Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2008, 22:17   #2401
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zulke forums zijn nooit representatief. Overigens heb ik hier ook al straffe zaken gelezen.
Franstaligen worden als tweederangsburgers behandeld door pestmaatregelen zoals in Zaventem, Liedekerke, etc. Ook worden ze buitengekeken uit VDAB-werkwinkels als ze geen perfect Nederlands spreken.
Inderdaad zaken zoals in Zaventem kunnen niet volgens mij en krijgen ook kritiek in de internationale pers en van de raad van Europa.
En laat ons eens kijken hoe het in het zuiden van het land gesteld is.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...9-592859.shtml
Blijkbaar weigert de Sociale Huisvestingsmaatschappij "Le Foyer Namurois" allochtonen een sociale woning. Denk je dat Vlaanderen nu ook de Raad van Europa naar Namen gaat sturen? Denk je dat de Vlamingen hun buitenlandse contacten zullen aanspreken om Wallonië te besmeuren in de Nederlandse of Duitse media?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 22:23   #2402
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mensen zijn aangeduid als vertegenwoordigers van een democratisch gekozen gemeentebestuur, maar mogen hun functie niet uitoefenen omdat ze een zware misdaad begaan hebben: ze hebben zowaar franstalige kiesbrieven naar franstaligen verstuurd in gemeenten die grotendeels franstalig zijn! Dood en verderf! De wereld vergaat! Als jullie het absurde daar niet van inzien heeft discussie nog weinig zin. Maar zonder benoeming geen staatshervorming en geen splitsing van BHV, ook goed hoor, even goede vrienden...
Als ik u zo hoor fulmineren tegen die "absurde taalwetten", dan vraag ik mij toch altijd één ding af: waarom zijn die dan ooit goedgekeurd door een Franstalige meederheid?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 1 juni 2008, 22:28   #2403
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ja want dan is Vlaanderen Brussel en (een deel van) de rand kwijt.
Dogma nummer hoeveel is dit?
Oud 1 juni 2008, 22:31   #2404
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En laat ons eens kijken hoe het in het zuiden van het land gesteld is.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...9-592859.shtml
Blijkbaar weigert de Sociale Huisvestingsmaatschappij "Le Foyer Namurois" allochtonen een sociale woning. Denk je dat Vlaanderen nu ook de Raad van Europa naar Namen gaat sturen? Denk je dat de Vlamingen hun buitenlandse contacten zullen aanspreken om Wallonië te besmeuren in de Nederlandse of Duitse media?
Doorgestuurd naar de Vlaamse parlementairen in de Raad van Europa.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 22:35   #2405
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Droom maar rustig verder mijn jongen...
Het zal erop uitdraaien dat wallonië mooi naast brussel zal gaan grijpen...
Wallonië wil Brussel helemaal niet. Alleen iemand die nog nooit met een Waal gepraat heeft, kan zoiets beweren. Walen lopen écht niet hoog op met die "arrogante wannabee-Parisiens". Het droevige, is het bijna totaal ontbreken van een mondige Waalse politieke klasse, waardoor Wallonië op sleeptouw wordt genomen door het Brussel van de Belgische elite en van het racistische kleinburgerlijke FDF.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 juni 2008 om 22:36.
Oud 1 juni 2008, 22:46   #2406
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wat doe je dan met Brussel waar veel die lijnen samenkomen
Zie opmerking djimi.

Citaat:
rond Brussel waar de sporen de ene keer in Wallonië liggen en wat verder weer in Vlaanderen en vice versa.

Lijkt me een onontwarbaar kluwen.
Mobiliteit is ook geregionaliseerd. En de E-40 tussen Brussel en Luik verandert op enkele kilometers afstand verschillende keren van gewest (nabij het grenspunt van Vlaams-, Waals-Brabant en Luik). Er is zelfs een stuk Belgische spoorweg dat in Duitsland ligt. Daar worden allemaal wel oplossingen voor gezocht.
Oud 1 juni 2008, 22:50   #2407
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Het was toch Cerexhe die schreef dat er moest verandering komen en dat Wallonië zo niet verder kon??

Of niet??
Ik denk dat jij Destexhe bedoelt.
Oud 1 juni 2008, 22:59   #2408
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die rondzendbrief Peeters is een pestmaatregel tegen franstaligen
Raad van State vindt van niet.
Oud 1 juni 2008, 23:00   #2409
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wallonië wil Brussel helemaal niet. Alleen iemand die nog nooit met een Waal gepraat heeft, kan zoiets beweren. Walen lopen écht niet hoog op met die "arrogante wannabee-Parisiens". Het droevige, is het bijna totaal ontbreken van een mondige Waalse politieke klasse, waardoor Wallonië op sleeptouw wordt genomen door het Brussel van de Belgische elite en van het racistische kleinburgerlijke FDF.
20% van de werknemers in het bedrijf waar ik werk is van waalse afkomst...
De hele waaier vanaf de luikse regio tot en met charleroi..Hoezo ,ik nog nooit met een waal gepraat...Hahahaha U maakt U hopeloos belachelijk,en dan heb ik het nog niet over het aantal werknemers die uit het brusselse zelf komen....
Buiten het feit dat er internationaal gezien een scala aan nationaliteiten is tewerk gesteld...en ze kunnen vrijwel allemaal vlaams,uitgezonderd de walen en brusselaars, die laten zich namelijk de loef afsteken door niet -europeanen die beter vlaams kunnen dan diegenen die hier in hetzelfde landje als ik geboren zijn...Ondanks alle gratis taallessen die ze er bovenop krijgen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 1 juni 2008 om 23:01.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 23:08   #2410
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch nog ongeveer een half miljoen inwoners. Veel meer dan de 50.000(?) Vlamingen in Brussel.
Er wonen 1.050.000 Vlamingen in Brussel.
Oud 1 juni 2008, 23:11   #2411
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
20% van de werknemers in het bedrijf waar ik werk is van waalse afkomst...
De hele waaier vanaf de luikse regio tot en met charleroi..Hoezo ,ik nog nooit met een waal gepraat...Hahahaha U maakt U hopeloos belachelijk,en dan heb ik het nog niet over het aantal werknemers die uit het brusselse zelf komen....
Buiten het feit dat er internationaal gezien een scala aan nationaliteiten is tewerk gesteld...en ze kunnen vrijwel allemaal vlaams,uitgezonderd de walen en brusselaars, die laten zich namelijk de loef afsteken door niet -europeanen die beter vlaams kunnen dan diegenen die hier in hetzelfde landje als ik geboren zijn...Ondanks alle gratis taallessen die ze er bovenop krijgen...
Waarom leren ze in hartje Brussel Vlaams? Nederlands lijkt mij een veel betere keuze.
Oud 1 juni 2008, 23:21   #2412
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat was in de tijd dat men nog dacht dat een Franstalige geen Nederlands kon leren. De Franstalige ministers tonen dat die tijd echter voorbij is.
De Franstalige politici staan ongetwijfeld nog altijd achter hun ééntalige gewesten. Integendeel blijven ze ondanks een vooral door hen uitgetekende grondwet nog altijd vooral oog hebben op nieuwe wingewesten...

Hun uitgetekende taalgrens en hun eis naar zuivere ééntalige gewesten was vooral ingegeven door vrees voor bedreigende Vlaamse inmenging (in politieke cultuur en blijvend Vlaams taalgebruik in Waalse gehuchten) in hun politieke bastions. Dat de Franstalige ministers zich nu misschien beter kunnen uitdrukken in het Nederlands, neemt niet weg dat hun arrogantie en negeren van de grondwettelijke bepalingen onverminderd blijft doorgaan.

Als enig verschil met vroeger zien we nu dat die verregaande arrogantie geen lamme onderdanigheid en onverschilligheid meer veroorzaakt bij het Vlaamse deel van de federale regering... Toch blijven die Franstalige politici de grondwettelijke samenlevingsregels negeren, wat de rechtsstaat België zelf steeds sterker doet daveren op zijn grondvesten...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 00:08   #2413
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom leren ze in hartje Brussel Vlaams? Nederlands lijkt mij een veel betere keuze.
Wie zegt dat mijn bedrijf in het hartje van brussel gelegen is mijn beste......
Dat is alléén een aanname van Uw kant uit....
Zeg maar een voze slag in het water in de hoop dat er een visje komt bovendrijven...tadaa......
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 00:15   #2414
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat mijn bedrijf in het hartje van brussel gelegen is mijn beste......
Dat is alléén een aanname van Uw kant uit....
Zeg maar een voze slag in het water in de hoop dat er een visje komt bovendrijven...tadaa......
Waarom zouden ze Vlaams leren, ongeacht waar uw bedrijf gelegen is? De tijd dat men in Rijsel Vlaams ging leren, is ook al voorbij. Vandaag leert men er Nederlands. Daar is men veel meer mee.
Oud 2 juni 2008, 04:25   #2415
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Kan u bewijzen dat dit niet onwettelijk is? Moest dit niet zo zijn dan zou er logischerwijze ook geen oplossing nodig zijn.

Vragen dat er inschrijvinsgrechten komen is bespottelijk, dan geeft men rechten aan een bevolkingsgroep die andere mensen niet hebben.

U gelooft ECHT dat als Vlaanderen zich eenzijdig onafhankelijk verklaartd at u deze gratis zal krijgen? Bij een onafhankelijkheidsverklaring zal men moeten uitgaan van de staatsgrenzen (waarom denkt u dat de Franstaligen deze zo graag willen aanpassen?) en dan kan er onderhandeld worden gezien de momentele toestand.
Voor de hervorming van Verhofstadt was BHV niet ongrondwettelijk bevonden, en toch waren de Vlamingen er toen ook al tegen. Dus een drogreden. Inschrijvingsrecht kan perfect, en dat heeft niets met privileges te zien, enkel met het oplossen van specifieke problemen die de rand kenmerken, als gevolg van een specifieke toestand die zich nergens anders in Vlaanderen voordoet. (gemeenten met franstalige meerderheid die eigenlijk deel uitmaken van de Brusselse agglomeratie maar toevallig bij Vlaanderen werden ingedeeld, een duidelijk geval van arbitrair getrokken grenzen dus die niet meer aan de realiteit voldoen). Maar goed ik onthou dus dat U toegevingen wil van franstaligen maar zelf geen enkele toegeving wil doen.

De grenzen tussen regio's zijn geen staatsgrenzen, als Vlaanderen zich onafhankelijk verklaart verkeren we niet meer binnen het wettelijk kader, vermits Vlaanderen zich wettelijk niet onafhankelijk KAN verklaren (in tegenstellign tot de Joegoslavische republieken, die dat wel konden volgens de constitutie). Als Vlaanderen zich onwettig onafhankelijk verklaart is er niets dat de rand tegenhoudt zich ook onwettig af te scheiden van Vlaanderen. In dat geval zal een internationale commissie moeten bemiddelen, en zal er zeker rekening gehouden worden met de mening van de bewoners zelf. Als het tot een onderhandelde scheiding komt zullen de franstaligen 100% zeker de rand opeisen.

.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 04:28   #2416
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De Franstaligen hebben klacht ingediend tegen de rondzendbrief Peeters bij de Raad van State en ze hebben er ongelijk gekregen; en in tegenstelling tot de Raad van Europa kennen de rechters van de Raad van State wel de Belgische wetgeving en zijn beslissingen van de Raad van State wel bindend. Maar de rechters van de Raad van State zijn waarschijnlijk ook gevaarlijke flaminganten, is het niet?
Ik heb niet gezegt dat de rondzendbrief Peeters onwettig is, maar het is wel een pestmaatregel. Overigens als de franstaligen morgen een rondzendbrief maken die zegt dat elke keer iemand in het station van Moeskroen nederlandstalige aankondigingen wil horen, hij daarvoor een gemotiveerde aanvraag moet indienen, dat zou terecht als Vlamingenpesterij omschreven worden.
Oud 2 juni 2008, 04:31   #2417
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wat voor een logica is dat nu? Wat ik zei was omdat volgens u de stem van deze +- 1/3de niets waard is vermtis zei extremisten zijn volgens hen en dus niet van tel zijn, dat u dit wilt vergelijken met programmastandpunten is bespottelijk.
Geen zogezegde transfer meer naar Wallonië is een programmastandpunt van het VB. En ik heb niet gezegd dat die stemmen niets waard zijn, maar het is en blijft een racistische partij, en andere partijen zijn democratisch gezien niet verplicht om met hen een meerderheid te vormen, zoalng ze ook meerderheden zonder hen kunnen vormen.
Oud 2 juni 2008, 04:33   #2418
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
exactly
waarom moeten franstalige partijen en le roi ons dan dwingen een coalitie met hen te vormen. (nu nog)
Omdat dat deel uitmaakt van het federale model in België. Wil U terug naar het unitaire België misschien?
Oud 2 juni 2008, 04:41   #2419
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Svennies

Citaat:
Zozo mijn beste,de vlamingen hebben al sinds het ontstaan van belgië de meest onredelijke eisen vanuit francofone hoek moeten slikken...
De tijden zijn veranderd, de Vlamingen hebben alle redelijke eisen binnegehaald, zoals de gelijkberechtiging van het Nederlands.

Citaat:
De vlaamse strijd voor ontvoogding duurt al deccennia lang ,en voor elk stukje vlaamse gelijkheid tegenover het francofone blok is telkens méér dan genoeg voor betaald...
Dus U vindt dat Vlaanderen nog steeds onderdrukt wordt? Daarom misschien dat de premier al decennia een Vlaming is? En wat hebben de Vlamingen eigenlijk toegegeven? De Vlaamse Brusselaars zijn de best beschermde minderheid van 10% ter wereld.

Citaat:
Onder de regeringen Martens diende men voor elk iniatief in vlaanderen een evenredige som aan wallonië beschikbaar te stellen waar men het geld vergooide in melagomane projecten...
Gevolg van onder andere het flamingantisme dat een volstrekte scheiding eiste, tot en met de universiteiten, en het communautaire de belangrijkste kwestie maakte in de Belgische politiek. Dan krijg je zulke toestanden.

Citaat:
En mijn beste, vlaanderen heeft toen met zijn geld zijn economie uitgebouwd tot een van de meest welvarende van europa...En mijn beste wat heeft wallonië gepresteerd met hun evenredig beschikbaar kapitaal...
De Vlaamse economie werd uitgebouwd toen België nog unitair was, in de jaren '50, dikwijls zelfs met geld uit het toen welvarende Wallonië, toen begon ook de langzame neergang van Wallonië.

Citaat:
Niets dus mijn beste, ze hebben het vergooid in zinloze projecten en nu ligt de waalse economie op apegapen...
onzin, de Waalse economische neergang was volledig te wijten aan de teloorgang van de oude industrie, net als in veel gelijkaardige streken.

Citaat:
En nu komt wallonië wéér met onredelijke eisen af...trop is te véél mijn beste.
De tijd dat de francofonen altijd hun zin kregen in dit landje is nu definitief voorbij....

Dus alle franstalige eisen zijn onbespreekbaar, alle Vlaamse eisen moeten ingewilligd worden. En dat noemen jullie onderhandelingen!
Wie is er onredelijk?
Oud 2 juni 2008, 04:44   #2420
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Inderdaad .Trouwens de Raad van Europa heeft de rondzendbrieven Peters nooit pesterijen genoemd , dat is een leugen van Tommeke de leugenaar . In welk rapport zou dat wel zijn gebeurd . Integendeel de Raadvan Europa heeft de rondzendbriven bevestigd door te stellen dat de franstaligen de faciliteiten niet mogen beschouwen als tweetaligheid , wat ook de kern is van de rondzendbrieven .
Ik zou U graag verwijzen naar de discussie hierboven, waarin ik klaar en duidelijk verwezen heb naar resoluties van de raad van Europa en naar de commissie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be