dat gebeurd? Homo Erectus? Homo Habilis? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denkt er nog eens goed over na. In elk geval, you are not even close .... Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 september 2016 om 23:28. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal het nog sterker zeggen: ik zou vrouwen het recht geven om gratis gesteriliseerd te worden, als ze aangeven echt geen kinderen te willen, in plaats van ze vol hormonen te stoppen, die in uitzonderlijke gevallen dodelijk kunnen zijn of kunnen falen. Sommige vrouwen zijn inderdaad niet gemaakt om kinderen op de wereld te zetten, maar zoals gezegd: sterilisatie en je moet je niet meer druk maken over kindermoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() Ik zou zelfs voorstellen dat vrouwen die een abortus ondergaan, nooit in aanmerking mogen komen om een kind te adopteren en dat ze bij een derde abortus verplicht gesteriliseerd worden, want dan is het toch hopeloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke termijn spreekt jij dan ? Citaat:
Zijn die foetussen dan plots geen kinderen meer of minder onschuldig met minder rechten ? Een bocht van 180 graden lijkt me datte Citaat:
![]() Citaat:
eentje die je trouwens op alles en nog wat kunt loslaten. Citaat:
Daarbij ik dacht dat _ uit eerdere discussies _ één van de uitspraken was dat allochtoon vrouwen het leeuwendeel voor hun rekening hielden Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
En ga nu niet appelen met citroenen vergelijken door te zeggen dat we dieren slachten om te eten, want ik denk dat we dan over een andere soort spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat onze maatschappij terug aan de natuurlijke gang van zaken moet aangepast worden en dat tieners een faire kans moeten krijgen om hun kind op te voeden, als ze dat willen. Ik ben dus geen voorstander van tienerzwangerschappen aan te moedigen, maar wel om tienermeisjes die zwanger geraken en hun kind willen houden, daar mee in te steunen. Dat zou voorkomen dat tieners onder druk hun zwangerschap afbreken en ik denk dat als we onze maatschappij er meer aan aanpassen, dat er inderdaad iets meer tienerzwangerschappen uitgedragen zouden worden, maar dat ook tienermoeders die nu die keuze maken, zich ook minder met hun rug tegen de muur voelen. Ik vind het fout om ze uit de maatschappij te sluiten. Dus ja, infrastructuur voor onze natuur terug te krijgen. We moedigen het in onze maatschappij aan dat tieners seks hebben, dus moeten we ze ook ondersteunen, als er zwangerschappen ontstaan. Of wil je echt pleiten dat abortus een vrije keuze is, zonder een alternatief aan te bieden? Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 september 2016 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() herlees de diverse topics
Citaat:
Ik geloof niks Ik hou me gewoon aan de gebruikelijke term en beoordeel dat we die we niet voor andere zaken gebruiken ... tenzij zou blijken dat er gegronde redenen toe zijn. Uw tegenargument dat ik een metafysisch argument zou gebruiken snijdt geen hout om twee redenen : 1) Ge gebruikt hier weer het continuïteit argument 2) Uw verwijt is ook van toepassing bij de mening dat een foetus wél een individu is. Wanneer zou dat 'plots' zo geworden zijn ? Ge gaat hier toch niet het 'argument' van een uniek menselijk dna gebruiken ? Vergelijk het met het moment waarop gelovigen die in de evolutietheorie geloven, de mens als een speciaal wezen van God zien. Ik vraag dan: wanneer is dat gebeurd? Homo Erectus? Homo Habilis? Citaat:
Ik beweer dan ook niks. Citaat:
![]() Citaat:
Ik wil het net vermijden Het heeft totaal geen zin om wetenschappelijke argumenten op tafel te willen gaan gooien over iets dat niet duidelijk is Citaat:
