Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2010, 23:54   #241
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je moet niet teveel vragen aan Common Sense, hoor gewoonlijk zwiert hij er maar eens met zijn klak naar...Van Common Sense heeft hij vooral de naam...
Ik ook van jou, honnepon. Als je het ergens niet mee eens bent, kan je mij ook altijd iets laten weten, ipv te roddelen en mij in mijn gezonde onverstand te laten zweven. Maar dat is te moeilijk?
Oud 25 juli 2010, 23:55   #242
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Merci, ik begon het ook al door te krijgen, tijdje geleden dacht ik; "Ha, eindelijk eens een 'common sense' hier", toch niet...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Ik ook van jou, honnepon. Als je het ergens niet mee eens bent, kan je mij ook altijd iets laten weten, ipv te roddelen en mij in mijn gezonde onverstand te laten zweven. Maar dat is te moeilijk?
Oud 25 juli 2010, 23:55   #243
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat ik het artikel wel degelijk gelezen heb, en altijd bereid ben mijn mening te herzien. Dit terwijl u gewoon zonder info begint vooroordelen te spuien.
Hoe weet U dat na amper een paar bijdragen gelezen te hebben van mij, omdat mijn standpunt inzake Israël niet overeenkomt met het Uwe?

Citaat:
Verder ging het helemaal niet meer om haar straf, maar om haar 'reïntegratie' in de maatschappij, die haar waarschijnlijk niet meer moest, net zoals ook de Westerse maatschappij een Westerse vrouw zou schuwen na gemediatiseerd te zijn en bekend te staan als een bedrieger. Is het nu mijn fout dat jij per se ergens over wil kankeren???
Die vrouw werd veroordeeld tot de dood door steniging voor 'overspel', iets dat hier in het westen al nóóit zou kunnen, NIET voor bedrog of 'bekend staan als bedrieger', dát maakt U er van!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 23:56   #244
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Ik ga er dus van uit dat jullie niets inhoudelijks meer te vertellen hebben?
Oud 25 juli 2010, 23:59   #245
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hoe weet U dat na amper een paar bijdragen gelezen te hebben van mij, omdat mijn standpunt inzake Israël niet overeenkomt met het Uwe?
Door dit enkele geschil waarbij u duidelijk al op de man begint te spelen, te roddelen en te liegen? Jammer natuurlijk, ik had al meer dan 'een paar bijdragen van u' gelezen, en ze kwamen over het algemeen niet te dom over. Maar nu bent u toch een beetje te belachelijk voor woorden bezig...

Citaat:
Die vrouw werd veroordeeld tot de dood door steniging voor 'overspel', iets dat hier in het westen al nóóit zou kunnen, NIET voor bedrog of 'bekend staan als bedrieger', dát maakt U er van!
Draait het toch al niet meer om??? Ik zeg: de reïntegratie, NIET haar straf zelf. Je moet natuurlijk ook wel w�*llen lezen he! En ik maak helemaal nergens iets van: ik zei niet dat ze veroordeeld was voor 'bekend staan als bedrieger', ik zei dat ze nu bekend stond in haar dorp als bedrieger.

Laatst gewijzigd door The Common Sense : 26 juli 2010 om 00:01.
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 00:06   #246
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door dit enkele geschil waarbij u duidelijk al op de man begint te spelen, te roddelen en te liegen? Jammer natuurlijk, ik had al meer dan 'een paar bijdragen van u' gelezen, en ze kwamen over het algemeen niet te dom over. Maar nu bent u toch een beetje te belachelijk voor woorden bezig...
Op de man spelen...?
Nadat U schreef dat iemand 'belachelijk' bezig was, vroeg of zei ik U dat U zich zelf belachelijk maakte met Uw uitspraken (over die 'genocide' in gaza waar de bevolking steeds maar blijft aangroeien etc...)!

Roddelen? Is dat niet iets dat men doet achter iemands rug?

Liegen? Waar?

Citaat:
Draait het toch al niet meer om??? Ik zeg: de reïntegratie, NIET haar straf zelf. Je moet natuurlijk ook wel w�*llen lezen he!
Wélke 'reïntegratie' common sense, hier bij ons, in het westen dus, zou er sowieso geen reïntegratie nodig zijn, daar vrouwen niet veroordeeld worden voor 'overspel'! Dat is nl. géén misdaad hier!

Laatst gewijzigd door SDX : 26 juli 2010 om 00:08.
Oud 26 juli 2010, 00:11   #247
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Op de man spelen...?
Nadat U schreef dat iemand 'belachelijk' bezig was, vroeg of zei ik U dat U zich zelf belachelijk maakte met Uw uitspraken!

Roddelen? Is dat niet iets dat men doet achter iemands rug?

Liegen? Waar?

Wélke 'reïntegratie' common sense, hier bij ons, in het westen dus, zou er sowieso geen reïntegratie nodig zijn, daar vrouwen niet veroordeeld worden voor 'overspel'! Dat is nl. géén misdaad hier!
Het draait niet om de uitspraak!!! Het draait er inmiddels om wat ze zal doen ná een eventuele vrijspraak (ja, ik weet dat het maar hypothetisch is...). En hebben we in het Westen geen reïntegratie nodig??? Haal jij dan maar eens iemand uit de bak en zet hem zo op straat. Eens kijken na een maand hoe het met hem gaat.

En ja, zeggen dat ik liever alle Joden van de aardbol zou zien verdwijnen en zeggen dat ik geen gezond verstand heb zonder mij dan te kunnen duiden op een fout in redeneren van mij beschouw ik als op de man spelen, roddelen en liegen. Sorry als die zever goed bedoeld was (sommige mensen hebben dan blijkbaar een andere voorkeur voor koosnaampjes ).
Oud 26 juli 2010, 00:27   #248
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het draait niet om de uitspraak!!! Het draait er inmiddels om wat ze zal doen ná een eventuele vrijspraak (ja, ik weet dat het maar hypothetisch is...). En hebben we in het Westen geen reïntegratie nodig??? Haal jij dan maar eens iemand uit de bak en zet hem zo op straat. Eens kijken na een maand hoe het met hem gaat.
Jawel hoor, maar niet om 'overspel', als Uw punt was om 1 of andere échte 'misdaad', iemand die uit de bak komt, ja natuurlijk wel, maar dat hebt U dan echt niet goed uitgelegd hoor common sense! Zoals U het schreef leek het écht alsof een vrouw in het westen niet meer naar haar dorpje, haar gezin kon na 'overspel', indien U wat anders bedoelde heb ik het verkeerd begrepen.
Citaat:
En ja, zeggen dat ik liever alle Joden van de aardbol zou zien verdwijnen en zeggen dat ik geen gezond verstand heb zonder mij dan te kunnen duiden op een fout in redeneren van mij beschouw ik als op de man spelen, roddelen en liegen. Sorry als die zever goed bedoeld was (sommige mensen hebben dan blijkbaar een andere voorkeur voor koosnaampjes ).
Nee common sense, ik vroeg het mij hardop af, ik 'zei' niet dat U dat liever wou...

Kijk common, iedereen maakt wel eens fouten, dat is 'des mensen', maar jezelf 'Common Sense' noemen en niet echt onpartijdig zijn in bepaalde gevallen, dan vr�*�*g je er ook haast om...achja...
Oud 26 juli 2010, 00:39   #249
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

Vrijspraak? Ze is eerst veroordeeld tot 99 zweepslagen die ze al gekregen heeft. Sinds zit ze in de gevangenis.
En het gaat niet over het Westen, maar Iran. Niet van onderwerp veranderen svp.
Oud 26 juli 2010, 00:44   #250
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jawel hoor, maar niet om 'overspel', als Uw punt was om 1 of andere échte 'misdaad', iemand die uit de bak komt, ja natuurlijk wel, maar dat hebt U dan echt niet goed uitgelegd hoor common sense! Zoals U het schreef leek het écht alsof een vrouw in het westen niet meer naar haar dorpje, haar gezin kon na 'overspel', indien U wat anders bedoelde heb ik het verkeerd begrepen.
Ik denk dat het na 3x wel degelijk duidelijk was dat het ging om de reïntegratie van iemand die na veroordeling terug in de maatschappij kwam. Daar bij speelt het geen rol over welke veroordeling het gaat. Voor zover ik begrijp, ging het u dus gewoon eens om een goed potje kankeren.

