![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#243 |
Gouverneur
|
![]() De enige echte Koekelberg:
![]()
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() jep en dan?
Ik weet het niet... Misschien in die fotos? Wie weet... Misschien dat er vandaar zo een heisa rond is gekomen... Wie weet.
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Staatssecretaris
|
![]() Zijn we eindelijk van dat kutblad vanaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Nee, maar er zijn altijd al beperkingen geweest op de vrije meningsuiting, onder andere laster & eerroof bv.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
|
![]() Er zijn legale procedures waarin een rechter een eenzijdige beslissing kan nemen om de schade geleden door de ene partij te beperken, dit gebeurd wel vaker.
De Humo kan deze beslissing aanvechten, maar kan deze beslissing niet blokkeren, enkel omkeren. Zoiets kan ook gebeuren bij bv patentdisputen, waarin de rechter beslist om het product dat de schending begaat direct uit de rekken te halen om schade te beperken, nadien kan deze beslissing omgekeerd worden.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Staatssecretaris
|
![]() Zijn we eindelijk van Herman Broebelmans vanaf. Zo'n zagewijf. Mijn moeder is dood, mijn moeder is dood, fuck you, get Demerol or something, wuss
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is dat eigenlijk wel goed voor de economie als een tijdschrift uit de rekken wordt gehaald ? gaat onze economie daardoor niet crashen...
ik vroeg het mij af, wat de economische impact is van dergelijke uitspraken, en of de rechter ondanks zijn mogelijk verdedigen van de rechten van mr en mistress koekelberg, hier niet economischuit de bocht gaat ? Het is als het ware een stakingsplicht waar het recht op werkk van een volledig team naar de vuilbak gaat. De bonus en de extralegale winst van een volledig team wordt hier verkakt door een uitspraak van een rechter, waar dus 1 bladzijde van het tijdschrift de hele gang van zaken verprutst. Had de rechter niet gewoon kunnen bevelen dat de gewraakte pagina uit alle humo's moeten gescheurd worden en op de brandstapel geworden moeten worden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() "Belgische rechter negeert Europese rechtspraak in zaak-Humo"
De beslissing van de corrupte Brusselse kortgedingrechter om de verkoop van het weekblad Humo stop te zetten, is niet in overeenstemming met de rechtspraak van het Europees Mensenrechtenhof. Dat zegt de Gentse professor Dirk Voorhoof, expert in mediarecht. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aak-Humo.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 6 november 2008 om 22:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat betreft de FPÖ en moeder Theresa: appelen met citroenen vergelijken weeral. Die mensen, in het bijzonder moeder Theresa hadden niets mispeuterd. Vuile Koekelbergs en z'n twee hoenders, Van Wymersch, Dewael en gans de combine rechtgeaarde flikken daarentegen wel. Die zitten nog allemaal op post, zijn zelfs zó geschift om nog wat in hoger beroep te gaan of de persvrijheid aan te vallen. Wat de mensen nu allemaal al niet hebben moeten slikken van die pseudo-regering met haar vele schandalen en falen over de gehele lijn. Ik hoop dat de dikke, vette Tsjevensmog snel gaat wegtrekken en Leterme en z'n legioen blauwe hypocrieten eindelijk ne keer stevig aangepakt gaan worden. Ongeloofelijk gewoon... En wij onnozel sukkelaars doen verder... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() Ik vind Humo een waarachtig strontmagazine, maar ze moeten het recht hebben om te schrijven wat ze willen, en gelijk welke fotomontages in elkaar te flansen. Géén Censuur ! Voor niemand ! Als je d�*�*r mee begint , weet je waar het begint, niet waar het eindigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Bof, de meeste die hier nog steeds zitten te kankeren dat hier een aanslag was op de persvrijheid etc moeten dringend wat meer buiten komen.
Voor mij is de kous af
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Staatssecretaris
|
![]() Of ze kunnen eens opzoeken wat we volgens de Belgische wet onder "laster en eerroof" verstaan.
Het Strafwetboek heeft het in artikels 443-453 over aanranding van de eer of de goede naam van personen: laster is dan iemand, zonder daarvan bewijs te leveren, een feit ten laste leggen, dat zijn eer kan krenken of hem aan de openbare verachting kan blootstellen. Het is eerroof wanneer de wet dit bewijs niet toelaat. Humo heeft niemand beschuldigd, m.i. Laatst gewijzigd door DannyS : 7 november 2008 om 01:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BRUXELLES - Raad eens wie de advocaat is die, op éénzijdig verzoekschrift en zonder dat de betrokkene van iets afwist, een kortgedingrechter ertoe bereid heeft gevonden om te beslissen dat onmiddellijk alle exemplaren van het progressieve weekblad HUMO uit de winkels moeten verdwijnen, op straffe van gigantische sommen. Ja, goed geraden. Het is alweer Marc Uyttendaele, advocaat en echtgenoot van Laurette Onkelincx, de machtigste linkselende vrouw van Wallonië, dus van België, van de PS en tot voor kort minister van Justitie. Om maar te zeggen hoe toevallig iets kan zijn. http://www.assisen.be/nieuwsDetail.aspx?id=7488 Laatst gewijzigd door daiwa : 7 november 2008 om 02:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeg maar tegen Gust dat we de naam van zijn minister zonder c schrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toffe Humo moet dat weer geweest zijn,waarom weer verbieden om wat leuke prentjes,het laat mij denken aan de Deense mohammed cartoons
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 november 2008 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |