![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar je geen transportkosten aan hebt en geen sociale premie's voor moet betalen. En nu kom je dus af met een standaard geval in de bouw, want die aannemers is heus niet de enige die dat doet hoor. Maar het is veel langer aan de gang hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, het probleem ligt niet bij de Polen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel ons protest tegen deze wetten toch maar magertjes is. Misschien hebben we ze wel graag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de meeste onder hen zijn schoolverlaters die nooit een werkervaring hebben kunnen opdoen, juist omdat ze op hun 18de reeds meer kosten als diender dan een 40+ ervaren metser uit polen. En je moet de jobaanbiedingen voor bouwvakkers eens deftig lezen en onderzoeken, men vraagd bijna nooit één bouwvakker, maar steeds een ploeg metsers of bekisters of monteurs. Enkel meestergasten en werfleiders worden los gevraagd.(een meestergast in de bouw heeft verschillenden ploegen onder zich, die elk hun eigen ploegbaas hebben) En het ligt idd niet aan de Polen, maar aan de belgische en eu wetgevingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij kunnen je de gevolgen van de vele protesten nog laten zien. Maar ook hier zit je dus weer met twee groepen, zij die voor deze wetten zijn en zij die tegen zijn. Sommige zaken zijn dus echt niet gewoon op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En 16 uur per dag. Hou het eerder op een uur of 10 �* 12.
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft weinig invloed op onze prijzen vrees ik. Men blijft onze prijzen hanteren immers. Alleen is er nu winst en was die eerst twijfelachtig.
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al te vaak wordt arbeid verweten van makkelijk werk te zijn. Niet waar meestal. Voor de meeste stielen is 3 jaar opleiding voorzien of noem het inwerken. En dan heb je nog maar 1 stiel geleerd. Immers stielwerk is geen bandwerk.
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, dacht toch wel dat bouwvakker een knelpuntenberoep was. Maar zit er ook niet middenin, dus weet het ook niet zeker. Maar een van de problemen zal waarschijnlijk ook wel zijn, dat niet elke schoolverlater altijd 100% geschikt is, om zijn aangeleerd beroep uit te oefenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wie werkt er nu zonder winst ? Als er geen winst is, dan verdwijnen een deel van de aanbieders uit de markt (als zijnde niet interressant) en zullen de prijzen stijgen, daar de overblijvende hun prijzen kunnen opdrijven (bij gebrek aan concurentie).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En een schoolverlater is idd niet bekwaam om direct mee te draaiden met de rest. Maar idd zoals met alle beroepen en opleidingen, zijn er veel die deze opleidingen volgen maar niet bekwaam te krijgen zijn om ze ooit behoorlijk uit te voeren. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste bedrijven werken geld om geld immers. Of met een minimale te verwaarlozen winst. Kijk maar naar de eindeloze lange lijst van faillisementen, allemaal eerst een lange periode van geen winst gehad. En het zijn er veel!
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Van het leefloon kan men blijkbaar goed leven, van de dop nog beter.
Sterven er veel? Nee toch ? Ik zie veel steuntrekkers toch een bepaalde koopstijl hanteren. Brooddoosje met thermosje bij? Zoals de eenvoudige werkende? Neen hoor... Cola en broodjes-smos uit de winkel. Onderweg , op blitse Nike-schoentjes druk met de gsm aan het oor. Jaja , wat is het leven toch duur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Mieke Vogels van Groen! stelde zojuist voor het leefloon met 14O E op te trekken naar de armoedegrens zoals die door de EU gehanteerd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u in de leer voor slavendrijver ? U denkt toch niet dat nog één baas iemand gaat aannemen op reguliere basis in uw systeem. De werkgevers zullen er een draai aangeven dat ze geen personeel vinden en dus beroep mogen doen op "werkbekwamen zonder werk". Met het vanzelfsprekende gevolg : werkgevers schatrijk, werknemers straatarm ... Enkele weken geleden ontmoette ik aan het kantoor van de vakbond een man van 60 j, hij mag pas over 2 jaar met pensioen en nu is zijn baas failliet gegaan. Wie neemt die man nog in dienst ? In uw systeem zou dus zo iemand tenminste 60 uren per week moeten werken tot zijn 62ste om een beetje rond te komen. Schaamt u zich eigenlijk niet dat u zoiets durft voor te stellen ?
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 21 december 2006 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik ergens heen ga voor een jobinterview of gewoon naar een uitzendkantoor om te zien of er nog vacatures zijn, zorg ik er ook voor dat ik netjes voorkom. Ik heb geen Nike's, maar ik doe toch mijn zondagse schoenen aan, hoor !
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jonge jonge, zouden we die ridder van het trieste figuur horen janken, als hij eens drie maanden zonder hulp van buitenaf op een dopje moest overleven, die grote bek... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2006 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Marie van de Koster:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2006 om 18:34. |
|
![]() |