![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Post 5 valt de stelling die ik poneer niet aan.
Jezus, zijn jij en Blaze debielen ofzo? Dat je niet eens kan onderscheiden wat ik wel en niet zeg?
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En amai, ik zit weer veel te geïrriteerd achter de pc. >;<
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister
|
![]() how vriend, chill, ik heb over die niet gelezen, sorry. Een beetje beleefdheid mag ook nog he, als je dat duidelijk wil maken. Fuck man, gij hebt u nog nooit vergist of wa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee zeker niet.
Citaat:
Voorzichtig kijken of hij nog gewapend is en eventueel ontwapenen. Verder de politie en een ambulance bellen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister
|
![]() weeral, chill joh, ik heb over één woordje gelezen omdat ik al de ganse dag aan een scherm zit, kan gebeuren weet ge, doe een beetje normaal he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Twee scenario's: 1)dus u schiet hem neer, zonder het oog hem te doden. Stel dat u hem per ongeluk (we zijn niet allemaal scherpschutters? ) op een fatale plek raakt, en hij toch sterft aan zijn verwondingen? U wordt dan beschuldigt voor moord 2) U schiet, en hij is gewoon gewond. U belt mooi de ambulance en de politie. U legt klacht neer voor diefstal. Hij legt klacht neer voor slagen en verwondingen. Geloof mij, u zal veel zwaarder gestraft worden dan hij. Ik heb al veel verhalen gehoord van de gevolgen van mensen die het recht in eigen handen namen. Zij werden zwaarder gestraft dan de oorspronkelijke daders.
![]() |
![]() |
#248 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook wanneer de kans zeer reëel is dat ze daarbij zelf het loodje leggen (aka algemene wapendracht zoals in Londen rond de eeuwwisseling)?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Jij bent naar mijn mening iets te fel gefixeerd op de situatie nu. Het kan ook anders: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder word ik mits goede advocaat vrijgesproken aangezien ik gehandeld heb uit zelfverdediging en duidelijk een waarschuwing heb gegeven (desnoods zelfs waarschuwingsschot). Citaat:
De fout is trouwens dat die mensen klacht neerleggen voor diefstal. Ze moeten klacht neerleggen voor nachtelijke inbraak en bedreiging.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 19:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||
|
![]() Citaat:
Hij heeft u niet aangevallen e. Hij breekt bij u binnen. U heeft in Belgie het recht uzelf te verdedigen, maar dit telt niet voor uw goederen. Zolang de dief u niet aanvalt (en dat deed hij ook niet in dit voorbeeld) is het geen zelfverdediging, maar bent u de agressor, en bent u schuldig aan slagen en verwondingen. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als de inbreker leeft moet hij gaan bewijzen dat hij geen levensbedreigingen naar u heeft geroepen en dat hij niet de intentie had om u te verwonden en u dus ook niet aangevallen heeft. Redelijk onmogelijk dus. Citaat:
Bij u is het dan waarschijnlijk tijd voor een schietgebedje. Bij mij is het dan tijd om te schieten. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus u geeft dus toe dat de veiligheid van de regering ten koste gaat van de veiligheid van de individuele burger.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() Jij hebt zeker nooit naar westerns gekeken ? Indianen die vijanden de schedel inslagen met bijlen, nooit niet gezien ? Of de Vikings, en de ridders van in de Middeleeuwen, gewapend met enorme bijlen , nooit over gehoord of gelezen ? Een bijl is een fantastisch wapen. Waar je ook toeslaat, op gelijk welke plek van een lichaam, maakt die steeds vreselijke wonden ! Twee, drie kloppen met een bijl, en je bent gewonnen, zelfs tegen een reus van 130 kilo spieren ! Bijlen verbieden dus ? Wat over hamers ? Messen ? Enz enz...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is net het punt wat ik wil maken ! Je vergelijkt een landbouwstaat zoals Maine of New Hampshire met Californie of DC ! Dat gaat gewoonweg niet op. In Belgie is er ook meer criminaliteit in Charleroi, Antwerpen en Brussel als in Scherpenheuvel of Riemst ! Dat heeft helemaal niets te maken met die wapenwet ! Wat wel een feit is dat er op bepaalde plaatsen problemen ontstaan indien er teveel wapens in omloop zijn (DC en LA).... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() Leg jij het eens uit he, jij zegt dat het geen dief kan zijn want niet veroordeeld. En toch ziet iedereen hem op de camera stelen.
|
![]() |
![]() |