![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2441 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat ik café het internet niet opga. Of het zou moeten zijn om tijdens een discussie mijn gelijk te kunnen halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt IRl, lang haar, houd van metal, je hebt vaak bandshirts aan enz? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2443 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Bezondig jij je nooit aan de tapkastfilosofie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2447 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk omdat je katholiek bent en te druk bezig bent met zieltjes winnen. Inlevingsvermogen is een kwaliteit eigen aan de verlichtte progressieven. Zij zijn de goeien, en niemand anders. (point final) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2448 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Foutje, sorry.
Laatst gewijzigd door Raes : 9 mei 2012 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in mijn levensvisie, is het weldegelijk zo, dat opzettelijke doding iets verkeerds is, omdat ikzelf niet opzettelijk gedood wil worden zonder enige inspraak van mijnentwege. Ik wil dat niet relativeren, door te stellen dat ik op een dag toch dood zal zijn en het dan niet veel meer zal uitmaken. Bovendien heb ik sterk de indruk, dat deze discussie voor jou niet gaat om de abortuskwestie. Maar veel eerder om de verkeerde uitgangspunten die fundamentalisten kenmerken, aan te klagen. Nochtans heb ik geen enkele religieus argument gebruikt in deze discussie. Is dat niet wat gemakkelijk? Iemand als fundamentalist te bestempelen en zo doen alsof zijn mening stoelt op verkeerde uitgangspunten? Mijn uitgangspunten zijn niet fundamentalistisch. Er is niks fundamentalistisch aan de visie dat men een ander niet iets moet aandoen, als je zelf niet wou, dat het je door anderen overkwam. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die weten er allemaal niets van. Zij, zij die gebleven zijn, die weten het. Zij die de bijbel kennen, zij weten het. Zij die eerst Van Gheluwe bejubelen, en daarna zeggen "oei, dat hebben wij niet geweten", zij weten het.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2452 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2453 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2454 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() nochtans is deze thread zo geplukt uit de realiteit en toont zij voornoemde punten aan.
![]() |
#2455 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik kleef niks, mensen die willen bepalen wat anderen doorheen hun leven doen en laten zijn nu eenmaal extreem. Als u ongevraagd wil gaan bepalen wat een vrouw moet doen, dan kleeft u op uwzelven het etiket danger, extreme mens hier.
![]() |
#2456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik val het recht op leven niet aan, maar verdedig deze, vanuit een gelijkwaardige beoordeling van alle medemensen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 mei 2012 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2457 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik je vraag om dat te substantieren, kom je niet verder dan te claimen dat het niet anders kan dan dat ik katholiek ben, ergo extremist. Het etiket extremist heb ik dan blijkbaar op mezelf gekleefd, nog steeds op basis van het feit dat jouw denken de norm is. Op basis van wat eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2458 | |||
Minister-President
|
![]() Vriend Paulus,
Citaat:
De absolutist relativeert wanneer het op doden van leven aankomt. Citaat:
Citaat:
Dat heb je goed gelezen want ik schreef het al zelf: discussie met fundamentalisten draait altijd uit op onverzoenlijkheid. En daarom is het beter de onverzoenlijkheid van de fundamentalist ter discussie te stellen en het absolutisme dat ze prediken te ondermijnen door hun eigen woorden die - wanneer het hen past - relativisme inhouden. Zoals al gezegd ondermijn je zelf je eigen uitgangspunten. En zeggen dat je geen enkel religieus argument gebruikt hebt - net alsof fundamentalisme enkel in die kringen zou voorkomen - doet niets terzake. Het argument is bovendien vals. Ondermeerop 3 mei, maar soortgelijks bij meerdere postings, schreef je: Die stem is hoe dan ook een soort macht, een soort persoon, die tegenover het kwade staat, mij ervoor wil beschermen. Het feit dat hij daadwerkelijk spreekt, is voor mij een bewijs van zijn bestaan. Die Spreker die mij tracht af te houden van het kwade, kan zelf het kwade niet zijn. Die Spreker moet rechtvaardig zijn. Daarom sluit ik de mogelijkheid niet uit dat die stem van "iets hogers dan de mens" kan komen. Merkwaardig (christelijk) religieus voor een niet religieus iemand. Je trapt in de val die je vroeger voor een ander spande: stel dat het waar was, alleen daarom al moet je geloven..in 'mijn' god. . (Overigens ben je lang niet de enige of ergste fundamentalist, wel de enige die met open vizier en argumentatie optreedt.) Je relativeert - terecht - rookgedrag. Je verabsoluteert - onterecht - het gedrag van een vrouw in nood. Kan ook daar geen greintje inlevingsvermogen getoond worden? Zoiets van 'ik begrijp het en toon daarom respect voor de beslissing'. Spreekt je Stem dan nooit van onvoorwaardelijke liefde voor de medemens? Raar. Zo'n stem zou ik nooit vertrouwen. Ik heb daar geen respect voor, evenmin voor fundamentalisten die kronkelen daar waar ze rechtlijnigheid prediken. De erste fundamentalisten onder de jaïns, die dragen wel mijn respect in hun zotternij, ze zijn tenminste consequent. Hun ideaal - zo tussen hun 30e en 40e wanneer ze geestelijk zichzelf voldoende hebben bevrijd (in hun traditie' - brengen ze in praktijk: ze hongeren zichzelf dood om ander leven te redden in plaats van het op te eten.
![]() |
![]() |
#2459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2460 |