Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: 'hitler...
...was een toneelspeler, leugenaar, charlatan' 1 1,49%
...was een duivel, een monster' 8 11,94%
...was een seksueel gefrustreerde psychopaat' 20 29,85%
...geloofde oprecht dat hij deed wat goed was' 26 38,81%
...bezat een hypnotiserend talent' 7 10,45%
iets anders. 5 7,46%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2005, 00:48   #221
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je zou bv eens een blik kunnen werpen op mijn wbesite in het 'Gastenboek' en ook op mijn teller die vandaag 230.318 bezoekers telt en 801.296 pageviews. Blijkbaar interesseren er genoeg anderen zich voor dit onderwerp.
Vertelt u hen ook dat ze het allemaal "niet zo letterlijk" moeten nemen?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 00:51   #222
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Maar het gegeven dat u al kan toegeven dat de Shoah uniek was en niet te vergelijken valt met enige andere genocide, pleit in uw voordeel.
Dat is eigenlijk niet wat ik geschreven heb. Ook al is het zo dat ik de Holocaust vrij uniek vindt, toch is ze te vergelijken met andere echte genocides (zoals bv. de genocide op de Armeniërs - een vergelijking die trouwens door Hitler zelf gemaakt werd).
Oud 2 mei 2005, 07:05   #223
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
In tegenstelling tot uzelf wens ik mij inzake de Holocaust geen dichterlijke vrijheid toe te meten. Dat u het allemaal niet zo letterlijk neemt is uw zaak. Dat u vaak als een kip zonder kop tekeer gaat zonder u al teveel aan te trekken van historische feiten weet ik ondertussen ook wel. Voor mij is de Holocaust een klein beetje te ernstig voor dat soort lichtzinnigheid.
Dat is andermaal een persoonlijke aanval en geen inhoudelijke. Het wordt een beetje eentonig zo. Probeer eens iets constructiefs? Dan doe ik misschien weer mee.
Oud 2 mei 2005, 08:10   #224
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Dat is andermaal een persoonlijke aanval en geen inhoudelijke. Het wordt een beetje eentonig zo. Probeer eens iets constructiefs? Dan doe ik misschien weer mee.
Je moet nu niet verschieten. Je doet niets anders dan persoonlijke aanvallen uitlokken. De eerste genuanceerde uitspraak van jou moet ik hier vinden.

Waarom denk je altijd zo extreem, qua zwart-wit kijken overtref je zelfs de hevigste nazi-fan.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 08:47   #225
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets constructiefs?
Jij Triangel?

Dat is zoiets als een Dutroux die oproept tot kindvriendelijkheid...

Oud 2 mei 2005, 12:11   #226
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Je moet nu niet verschieten. Je doet niets anders dan persoonlijke aanvallen uitlokken. De eerste genuanceerde uitspraak van jou moet ik hier vinden.

Waarom denk je altijd zo extreem, qua zwart-wit kijken overtref je zelfs de hevigste nazi-fan.
82% van de deelnemers hier zijn extreem tot ultra-rechts

wat dacht je soms, dat ik sympathie kan hebben voor hen die zoveel jaar na dato nog altijd Hitler verheerlijken?
Oud 2 mei 2005, 12:27   #227
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is een verschil tussen zien dat onze kladschilderende korporaal op sommige momenten behoorlijk geniaal uit de hoek is gekomen en verheerlijking ? ...

Ik verheerlijk Napoleon Bonnaparte of J Cesar ook niet, maar op sommige momenten zijn die gasten ook behoorlijk schrander uit de hoek gekomen...

Ik ben het verder met u eens dat den dolf ne klinkende zot was die zichzelf zo goed voelde met wat hij deed dat het absoluut niet meer normaal te noemen was. Vele generaals uit zijn directe omgeving dachten dat trouwens ook, maar konden er helaas niet veel aan doen. (zie mislukte bomaanslag... )

Verder werd hij gesteund door een hoop SS ers en medestanders die al even geflipt zoniet nog zotter waren als hijzelf.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 19:14   #228
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik ben het verder met u eens dat den dolf ne klinkende zot was die zichzelf zo goed voelde met wat hij deed dat het absoluut niet meer normaal te noemen was. Vele generaals uit zijn directe omgeving dachten dat trouwens ook, maar konden er helaas niet veel aan doen. (zie mislukte bomaanslag... )

Verder werd hij gesteund door een hoop SS ers en medestanders die al even geflipt zoniet nog zotter waren als hijzelf.
Niks meer aan toe te voegen.
Oud 2 mei 2005, 19:18   #229
Ambiorix

