![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ? | |||
Volledig |
![]() ![]() ![]() |
117 | 67,24% |
Enkel als intelligent ontwerp |
![]() ![]() ![]() |
10 | 5,75% |
Creationist op religieuze basis |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,45% |
Creationist op wetenschappelijke basis |
![]() ![]() ![]() |
18 | 10,34% |
Twijfels alom |
![]() ![]() ![]() |
23 | 13,22% |
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh? geen positieve mutaties meer die zorgvuldig door Patrick worden uitgeselecteerd om te overleven? Dat snap ik niet hoor.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2402 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou veel eenvoudiger dingen kunnen hebben: een katalysator A die uit B en C, D maakt, die zelf een katalysator is die uit B en C, A maakt of zoiets, he. En op een dag gebeurt er een fout, en gaat een A aan een D kleven en dan heb je een AD die uit B en C, AD maakt, en dus zelf replicerend is of zo. Ik zeg maar wat, ik hou mij daar niet mee bezig, maar jouw boude bewering dat het enige mogelijke zelf-replicerende systeem een modern gen zou zijn met een volle genetische code in alle omgevende moleculen zoals een ribosoom en zo, lijkt mij heel moeilijk te staven. Maar zoals ik al zegde, zelfs in het geval dat er daar een irreducibele vorm van complexiteit zou zijn, stoort mij dat niet, omdat het universum waarin gesampled wordt, best oneindig kan zijn. Het enige wat dat zou impliceren, is dat we alleen zijn in ons waarneembaar stukje universum. Citaat:
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/RNA_world_hypothesis Jij verandert nogal snel "we hebben het verhaal nog niet helemaal sluitend rond" in "geen enkele aanwijzing" he. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maw, het is misschien bijzonder onwaarschijnlijk dat er toevallig een volledige kleine zelf-reproducerende cel ontstaat, maar het is nog veel en veel onwaarschijnlijker dat er even toevallig een gans labo met laboranten ontstaat die beslist hebben om een eenvoudig celletje te maken he. Maw, "intelligent design" is een schildpad-op-schildpad oplossing, en kan dus op die basis geelimineerd worden he. Citaat:
![]() Maar eerlijk gezegd, geef eens een hint van een voorbeeld van een sneller "kansenvergrotend" mechanisme dat in de natuur geïmplementeerd kan worden dan een evolutionair algoritme (en dat dus niet aan de schildpadden falacy lijdt, zoals intelligent design dat het probleem gewoon moeilijker maakt) ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2012 om 04:26. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2403 |
Banneling
|
![]() De kans op leven is een statischtische zekerheid want wij bestaan en we evolueren, als er een inteligent ontwerp is dan vraag ik me gewoon af waarom? Verveelde het opperwezen zich zo erg dat hij onderdanen zelf moest maken?
Als je een buitennatuurlijk opper-wezen in de calculatie toevoegd dan krijg je meer vragen dan het oplost, dan zouden er dagelijks nieuwe wezens moeten gevormd worden, waarom dan 1 planeet, waarom natuurwetten, waarom maar 1 wezen met een sterk bewustzijn? Dan komen de godsdiensten er aan, die wringen zich dan in allerlei bochten om hierop antwoorden te geven, we zijn dan blijkbaar uitverkoren. Wat een boeltje. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan uiteraard zijn dat er eerst sprake moet zijn van gunstige omstandigheden en bepaalde "voorbereidingen". Maar eens die er zijn, kan het moment op ieder ogenblik plaatsvinden. Tel dus alle mogelijke sterren die ooit bestaan hebben en ooit zullen bestaan (leven kan ook in de toekomst ontstaan), alle planeten (manen?) die ooit hebben bestaan en die zullen bestaan, alle "deeltjes" die hebben bestaan en die ooit zullen bestaan, samen, tel daarbij dat er op ieder moment sinds het ontstaan van het heelal tot het einde ervan "iets" kan gebeuren, en zeg mij eens tot welk cijfer je komt? Er is een zekerheid: er is leven op aarde. Als je zelfs vanuit die zekerheid vertrekt, kan je stellen dat het ongeveer 10 miljard jaren heeft geduurd om een vorm van leven ergens in het universum te zien hebben ontstaan. Als er aangetoond kan worden dat er ooit leven op Mars of andere planeten/manen van ons stelsel is geweest, of nog steeds bestaat, gaat de probabiliteit op leven in ander sterrenstelsels exponentieel naar omhoog. Ik ben benieuwd.
