![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jij kwam af op Flippend Rund's zijn post met "een kind maak je met z'n tweeën" dus "dan moet ge ook maar de gevolgen dragen" ? dat vond ik al raar.. sta me toe om daarop dan eveneens verder uit te wijken Citaat:
dient een man z'n vrouw dan te controleren wat betreft de inname ervan ? het weerwoord had niets meer van doen dan jouw stereotype te beantwoorden, maar dat zult ge wel al geweten hebben Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
btw ... je bent fout hoor ... je kan perfect allimentatie vorderen en ook krijgen bij co-ouderschap ![]() ps. 'allimentatie' voor de vrouw dat noemt men onderhoudsgeld Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2007 om 15:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar je draait er wel 100% voor op bij huwelijk ( en geregistreerde samenlevingscontracten als ik het goed voor heb ) en tot 9 maanden na echtscheiding Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2007 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Omdat ik geen zin heb om de hele draad door te nemen, ga ik hier gewoon mijn mening posten (die dus een herhaling kan zijn van wat iemand anders al heeft geschreven).
Ik vind het in het algemeen wel logisch dat vrouwen minder verdienen dan mannen. Ze werken meer deeltijds, doen de minder betaalde jobs die mannen niet willen, hebben vaker een loopbaanonderbreking waardoor ze niet hoger op de "promotieladder" kunnen klimmen, enz... Er zijn ook weinig vrouwen die willen vechten of competie voeren, zoals mannen, om aan de top te geraken. Hun werk is meestal niet hun eerste prioriteit. Wel vind ik het een schande dat vrouwen minder betaald worden dan mannen voor gelijkaardige jobs. Alhoewel dat ook te maken kan hebben met het aantal gepresteerde (over-)uren, enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee Sfax, ik weet heus wel waarmee ik lach.
Citaat:
door de opslag die de gemiddelde man toevallig krijgt tijdens de periode dat de gemiddelde vrouw met zwangerschapsverlof is. Zeer onwaarschijnlijk juist omdat het over gemiddelden gaat en niet over hetzelfde koppel. In het laatste geval zou zo'n verklaring wel degelijk zinnig kunnen zijn. Wanneer we naar gemiddelden kijken, wordt dat echter juist totaal onwaarschijnlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is overigens niet noodzakelijk de man die zorgt voor het werk dat door haar afwezigheid blijft liggen, dat kan even goed een vrouw zijn. Nog afgezien van het feit dat het helemaal niet uitzonderlijk is dat er een vervanging wordt gezocht voor de vrouw die met zwangerschapsverlof is (kijk de vacatures er maar eens op na). En het kan even goed een vrouw zijn die tijdens die periode zaken verbetert. In een specifiek koppel zou je voorbeeld dus kunnen zorgen voor een verschil in loon (doch weinig waarschijnlijk van die grootteorde, want 100€ opslag voor 3 maanden goed werk lijkt me in de meeste functies niet echt aan de orde), maar gemiddeld genomen kan dat verschil onmogelijk zo groot zijn. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je eist niet op waar een ander voor gewerkt heeft, maar je gaat wel op je achterpoten staan als de man in het voorbeeld in de eerste plaats opslag krijgt; je wil niet dat de wereld blijft stilstaan tijdens een zwangerschap, maar als blijkt dat er tijdens die zwangerschap zaken veranderd zijn, ten goede van iemand en dankzij die iemand zijn prestaties, dan roep je dat er discriminatie plaatsvindt; je wil niet dat de wereld stil staat tijdens een zwangerschap, maar je klaagt wel het onrecht aan dat promoties vaak plaats vinden op de momenten dat vrouwen zwanger worden; je vraagt niet dat de man uit het voorbeeld zijn verdiende opslag misloopt, maar je wil wel per se gezegd hebben dat die vrouw in de rest van de tijd ook presteert en dus wat moet krijgen... Je bent een vat vol tegenstallingen Edina. Naar jouw eigen zeggen marg mijn voorbeeld dan wel verkeerd zijn, feit blijft dat je als een duivel in een vat tekeer gaat en dat je je tanden stuk bijt op reacties door zo tegenstrijdig te reageren. Mijn voorbeeld mag dan maar over één man-vrouw koppel gaan, er zijn massa's dergelijke man-vrouw koppels waar gelijkaardige voorbeelden gegeven kunnen worden. Het is doodsimpel om een "onverklaard" stuk toe te gaan kennen aan discriminatie, het getuigt vooral van gemakzucht of verborgen agenda's om het sowieso daar aan toe te kennen, zonder verder na te denken. Dat ene voorbeeld dat ik gaf, kan je gegarandeerd ettelijke keren herhalen, en zal je grif een (al dan niet gedeeltelijke) verklaring van het verschil geven. Dat zulks niet in jouw discriminatie-straatje past, zegt meer over jouw oogkleppengedrag, dan over mijn "drang naar discriminatie". Zolang man en vrouw niet gelijk zijn, zal je nooit tot gelijke lonen komen; dat inzien, zal je in staat stellen echt op zoek te gaan naar discriminatie, ipv uit compensatiedrang het kind met het badwater weg te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
