![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer rookvrije cafés hoe liever. Maar dan omdat er een maatschappelijk draagvlak voor is en niet verplicht.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vzw is: een "vereniging zonder winstgevend doel". vadaar dat het vroeger ook VZWD was. Mag een vzw winst maken? Natuurlijk mag een vzw winst maken, deze winst moet wel gebruikt worden om het doel van de vzw te verwezenlijken, maw, winst maken mag geen doel op zich zijn. Mag een vzw lonen uitbetalen? Natuurlijk mag een vzw lonen uitbetalen om mensen, die in vast dienstverband werken, te betalen voor de gepresteerde uren. Mag een vzw devidenten of winstpremies uitbetalen? Neen, omdat een vzw geen winst mag maken mag dit niet. Mag een vzw PC's en dergelijke ter beschikking stellen van haar leden? Een vzw mag inderdaad alle middelen, die nodig zijn om haar doel te bereiken, verwerven en ter beschikking stellen van haar leden. Betaald een vzw geen belastingen? Een vzw is een rechtspersoon en moet zoals iedere rechtspersoon een belastingsbrief invullen. Belastingen op het kapitaal, dat de vereniging bezit, is tot 30.000 euro vrijgesteld van belastingen. Voor het overige geld betaald de vereniging een klein percentage belastingen. Een vzw betaald ook een kleine jaarlijkse bijdrage (afhankelijk van het bezit) aan erfenisrechten.
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de miljoen euro vraag hé?
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk niet. Ik ben gisteren naar een feestje geweest (Peumans), in de zaal mocht niet gerookt worden, er was zeer veel volk aanwezig.
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Carrière feestje? ![]() Er zal allicht wat gratis drank in huis geweest zijn...vandaar. bweukes...
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 november 2009 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Europees Commissaris
|
![]() De tijd is minder belangrijk vind ik. De overheid zou wel die café's juist kunnen stimuleren natuurlijk met een mooie "ROOKVRIJPREMIE". Terzelfdertijd slaan ze de pakskes sigaretten nog maar eens op en gebruiken ze de extra inkomsten om die premies uit te betalen. Extra uitgaven komt daardoor op nul euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze gewoon eens controle houden (maar dat kost weer geld zeker?) over welke zaken die 20 jaar geleden reeds gedecreteerde afzuigkap hebben om te zorgen dat niet-rokers amper last hebben van rokers. Ze hebben dat niet gedaan met als resultaat dat bijna geen enkele horeca zaak die ook heeft of gebruikt of laat onderhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij mijn schoonfamilie bijvoorbeeld is er geen enkele die nog rookt. Grootouders, ouders, tantes, nonkels, neven, nichten, kinderen, kleinkinderen enz ... niet één dat er rookt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er bij ons een feest is om eender wat het gaat zit de zaal ook vol of de cafe ook al mag er niet gerookt worden.Dit zijn uitzonderingen en degene die roken gaan naar buiten of hebben een aparte ruimte. Maar dit zijn appels met peren vergelijken;mensen die op cafe gaan die komen voor de gezelligheid en de rust na een lange werkweek en willen rustig een pint drinken met een sigaretje erbij,lekker volks zoals we altijd al gewoon zijn,al deze zaken zijn kapot aan het gaan dankzij die niet rokers. Het is omdendiir geen gezelligheid niet meer,ik zie nu al heel wat zaken en die vooral gericht zijn naar hoe zeg je dat;zo van die mee een dikkenek,echt plezant dat dat is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik rook al van mijn 11 jaar en tot een paar jaar geleden wisten niemand niet ik rookte,roffllll. Buiten mijn ouders en kameraden maar niemand van de familie wist het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken toch een aantal mensen die al twintig jaar niet meer op café gaan ... enkel en alleen maar omdat ze niet tegen de rook kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En je moet echt iets doen aan je verkoudheid hoor ... je zit met heel wat slijm op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat kwam ik tegen http://forum.politics.be/showpost.ph...48&postcount=1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is slechts 1 link van de zovele die er zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=225 ![]()
![]() |
![]() |
#260 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Nederland hebben we nu de situatie dat door burgerlijke ongehoorzaamheid sommige kleine café's konden blijven bestaan en dat er nu weer gerookt mag worden. Andere café's hebben zwaar verlies geleden, tenzij ze een verwarmd terras buiten hadden gemaakt of een rokersruimte binnen. Als je nu in Nederland rondkijkt zie je vreemde dingen: Café's waar meer mensen buiten staan dan binnen of café's waar er zich meer mensen in de rokersruimte bevinden dan aan de toog. Sommige horecauitbaters hebben er minder last van gehad maar allemaal zeggen ze dat het rookverbod er niet voor heeft gezorgd dat er meer niet-rokers naar het café gaan. Sterker nog, veel niet-rokers vinden het ook niet gezellig meer. Oja, ook als een café een besloten club is mag er niet gerookt worden. Er mag wel gerookt worden in een besloten club maar dan mag er niet bediend worden. |
|
![]() |
![]() |