![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan natuurlijk best zijn dat u niet altijd akkoord bent met hetgeen de paus (of de kardinaal, of de bisschop ,of de deken, of de pastoor, of de kapelaan) beslist, niet beslist. Feit blijft dat u deel uitmaakt van hun kerk en dat hun kerk en die van u dezelfde kerk is met de vele nuances natuurlijk, maar uw kerk. Uw kerk is niet alleen de kerk die u zou willen zien, of voor dewelke u militeert of zich inspant. Uw kerk is die andere kerk ook. Het is ook de kerk van enkele gelovigen hier op dit forum die ik zou willen omschrijven als de monseigneur-lefebvre-achtigen. Dat is óók uw kerk. Uw kerk is een huis met vele, vele kamers. Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet de minste aandrang voel ik me te distantiëren van "het Vaticaan", en al zeker niet voor de redenen waarom jij meent dat ik dat zou doen. Zelfs het Opus Dei, waarvan ik allesbehalve een grote fan ben, erken ik als exponent van de katholieke Kerk - ik ken er een paar mensen. Het gaat hem dus niét om die redenen waarom jij zo graag dat bezittelijke voornaamwoord "uw" gebruikt. Dat je deze schamele schaamlap nog durft te verkopen als zijnde "oprecht", dat brandmerkt je nog érger. Meermaals heb je er niet voor teruggeschrokken om de fouten die de Kerk in het verleden gemaakt heeft zonder de minste schroom te koppelen aan de gelovigen van vandaag. Dát heb je ten overvloede gedaan met dat bezittelijke voornaamwoord - en op die weinig faire gedachtegangen heb ik je nochtans meermalen gewezen. Dat je dit niet eens wil toegeven heeft hetvolgende effect: bij mij ben je bij deze je laatste greintje geloofwaardigheid kwijt - voor zover je die nog had... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik verdedig de Kerk, en evengoed relativeer ik haar. Maar ik verdedig haar zeker wanneer haar standpunten maar al te gesimplificeerd worden weergegeven, zodat zij op totaal onterechte basis verweten en veroordeeld wordt. Dat jij mij de standpunten van de Kerk aanwrijft, daarmee heb ik minder moeite, zelfs al ben ik het niet altijd 100% eens met sommige van die standpunten. Maar dat jij me jouw totaal van de pot gerukte oversimplificaties gaat aanwrijven, dat is niet één maar twéé bruggen te ver. Als je iemand iets wil aanwrijven, weet dan tenminste waarover je praat. En precies dáár wringt bij jou het schoentje: al meermaals is gebleken dat je hopeloos te licht weegt inzake het kunnen begrijpen/doorgronden van de volledige (vaak zéér genuanceerde) leer van de Kerk. Zoals je belachelijke reducering van de figuur van Christus bvb. alsof Hij niet méér moest zijn dan een revolutionair zoals er dertien in een dozijn gaan (de "slavernij-kwestie"). Ik wilde je er niet meer op antwoorden - parels voor de zwijnen - maar iemand anders heeft het kennelijk wel gedaan. Alleen al dat je die reducering máákt spreekt boekdelen. Je weegt héél licht, kerel. En het irritante is dat je het niet eens beseft; niet kan beseffen of niet wil beseffen. (Ik weet niet wat erger is.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() [quote=ElFlamencoLoco;3072113]Het gaat hem om de vetgedrukte woorden.
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() beste System,
Heb jij mijn bericht #211 gelezen? Mvg Yahya
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() [quote=ElFlamencoLoco;3072113]Het gaat hem om de vetgedrukte woorden.
Citaat:
Dat is de hypothese die ik poneer ja. Maar u stelt natuurlijk geen enkele hypothese in dit verband. U neemt klakkeloos over wat het evangelie u voorkauwt gedurende 1900 jaar. Dat is het gemakkelijkste. Lees een paar boeken hierover. Misschien helpt het om wat minder ondoordachte dingen te zeggen. Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boeiende discussie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() Heb jij mijn vraag al beantwoord?
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
" Uw kerk " (??) Wat een toon man! Ge spreekt als een moslim man, we kunnen idd niet spreken van "uw" islam omdat die anarchistisch is en (bijna) zonder hiërarchie. Als moslims zondigen bijvoorbeeld tegen het vasten in de ramadan, of tegen de kuisheid, vooral meisjes, dan krijgen die daar last van en worden "veroordeeld" door hun omgeving. Als je zondigt tegen standpunten van de kerk maar daardoor niet tegen de reguliere wetten, dan krijg je daar helemaal geen last van. Leven zonder voorbehoedsmiddelen is een ideaal: ik zie het zo: een meid koopt haar kind optijd.: Te lang voorbehoedsmiddelen gebruiken leidt soms tot ongewenste kinderloosheid, als men het met medische kunstgrepen niet kan oplossen. Een maatschappij die geen kinderen meer voortbrengt sterft uit, een klein kind kan dat begrijpen. "homofielen discrimineert" Zijn het zij niet die zich uitsluiten? Mag discrimineren niet? De maatschappij discrimineert toch ook pedofielen? Zo zit bijvoorbeeld Dutroux in de bak en mogen andere pedofielen op straffe van opsluiting of een andere veroordeling ook niet hun gang gaan: discriminatie. Stillaan heb ik de indruk dat je het denken van een moslim hebt. Heb je wel vrede met jezelf en in jezelf? Lees je niet te veel negatieve boeken? Boeken die tegen iets zijn? Er bestaan toch ook positieve boeken. Bijvoorbeeld over de moderne wetenschap, waarin duidelijk wordt hoe wonderlijk Gods schepping in elkaar zit. Gegroet.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk het wel.
Mvg Yahya
![]() |
#232 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
" Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 20:33. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() Ik lees graag over wetenschap, maar desalniettemin ben ik absoluut niet zo overtuigd als u dat de wereld gods schepping is.
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schandelijk dat pedofielen en homofielen in een adem genoemd worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Verwondert u dat? Dat zijn dan dezelfde mensen die zeer luid roepen dat ze in Gods schepping geloven. God, die dan voor hen 'eeuwige liefde' is, dat men zijn evennaaste moet liefhebben. Dat zijn ook dezelfde mensen die zeggen dat men de sexuele reinheid moet hooghouden omdat dit moreel hoogstaand is, maar homofielen discrimineren? Geen enkel moreel probleem voor deze 'gelovigen'. Moet er nog zand zijn?
Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verwondert me dat zoveel mensen uit naam van God die onzin pikken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() bericht #211
Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN