![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wil niet weten hoeveel minderjarigen personen een spuitje willen overwegen omdat ze een tegenslag hebben gehad -in welke vorm dan ook-. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het gewenst is van niet te rijden, en per ongeluk begint ge te rijden, is de normale correctieve actie toch van te remmen en te stoppen, nee ? Uw soort van redeneren is: "ze willen niet rijden, dan moeten ze maar wielklemmen zetten ; als ze zo stom zijn van geen wielklemmen te hebben gezet, en de auto begint toch te rijden, dan is het verkeerd van op de rem te duwen om toch nog te stoppen". Dat is toch eigenaardig, nee ? Ik zou de redenering kunnen begrijpen van "het is een auto die gemaakt is om te rijden, die moet zoveel mogelijk rijden, en liefst nooit stoppen". Maw, een vrouw is een kweekmachine die altijd zwanger moet zijn tot ze erbij valt, en als zwangerschapsmachine is het een schande om proberen niet zwanger te zijn". Dat zou steek houden. Maar zeggen "het is OK om proberen niet zwanger te worden, maar als ge het dan per abuis toch zijt, moet ge absoluut zwanger blijven" is een rare redenering. Als de gewenste toestand is van "steriel" te zijn, en per abuis is er daar een levend wezen, is de normale correctieve actie toch van het weg te doen, om terug in de gewenste toestand terecht te komen, nee ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 06:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dat ander leven parasitair is, en zonder HAAR lichaam dood zal gaan, is pech voor die parasiet, meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk is het zo dat de "normale" depressieve doodswens kan behandeld worden. Trouwens (en ik weet goed waarover ik spreek), de normale depressieve doodswens is iets anders dan een zelfmoord wens. Het is de wens "dat alles gewoon zou stoppen", omdat het bestaan zelf onaangenaam is. Het spreekt vanzelf dat je bij een anders gezond persoon die depressieve symptomen vertoont, wat terughoudender kan zijn, en die persoon informeren over de mogelijkheden van behandeling. Natuurlijk, als die echt aandringt, is er niks mis met die afmaken he. Dat is dan zijn wens. Er is volk genoeg he. Ieder zijn meug. Maar ik zou wel een bedenkingsperiode van 14 dagen of zo inlassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wetgever kan de pot op als je zelfmoord pleegt he. De wetgever heeft enkel maar dwingelandij macht omdat hij U miserie kan aandoen ; en laat nu een dooie het probleem hebben voor de wetgever dat hij daar geen miserie kan aandoen. Dat is trouwens de reden waarom de meeste staatsvormen destijds godsdiensten hadden uitgevonden met een "hiernamaals": om U toch nog schrik kunnen aan te jagen "na de dood", precies omdat "zelfmoord" iets was waar staten en wetgevers geen macht over hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het zelfs fantastisch voor een niet-geborene, die niet eens de tijd gehad heeft om zonden te begaan, en dus in de meest ideale toestand dood gaat. Waar maken we ons druk om ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 06:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen uw redenering kan er trouwens geen onderscheid gemaakt worden tussen de baby voor en na de geboorte. In beide gevallen zou de moeder volgens u volkomen en onbeperkt kunnen beschikken over leven en dood van haar kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een groot verschil tussen geen wezen laten ontstaan en het doden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zeg NIET dat het baby lichaam toehoort aan de moeder. Ik zeg dat de moeder de toegang tot HAAR lichaam (zonder baby) kan ontzeggen. Dat die foetus dan maar zijn plan trekt he. Citaat:
Ik herhaal mijn eerder voorbeeld. Stel dat Jantje een rare ziekte heeft, en ik ben de enige persoon ter wereld die in mijn bloed een stof heeft die Jantje kan laten overleven. Jantje heeft elke dag een halve liter van mijn bloed nodig om blijven te leven. Welnu, ik vind dat ik het recht heb om Jantje wandelen te sturen, en hem geen halve liter per dag van mijn bloed te geven. Jantje heeft, om te overleven, nodig om op mijn bloed te parasiteren, en daar ben ik eigenaar van. Ik kan dus "nee" zeggen. Zou ik denken. Natuurlijk gaat Jantje dan dood, maar dat is mijn goed recht. Ik beslis over Jantje's leven en dood, maar enkel maar via de toegang tot mijn lichaam. Stel nu dat ik een tijdje bloed aan Jantje gegeven heb. En nu vinden artsen een manier om die stof te maken zonder mijn bloed. Welnu, vanaf dan heeft Jantje mijn bloed niet meer nodig. Ik heb dan ook niks meer te zeggen over leven en dood van Jantje. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik een lego constructie kan maken bij mij thuis, en het dan weer afbreken he. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook dan blijft een baby - om even uw terminologie te gebruiken - "een parasitair wezen" dat aandacht, zorg, voeding, warmte... van een ander moet ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=patrickve;9175208]Niet na de geboorte he. Als iemand anders zich met die baby wil bezig houden, kan dat. Na de geboorte is die baby niet meer afhankelijk van het moederlichaam, en dus moet de moeder de toegang niet meer ontzeggen, die is er niet meer.[quote]
U hanteert het argument van afhankelijkheid. Welnu, ook na de geboorte is een baby 100% afhankelijk. Volgens die redenering mag de moeder een baby ook na de geboorte dat kind doden. Binnen uw redenering zijn er geen morele redenen om dat te verbieden. Geen enkele. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 november 2019 om 09:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de wet zegt, is geen argument om het over wetten te hebben. De wet zegt trouwens niet wat gij beweert. De wet is een soort van compromis tussen zij die denken dat leven heilig is en zij die vinden dat uw lichaam heilig is, en men heeft de peer in twee gekapt. Het punt is dat zij die denken dat leven heilig is, 3 miljard jaar evolutie tegen zich hebben: het is een moordspektakel sinds den beginne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat wel zo: de wet moet immers gevolgd worden zolang ze van kracht is. De verwijzing naar de wet is dus geen "losse redenering". Het vormt het fundament van heel ons bestel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |