Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2008, 09:22   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De stem van de rede die weer in het gegil van de waanzin verloren zal gaan.
Nog maar eens....
Oud 9 februari 2008, 11:55   #222
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

ik heb toch mijn twijfels of dit verhaal wel waar is.

Maar anderzijds klagen joden nogal over het algemeen rap hé! Het zal wel omdat ze een klaagmuur hebben zeker

Wat tijdens WO 2 is gebeurt is een gruwelijke monsterachtige gebeurtenis geweest die miljoenen joden het leven heeft gekost en we mogen zullen dit feit nooit vergeten noch vergeven maar niettemin is het onrechtvaardig om dit feit te blijven gebruiken als exuus voor het gebruik van in mijn ogen dezelfde brutaliteiten tegen een ander volk.
En voor de rest is racisme nu eenmaal overal aanwezig en anti semitisme is niet groter dan eender welke vorm van racisme en allen dienen bestraft te worden op een gepaste manier.
maar we moeten niet van een mug een olifant maken en beweringen uiten dat er in europa weer joden haat aan het groeien is. kritiek op het beleid van israel is geen jodenhaat maar louter een vaststelling van bepaalde feiten gepleegd door een land dat andere landen wil koloniseren.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:21   #223
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik denk dat er in dit topic genoeg bewijsmateriaal staat; misschien moet je je eigen berichten eens opnieuw lezen?

en misschien moet jij eens wat duidelijker leren schrijven
Oud 9 februari 2008, 12:22   #224
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...enteraad.dhtml

Ik vind dit typisch volkswaals, onbeschoft en onwetend.
Ik vind dit typisch Belgisch. Altijd dat kinderachtig getreiter.
Oud 9 februari 2008, 12:36   #225
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik heb toch mijn twijfels of dit verhaal wel waar is.

Maar anderzijds klagen joden nogal over het algemeen rap hé! Het zal wel omdat ze een klaagmuur hebben zeker

Wat tijdens WO 2 is gebeurt is een gruwelijke monsterachtige gebeurtenis geweest die miljoenen joden het leven heeft gekost en we mogen zullen dit feit nooit vergeten noch vergeven maar niettemin is het onrechtvaardig om dit feit te blijven gebruiken als exuus voor het gebruik van in mijn ogen dezelfde brutaliteiten tegen een ander volk.
En voor de rest is racisme nu eenmaal overal aanwezig en anti semitisme is niet groter dan eender welke vorm van racisme en allen dienen bestraft te worden op een gepaste manier.
maar we moeten niet van een mug een olifant maken en beweringen uiten dat er in europa weer joden haat aan het groeien is. kritiek op het beleid van israel is geen jodenhaat maar louter een vaststelling van bepaalde feiten gepleegd door een land dat andere landen wil koloniseren.
Klopt als een bus. Ik ben ook tegen apartheid, dus voor mijn geen apart racisme tegenover Joden ook. Iedereen gelijk voor de wet. En kritiek op Israël is zeker geen antisemitisme, want er zijn dan ook Joden die zich er schuldig aan maken.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 13:53   #226
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Klopt als een bus. Ik ben ook tegen apartheid, dus voor mijn geen apart racisme tegenover Joden ook. Iedereen gelijk voor de wet. En kritiek op Israël is zeker geen antisemitisme, want er zijn dan ook Joden die zich er schuldig aan maken.
En Arabieren zijn ook semitisch.
Oud 9 februari 2008, 14:18   #227
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 14:22   #228
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer er een Vlaming in de fout gaat, dan ben je er als de kippen bij om die stoute Vlamingen eens een goed lesje te leren.

Wanneer een Waal hetzelfde doet; dan is het typisch Belgisch.

Wel de café-uitbater had waarschijnlijk de Belgische nationaliteit; dus dit is een typisch voorbeeld van het Belgisch racisme.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 14:36   #229
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
http://www.engageonline.org.uk/blog/article.php?id=1631
"
We've removed this story for the moment because we've been informed that it isn't true.
DH
"
Alsjeblieft gm10. Kap er nu mee.
Engage is een pro-Israël site. Als die het verhaal al wist vanwege "onwaar"...

Brugge Veilig en Leefbaar komt dan meteen huilen over het "voor Joden verboden"-tekstje op de link, zonder na te denken, zonder te willen nadenken. Hij ziet in deze site zelfs een neo-nazisite. Terwijl dat tekstje gewoon op het artikel zelf sloeg...

Zoals intussen uit enkele blogs en door Jos Verhulst ook al is aangetoond:
Het Auschwitz-verhaaltje is onwaar, en wordt schaamteloos overgenomen door de media.

Een vlekkeloos Nederlands sprekende die in het Engels wil verhoort worden...

Eric Feremans die zich in zijn enthousiasme al onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt door de zaak warempel al te mailen...

Onnauwkeurigheden, ongeloofwaardigheden, leugens in de verslaggeving...

En nog zijn er hier een select kransje dwazen die, steeds krampachtiger fulmineren:

"De Vlaamse volkschaard is racistisch, onverdraagzaam, kleinzielig en bekrompen" (vrij naar gm10)
"racisten racisten noemen is nu ook al racisme" volgens onze Blokkertjes (vrij naar Filosoof)

Volgens mij wordt dit hoax-verhaal door enkele mensen misbruikt om hun eigen racisme te ventileren, en door enkele naëvelingen genre arme EricF, om zich weer als het moreel geweten van Vlaanderen te moeten profileren...

Enkel bij Pollycorrect zie je de toon van de berichten plots veranderen. Die heeft het tenminste begrepen. En die is nochtans erg pro-Israël...

Maar die andere morele kruisridders...
Het moge duidelijk wezen, de mensen die hier in dit topic afgaan, hebben elke vorm van integriteit verloren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 14:37   #230
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Haaaaaaaaaa, dan wordt het plotseling Belgisch...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 9 februari 2008, 14:43   #231
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Added by Mira Vogel on February 06, 2008 10:55:20 PM.
We've removed this story for the moment because we've been informed that it isn't true.
DH

Juist, en links in het kader: Für Juden verboten !
Daarmee zien wij op welke sites Blokkers zich amuseren...
Deze post mag nooit meer in de vergetelheid geraken. Het is een schoolvoorbeeld van de manier waarop desinformatie en vooroordelen het gezond verstand kunnen aantasten.

De poster zag de leuze "Für Juden verboten" en dacht in zijn verstarring dat het om de site ging, ipv om het gewiste artikel. Gewoon de home-site eens bezoeken (de helft van het adres wijzigen) en hij had zich van het feit kunnen vergewissen dat het hier om een pro-Israël, pro-zionisme-site ging, van en met Joodse academici.

Maar neen, informatie is bijkomstig voor dit soort mensen. Het toont voor de zoveelste keer aan dat onze politiek-correcte samenleving heel erg ziek in het bekkie is als het om dergelijke feiten gaat. En intussen wordt de hoax wereldwijd duchtig becommentarieerd en zijn de Vlamingen "rusieste"...

Arme poco-produkten...

Oud 9 februari 2008, 16:08   #232
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...en/080206_jood

De reportage over het incident is op deze URL te vinden. Als het hele verhaal gebeurd is zoals de man zegt is het zonder meer schandalig. Toch wil ik een paar dingen gezegd hebben:

- Joods Actueel en vooral Michael Freilich vind ik verre van een onverdachte bron; ik heb soms het gevoel dat die man bewust probeert om de reeds bestaande angstpsychose bij de Belgische joden aan te wakkeren. In de hele hetze rond de uitspraken van Bart De Wever kwam de strafste reactie van deze man; hij reageerde door te zeggen dat hij schrik zou hebben voor de Antwerpse Joden als er vandaag opnieuw een vreemde bezetter zou komen met Bart De Wever als Burgemeester van Antwerpen. Nu kan je zeggen wat je wilt over BDW, en de gebrekkige nuance van zijn interview, maar om een man van zijn profiel te beschuldigen van sympathie voor de Endlösung heb je ofwel extreem gebrekkige kennis van de Belgische politiek en samenleving nodig, ofwel een stevige portie slechte wil.

- Vaak is het zo dat in woordenwisseling wordt teruggevallen op het viseren van zwakheden, zoals iemands uiterlijk, iemands kleur of afkomst, of een gebeurtenis waarvan men weet heeft. Enorm laag, maar geen teken van uitgesproken antisemitisme. Had de man zonder klagen zijn koffie betaald, dan had de ober waarschijnlijk gewoon zonder probleem ‘een jood geserveerd’. Uiteraard heeft een jood, zoals elke burger van dit land wél recht om te klagen zonder dat dit tot dit soort opmerkingen moet leiden, maar het is weer niet toevallig Joods Actueel dat hierin tekenen ziet van een epidemie van antisemitisme.

- De man spreekt nagenoeg perfect Nederlands, dus hij stelt zich aan door te eisen dat zijn verklaring in een vreemde taal moet worden afgenomen.

