![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In het westen vallen de aandelenkoersen.
In Rusland vallen de aandeelhouders (van het balkon)
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb hier reeds meerdere keren daar op gewezen. Dan krijg je irrationele antwoorden in de aard van: “Ja maar Rusland heeft nog zeer veel bodemschatten”. Dat zal wel. Maar dat neemt niet weg dat het nog een eeuwigheid zal duren vooraleer zij inzake individuele welvaart het peil van de EU bereikt hebben.
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Fascinerend hoe een discussie over het Eurolanden subcontinent nu gaat over een straathond opgesloten in een soort wastrommel ,een zaak van meer dan 60 jaar geleden.....
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeleken met dat volk zijn de strontzatte Britse hooligan vakantiegangers in Benidorm gewoon galante gentlemen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 5 april 2025 om 17:17. |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heel juist Patrick. Ik zou daar nog aan toevoegen dat het land Oekraine de facto militair gecastreerd was, dat zij al hun nucleaire capaciteit hadden overgedragen aan de russen bij hun onafhankelijkheid, het gros van hun luchtmacht o.a. de lange afstand bommewerpers hadden (moeten...) afgeven en dus militair to-taal geen partij waren voor het immense leger van de russen. De ironie is dat heel veel van dat materiaal dat de russen nu gebruiken om Oekraine al drie jaar lang mee te bombarderen ooit gemaakt is in Oekrainse fabrieken... |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De EU heeft een evengrote speler willen worden als bepaalde andere landen, China, Amerika, Rusland!… maar dat is serieus mislukt of het heeft veeeeel tegenstand gekregen. Intussen lachen zij die meestal uit de Afrikaanse landen komen zich te pletter! Een spreekwoord merkte eens op: twee vechten om een been en de derde loopt er met heen
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 april 2025 om 15:55. |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoiets als Mexico. Dat Noord-Afrika. De kartels zwaaien er de plak. Hun enige export product: terreur en drugs. Geen idee; eigenlijk. |
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Top export producten.
Marokko is het enige land in heel Afrika dat meedoet met de Europese tendens van het grootste export product. Auto's. De rest is petroleum. En Zwart-Afrika nog altijd met grondstoffen. Koper, zink, goud. De mijnen? Daar zijn wij toch al even van afgestapt. Ik weet niet genoeg over dat continent. Meestal verdien je veel meer als je die producten kunt verwerken tot iets afgewerkt. |
|
|
|
|
|
#234 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat ik zie van Noord-Afrika is alleen terreur en drugs, ze.
Niet veel beters... De toeristen komen ook al niet meer naar Tunesië door terreuralarm zoveel. Misschien als ze wat minder luisteren naar Saudi-Arabië? Geen idee. Naar Europa hebben ze geluisterd en de Europeanen zijn met de botte bijl door dat continent gegaan. |
|
|
|
|
|
#235 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je moet vergelijken wat vergelijkbaar is. Kijk naar de statistieken van het BNP van Rusland en die van de EU. Rusland geraakt nog niet aan het BNP van Italië. Als je me niet gelooft zoek eens de vergelijkende statistieken op die zowel het IMF als de Wereldbank maakt van het BNP der diverse landen. Zéér leerzaam. Jij komt aandraven met beurswaarde, maar dat is niet objectief
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De EU is ook weer hard zijn kansen naar de sjoezels aan het helpen: tariffs: reactie met woorden, en dan nog zonder enige overtuiging. Steeds part van mijn logica geweest: om succesvol te zijn dient men met goede basisintelligentie ook degelijk opgeleid te zijn, een deel 'geluk' (=kansen) hebben EN belangrijker: die kansen te herkennen en te benutten. Dat laatste is met name de E.U. druk bezig te verknallen. NO Boem-Boem: 5% daden en 100% woorden. Plus mijn bescheiden mening: die 5% daden zijn dan ook nog de verkeerde. Waarom verwondert dat laatste me nu ook weeral niet.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 april 2025 om 03:33. |
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het basisidee van de EU, de EEC was een goed plan.
Maar zoals het uitgewerkt is door een hoop politici en soortgelijke zelf likkende ijsjes, is het bijna gelijklopend met de Politbureau van de Sovjet Unie. Een hele hoop enggeestige politici en bureaucraatjes die de enorme, lompe hand van de EU tegelijk proberen te sturen ter eigen zelfverheerlijking, glorie en in sommige gevallen, compleet van de pot gerukte persoonlijke waanbeelden.
|
|
|
#238 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik leen beide schrijfsels hier want ze gaven aan wat intellectueel correct handelen zou kunnen voorstellen.
Citaat:
Citaat:
Beetje zoals de houding tegenover een 'friend with benefits'. Helaas ben ik bang dat het EU beleid niet de juiste mensen op de payroll heeft. Dat komt ervan: het overgrote deel zag de job enkel als een uitloopbaan met financiëel extra voordelig pensioen. Hun visie voor de gemeenschap was nul of (in een enkel geval) puur ideologisch gelul.
|
|
|
|
#239 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Europa heeft een grote markt en geld genoeg voor een sterke defensie. Eerst Poetin met zijn oorlog en nu Trump met zijn America first hebben de ogen geopend in Europa. Europa strong , zal de politiek van de komende jaren gaan worden , met een sterke defensie, een sterke economie en met eigen energie en technologie . Na de rare sprongen van Poetin met de koude oorlog en de onberekenbare grillen van Trump die de onderdaan van Poetin is , zal China nog de beste handelspartner worden voor Europa Laatst gewijzigd door cato : 11 april 2025 om 09:06. |
|
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 11 april 2025 om 09:30. |