Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2008, 21:17   #241
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Michael Freilich is een verstandige jonge man. Het antisemitisme is nog altijd even virulent aanwezig. Het is niet omdat er nu effe gezapt is naar de moslims, dat de Joden op twee oren kunnen slapen. Haatobsessies zijn als ongeleide projectielen, en kunnen zich altijd weer op andere groepen richten, ook terug op de Joden. de reacties hier tonen dat overduidelijk.
Lees anders de draad nog 's. De reacties hier tonen vooral dat mensen zich niet meer laten doen! De meeste mensen maken duideijk dat ze niet willen haten, ondanks de persberichten. Ik vind hier geen haat in deze draad.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Dit voorval lijkt mij er eentje van een vervelende klant die de prijs van zijn drankje betwist, en tot slotte buitengesmeten word, met nog wat beledigingen op de koop toe. Als ze die keppel zien, dan zeggen ze iets van "vuile jood" of zulke onzin, moest het een langharige geweest zijn, of éne met een groene hanekam, dan was het "vuile hippie" of "vuile punker" geweest. Een storm in een glas water...
Voila.

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 9 februari 2008 om 21:18.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 00:24   #242
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat was het weer dat een medewerker van het Vlaams Belang zei aan de telefoon toen een joodse groepering hen opbelde met de vraag wat ze van de joden dachten (zonder erbij te zeggen dat ze zelf joods waren weliswaar)... "eerst de Arabieren. De joden komen later wel."
U bent persoonlijke getuige van dit gebeuren, en kunt uiteraard de nodige bewijzen aanvoeren om die beschuldigingen te staven, neem ik aan Geert C. ? Zoals gewoonlijk zeker ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 00:26   #243
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
De zaak dient niet worden opgeklopt hier, de verdachte kan evengoed een Palestijntje geweest zijn. ( hoe zal jezelf reageren tegen die dominante Joden ? ) Dat de politie hem niet serieus nam zegt al veel.
Marlien ontbrak nog aan deze snert-draad Hartelijk bedankt voor uw intelligente overpeinzingen. Ineens word alles veel duidelijker voor iedereen
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 10:08   #244
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
thanks, Nieri. Ja, ik vind dat een neurotische zwerver met een zwaar belast verleden hulp nodig heeft, en dat die dat niet gaat vinden door stampei te maken in een Restaurant, en door er de politie en een krant bij te halen. Op TV komen en wereldwijd in de kranten staan kan even 'helend' zijn, maar dat is van korte duur...

That's all. Triest.
Hier ben ik het totaal mee eens, al zeg ik het zelf.

Er zal heus wel wat gebeurd zijn, maar in dit geval durf ik met mijn ganse 'gutfeeling' én na enig onderzoek te zeggen [i]'It takes two to tango.' [i/]

Ik hoop dat "Kalm, man!" hulp krijgt met zijn psychische problemen en dat Brugge zijn sereniteit er niet bij verliest.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 10 februari 2008 om 10:09.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 13:16   #245
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Lachwekkende reactie van iemand die niet alleen in nagenoeg al zijn reacties, maar ook in zijn Avatar en onderliggend commentaar het Derde Reich heeft staan.
Mijn avatar is een Pruisische adelaar, geen adelaar van het derde rijk. Mijn onderschrift is een onderdeel uit de "Hohenfriedberger-marsch", een muziekstuk uit de 18e eeuw geschreven door Frederik II. In geen enkele reactie heb ik hier ooit het derde rijk verdedigd. Ik zie dus niet in waarop uw belachelijk bericht slaat, maar als ik uw avatar bekijk, kan ik me wel een idee vormen van uw hersencapaciteit.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 13:19   #246
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Mijn avatar is een Pruisische adelaar, geen adelaar van het derde rijk. Mijn onderschrift is een onderdeel uit de "Hohenfriedberger-marsch", een muziekstuk uit de 18e eeuw geschreven door Frederik II. In geen enkele reactie heb ik hier ooit het derde rijk verdedigd. Ik zie dus niet in waarop uw belachelijk bericht slaat, maar als ik uw avatar bekijk, kan ik me wel een idee vormen van uw hersencapaciteit.
Och ja, laat hem. Velen lopen rond met de regel : "Het is duits, dus het komt van Nazi's".

Had jij vroeger niet een stukje uit de vlaamse leeuw als onderschrift?

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 10 februari 2008 om 13:20.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 13:23   #247
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Och ja, laat hem. Velen lopen rond met de regel : "Het is duits, dus het komt van Nazi's".

Had jij vroeger niet een stukje uit de vlaamse leeuw als onderschrift?
Inderdaad. Ik dacht er overigens aan om mijn onderschrift te gaan veranderen, maar nu blijkt dat mensen als Antoon zich geschoffeerd voelen door mijn huidige onderschrift, laat ik dat nog maar even staan.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 13:24   #248
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht

Van mij mag dat gerust blijven staan.Want als we sommige kwieten moeten volgen,zouden alle adelaars en roofvogels nazi's zijn.
Is waarschijnlijk daarom dat er geen afbeeldingen van de eerste grootschalige pedofiel mogen zijn.En ze hebben gelijk,want dat ventje is de grootste schande van de mensheid.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 10 februari 2008 om 13:27.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 13:33   #249
Gargamel
Banneling

Standaard

En aangezien er sommigen toch deze "weg" inslaan.....
Niemand piepte toen Duitsland,Polen en Rusland aanviel.De Oeral en Kaukasus met zijn schatten waren het doel.Maaaaaaaarrrr toen de Rus van zich afbeet en dreigde van in minder dan 4 uur in Oostende te staan,kwam opeens de Amerikaan te voorschijn.

The Boy's hoorden dat maar eerst in 1944 alstublieft.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 20:34   #250
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Tot zover het "volksvlaamse" volgens gm10...
Ik ken dat restaurant vrij goed als het is het duurste, meest "bourgeois" restaurant op de Brugse Grote Markt.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 20:40   #251
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik ken dat restaurant vrij goed als het is het duurste, meest "bourgeois" restaurant op de Brugse Grote Markt.
En daar kan een mens alleen voor koffie binnenstappen?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 01:10   #252
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat een gemiddelde Vlaming - wat dat ook moge zijn - van nature niet racistisch is. Verre van zelfs.

Antisemieten vind je uiteraard spijtig genoeg in alle lagen van de bevolking. Ook onder Brugse café-uitbaters.

De professor heeft trouwens gelijk dat hij klacht wil indienen.
Waarschijnlijk hebben de meeste Vlamingen niet de bedoeling racistisch te zijn, maar heel veel mensen laten zich wel misleiden, en zijn de facto racistisch ook al willen ze dat niet. We moeten met zijn allen gewoon beter uit onze doppen kijken.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 10:11   #253
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

In Israel komt het verhaal nu pas in de media.
Newsflash
10:51 U.S. Jew: Belgian restaurant asked me to leave because I wore skullcap (Haaretz)
http://www.haaretz.com/hasen/objects...wTickers.jhtml

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 11 februari 2008 om 10:17.
Oud 11 februari 2008, 10:26   #254
luc broes

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk hebben de meeste Vlamingen niet de bedoeling racistisch te zijn, maar heel veel mensen laten zich wel misleiden, en zijn de facto racistisch ook al willen ze dat niet. We moeten met zijn allen gewoon beter uit onze doppen kijken.
Je beweert dus dat de meeste Vlamingen de facto racistisch zijn.
Een hele bevolkingsgroep racistisch noemen, is dat geen racisme?

In dit land mag je natuurlijk de Vlamingen alles verwijten. Veel progressieven doen niet liever. Het is zelfs een positieve daad.

Met vreemdelingen moet je natuurlijk voorzichtiger zijn, want dan ben je een 'racist'. Hoe kan het anders.

Linda, ik denk inderdaad dat je een beetje beter uit je doppen moet kijken;

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 februari 2008 om 10:31.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 10:54   #255
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Lees anders de draad nog 's. De reacties hier tonen vooral dat mensen zich niet meer laten doen! De meeste mensen maken duideijk dat ze niet willen haten, ondanks de persberichten. Ik vind hier geen haat in deze draad. Voila.
Een mentale versie van retinitis pigmentosa bestaat ook.
Oud 11 februari 2008, 10:56   #256
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
't Mag zijn wat het wil, ik ga daar zeker geen voet binnen zetten. Dat ze dan maar leven van de geestelijk armoedigen die daar gaan zitten om zichzelf wijs te maken dat ze iets zijn. Hun minderwaardigheidscomplex gaat niet weggaan van daar te gaan zitten, voor hetzelfde te eten wat ergens anders de helft of minder kost. Zich slecht voelen in zijn vel dat is toch kostelijk. Ik snap niet dat mensen daar zo hardnekkig in willen volharden.

Laatst gewijzigd door Linda : 11 februari 2008 om 10:59.
Oud 11 februari 2008, 11:01   #257
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Je beweert dus dat de meeste Vlamingen de facto racistisch zijn.
Een hele bevolkingsgroep racistisch noemen, is dat geen racisme?

In dit land mag je natuurlijk de Vlamingen alles verwijten. Veel progressieven doen niet liever. Het is zelfs een positieve daad.

Met vreemdelingen moet je natuurlijk voorzichtiger zijn, want dan ben je een 'racist'. Hoe kan het anders.

Linda, ik denk inderdaad dat je een beetje beter uit je doppen moet kijken;
Jij bent ook een vreemdeling. Er zijn allochtonen die racistisch zijn. Ayaan Hirsi Ali, is bijvoorbeeld de zwarte, vrouwelijke Geert Wilders.
Oud 11 februari 2008, 11:10   #258
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het is hier in ons land zo onuitstaanbaar voor de joden, dat men hen in de VS het statuut van vluchteling wil geven.
Citaat:
Life Is Intolerable for Jews In Europe, Assemblyman Says

By BENJAMIN SARLIN

December 4, 2007

Following a recent fact-finding trip to Europe, a Democrat who represents Boro Park in the state Assembly, Dov Hikind, said yesterday he is convinced that anti-Semitism has made life intolerable for Jews in England, France, Germany, and Belgium.

At a dinner tonight organized by the New York Association for New Americans, he said he plans to call on President Bush to accord special refugee status to Western European Jews.

http://www.nysun.com/article/67427
Israel zien ze blijkbaar niet zitten.
Citaat:
Jewish 'return' hits 20-year low
Monday, 24 December 2007

The Israeli government says Jewish immigration to Israel has fallen to its lowest level in 20 years, with fewer than 20,000 Jews arriving in 2007.

The agency to promote Jewish migration to Israel said the Diaspora had less reason to leave countries of origin, while Israel was losing its appeal.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7159020.stm
Oud 11 februari 2008, 11:18   #259
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Een mentale versie van retinitis pigmentosa bestaat ook.
Nee dank u, ik lust geen zuurpruimen.
Oud 11 februari 2008, 11:22   #260
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent ook een vreemdeling. Er zijn allochtonen die racistisch zijn. Ayaan Hirsi Ali, is bijvoorbeeld de zwarte, vrouwelijke Geert Wilders.
Het is zeker plezant om de term racisme te misbruiken?

Ayaan Hirsi Ali doet gewoon haar boekje open over de ware aard van de islam. En nog maar goed ook. De wereld kan niet genoeg geïnformeerd worden over deze achterlijke, vrouwdenigrerende religie.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be