![]() |
![]() |
#2405 |
Europees Commissaris
|
![]() Fonne, je gaat mij niet (meer) horen beweren dat je te dom bent om het te begrijpen. Dom ben je zeker niet. En als je wil beweren dat je slimmer bent dan ik, dan ga ik je ook niet tegenspreken. Veel kans dat je gelijk hebt.
Maar je bent wel het typevoorbeeld van hoe geloof in staat is om intelligentie af te blokken ter ondersteuning van haar verhaal. Hoe meer jij post, hoe harder ik overtuigd geraak dat kinderen tegen geloof moeten beschermd worden om hun geest vrij te houden.
![]() |
#2406 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En zo gaat dat maar door. Aannames en veronderstellingen die gepresenteerd worden aan het publiek als keihard wetenschappelijk bewezen, en de meesten trappen er nog in ook. Wat men nu eigenlijk doet, is een ideologie in de mensen hun strot rammen op een heel slinkse manier. Het is zogezegd al allemaal wetenschappelijk bewezen. Maar als je wat dieper graaft merk je dat dit zo niet is. En dat is wat Fonne doet en hij kan dat veel beter dan ik. Als je de jongelui hun geest echt vrij wilt houden Travis, laat ze dan kennis maken met zowel de wetenschap als de religie en laat ze zelf hun keuze's maken. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2407 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, velen lijken hier te denken dat spiritualiteit gelijk is aan een geloof. Dat is niet zo. Vele geloofsystemen zijn opgezet door een elite in het verleden, die het volk wou controleren. Deze religies doen claims over de niet fysische realiteiten, maar dat wil dus niet zeggen dat zij het alleenrecht hebben om te spreken daarover. Nu heeft de elite het gewoon over een andere boeg gegooid, en gaan ze de niet fysische realiteiten ontkennen.
Laatst gewijzigd door exodus : 28 september 2012 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2408 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leer kinderen eerst hun verstand gebruiken, en daarna kunnen ze kiezen zoveel ze willen. Waarom moeten kinderen perse in een religie gevormd worden? Bang dat het verhaaltje niet meer pakt zodra ze zelf kunnen denken?
![]() |
![]() |
#2409 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat de behavioristische aspecten van bewustzijn door de hersenen geproduceerd worden, is bijna de evidentie zelf, aangezien redelijk eenvoudige ingrepen op de hersenen U behavioristisch bewusteloos kunnen maken (anesthesie), uw bewuste ervaringen veranderen (drugs), en dat er een heel duidelijke correlatie waarneembaar is tussen de fysische hersenactiviteit en de behavioristische waarneming van het bewuste. Het is dank zij dat soort theorie dat men pijnstillers kan maken, dat men anesthesie kan maken, en waar een ganse categorie van farmacie op gebaseerd is (zoals pillekes die schizzofrenen beletten van een crisis te krijgen). Als je er van uit zou gaan dat uw bewustzijn in uw grote teen is gehuisvest, zouden al die dingen ernaast zitten om het karikaturaal te zeggen. Met religieuze aannamen, of andere new-age aannames, geraak je niet ver om een pijnstiller te maken of om iemand met een storing van zijn mentale functies wat te helpen, he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2012 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2411 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs de huidige cosmologische modellen die bvb. de bewegingen van planeten kunnen voorspellen tot op de centimeter, zijn niet keihard bewezen. De wetenschap geeft alleen de beste verklaring (op basis van vele uren onderzoek en testen uiteraard) voor dingen die we waarnemen. Citaat:
Als jij wil gaan voor een minder goede verklaring, is dat een beetje dwaas. Citaat:
Maar dan wel in aparte lestijden. Religie heeft niets maar dan ook niets te zoeken in de lessen biologie, fysica of chemie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2412 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2413 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dat is voor u de beste verklaring? Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 28 september 2012 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2414 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die conclusie mag je niet bevallen, maar het geeft je niet het recht om te beweren dat wetenschap er bang van is.
![]() |
![]() |
#2415 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2416 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2417 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2418 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is zo vreemd dat het resultaat van de wetenschap aanvaard wordt, behalve als ze in het vaarwater van religie komt.
![]() |
![]() |
#2419 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |