![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VS verbruikt (met een goede 300 miljoen inwoners) meer energie dan de China (met meer dan het 3-dubbel aantal inwoners). Qua consumptie moeten de chinezen dus absoluut wel onderdoen voor de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Is als volgt bedoeld: China consumeert wat het kan. Met de economische opgang van China is duidelijk gebleken dat consumptie gestaag toeneemt. Ze zullen rap op zelfde niveau zitten als VS. Ze moeten qua mentaliteit zeker niet onderdoen voor de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De films die je bekijkt hangen af van de vraag en het aanbod op de filmmarkt. Het ene noch het andere zijn "vrij". Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Met andere woorden: jouw vaderland ligt in Amerika, niet in Europa. Citaat:
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Aanbod is het gevolg van de vraag. De vraag niet vrij? Ga toch weg man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen gaan dwingen om naar low budget en amerikaanse films te boycotten of eventueel verbieden...dat is dwingen. Nu is het vrij. Als ik een zaal open en ik koop enkel Belgische films of niet amerikaanse in dan is dat MIJN keuze. Ik praat over wat ik wil, wil je dat ook al verbieden misschien? Als ik zeg dat moskeen hier de grond niet moeten uitschieten dan heeft dit niets te maken met mijn kennis over de islam op zich. Ik bekijk de islam zoals ik die wil zien. Niet hoe jij zou willen dat ik die zie. De islam betekent voor mij samen met Allah zoveel als de andere godsdiensten dat doen voor mij. NIETS! Allah kan mij den boom in samen met Boedha en wie nog allemaal. Ja, die lul was het Jajah. De grootste lul die hier rondliep en nu gelukkig niet meer. Als ik een hamburger wil eten doe ik dat uit vrije wil. Wat een hamburgercultuur is weet ik niet. Ik doe wat ik wil en laat mij niets opleggen. Hallal slachtingen is gewoon barbaars tov de dieren, en als dierenvriend kun je beter voor mijn neus op die manier geen dier slachten of het zal zeker je laatste keer zijn. Mijn vaderland ligt niet in Amerika.
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Even de redenering proberen te volgen. Omdat men tegen halal is, dient men iedere eetcultuur te verwerpen? Omdat men graag een hamburger eet, ziet men de VS als het ware vaderland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geef mij dan maar het fascisme. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juli 2007 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |||||
|
![]() Citaat:
Alsof men z'n markt zomaar kiest en men zomaar een blockbuster met alles erop en eraan kan maken (en alsof dat dan goed is) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#230 |
Gouverneur
|
![]() Toch fascinerend, dat anti-Amerikanisme. Net kleine kinderen.
Leuk om tegen de schenen van grote broer te stampen, we weten toch dat hij ons niet zal terugslaan! En als met de Mosims dezelfde problemen hebben als de vorige eeuw met eerst de Duitsers en dan de Russen, wel, dan draaien we onze kazak en beginnen we hard te wenen, want dan zal onze grote Amerikaanse broer ons wel weeral komen helpen. Het zal duidelijk zijn dat anti-Amerikanisme in mijn ogen niet enkel kortzicht is, zonder de minste vorm van historisch besef, maar het is vooral zielig. Er is vooral veel afgunst onder de mensen. Als er één zaak is die ik over de Vlamingen heb geleerd in mijn talrijke international professionele contacten, is het dat de Vlaming zich altijd tegen de winnaar keert en kiest voor de underdog. Niet omdat hij de underdog zo leuk vindt maar omdat hij de winnaar haat! Zielig dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Het wereldtoneel is een schouwspel en diegene die de grote boze Amerika of het machtige en waardige Amerika pleitten zijn verblind door het toneel dat is opgezet om de massa onder de knoet te houden. Amerika is gewoon één gezicht van de internationale macht achter de schermen die via allerlei conflicten werkt aan de manipulatie van verschillende maatschappijen voor zijn eigen bestwil. Er zijn op dat niveau geen vijanden, gewoon manipulaties die het toneel scheppen waar de individuen in de maatschappij zich mee kunnen associeren zodat ze gevangen zitten in het spel dat hun aangeboden wordt!
Laatst gewijzigd door exodus : 2 juli 2007 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei 11 dagen voor mijn 50 ste verjaardag,doe mij dat niet aan hé ....
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juli 2007 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De G7 (of g8) vertegenwoordigen alleszins niet langer de echte economische grootmachten. (Canada is hopeloos achterhaald) Van China wordt verwacht dat het de fakkel overneemt tegen 2040. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alé, geef mij eens een praktijk voorbeeld waarin jij gedwongen word om amerikaanse producten te gebruiken...ben eens benieuwd. Wat als ge geen alternatieven kent? Wie kent er geen alternatieven? Men zal geen 1000 hamburgertenten openhouden indien er geen vraag is naar 1000 hamburgertenten. Ga je nu nog zeggen wat een hamburgercultuur is of weet je het eigenlijk zelf niet en verspreid je hier enkel een klagers cultuur?
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en? Who cares wat deze 2 nodig hadden?
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ook het rijke lappendeken van Europese culturen is te verbrokkeld en ingewikkeld om het te kunnen halen van de Amerikaanse commerciële eenheidscultuur. Leg het verschil tussen Frankrijk en Italië maar eens uit aan een Chinees. Maar waar ik het over had is dat wij niet meer weten wie onze vrienden zijn. Ik moet het niet aan mijn ouders vragen. Die zijn nog 'bevrijd' door de Amerikanen en Engelsen. Maar het geheugen is kort en mensen leren nu eens absoluut niets van de geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Goed, ik veronderstel dat die uitspraak gewoon pure provocatie is, want ik kan me niet inbeelden dat je ZO dom bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Echte Europese nationalisten steunen landen als Bolivië, Venezuela, Iran, Rusland en Wit-Rusland; niet uit opportunisme, maar uit respect voor die volkeren en hun moedige leiders. De Nederlanden worden stilaan een voorpost van de Angelsaksische wereld; we vervreemden steeds meer van Duitse, Franse en Italiaanse nationalisten, die op alle vlakken véél verder staan dan wij. Vorig jaar supporterde de NPD nog voor Duitsers én Iraniërs op het WK. ![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 3 juli 2007 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |