Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2008, 13:03   #2341
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
U moet toch even uitleggen waarom wij toegevingen zouden moeten doen om iets illegaals op te lossen, ik zou dit zelfs bijna omkoperij durven noemen, wat illegaal is.

Ik vind het ook komisch dat u zegt dat de Vlamingen niet willen onderhandelen, hmm...wil u dan beweren dat de Vlamingen geen enkele keer is komen vergaderen, geen enkel voorstel heeft gedaan? Het valt ook op dat terwijl u zegt dat de er onderhandelende oplossingen moeten zijn dat u er wel lijkt van uit te gaan dat u de rand en mogelijk zelfs Brussel gratis krijgt.

Dat de niet benoemingen van de burgemeesters voor enkel het versturen van de kiesbrieven overdreven is, daar ben ik het u mee eens. Spijtig genoeg vergeten veel mensen dat dit niet het enigste dat ze hebben gedaan. Ze hebben al meermaals gezegd bepaalde Vlaamse wetten en de rondzendbrief Peeters te zullen negeren en DAT is wat het naar mijn mening rechtvaardigt om deze niet te benoemen.
BHV werd niet illegaal genoemd, maar het past niet in de laatste staatshervorming die door paars werd doorgevoerd. Voor dit probleem moet er een onderhandelde oplossing komen. Wetten worden immers gemaakt door politici, het is dus bullshit om dit als argument te gaan gebruiken.
Het is net over die wetten dat er onderhandeld wordt. BHV past in het kader van een bredere staatshervorming.

Je, de Vlamingen komen naar de vergaderingen, maar blijkbaar willen sommige partijen (het kartel) geen enkele toegeving doen, dat hebben ze ook openlijk gezegd. Geen federale kieskring (waar nochtans ook veel Vlaamse partijen voorstander van zijn), geen inschrijvingsrecht voor franstaligen in Brussel, geen uitbreiding van Brussel, helemaal niets, rien de knots. Dan heeft het eigenlijk geen zin om te onderhandelen hé, zo komen ze er natuurlijk niet uit.

De rand en Brussel gratis? Enkel en alleen als Vlaanderen zich eenzijdig afscheurt, want dan vervallen alle afspraken die in het Belgische kader zijn gemaakt.

Die rondzendbrief Peeters is een pestmaatregel tegen franstaligen, dat staat ook in het rapport van de raad van Europa. Misschien eens tijd dat ook daar over onderhandeld wordt, en dan zullen de franstaligen al veel inschikkelijker zijn aangaande staatshervorming en splitsing van BHV.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 13:03   #2342
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hopelijk blijft België samen, en die kans is groot, want onder de Vlaamse meerderheidspartijen zitten veel meer redelijke mensen die wel bereid zijn te onderhandelen dan op dit forum. De extremisten zoals NVA gaan zowiezo op hun bek. Ofwel gaan ze eruit, ofwel moeten ze toegevingen doen die hun achterban niet zal slikken.
Zou u ook even kunnen reageren op mijn vorige post? Onderhandelen is natuurlijk belangrijk maar over sommige dingen moet men simpelweg niet onderhandelen. Als u en de NVA en het VB gaat uitsluiten wegens extremistisch dan bent u goed bezig, dat zal al bijna 1/3 v/d Vlamingen zijn, wie word de volgende op de lijst, CD&V? OVLD?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 13:08   #2343
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou u ook even kunnen reageren op mijn vorige post? Onderhandelen is natuurlijk belangrijk maar over sommige dingen moet men simpelweg niet onderhandelen. Als u en de NVA en het VB gaat uitsluiten wegens extremistisch dan bent u goed bezig, dat zal al bijna 1/3 v/d Vlamingen zijn, wie word de volgende op de lijst, CD&V? OVLD?
Het VB werd veroordeeld wegens racisme, en net als vele Vlamingen vind ik dat je die partij wel kunt uitsluiten. Met het NVA zijn onderhandelingen met de franstaligen kwasie onmogelijk.
Oud 1 juni 2008, 13:22   #2344
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB werd veroordeeld wegens racisme, en net als vele Vlamingen vind ik dat je die partij wel kunt uitsluiten. Met het NVA zijn onderhandelingen met de franstaligen kwasie onmogelijk.
Niet liegen tomm, het VB is niet veroordeeld. U weet goed genoeg dat een organisatie zonder rechtspersoon nu eenmaal niet kan veroordeeld worden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 13:58   #2345
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hmm...dan vind ik toch dat deze +- 1/3de v/d Vlaamse bevolking ervoor zou moeten kunnen kiezen om niets meer aan de Franstaligen af te dragen, dat is dan de logica zelve.
Oud 1 juni 2008, 14:03   #2346
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
BHV werd niet illegaal genoemd, maar het past niet in de laatste staatshervorming die door paars werd doorgevoerd. Voor dit probleem moet er een onderhandelde oplossing komen. Wetten worden immers gemaakt door politici, het is dus bullshit om dit als argument te gaan gebruiken.
Het is net over die wetten dat er onderhandeld wordt. BHV past in het kader van een bredere staatshervorming.

Je, de Vlamingen komen naar de vergaderingen, maar blijkbaar willen sommige partijen (het kartel) geen enkele toegeving doen, dat hebben ze ook openlijk gezegd. Geen federale kieskring (waar nochtans ook veel Vlaamse partijen voorstander van zijn), geen inschrijvingsrecht voor franstaligen in Brussel, geen uitbreiding van Brussel, helemaal niets, rien de knots. Dan heeft het eigenlijk geen zin om te onderhandelen hé, zo komen ze er natuurlijk niet uit.

De rand en Brussel gratis? Enkel en alleen als Vlaanderen zich eenzijdig afscheurt, want dan vervallen alle afspraken die in het Belgische kader zijn gemaakt.

Die rondzendbrief Peeters is een pestmaatregel tegen franstaligen, dat staat ook in het rapport van de raad van Europa. Misschien eens tijd dat ook daar over onderhandeld wordt, en dan zullen de franstaligen al veel inschikkelijker zijn aangaande staatshervorming en splitsing van BHV.
Kan u bewijzen dat dit niet onwettelijk is? Moest dit niet zo zijn dan zou er logischerwijze ook geen oplossing nodig zijn.

Vragen dat er inschrijvinsgrechten komen is bespottelijk, dan geeft men rechten aan een bevolkingsgroep die andere mensen niet hebben.

U gelooft ECHT dat als Vlaanderen zich eenzijdig onafhankelijk verklaartd at u deze gratis zal krijgen? Bij een onafhankelijkheidsverklaring zal men moeten uitgaan van de staatsgrenzen (waarom denkt u dat de Franstaligen deze zo graag willen aanpassen?) en dan kan er onderhandeld worden gezien de momentele toestand.
Oud 1 juni 2008, 14:10   #2347
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk blijft België samen, en die kans is groot, want onder de Vlaamse meerderheidspartijen zitten veel meer redelijke mensen die wel bereid zijn te onderhandelen dan op dit forum. De extremisten zoals NVA gaan zowiezo op hun bek. Ofwel gaan ze eruit, ofwel moeten ze toegevingen doen die hun achterban niet zal slikken.
Als de Franstaligen eindelijk redelijk worden dan bestaat inderdaad de kans dat België bijeenblijft...

Stellen dat de Vlamingen meer dan 176 jaar onredelijk zijn geweest... da's bijna crimineel te noemen...

Wanneer zijn ze volgens U redelijk? Als ze de Franstaligen blijven sponsoren... Als ze blijven akkoord gaan dat de Franstaligen steeds verder indringen in de Vlaamse gemeenschap zonder zich te willen aanpassen...

Het is haast ongelooflijk dat dit allemaal uit de mond komt van een bewonderaar van één van de grootste massamoordenaars allertijde...

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 juni 2008 om 14:11.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 14:12   #2348
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, de levensstandaard in België ligt bij de hoogste ter wereld volgens alle onderzoeken, en ik heb niet de indruk dat 65-plussers er slecht vanaf zijn in België. Pensioenen de laagste van Europa???????????? In Griekenland, Portugal is een gemiddeld pensioen rond de 400 euro, in Polen rond de 180 euro per maand, in Bulgarije rond de 100 euro.
In Amerika wijkt de gemiddelde levensverwachting niet veel af van België, in Cuba ook niet, daarmee meet je armoede niet.
Bezoek gewoon eens Houston of een andere middelgrote Amerikaanse stad, en je zult talloze zwervers en bedelaars zien, en echte derde wereld-achtige krottenwijken, waar niet enkel zwarten maar ook meer en meer blanken leven. Ongeveer een derde van de Amerikanen kan zich geen verzekering veroorloven, wat betekent dat ze enkel mediokere gezondheidszorg krijgen voor levensbedreigende aandoeningen, niet voor bvb. een nieuwe heup, rotte tanden, etc. en dat ze enkel naar de dokter gaan als ze bijna aan het sterven zijn, net als in de derde wereld. Ook is er absoluut geen werkzekerheid, job verliezen of ziek worden betekent meestal armoede, want voor de middenklasse is het moeilijk te sparen in de VS. En dat in een van de rijkste landen ter wereld! In zo'n land wil ik niet wonen, U misschien wel.
U beeldt ons land hier af als een haast ideale staat...

Waarom maken Uw extreemlinkse kameraden dit land steeds met de grond gelijk en prediken ze voor de grote klassenstrijd?

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 juni 2008 om 14:13.
Oud 1 juni 2008, 14:24   #2349
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U beeldt ons land hier af als een haast ideale staat...

Waarom maken Uw extreemlinkse kameraden dit land steeds met de grond gelijk en prediken ze voor de grote klassenstrijd?
Ik heb België nooit met de grond gelijk gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat het niet verbeterd kan worden.
Oud 1 juni 2008, 14:29   #2350
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm...dan vind ik toch dat deze +- 1/3de v/d Vlaamse bevolking ervoor zou moeten kunnen kiezen om niets meer aan de Franstaligen af te dragen, dat is dan de logica zelve.
En enkel Groen!- kiezers moeten dan opdraaien voor de bouw van nieuwe windmolens, enkel de blokkers voor meer politie en meer gevangenissen, etc. ???
Het VB kan deelnemen aan de verkiezingen, en ze kan proberen coalities te vormen, maar ze kan andere partijen niet dwingen om haar in een coalitie op te nemen!
Oud 1 juni 2008, 14:34   #2351
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen hebben klacht ingediend tegen de rondzendbrief Peeters bij de Raad van State en ze hebben er ongelijk gekregen; en in tegenstelling tot de Raad van Europa kennen de rechters van de Raad van State wel de Belgische wetgeving en zijn beslissingen van de Raad van State wel bindend. Maar de rechters van de Raad van State zijn waarschijnlijk ook gevaarlijke flaminganten, is het niet?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 14:35   #2352
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als de Franstaligen eindelijk redelijk worden dan bestaat inderdaad de kans dat België bijeenblijft...

Stellen dat de Vlamingen meer dan 176 jaar onredelijk zijn geweest... da's bijna crimineel te noemen...

Wanneer zijn ze volgens U redelijk? Als ze de Franstaligen blijven sponsoren... Als ze blijven akkoord gaan dat de Franstaligen steeds verder indringen in de Vlaamse gemeenschap zonder zich te willen aanpassen...
Dus franstaligen zijn enkel redelijk als ze alle Vlaamse eisen slikken en geen enkele tegeneis formuleren? En dat noemt U zelf redelijk?
Ik heb nooit gezegd dat Vlamingen al 176 jaar onredelijk zijn, maar nu zijn ze dat wel. Ze zijn redelijk als ze, in ruil voor het vervullen van Vlaamse eisen (zoals meer financiële autonomie voor de gewesten, splitsing BHV), ook zelf franstalige eisen aanvaarden. (zoals uitbreiding Brussel)
Het gaat hier niet om grondgebied, belgië is een land waar 2 grote taalgemeenschappen leven, de faciliteiten zijn daar een uitvloeisel van, en zijn dus federale materie.
Oud 1 juni 2008, 14:40   #2353
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
En enkel Groen!- kiezers moeten dan opdraaien voor de bouw van nieuwe windmolens, enkel de blokkers voor meer politie en meer gevangenissen, etc. ???
Het VB kan deelnemen aan de verkiezingen, en ze kan proberen coalities te vormen, maar ze kan andere partijen niet dwingen om haar in een coalitie op te nemen!
Wat voor een logica is dat nu? Wat ik zei was omdat volgens u de stem van deze +- 1/3de niets waard is vermtis zei extremisten zijn volgens hen en dus niet van tel zijn, dat u dit wilt vergelijken met programmastandpunten is bespottelijk.
Oud 1 juni 2008, 14:44   #2354
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
exactly
waarom moeten franstalige partijen en le roi ons dan dwingen een coalitie met hen te vormen. (nu nog)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 juni 2008 om 14:44.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 15:13   #2355
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus franstaligen zijn enkel redelijk als ze alle Vlaamse eisen slikken en geen enkele tegeneis formuleren? En dat noemt U zelf redelijk?
Zozo mijn beste,de vlamingen hebben al sinds het ontstaan van belgië de meest onredelijke eisen vanuit francofone hoek moeten slikken...
De vlaamse strijd voor ontvoogding duurt al deccennia lang ,en voor elk stukje vlaamse gelijkheid tegenover het francofone blok is telkens méér dan genoeg voor betaald...
Onder de regeringen Martens diende men voor elk iniatief in vlaanderen een evenredige som aan wallonië beschikbaar te stellen waar men het geld vergooide in melagomane projecten...
Deze beroemde wafelijzerpolitiek die belgië met torenhoge schulden opzadelde hebben we te danken aan de waalse inhaligheid...
En mijn beste, vlaanderen heeft toen met zijn geld zijn economie uitgebouwd tot een van de meest welvarende van europa...En mijn beste wat heeft wallonië gepresteerd met hun evenredig beschikbaar kapitaal...
Niets dus mijn beste, ze hebben het vergooid in zinloze projecten en nu ligt de waalse economie op apegapen...

En nu komt wallonië wéér met onredelijke eisen af...trop is te véél mijn beste.
De tijd dat de francofonen altijd hun zin kregen in dit landje is nu definitief voorbij....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 15:46   #2356
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo mijn beste,de vlamingen hebben al sinds het ontstaan van belgië de meest onredelijke eisen vanuit francofone hoek moeten slikken...
De vlaamse strijd voor ontvoogding duurt al deccennia lang ,en voor elk stukje vlaamse gelijkheid tegenover het francofone blok is telkens méér dan genoeg voor betaald...
Onder de regeringen Martens diende men voor elk iniatief in vlaanderen een evenredige som aan wallonië beschikbaar te stellen waar men het geld vergooide in melagomane projecten...
Deze beroemde wafelijzerpolitiek die belgië met torenhoge schulden opzadelde hebben we te danken aan de waalse inhaligheid...
En mijn beste, vlaanderen heeft toen met zijn geld zijn economie uitgebouwd tot een van de meest welvarende van europa...En mijn beste wat heeft wallonië gepresteerd met hun evenredig beschikbaar kapitaal...
Niets dus mijn beste, ze hebben het vergooid in zinloze projecten en nu ligt de waalse economie op apegapen...

En nu komt wallonië wéér met onredelijke eisen af...trop is te véél mijn beste.
De tijd dat de francofonen altijd hun zin kregen in dit landje is nu definitief voorbij....
Geef eens een paar concrete voorbeelden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 15:54   #2357
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Geef eens een paar concrete voorbeelden.
Begint U er weer mee te rammelen?
Oud 1 juni 2008, 16:53   #2358
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De Franstaligen hebben klacht ingediend tegen de rondzendbrief Peeters bij de Raad van State en ze hebben er ongelijk gekregen; en in tegenstelling tot de Raad van Europa kennen de rechters van de Raad van State wel de Belgische wetgeving en zijn beslissingen van de Raad van State wel bindend. Maar de rechters van de Raad van State zijn waarschijnlijk ook gevaarlijke flaminganten, is het niet?
Inderdaad .Trouwens de Raad van Europa heeft de rondzendbrieven Peters nooit pesterijen genoemd , dat is een leugen van Tommeke de leugenaar . In welk rapport zou dat wel zijn gebeurd . Integendeel de Raadvan Europa heeft de rondzendbriven bevestigd door te stellen dat de franstaligen de faciliteiten niet mogen beschouwen als tweetaligheid , wat ook de kern is van de rondzendbrieven .
Oud 1 juni 2008, 16:59   #2359
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Inderdaad .Trouwens de Raad van Europa heeft de rondzendbrieven Peters nooit pesterijen genoemd , dat is een leugen van Tommeke de leugenaar . In welk rapport zou dat wel zijn gebeurd . Integendeel de Raadvan Europa heeft de rondzendbriven bevestigd door te stellen dat de franstaligen de faciliteiten niet mogen beschouwen als tweetaligheid , wat ook de kern is van de rondzendbrieven .
Inderdaad: in de ogen van de Franstaligen moet tweetaligheid daar als dwaas worden beschouwd als de overgrote meerderheid daar toch Frans spreekt.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 17:00   #2360
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Inderdaad: in de ogen van de Franstaligen moet tweetaligheid daar als dwaas worden beschouwd als de overgrote meerderheid daar toch Frans spreekt.
zij mogen dat vinden.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be