- Moest elk voorval waarbij een Arabier of een neger dergelijke opmerkingen naar zijn kop wordt gesmeten, of de toegang tot een etablissement wordt ontzegd bericht worden bericht in de media, dan was er nog weinig tijd voor de andere nieuwsitems.
Michael Freilich is een verstandige jonge man. Het antisemitisme is nog altijd even virulent aanwezig. Het is niet omdat er nu effe gezapt is naar de moslims, dat de Joden op twee oren kunnen slapen. Haatobsessies zijn als ongeleide projectielen, en kunnen zich altijd weer op andere groepen richten, ook terug op de Joden. de reacties hier tonen dat overduidelijk.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 18:41   #233
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Enkel bij Pollycorrect zie je de toon van de berichten plots veranderen. Die heeft het tenminste begrepen. En die is nochtans erg pro-Israël...
thanks, Nieri. Ja, ik vind dat een neurotische zwerver met een zwaar belast verleden hulp nodig heeft, en dat die dat niet gaat vinden door stampei te maken in een Restaurant, en door er de politie en een krant bij te halen. Op TV komen en wereldwijd in de kranten staan kan even 'helend' zijn, maar dat is van korte duur...

That's all. Triest.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 18:43   #234
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Wat tijdens WO 2 is gebeurt is een gruwelijke monsterachtige gebeurtenis geweest die miljoenen joden het leven heeft gekost en we mogen zullen dit feit nooit vergeten noch vergeven maar niettemin
ok die maar niettemin moet er obligaat achteraan.
*geeuwsmiley* of deze
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 19:30   #235
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Michael Freilich is een verstandige jonge man. Het antisemitisme is nog altijd even virulent aanwezig. Het is niet omdat er nu effe gezapt is naar de moslims, dat de Joden op twee oren kunnen slapen. Haatobsessies zijn als ongeleide projectielen, en kunnen zich altijd weer op andere groepen richten, ook terug op de Joden. de reacties hier tonen dat overduidelijk.
Wat was het weer dat een medewerker van het Vlaams Belang zei aan de telefoon toen een joodse groepering hen opbelde met de vraag wat ze van de joden dachten (zonder erbij te zeggen dat ze zelf joods waren weliswaar)... "eerst de Arabieren. De joden komen later wel."
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 20:07   #236
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat was het weer dat een medewerker van het Vlaams Belang zei aan de telefoon toen een joodse groepering hen opbelde met de vraag wat ze van de joden dachten (zonder erbij te zeggen dat ze zelf joods waren weliswaar)... "eerst de Arabieren. De joden komen later wel."
Echt waar, Geert was erbij en heeft het zelf gehoord. Wie zou er durven aan twijfelen?
Oud 9 februari 2008, 20:31   #237
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Deze post mag nooit meer in de vergetelheid geraken. Het is een schoolvoorbeeld van de manier waarop desinformatie en vooroordelen het gezond verstand kunnen aantasten.

De poster zag de leuze "Für Juden verboten" en dacht in zijn verstarring dat het om de site ging, ipv om het gewiste artikel. Gewoon de home-site eens bezoeken (de helft van het adres wijzigen) en hij had zich van het feit kunnen vergewissen dat het hier om een pro-Israël, pro-zionisme-site ging, van en met Joodse academici...
Ja, mij was dat ook direct opgevallen. Zo'n post kan alleen maar geproduceerd worden door iemand waarvan het oordeelsvermogen, minstens op het betrokken moment, verregaand verduisterd moet zijn geweest.

Ik vraag mij ondertussen wel af op basis waarvan deze joodse webstek het verhaal als vals bestempelt. Blijkbaar beschikken ze over inside-informatie die ze als betrouwbaar beoordelen.

Het is mij ook nog altijd niet duidelijk waar en mbt welk vak het slachtoffer professor is.
Oud 9 februari 2008, 20:40   #238
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat bewijst toch niks? Ze bedoelen daar toch niet mee : we smijten de joden ook buiten?
Oud 9 februari 2008, 20:54   #239
Marlientje
Banneling

Standaard

De zaak dient niet worden opgeklopt hier, de verdachte kan evengoed een Palestijntje geweest zijn. ( hoe zal jezelf reageren tegen die dominante Joden ? ) Dat de politie hem niet serieus nam zegt al veel.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 20:59   #240
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
De zaak dient niet worden opgeklopt hier, de verdachte kan evengoed een Palestijntje geweest zijn. ( hoe zal jezelf reageren tegen die dominante Joden ? ) Dat de politie hem niet serieus nam zegt al veel.
Als zelfs Marlientje bedenkingen heeft!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be