Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2007, 10:14   #221
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En met de Chinezen eten ze je hond op. Hun consumptie moet niet onder doen voor die van de VS. Geen scrupules. En nee, wij zijn geen haar beter. Waar haal je de arrogantie?
Een grapje, neem ik aan?
De VS verbruikt (met een goede 300 miljoen inwoners) meer energie dan de China (met meer dan het 3-dubbel aantal inwoners).

Qua consumptie moeten de chinezen dus absoluut wel onderdoen voor de VS.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 11:53   #222
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een grapje, neem ik aan?
De VS verbruikt (met een goede 300 miljoen inwoners) meer energie dan de China (met meer dan het 3-dubbel aantal inwoners).

Qua consumptie moeten de chinezen dus absoluut wel onderdoen voor de VS.
Is als volgt bedoeld: China consumeert wat het kan. Met de economische opgang van China is duidelijk gebleken dat consumptie gestaag toeneemt. Ze zullen rap op zelfde niveau zitten als VS. Ze moeten qua mentaliteit zeker niet onderdoen voor de VS.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 12:10   #223
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
100% van de films die amerika maakt is amerikaans, 100% van de films die wij maken is Belgisch. De films die wij verkiezen om aan te kopen kiezen wij zelf. Als jij geen amerikaanse film wil zien moet je er gewoon niet naar kijken. Dat heet eigen keuze mijn beste.
Wat denk je dat het aandeel van niet-Amerikaanse films is op de filmmarkt? Welke mogelijkheden er zijn voor alternatieve films?

De films die je bekijkt hangen af van de vraag en het aanbod op de filmmarkt. Het ene noch het andere zijn "vrij".

Citaat:
Ik zie de islam zoals ik die zie en wat ze voor mij betekent en niet wat het voor jou betekent. Voor mij is Belgie geen moslimland net zoals turkije geen katholiek land is waar de kerken niet massaal uit de grond schieten. Allah en uw Adullah Wallah of zo iets kunnen mij den boom in.
Waarover men niets weet, moet men zwijgen, zou ik zeggen.
Citaat:
Waarom zou ik ervoor moeten zorgen dat er 1 moslim remigreerd? Remigreren...er remigreren al moslims. Kijk naar die ene lul daar...dju hoe heet ie nu al weer...
Aboe Jahjah? Is alvast géén "lul" volgens mij...

Citaat:
Lol, ik ben zelfs geen Vlaming, ik ben zelf een allochtoon en het enigste wat ik zeker weet dat niet gaat gebeuren is dat de moskeeen de grond uit blijven schieten. Tgaat nog even duren maar het blijft niet duren. Steeds meer moslims nemen de westerse waarden en normen aan en vergeten op lange termijn de strikte regels van de islam. Een vriend van mij is moslim en het bidden en ramadan en die dingen zitten er bij hem al niet meer in. Het vlees dat hij eet kan hem maakt hem ook niet meer uit. Moslims gaan van het westerse leven houden en zullen het ook willen blijven behouden.
Ok, je bent dus voor hamburgercultuur maar tegen de hallal-hamburgercultuur, als ik het zo mag stellen.

Met andere woorden: jouw vaderland ligt in Amerika, niet in Europa.

Citaat:
Heb jij je hersenspoeling zelf gekozen? Lang over moeten zoeken om dit te bedenken?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 12:33   #224
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Wat denk je dat het aandeel van niet-Amerikaanse films is op de filmmarkt? Welke mogelijkheden er zijn voor alternatieve films?

De films die je bekijkt hangen af van de vraag en het aanbod op de filmmarkt. Het ene noch het andere zijn "vrij".
Aanbod is het gevolg van de vraag. De vraag niet vrij? Ga toch weg man.
Oud 2 juli 2007, 12:34   #225
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarover men niets weet, moet men zwijgen, zou ik zeggen.

Aboe Jahjah? Is alvast géén "lul" volgens mij...

Ok, je bent dus voor hamburgercultuur maar tegen de hallal-hamburgercultuur, als ik het zo mag stellen.

Dat bijna niemand low budget films wil zien heeft niets te maken met gedwongen worden om naar amerikaanse films te kijken. Jij word gedwongen om naar amerikaanse films te kijken?
Iedereen gaan dwingen om naar low budget en amerikaanse films te boycotten of eventueel verbieden...dat is dwingen. Nu is het vrij. Als ik een zaal open en ik koop enkel Belgische films of niet amerikaanse in dan is dat MIJN keuze.

Ik praat over wat ik wil, wil je dat ook al verbieden misschien? Als ik zeg dat moskeen hier de grond niet moeten uitschieten dan heeft dit niets te maken met mijn kennis over de islam op zich. Ik bekijk de islam zoals ik die wil zien. Niet hoe jij zou willen dat ik die zie. De islam betekent voor mij samen met Allah zoveel als de andere godsdiensten dat doen voor mij. NIETS! Allah kan mij den boom in samen met Boedha en wie nog allemaal.

Ja, die lul was het Jajah. De grootste lul die hier rondliep en nu gelukkig niet meer.

Als ik een hamburger wil eten doe ik dat uit vrije wil. Wat een hamburgercultuur is weet ik niet. Ik doe wat ik wil en laat mij niets opleggen. Hallal slachtingen is gewoon barbaars tov de dieren, en als dierenvriend kun je beter voor mijn neus op die manier geen dier slachten of het zal zeker je laatste keer zijn.

Mijn vaderland ligt niet in Amerika.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 12:36   #226
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Even de redenering proberen te volgen. Omdat men tegen halal is, dient men iedere eetcultuur te verwerpen? Omdat men graag een hamburger eet, ziet men de VS als het ware vaderland?
Oud 2 juli 2007, 18:06   #227
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dat consumerisme leeft eveneens hier in Vlaanderen. En landen zoals China of Indië doen zelfs helemaal niets voor de planeet.
Maar welk land wil de kapitalistische liberaaldemocratie verspreiden over de wereld en desnoods met geweld ?

Geef mij dan maar het fascisme.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juli 2007 om 18:07.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 18:26   #228
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Maar welk land wil de kapitalistische liberaaldemocratie verspreiden over de wereld en desnoods met geweld ?

Geef mij dan maar het fascisme.
Mij niet.
Oud 2 juli 2007, 18:28   #229
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat bijna niemand low budget films wil zien heeft niets te maken met gedwongen worden om naar amerikaanse films te kijken. Jij word gedwongen om naar amerikaanse films te kijken?
Alsof men de keuze geeft om al dan niet een low-budget film te maken.
Alsof men z'n markt zomaar kiest en men zomaar een blockbuster met alles erop en eraan kan maken (en alsof dat dan goed is)

Citaat:
Iedereen gaan dwingen om naar low budget en amerikaanse films te boycotten of eventueel verbieden...dat is dwingen. Nu is het vrij. Als ik een zaal open en ik koop enkel Belgische films of niet amerikaanse in dan is dat MIJN keuze.
Ach neen, ge zijt gewoon een conformist op dat vlak, die niet te ver denkt.

Citaat:
Als ik een hamburger wil eten doe ik dat uit vrije wil.
En als ge geen alternatieven kent, wat heeft uw wil dan vandoen?

Citaat:
Wat een hamburgercultuur is weet ik niet
Da's duidelijk.

Citaat:
Ik doe wat ik wil en laat mij niets opleggen.
Als men hier 1000 hamburgertenten neerplant en jij er gedwee naartoegaat, dan laat jij jou wel iets opleggen.
Oud 2 juli 2007, 19:16   #230
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Toch fascinerend, dat anti-Amerikanisme. Net kleine kinderen.
Leuk om tegen de schenen van grote broer te stampen, we weten toch dat hij ons niet zal terugslaan!
En als met de Mosims dezelfde problemen hebben als de vorige eeuw met eerst de Duitsers en dan de Russen, wel, dan draaien we onze kazak en beginnen we hard te wenen, want dan zal onze grote Amerikaanse broer ons wel weeral komen helpen.

Het zal duidelijk zijn dat anti-Amerikanisme in mijn ogen niet enkel kortzicht is, zonder de minste vorm van historisch besef, maar het is vooral zielig.

Er is vooral veel afgunst onder de mensen.
Als er één zaak is die ik over de Vlamingen heb geleerd in mijn talrijke international professionele contacten, is het dat de Vlaming zich altijd tegen de winnaar keert en kiest voor de underdog.
Niet omdat hij de underdog zo leuk vindt maar omdat hij de winnaar haat!
Zielig dus.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 19:24   #231
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Leuk om tegen de schenen van grote broer te stampen, we weten toch dat hij ons niet zal terugslaan!
Anti-amerikanisme is inderdaad deels naief, omdat je gevangen zit in de dualiteit die men aanbiedt. Hoe kan je tegen "Amerika" zijn? Wat is amerika? Het is het identificeren met het de archetypische beeld van amerika of gelijk welk andere macht dat mensen vasthoudt binnen de verdeel en heers strategie.

Het wereldtoneel is een schouwspel en diegene die de grote boze Amerika of het machtige en waardige Amerika pleitten zijn verblind door het toneel dat is opgezet om de massa onder de knoet te houden. Amerika is gewoon één gezicht van de internationale macht achter de schermen die via allerlei conflicten werkt aan de manipulatie van verschillende maatschappijen voor zijn eigen bestwil. Er zijn op dat niveau geen vijanden, gewoon manipulaties die het toneel scheppen waar de individuen in de maatschappij zich mee kunnen associeren zodat ze gevangen zitten in het spel dat hun aangeboden wordt!

Laatst gewijzigd door exodus : 2 juli 2007 om 19:25.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 19:26   #232
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Oei 11 dagen voor mijn 50 ste verjaardag,doe mij dat niet aan hé ....
Oud 2 juli 2007, 19:27   #233
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als met de Mosims dezelfde problemen hebben als de vorige eeuw met eerst de Duitsers en dan de Russen, wel, dan draaien we onze kazak en beginnen we hard te wenen, want dan zal onze grote Amerikaanse broer ons wel weeral komen helpen.
Grote Vlamingen als Cyriel Verschaeve en Staf De Clercq hadden geen grote Amerikaanse broer nodig om aansluiting te vinden bij een groot en machtig rijk.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juli 2007 om 19:28.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 23:02   #234
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Grote broer? Sinds 2004 is de Europese unie de grootste economie...
De G7 (of g8) vertegenwoordigen alleszins niet langer de echte economische grootmachten. (Canada is hopeloos achterhaald)
Van China wordt verwacht dat het de fakkel overneemt tegen 2040.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 06:51   #235
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Alsof men de keuze geeft om al dan niet een low-budget film te maken.
Alsof men z'n markt zomaar kiest en men zomaar een blockbuster met alles erop en eraan kan maken (en alsof dat dan goed is)

Ach neen, ge zijt gewoon een conformist op dat vlak, die niet te ver denkt.

En als ge geen alternatieven kent, wat heeft uw wil dan vandoen?

Da's duidelijk.

Als men hier 1000 hamburgertenten neerplant en jij er gedwee naartoegaat, dan laat jij jou wel iets opleggen.
Ah, u vergelijkt dus het hebben van een budget met de vrije keuze in dit land. Goed bezig jonge. Dan bestaat er op geen enkel vlak nog vrije keuze. Maar dat heeft dan weer niets te maken met amerikanizering.

Alé, geef mij eens een praktijk voorbeeld waarin jij gedwongen word om amerikaanse producten te gebruiken...ben eens benieuwd.

Wat als ge geen alternatieven kent? Wie kent er geen alternatieven? Men zal geen 1000 hamburgertenten openhouden indien er geen vraag is naar 1000 hamburgertenten.

Ga je nu nog zeggen wat een hamburgercultuur is of weet je het eigenlijk zelf niet en verspreid je hier enkel een klagers cultuur?
Oud 3 juli 2007, 06:54   #236
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grote Vlamingen als Cyriel Verschaeve en Staf De Clercq hadden geen grote Amerikaanse broer nodig om aansluiting te vinden bij een groot en machtig rijk.
Ja en? Who cares wat deze 2 nodig hadden?
Oud 3 juli 2007, 08:43   #237
Queensburry
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Grote broer? Sinds 2004 is de Europese unie de grootste economie...
Europa is een economische reus maar politiek en militair een dwerg.
Ook het rijke lappendeken van Europese culturen is te verbrokkeld en ingewikkeld om het te kunnen halen van de Amerikaanse commerciële eenheidscultuur. Leg het verschil tussen Frankrijk en Italië maar eens uit aan een Chinees.
Maar waar ik het over had is dat wij niet meer weten wie onze vrienden zijn. Ik moet het niet aan mijn ouders vragen. Die zijn nog 'bevrijd' door de Amerikanen en Engelsen. Maar het geheugen is kort en mensen leren nu eens absoluut niets van de geschiedenis.
Oud 3 juli 2007, 09:38   #238
Queensburry
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En wat zouden je idolen gezegd hebben van je idiote oproep om samen met de Arabieren en de Russen de Amerikanen te gaan bevechten?

Goed, ik veronderstel dat die uitspraak gewoon pure provocatie is, want ik kan me niet inbeelden dat je ZO dom bent.
Oud 3 juli 2007, 11:22   #239
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zouden je idolen gezegd hebben van je idiote oproep om samen met de Arabieren en de Russen de Amerikanen te gaan bevechten?

Goed, ik veronderstel dat die uitspraak gewoon pure provocatie is, want ik kan me niet inbeelden dat je ZO dom bent.
Wat is daar idioot aan? Omdat het jouw petje te boven gaat?

Echte Europese nationalisten steunen landen als Bolivië, Venezuela, Iran, Rusland en Wit-Rusland; niet uit opportunisme, maar uit respect voor die volkeren en hun moedige leiders.

De Nederlanden worden stilaan een voorpost van de Angelsaksische wereld; we vervreemden steeds meer van Duitse, Franse en Italiaanse nationalisten, die op alle vlakken véél verder staan dan wij. Vorig jaar supporterde de NPD nog voor Duitsers én Iraniërs op het WK.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 3 juli 2007 om 11:23.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 15:28   #240
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is daar idioot aan? Omdat het jouw petje te boven gaat?

Echte Europese nationalisten steunen landen als Bolivië, Venezuela, Iran, Rusland en Wit-Rusland; niet uit opportunisme, maar uit respect voor die volkeren en hun moedige leiders.

De Nederlanden worden stilaan een voorpost van de Angelsaksische wereld; we vervreemden steeds meer van Duitse, Franse en Italiaanse nationalisten, die op alle vlakken véél verder staan dan wij. Vorig jaar supporterde de NPD nog voor Duitsers én Iraniërs op het WK.
De Fransen, Duitsers en Italianen zullen het misschien niet snel toegeven, maar ze houden van de VS. Wat ze wel volmondig toegeven, is dat ze een afkeer hebben van regimes zoals die in Iran, Rusland, Wit-Rusland, Bolivië en Venezuela. De landen die je opnoemt hebben u meteen geklasseerd. Kip zonder kop.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be