Dat zeit ge an verkeerd. Links heeft geen probleem met méér staat ten bescherming van elk persoon. Dat lijkt ( is zelfs ) op eerste zicht minder vrijheid maar daarom is dat het niet zo Uiteraard hoef je het daarmee niet eens te zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eerst zeveren over : "Ik dacht eigenlijk dat het andersom was. Links wil veel staat, rechts wil veel vrijheid" Om vervolgens vrije keuze te ontkennen. Kijk, in de strikte zin hebt ge gelijk : er bestaat niet zoiets als vrije keuze ..tenminste in hard deterministische opvatting Maar dat is dus niet wat we onder vrije wil verstaan Laatst gewijzigd door praha : 21 september 2016 om 23:57. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#234 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niettemin heb je dan de andere gevallen nog die je wilt negeren Citaat:
NOOIT geweest en zal ook NOOIT zo zijn ( tenminste als het niet van de fanatieke pilaarbijters afhangt ) Laatst gewijzigd door praha : 22 september 2016 om 00:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GIj insinueerde dat het continuïteit argument geen drogreden zou zijn Of niet soms ? Laatst gewijzigd door praha : 22 september 2016 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MAAR dan trapt ik natuurlijk halvelings in de stroman redenering dat het 1) hopeloos zou zijn en blijven : al zouden omstandigheden en visies niet kunnen veranderen 2) ge gooit een kind weg dus ge moet er geen ander ... ik merk helaas dat na een 20-tal posts er nog nergens is aangetoond dat foetussen gezien zouden moeten worden als kinderen en als kinderen met dezelfde rechten Wel vreemd dat de Boadicea's onder ons toekomstige kinderen onze-burgers zou willen bedelen met onze burgerrechten maar geen zier geeft om andere kinderen diezelfde rechten toe te kennen. allez ... ik kruip erin morgen vroeg op Ik hoop dat ik de discussie kortelings terug kan oppikken welterusten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat men moeders alle opties moet bieden om hun kinderen goed op te voeden, zodat ze zelf kunnen kiezen wat ze doen, in plaats van zich door omstandigheden tot abortus gedwongen te voelen. Soms is het voor een vrouw beter dat ze wel haar zwangerschap uitdoet en het kind desnoods afstaat, want die optie komt hier ook niet ter sprake. Je bent nooit voor een vrije keuze, als je abortus opdringt en dat gebeurt tegenwoordig helaas teveel. Veel vrouwen geraken ongepland zwanger en denken dat ze hun kind geen toekomst kunnen bieden, omdat de maatschappij het hen zo doet lijken en aborteren het daarom. Ik vind dus dat abortus geen vrije keuze is, zonder goed sociaal vangnet voor ongepland zwangere vrouwen en meisjes. Abortus moet echt de noodrem zijn. Een zwangerschap duurt 9 maanden. Dan kan je rustig een besluit nemen. Abortus is geen optie na een termijn van 13 weken, vind ik. Dan is het te gevaarlijk voor de moeder en is het kind in mijn ogen ook al te ver ontwikkeld om het nog als een hoopje cellen te zien. Afstand voor adoptie kan ook nog. Ik denk dat dit voor sommige vrouwen misschien ook een oplossing kan zijn. Ze moeten niet voor het kind zorgen, maar het kind leeft en ze weten dat het ergens goed verzorgd en meer dan gewenst is. Ik denk trouwens, als vrouwen er langer dan 13 weken over moeten denken, ze toch niet echt zeker van hun zaak zijn. Je beslist echt niet enkel over jezelf, maar wel vooral over dat van een ander en dan nog wel dat van je eigen kind. Het is daarom dat ik vind dat onze maatschappij faalt, als men abortus als enige optie ziet en niet als keuze. Vroeger was abortus illegaal, maar ik herinner me nog dat er in mijn buurt een alleenstaande moeder moest bevallen en geen geld had om voor haar kind te zorgen en zelfs geen uitzet. Heel de buurt heeft samen gelegd en die vrouw vooruit geholpen. Als moeders het moeilijk hebben, moeten we ze helpen en ze niet tegen de muur zetten en een oordeel vellen of ze wel of niet een kind op de wereld mogen zetten. Die keuze is inderdaad aan hen, maar ik denk dat onze maatschappij helaas een rol speelt hierin en dat deze niet helemaal het hart van de vrouw zelf is dat kan spreken. Ik ben erg dankbaar dat er nog organisatie zijn als Moeders voor Moeders en dergelijke, die nog wel moeite doen om moeders in armoede te helpen, waar ons sociaal vangnet faalt. Ik denk dat onze maatschappij gewoon faalt als het op veel punten aankomt. Volgens mij moeten zwangere vrouwen en meisjes echte vrije keuze hebben, wat ook inhoudt alle hulp om hun kind goed groot te brengen, als optie, naast abortus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit ook goed zou zijn voor mensen die een miskraam moeten verwerken, dat ze misschien ook een beter wettelijk kader krijgen, dan dat er nu is. Doodgeboren kinderen onder de 22 werken mogen wettelijk in ons land nog niet begraven worden en gooit men weg bij het orthopedische afval, dus bij afgezette benen en dergelijke. Deze wet is ook nog vrij nieuw, maar in mijn ogen nog niet correct, want als je een kindje verliest op 16 weken, heeft dat ook al alle menselijk kenmerken, kan je ook het geslacht zien en dergelijke en ik begrijp dat het dan erg moeilijk is dat te verwerken op die manier. Natuurlijk is de wet aanpassen dan wel moeilijk, gezien als SPa het er door krijgt, dat kindje van 16 weken ook gewoon geaborteerd mag worden als een hoopje cellen. Hier wringt dus het schoentje een beetje. Ik denk dat een foetus kunnen begraven, of toch ergens er herkenning voor krijgen, voor veel ouders een troost en een afsluiting zou mogen zijn. Ik kan me niet voorstellen wat het moet zijn, te bevallen van een kindje waar je naar uitkijkt, dat je de ene dag in je buik voelt trappelen en dat de volgende dag als perfect mini mensje dood geboren wordt. Dat maken helaas veel ouders mee. Je pakt hen het recht op rouwen een stuk mee af, als je dat kindje juridisch tot een hoopje cellen herleidt, dat je zonder problemen nog had mogen dood doen. Mijn moeder heeft ook een kindje op 18 weken weten geboren worden. Dat schreeuwde bij de geboorte en was enkele minuten later dood. Dus het leefde even buiten de baarmoeder. Het was dus "maar" een hoopje cellen dat niet het recht heeft om te bestaan? Die moeder had niet het recht om haar kindje te begraven. Het was een meisje. De bevalling was in gang gezet, doordat de moeder aangereden was door een dronken chauffeur. Die man kan heeft het leven van dat kind op zijn geweten, maar is er met een lichte straf vanaf gekomen, want officieel heeft hij geen moord op zijn geweten, maar probeer dat wel eens te vermelden aan die mensen die hun kindje kwijt zijn. Officieel is het dus maar een hoopje cellen. Dat is dus waar ik het moeilijk mee heb, want ik vond dat het wel een kind was. Als die dronken chauffeur nu de broer van het kindje, die naast de moeder mee liep, ook had dood gereden, dan had hij een zwaardere straf. De moeder had haar zoontje van 3 jaar nog opzij kunnen duwen en kreeg zo de klap van de auto. Het was midden jaren '70 en ze hebben de moeder nog kunnen redden, maar het kindje dus niet en de baarmoeder was gescheurd door de klap en konden ze ook niet redden. Broertje was ontroostbaar, omdat hij uitkeek naar zijn zusje, dat nooit ging komen. Door dit verhaal ben ik anders gaan denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||||||||
|
![]() Hoezeer ik graag mijn oude posts herlees, kunt ge misschien iets specifieker zijn?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ooit waart ge een foetus van 10 weken oud. Waart ge toen ook niet de moeite om beschermd te worden? Ik denk van niet hé? Waarom niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 september 2016 om 07:37. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik had trouwens nog een vraag open staan over de objectiviteit van uw argumenten waar je niet op geantwoord hebt. |
|
![]() |
![]() |