Standaard

Citaat:
da's gewoon fout. En je blijft halstarrig volhouden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 20:19   #230
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. 60% VB'ers ofzo, dat is wel veel. Maar dat zijn nog steeds geen neonazi's he.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 20:46   #231
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Moest men nu de gemiddelde man voor een WOI mobiliseren dan zou dat algauw leiden tot defaitisme, trauma´s, waanzin en desertatie.
Men mag niet vergeten dat Hitler daar heeft leren omgaan met de dood met een zekere nuchterheid.
Dat de psyche van een WOI veteraan niet meer hetzelfde is als de gewone burger ontgaat iedere analyticus van Hitler.
Oud 2 mei 2005, 22:18   #232
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Moest men nu de gemiddelde man voor een WOI mobiliseren dan zou dat algauw leiden tot defaitisme, trauma´s, waanzin en desertatie.
Men mag niet vergeten dat Hitler daar heeft leren omgaan met de dood met een zekere nuchterheid.
Dat de psyche van een WOI veteraan niet meer hetzelfde is als de gewone burger ontgaat iedere analyticus van Hitler.
inderdaad, zoals ik ook al eerder eens heb gezegd is het voor ons moeilijk te begrijpen hoe hitler in mekaar zat.
Er zijn vele factoren geweest die hebben meegespeeld in zijn persoonlijkheid en de weg naar de absolute macht.
En als WO 1 veteraan heeft dit hem heel hard beïnvloed op een manier die wij ons niet kunnen voorstellen.
Niettemin is hij een monster en is zijn gedachtengoed gewoon verwerpelijk maar ondanks dit heeft hij wel via zijn toespraken en manipulatie van massa's mensen en de daarmee gepaarde gevolgen en moorden zich zelf een plaatsje in de geschiedenisboeken verworven.
een uitzondelijk maar boosaardig mens.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 22:30   #233
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
inderdaad, zoals ik ook al eerder eens heb gezegd is het voor ons moeilijk te begrijpen hoe hitler in mekaar zat.
Er zijn vele factoren geweest die hebben meegespeeld in zijn persoonlijkheid en de weg naar de absolute macht.
En als WO 1 veteraan heeft dit hem heel hard beïnvloed op een manier die wij ons niet kunnen voorstellen.
Niettemin is hij een monster en is zijn gedachtengoed gewoon verwerpelijk maar ondanks dit heeft hij wel via zijn toespraken en manipulatie van massa's mensen en de daarmee gepaarde gevolgen en moorden zich zelf een plaatsje in de geschiedenisboeken verworven.
een uitzondelijk maar boosaardig mens.
Mmm, astrologisch beschouwd was hij een zachtmoedig persoon.
Aan een stier geboren in het jaar van de os is er niet zoveel boosaardig aan.
Oud 2 mei 2005, 23:07   #234
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Mmm, astrologisch beschouwd was hij een zachtmoedig persoon. Aan een stier geboren in het jaar van de os is er niet zoveel boosaardig aan.
Ok, laten we voortaan alleen stieren aan de macht komen, het staat in de sterren geschreven. Zo, weeral een probleem opgelost.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 23:21   #235
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stier???
Oud 3 mei 2005, 00:29   #236
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Stier???
Volgens de fictieve astrologie althans.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:34   #237
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Schrijft de man die in zijn postings vooral niet kan zwijgen over zichzelf en zijn website.
Ik stel overigens vast dat u vrijwel nooit op inhoudelijke argumenten ingaat.
Oud 5 mei 2005, 11:52   #238
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Ik stel overigens vast dat u vrijwel nooit op inhoudelijke argumenten ingaat.
Ik ben al tien jaar actief op het internet. De klad zit erin vrees ik. Ik geef toe dat al die zinloze discussies mijn strot uithangen en het belabberde niveau me bijwijlen flink op de zenuwen werkt. Vandaar dat ik me meer erger aan dat oeverloos gezever en dat is dan ook dikwijls te merken aan mijn replieken. Als je eerlijk bent zal je voor jezelf ook moeten toegeven dat je regelmatig in dezelfde valkuil trapt.

Bovendien vreet deelnemen aan de forums enorm veel tijd op, en die heb ik tegenwoordig niet veel meer op overschot.

Het is een beetje balanceren voor me geworden van wat levert het meeste op: argumenteren met een enkel iemand -en dat dan ergens halverwege een draad(!) dat niemand meer opmerkt- met iemand die voor 99% zeker toch overtuigd blijft van zijn gelijk, of zal ik mijn energie en tijd maar beter stoppen in iets (een project zoals mijn website bv) wat altijd bovenaan blijft staan en door tienduizenden internetgebruikers bezocht en hopelijk ook gelezen wordt?
Oud 5 mei 2005, 12:11   #239
thePiano

Standaard

Citaat:
Klopt, de man was leep genoeg om op zijn persoonlijk bevel een ander het vuile werk te laten opknappen. Bij mijn weten heeft Hitler nooit eigenhandig een Jood vermoord.

Overigens ben ik een waterman geboren in het jaar van de kat. Ik zal eens moeten opzoeken wat dat betekent.
Oud 5 mei 2005, 13:09   #240
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Hij geloofde oprecht wat hij deed dat dat goed was. Iedereen gaat er van uit dat zijn acties de juiste zijn. Elke psychopaat kan wel een zin of motivatie geven van zijn daden.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be