Citaat:
Nee common sense, ik vroeg het mij hardop af, ik 'zei' niet dat U dat liever wou...
Mijn geheugen zegt wat anders:
Citaat:
Liefst zou jij ze helemaal van de aardbodem zien verdwijnen nietwaar 'common sense' ?
Citaat:
Kijk common, iedereen maakt wel eens fouten, dat is 'des mensen', maar jezelf 'Common Sense' noemen en niet echt onpartijdig zijn in bepaalde gevallen, dan vr�*�*g je er ook haast om...achja...
Natuurlijk ben ik partijdig, dit is dan ook een forum waarop je je mening komt 'bespreken'! Maar ik probéér tenminste een zekere 'common sense' te doen blijken en open te staan voor meningen die wel eens waarheden zouden kunnen bevatten (ik heb al meerdere malen mijn mening op dit forum herzien). In tegenstelling tot... Dat jij het vandaag in je bol hebt gekregen om iemand omwille van gebruikersnaam lastig te vallen samen met dingske... Jezus!
Oud 26 juli 2010, 00:49   #251
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Vrijspraak? Ze is eerst veroordeeld tot 99 zweepslagen die ze al gekregen heeft. Sinds zit ze in de gevangenis.
En het gaat niet over het Westen, maar Iran. Niet van onderwerp veranderen svp.
Nu wordt het helemaal...

Citaat:
hypothetisch
Waarmee ik wil duidelijk maken: Stel dat ze wel wordt vrijgesproken (gaat ook nog ná een deel van de straf, net zoals men hier ná een tijdje uitgezeten te hebben toch nog kan worden vrijgesproken), dan is ze nog altijd slecht af omdat ze waarschijnlijk nergens meer terecht kan.

Vervolgens maakte ik de vergelijking met het westen, omdat iemand stelde dat men alleen dáár zich zou moeten reïntegreren. Wat daar veranderen van onderwerp aan is... Na zoveel pagina's zitten we nog altijd op hetzelfde onderwerp, wat van veel andere threads niet gezegd kan worden.
Oud 26 juli 2010, 02:40   #252
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wordt het helemaal...

Waarmee ik wil duidelijk maken: Stel dat ze wel wordt vrijgesproken (gaat ook nog ná een deel van de straf, net zoals men hier ná een tijdje uitgezeten te hebben toch nog kan worden vrijgesproken), dan is ze nog altijd slecht af omdat ze waarschijnlijk nergens meer terecht kan.

Vervolgens maakte ik de vergelijking met het westen, omdat iemand stelde dat men alleen dáár zich zou moeten reïntegreren. Wat daar veranderen van onderwerp aan is... Na zoveel pagina's zitten we nog altijd op hetzelfde onderwerp, wat van veel andere threads niet gezegd kan worden.
Vrijspraak na veroordeling en straf???
Ik snap het niet. DUs, volgens jou, als ik een bank overval, gesnapt wordt en mijn straf uitzit, wordt ik vrijgesproken???
Oud 26 juli 2010, 05:35   #253
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tja, dat zijn dezelfde pipo's die Uranium willen verrijken voor "vredelievende" doeleinden.

Het is maar dat U het weet.
Buiten Europa en de VS denken de meete landen ter wereld dat Iran het recht heeft Uranium te verrijken. In het 'midden Oosten' zijn er drie landen die nucleaire wapens ontwikkelden en dat met steun van de VS (Israël, Pakistan, en Indië). Geen van de drie ondertekende een verdrag zoals het nonproliferatieverdrag. Iran wordt trouwens 'bedreigd' door een grote luchtmacht en vloot op dit moment. Europa en de VS zien hier geen probleem in.

't is maar zodat we de antiIranpropaganda een beetje in kontext weten te plaatsen.

P.S. stenigen van mensen voor overspel en dergelijke gebeurt in Pakistan 'ook' en wel tot op de dag van vandaag. Maar dat is niet interessant om te vermelden totdat Pakistan vriendje af is.

P.P.S.
Citaat:
In 2002, Iran's judiciary indicated that stoning will no longer be practiced in Iran.[22] However, following the election of Ahmadinejad, there were reports of judges handing down stoning sentences in 2006 and 2007, and 2010. Finally, in 2008, Iran's judiciary decided to scrap the punishment of stoning in draft legislation submitted to parliament for approval.[19]. In July of 2010, the Iranian judiciary spokesman Jamal Karimirad was quoted saying "Stoning has been dropped from the penal code for a long time, and in the Islamic republic, we do not see such punishments being carried out", further adding that if stoning sentences were passed by lower courts, they were over-ruled by higher courts and "no such verdicts have been carried out."
Straf wordt dus niet meer uitgevoerd in Iran en dat weten de propagandisten natuurlijk ook, maar ze zeggen het niet. In Saoudi Arabië, Soudan, Verenigde Arabische emiraten, Somalië en Afghanistan o.a. wordt die straf echter wel nog uitgevoerd.

Draad is vermoed ik eerder te begrijpen als een propagandapoging overgenomen uit bronnen die aansturen op oorlog met Iran.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juli 2010 om 06:03.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 09:09   #254
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vrijspraak na veroordeling en straf???
Ik snap het niet. DUs, volgens jou, als ik een bank overval, gesnapt wordt en mijn straf uitzit, wordt ik vrijgesproken???
Nee, de zweepslagen zijn deel van haar straf. Zoals je wel weet is ze ook nog eens tot steniging veroordeeld. Deze straf is gelukkig nog niet uitgevoerd, waardoor ze er nog van kan vrijgesproken worden. Net zoals jij voor je overval bv. 5 jaar zou krijgen, maar die 5 jaar terug geschrapt zouden kunnen worden omdat achteraf blijkt dat jij gewoon een toevallige bijstaander was.
Oud 26 juli 2010, 09:11   #255
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Buiten Europa en de VS denken de meete landen ter wereld dat Iran het recht heeft Uranium te verrijken. In het 'midden Oosten' zijn er drie landen die nucleaire wapens ontwikkelden en dat met steun van de VS (Israël, Pakistan, en Indië). Geen van de drie ondertekende een verdrag zoals het nonproliferatieverdrag. Iran wordt trouwens 'bedreigd' door een grote luchtmacht en vloot op dit moment. Europa en de VS zien hier geen probleem in.

't is maar zodat we de antiIranpropaganda een beetje in kontext weten te plaatsen.

P.S. stenigen van mensen voor overspel en dergelijke gebeurt in Pakistan 'ook' en wel tot op de dag van vandaag. Maar dat is niet interessant om te vermelden totdat Pakistan vriendje af is.

P.P.S. Straf wordt dus niet meer uitgevoerd in Iran en dat weten de propagandisten natuurlijk ook, maar ze zeggen het niet. In Saoudi Arabië, Soudan, Verenigde Arabische emiraten, Somalië en Afghanistan o.a. wordt die straf echter wel nog uitgevoerd.

Draad is vermoed ik eerder te begrijpen als een propagandapoging overgenomen uit bronnen die aansturen op oorlog met Iran.
Oud 26 juli 2010, 11:21   #256
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de zweepslagen zijn deel van haar straf. Zoals je wel weet is ze ook nog eens tot steniging veroordeeld. Deze straf is gelukkig nog niet uitgevoerd, waardoor ze er nog van kan vrijgesproken worden. Net zoals jij voor je overval bv. 5 jaar zou krijgen, maar die 5 jaar terug geschrapt zouden kunnen worden omdat achteraf blijkt dat jij gewoon een toevallige bijstaander was.
Dat wordt genoemd "opschorting" van straf, geen vrijspraak.
Oud 26 juli 2010, 11:24   #257
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

P.P.S. Straf wordt dus niet meer uitgevoerd in Iran en dat weten de propagandisten natuurlijk ook, maar ze zeggen het niet. In Saoudi Arabië, Soudan, Verenigde Arabische emiraten, Somalië en Afghanistan o.a. wordt die straf echter wel nog uitgevoerd.

De draad gaat om een Iraanse moeder die in Iran veroordeeld werd. ALs het om een ander land zou gaan, zou ik precies hetzelfde schrijven.
Oud 26 juli 2010, 13:40   #258
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat wordt genoemd "opschorting" van straf, geen vrijspraak.
Oh, ok, ook waar. Maar kan de uitspraak zelf achteraf niet (symbolisch) ongedaan gemaakt worden door vrijspraak (hoewel het eigenlijk te laat is)?
Oud 26 juli 2010, 13:44   #259
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De draad gaat om een Iraanse moeder die in Iran veroordeeld werd. ALs het om een ander land zou gaan, zou ik precies hetzelfde schrijven.
In de krant online staat (sinds vandaag?) dat de vrouw beschuldigd wordt van oa moord op haar man. En haar advokaat (ook burgerrechtenactivist) wordt nu ook gezocht door Iran, om aan te klagen. Ik weet niet of hij er iets mee te maken heeft, dus ga ik hier niet over oordelen tot ik meer details heb. Echter wordt ook vermeld dat de advokaat's gezin ook al is gearresteerd. En dát valt uiteraard niet goed te praten...
Oud 26 juli 2010, 14:08   #260
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

http://www.guardian.co.uk/world/2010...tives-arrested

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be