1) Ik ben over het algemeen niet erg happig over experimenten met hormonen. Uit mijn cursus endocrinologie herinner ik me nog het eerste wat de prof zei: over de werking hormonen is al heel wat geweten, maar waarschijnlijk is dat slechts een fractie van wat ze allemaal doen. Aangezien hormonen door het bloed getransporteerd worden, kunnen ze ongeveer overal in het lcihaam een effect hebben. De "opvallendste" effecten zijn natuurlijk gekend, maar het wordt hoe langer hoe duidelijker dat ze ook vele meer "verborgen" effecten hebben. 2) In het verlengde van het vorige punt ligt het feit dat er een verband is aangetoond tussen het langdurig gebruik van de pil en borstkanker. En borstkanker is een zeer belangrijke doodsoorzaak voor vrouwen... 3) De pil heeft nog een aantal neveneffecten, die niet te verwaarlozen zijn. Het kan bijvoorbeeld leiden tot gewichtstoename, maakt vrouwen (in combinatie met andere factoren) vatbaarder voor bijvoorbeeld tromboses en - merkwaardig genoeg - kan een serieus negatief effect hebben op het libido... 4) Doordat de pil zo vanzelfsprekend is geworden, wordt er nogal snel op overgestapt met het risico op SOA's tot gevolg en daarbij moet je niet alleen aan AIDS denken. Chlamydia is één van de meest voorkomende SOA's en heeft als meest vervelende kenmerk dat je meestal niet eens weet dat je besmet bent. Maar het leidt wel tot onvruchtbaarheid... 5) En de laatste reden, die ik als één van de belangrijkste beschouw, is de negatieve impact van die hormonen op het milieu. Hoge concentraties hormonen (onder meer afkomstig van de pil) worden teruggevonden in onze waterlopen en hebben een zeer negatief effect op de fauna. En via ons drinkwater zo ook weer op de gezondheid van de mens zelf (want is er onmogelijk helemaal uit te halen). |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 15 januari 2007 om 17:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De seksuele doenstverlening, daar is pas een loonkloof tussen mannen en vrouwen en die beperkt zich niet tot 5%. Daar zouden ze eens iets aan moeten doen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de meeste van die punten waren me al wel bekend ( dat laatste puntje is me totaal nieuw )... maar ik had zo'n vermoeden dat in het heetst van de woordewisseling er wat anders moest zijn waarom je er zo fervent tegenstader an waart ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() geef je hier nu het voorbeeldje van tweeverdieners die het voor de effectieve scheiding steeds met tweeën hun ( financiële ) verantwoordelijkheid hebben genoemen en na de breuk de man zegt byebye, en dit in de veronderstelling dat tijdens de happy years die man nooit dat kind zou aanvaard hebben ofzo ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het voorbeeld dat je aanhaalt is er net eentje dat kán blijven bestaan ( of een uiloper is ) door de verschillen in sociale machtspositie zeg nu eerlijk, op een kleine uitzondering na, denk je dat de meesten daarvoor zouden kiezen indien er andere alternatieven voorhanden zouden zijn ? btw zou jij dat kiezen in veronderstelling dat ge u in dezelfde positie zou bevinden en met dát verschil dat gij wel financieel equivalente alternatieven zou hebben ? ( verder met al diezelfde voordelen en nadelen ofcourse ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
En wat heeft dit te maken met de bestaande loonkloof tussen mannen en vrouwen waarbij vrouwen voor hetzelfde werk minder verdienen. Of met het feit dat vrouwen minder kansen krijgen in sommige sectoren en functies? Overigens kan jij als man waarschijnlijk ook geld wil verdienen in de seksindustrie als je dat echt wil hoor. Alleen zal je niet al te kieskeurig moeten zijn wat betreft je klanten ![]() En je denkt toch niet dat al die meisje zo blij zijn met hun job als jij het hier doet uitschijnen hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Mmmm... dat zeg jij nu wel, maar de vraag is of dat zelfs wel klopt! Ik durf dat eerlijk gezegd serieus te betwijfelen. Want in de seksuele dienstverlening zijn er ook meisjes die noodgedwongen voor weinig geld hun diensten moeten aanbieden hé (heroïnehoertjes bijvoorbeeld). En er zijn evenzeer mannen die daar goed mee verdienen hoor. Maar het aantal mannen dat werkzaam is in die "sector" is natuurlijk ook kleiner.
|
![]() |
![]() |